Gå til innhold

Og derfor må samfunnet beskytte de under 25!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av sånne som han her:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GAP9o/forsvarsministeren-beklager-seksuell-relasjon-med-ung-kvinne-jeg-gikk-over-grensa

Det er en kjent sak at hjernen ikke er ferdigutviklet før fylte 25 år.

https://blogg.aof.no/hjernens-utvikling

Hvorfor skal da de under 25 være fritt vilt for alle mulige slags predatorer?

Jeg mener vi bør få på plass en lov mot sånne som han i artikkelen. Kort sagt, en øvre grense - mot en nedre grense.

Hvis du er over 30 feks, så må du holde deg unna jenter under 25. Ikke opp til meg å lage lovene, men NOE må gjøres, det er helt tydelig.!

Stakkars jente.. når du er så ung og sårbar, så har du ikke en sjanse sånn egentlig. Du ser ikke konsekvensene og du er ikke moden/tøff nok til å si nei. Bare tenk så mye psykiske lidelser og depresjoner det har blitt pga slike type relasjoner. Bare fordi menn vil ha unge jenter. Det er kvalmende å tenke på. Jeg skulle ønske det hadde vært en sånn lov når jeg var 18-19, for å si det sånn…

• Liker 7
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud da, vi har seksuelle lavalder i lovverket. Over 16 år er lovlig, og så lenge begge parter samtykker er det ikke noe galt.

Anonymkode: f1b07...2f3

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud da, vi har seksuelle lavalder i lovverket. Over 16 år er lovlig, og så lenge begge parter samtykker er det ikke noe galt.

Anonymkode: f1b07...2f3

Du er en av dem skjønner jeg.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
MacadamiaNut skrev (7 minutter siden):

Du er en av dem skjønner jeg.

Først må dere damer bli enige i med dere selv tenker jeg. 

Er kvinner mer modne og voksne enn menn (tenåringer og unge voksne) eller ikke? 

Hvis påstanden at jenter er så mye mer voksne og modne enn gutter, så ser jeg ingen grunn til at loven skal endres. 

Anonymkode: 8873f...475

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Seksuell lavalder burde settes til 45 år.

Før dette kan man kun ha sex om man får godkjenning fra en nemd av eksperter.

Dette vil løse absolutt alle slike problemer.

🙂 

Anonymkode: c760b...76f

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, MacadamiaNut said:

Bare fordi menn vil ha unge jenter.

Det er nok av unge jenter som vil ha eldre menn. Så lenge det finnes… jeg mener, bare SE på datingsider. Nesten ALLE kvinner skal ha en mann som er e.l.d.r.e. 
Det får du ikke fjernet. 

- 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: cf33f...08f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
4 hours ago, MacadamiaNut said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GAP9o/forsvarsministeren-beklager-seksuell-relasjon-med-ung-kvinne-jeg-gikk-over-grensa

Jeg mener vi bør få på plass en lov mot sånne som han i artikkelen. Kort sagt, en øvre grense - mot en nedre grense.

Hvis du er over 30 feks, så må du holde deg unna jenter under 25. Ikke opp til meg å lage lovene, men NOE må gjøres, det er helt tydelig.!

Stakkars jente.. når du er så ung og sårbar, så har du ikke en sjanse sånn egentlig. Du ser ikke konsekvensene og du er ikke moden/tøff nok til å si nei. Bare tenk så mye psykiske lidelser og depresjoner det har blitt pga slike type relasjoner. Bare fordi menn vil ha unge jenter. Det er kvalmende å tenke på. Jeg skulle ønske det hadde vært en sånn lov når jeg var 18-19, for å si det sånn…

For all del. Myndig ved 25 år. Kan drikke alkohol ved 25 år. Kan ha lovlig sex ved 25 år. Kan gå i miltæret ved 25 år. Kan stemme ved 25 år.

Eller - var det bare der det passet deg du ville ha en endring?

Endret av nisselue
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så vi må lovfeste noe greier slik at dere gamler damer skal kunne få oppmerksomhet fra menn istedetfor å bli forbigått av jenter som ser bra ut? Ok. 

Anonymkode: e50a6...601

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Annen forskning viser jo at personlighet er satt rundt 7 år..

Hjerneaktivitet ifra 0-3.

Anonymkode: 1edcd...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle faktisk ønske at noen beskyttet MEG når jeg var under 25. 

Da jeg var 10 ble jeg misbrukt av naboen. Da jeg var 16 ble jeg sammen med en mann på 24. Han var en populær, men egentlig ganske sjuk og fæl fyr. Vi var sammen i 3 år 😞 

Da jeg var 21 ble jeg sammen med nok en sjuk fyr, vi var sammen i 3 år. Men var egentlig ferdig med han lenge før det tok slutt. Levde parallelle liv, på en måte. Visste bare ikke hvordan jeg skulle komme meg vekk, og han skyldte meg så uendelig mye penger. Til slutt skjønte jeg at både penger og tid brukt måtte tas som tap. Kom meg vekk.  

Jeg må innrømme at jeg var sykt "dum", når jeg var ung. Lettlurt og desperat etter noen som kunne være glad i meg.

I dag har jeg høyere utdannelse, god jobb, fin mann, nydelige unger. Gode venner og fint hus. Har tippa 36, og er lykkelig over at jeg kom meg vekk både fra nabo og tidligere samboere. Men sårene er fremdeles der. Det skulle jeg ønske jeg slapp. 

Anonymkode: 7d0a2...b05

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
nisselue skrev (13 minutter siden):

For all del. Myndig ved 25 år. Kan drikke alkohol ved 25 år. Kan ha lovlig sex ved 25 år. Kan gå i miltæret ved 25 år. Kan stemme ved 25 år.

Eller - var det bare der det passet deg du ville ha en endring?

Vet du hva? Det hadde kanskje ikke vært så dumt!

En hjerne som ikke er fullvoksen, bør kanskje ikke bestemme 100% selv og trenger iallefall å beskyttes fra predatorer!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg var 10 ble jeg misbrukt av naboen. Da jeg var 16 ble jeg sammen med en mann på 24. Han var en populær, men egentlig ganske sjuk og fæl fyr. Vi var sammen i 3 år 😞 

Da jeg var 21 ble jeg sammen med nok en sjuk fyr, vi var sammen i 3 år. Men var egentlig ferdig med han lenge før det tok slutt. Levde parallelle liv, på en måte. Visste bare ikke hvordan jeg skulle komme meg vekk, og han skyldte meg så uendelig mye penger. Til slutt skjønte jeg at både penger og tid brukt måtte tas som tap. Kom meg vekk.  

Jeg må innrømme at jeg var sykt "dum", når jeg var ung. Lettlurt og desperat etter noen som kunne være glad i meg.

I dag har jeg høyere utdannelse, god jobb, fin mann, nydelige unger. Gode venner og fint hus. Har tippa 36, og er lykkelig over at jeg kom meg vekk både fra nabo og tidligere samboere. Men sårene er fremdeles der. Det skulle jeg ønske jeg slapp. 

Samme.. skulle ønske jeg også ble beskyttet. Trist å lese din historie. 

Anonymkode: 92b4d...8e8

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler med deg og har opplevd lignende selv. Man vet rett og slett ikke sitt eget beste når man er så ung.

Jeg vet mange her er uenige med meg, sikkert hovedsakelig menn, men jeg mener vi trenger en sånn lov som beskytter unge under 25 fra slike predatorer.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, MacadamiaNut said:

Vet du hva? Det hadde kanskje ikke vært så dumt!

En hjerne som ikke er fullvoksen, bør kanskje ikke bestemme 100% selv og trenger iallefall å beskyttes fra predatorer!

Hvem skal utføre denne beskyttelsen? Jeg trodde det var foreldre som hadde den jobben nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, så vi må lovfeste noe greier slik at dere gamler damer skal kunne få oppmerksomhet fra menn istedetfor å bli forbigått av jenter som ser bra ut? Ok. 

Anonymkode: e50a6...601

Da får dere gubber la være med å finne dere damer i utgangspunktet, la være med å gifte dere, la være med å få avkom og i stedet leve livets glade dager med å ha dere med unge jenter – helt til dere blir så gamle at dere blir stuet bort i et kott for så å dø ensomme. 

Anonymkode: cf33f...08f

• Liker 4
Skrevet
nisselue skrev (1 minutt siden):

Hvem skal utføre denne beskyttelsen? Jeg trodde det var foreldre som hadde den jobben nå.

Det må bli en lov mot å utnytte unge, sårbare under 25. Og straff hvis man ikke følger dette.

Menn har ingen grenser.

Ingen hører på foreldre, halloooo….

• Liker 4
Skrevet
Just now, MacadamiaNut said:

Føler med deg og har opplevd lignende selv. Man vet rett og slett ikke sitt eget beste når man er så ung.

Jeg vet mange her er uenige med meg, sikkert hovedsakelig menn, men jeg mener vi trenger en sånn lov som beskytter unge under 25 fra slike predatorer.

Jeg er mann og jeg er ikke uenig i beskyttelse uansett alder. Derimot sliter jeg med å se den praktiske delen her. Hvordan skal man i praksis gjennomføre en slik beskyttelse? Skal det være nasjonalt kjæresteforbud før fylte 25 år? Skal det være nasjonalt ulovlig med sex før 25? Skal man ha et slags hemmelig politi med tystere?

For klart at man skal beskytte de som har behov for beskyttelse, men denne virker lite gjennomtenkt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MacadamiaNut skrev (4 timer siden):

Sier du det samme om unge kvinner som velger å bli foreldre. Hva med damene som lurer mannen til å få barn med å lyve om prevensjon? Mener du kvinner under 25 skal umyndiggjøres? Hva med de som bevisst leter etter SugarDaddies? Skjønner du hvor søkt og korttenkt ideen din er? Hilsen oppgitt kvinne. 

Anonymkode: 28e62...183

• Liker 10
Skrevet (endret)
1 minutt siden, MacadamiaNut said:

Det må bli en lov mot å utnytte unge, sårbare under 25. Og straff hvis man ikke følger dette.

Menn har ingen grenser.

Ingen hører på foreldre, halloooo….

Da må du definere "utnytte", for hvis ikke har du i praksis ulovliggjort å være kjæreste under 25.

Så hvis ikke foreldre, hvem hører de på da?

Endret av nisselue
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann og jeg er ikke uenig i beskyttelse uansett alder. Derimot sliter jeg med å se den praktiske delen her. Hvordan skal man i praksis gjennomføre en slik beskyttelse? Skal det være nasjonalt kjæresteforbud før fylte 25 år? Skal det være nasjonalt ulovlig med sex før 25? Skal man ha et slags hemmelig politi med tystere?

For klart at man skal beskytte de som har behov for beskyttelse, men denne virker lite gjennomtenkt.

Dessverre flommer Sosiale medier for tiden av slike lite gjennomtenkte innlegg. Lurer på alderen til TS i dette hovedinnlegget.. 

Anonymkode: 28e62...183

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...