Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD


Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Clefable skrev (16 timer siden):

 

Jeg synes det er trist at man alltid tror kvinner lyver og forfalsker bevis. Mens menn blir trodd med en gang.

 

Dette må du nesten underbygge og dokumentere. 

Eller er det bare en "følelse" / "tanke" / "mening" du har? 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotehodet skrev (15 minutter siden):

Dette må du nesten underbygge og dokumentere. 

Eller er det bare en "følelse" / "tanke" / "mening" du har? 

Det er en hyperbol basert på både denne saken (Amber presenterer bevis i form av bilder og lydklipp = de er forfalsket og hun lyver, Johnny presenterer samme type bevis = uskyldig offer) , i tillegg til statistikk som viser hvor ofte kvinner ikke blir trodd i feks voldtektssaker.

Der kan du søke på nettet selv for å se statistikken og forstå hvorfor det er vanskelig for kvinner å stå fram, når mindre enn 10 % av anmeldelsene går videre. Du kan også søk litt på hvor mange kvinner som blir drept av eks-partnere fordi de ikke ble tatt seriøst da de gikk til politiet med bekymringene sine for at de ville bli skadet. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at kvinner automatisk lyver om misbruk.?? Hadde normalt ikke tatt en manns side av denne saken. 

Jeg tror derimot at denne kvinnen har løyet mye og forfalsket bevis. Hun har blitt tatt i å lyve under ed. 

Har følgt lenge med på denne saken. Er overbevist om at hun er en farlig person. Hun er aggressiv og viser mye narsissitiske trekk. Hun håner han og sier at ingen kommer til å tro på at han er ett voldsoffer. 

Hun innrømmer at det er hun som vil slåss. Hun blir sint når han ikke vil være der med henne og vil forlate rommet. 

Det betyr ikke som jeg har sagt flere ganger at Johnny er helt uskyldig. 

 

 

 

 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (30 minutter siden):

Det er en hyperbol basert på både denne saken (Amber presenterer bevis i form av bilder og lydklipp = de er forfalsket og hun lyver, Johnny presenterer samme type bevis = uskyldig offer) , i tillegg til statistikk som viser hvor ofte kvinner ikke blir trodd i feks voldtektssaker.

Der kan du søke på nettet selv for å se statistikken og forstå hvorfor det er vanskelig for kvinner å stå fram, når mindre enn 10 % av anmeldelsene går videre. Du kan også søk litt på hvor mange kvinner som blir drept av eks-partnere fordi de ikke ble tatt seriøst da de gikk til politiet med bekymringene sine for at de ville bli skadet. 

Hva godt kommer det ut av slike overdrivelser, og vil ikke slike overdrivelser bare gjøre et så alvorlig tema enda mindre alvorlig over tid?

Litt slik dagens generasjon har klart å utvanne psykiske lidelser og sykdommer som angst, ptsd, depresjon m.m.? 

Det var forøvrig et godt forsøk på avsporing i alle retninger.    

Statistikken for å se hvor vanskelig det er for kvinner å stå frem, og antall kvinner som blir drept av sin partner  har ingen sammenheng med at "man alltid tror kvinner lyver og forfalsker bevis? Det handler først og fremst om jus og lovverk. Fru Justitia er pliktig til å behandle alle parter likt. Eller mener du "belive all woman" burde være utgangspunktet i alle voldssaker mellom menn og kvinner? 

Jeg ser ingen grunn til  å google/verifisere dine påstander. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehodet skrev (2 minutter siden):

Hva godt kommer det ut av slike overdrivelser, og vil ikke slike overdrivelser bare gjøre et så alvorlig tema enda mindre alvorlig over tid?

Litt slik dagens generasjon har klart å utvanne psykiske lidelser og sykdommer som angst, ptsd, depresjon m.m.? 

Det var forøvrig et godt forsøk på avsporing i alle retninger.    

Statistikken for å se hvor vanskelig det er for kvinner å stå frem, og antall kvinner som blir drept av sin partner  har ingen sammenheng med at "man alltid tror kvinner lyver og forfalsker bevis? Det handler først og fremst om jus og lovverk. Fru Justitia er pliktig til å behandle alle parter likt. Eller mener du "belive all woman" burde være utgangspunktet i alle voldssaker mellom menn og kvinner? 

Jeg ser ingen grunn til  å google/verifisere dine påstander. 

 

Så lenge du ikke gidder sette deg inn i det, er det jo ingen poeng i å argumentere rundt det heller. 

Og nei, hvis du har lest mine tidligere kommentarer i tråden, ville du sett at jeg ikke mener nødvendigvis kun kvinner bør bli trodd i voldssaker: jeg lener mot å være enig med familieterapeuten til Amber og Johnny som vitnet og som sa at det var gjensidig vold i forholdet. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tidligere dømt for å arrangere hundekamper. Det er et faktum. Det går nesten ikke an å se for seg verre dyreplageri.

Jeg tror måten man begandler dyr sier noe om hvordan man behandler mennesker.

Depp vet jeg ikke noe om.

  • Liker 43
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (2 minutter siden):

Hun er tidligere dømt for å arrangere hundekamper. Det er et faktum. Det går nesten ikke an å se for seg verre dyreplageri.

Jeg tror måten man begandler dyr sier noe om hvordan man behandler mennesker.

Depp vet jeg ikke noe om.

Det var faren hennes som var dømt for dette. Amber har blitt arrestert tidligere for partnervold. Hun truer folk til å lyve for henne. Slik som hunde episoden i Australia. 

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-10145523/amp/Amber-Heard-investigation-perjury-2015-dog-smuggling-scandal.html

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (13 minutter siden):

Det var faren hennes som var dømt for dette. Amber har blitt arrestert tidligere for partnervold. Hun truer folk til å lyve for henne. Slik som hunde episoden i Australia. 

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-10145523/amp/Amber-Heard-investigation-perjury-2015-dog-smuggling-scandal.html

Oi! Jeg leste visst for kjapt gjennom saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6

 

Valyria83 skrev (3 timer siden):
Får ikke noe konebanker vibber av Johnny Depp. Det er en grunn til at han får mye støtte. 

Amber heard spiller skittent. 

Sier ikke at han ikke har gjort noe galt i dette forholdet. Jeg synes at han har lidd nok. 

Blir spennende å se hvordan saken utvikler seg fremover. 

 

Det er jo nok av eksempler hvor vold som foregår innenfor husets 4 vegger ikke blir trodd fordi utenpå virker familien helt eksemplarisk

Hvor mange ganger har du ikke hørt om feks naboen som myrdet sin kone bli omtalt som "han var alltid rolig. Jeg trodde ikke noe var galt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (8 minutter siden):

 

 

Det er jo nok av eksempler hvor vold som foregår innenfor husets 4 vegger ikke blir trodd fordi utenpå virker familien helt eksemplarisk

Hvor mange ganger har du ikke hørt om feks naboen som myrdet sin kone bli omtalt som "han var alltid rolig. Jeg trodde ikke noe var galt"

I dette tilfellet tror jeg hun har stått for 80-90 % av volden. Se noen noen av videoene som er lagt ut. Jeg tror ikke han vinner saken selv om hun fremstår som den langt farligste av dem 2. Han sier til henne i en at lydklippene at det ikke kan være noe som helst for vold mellom dem. De må være i fra hverandre når ting eskalere. Hun blir sint når han ikke vil bli igjen å sloss med henne." You always leave when there is a fight". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Valyria83 skrev (23 minutter siden):

I dette tilfellet tror jeg hun har stått for 80-90 % av volden. Se noen noen av videoene som er lagt ut. Jeg tror ikke han vinner saken selv om hun fremstår som den langt farligste av dem 2. Han sier til henne i en at lydklippene at det ikke kan være noe som helst for vold mellom dem. De må være i fra hverandre når ting eskalere. Hun blir sint når han ikke vil bli igjen å sloss med henne." You always leave when there is a fight". 

Som jeg også har uttrykket tidligere så står jeg ikke på noens side i saken, og at de begge har negative sider ved seg og at de sammen ikke var en god kombo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (3 timer siden):

Det er en hyperbol basert på både denne saken (Amber presenterer bevis i form av bilder og lydklipp = de er forfalsket og hun lyver, Johnny presenterer samme type bevis = uskyldig offer)

At man ikke anser henne for å være troverdig har da ingenting med kjønn å gjøre, men at man ser dokumentasjon på at hun lyver i øst og vest om alt mulig. At man drar inn kjønnskortet her er mao helt umotivert, og lowkey fremstår som en vulgær hersketeknikk.

Å dra inn en vinkling med at "menn blir hørt men kvinner blir ikke det" er smått absurd iom at konteksten her er at Heard skrev en op-ed som blir tatt ved face value, Depp blir delvis kansellert og mister store roller - kun utløst av at Heard sier at det er slik, Depp sin versjon blir ikke særlig interessant å høre før bevis på at det er hun som var abusive og voldelig begynte å dukke opp.

Altså helt motsatt av det narrativet du prøver å skissere, så er det i denne saken kvinnen som blir trodd på sitt ord mens mannen må bevise sin versjon.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (14 minutter siden):

At man ikke anser henne for å være troverdig har da ingenting med kjønn å gjøre, men at man ser dokumentasjon på at hun lyver i øst og vest om alt mulig. At man drar inn kjønnskortet her er mao helt umotivert, og lowkey fremstår som en vulgær hersketeknikk.

Å dra inn en vinkling med at "menn blir hørt men kvinner blir ikke det" er smått absurd iom at konteksten her er at Heard skrev en op-ed som blir tatt ved face value, Depp blir delvis kansellert og mister store roller - kun utløst av at Heard sier at det er slik, Depp sin versjon blir ikke særlig interessant å høre før bevis på at det er hun som var abusive og voldelig begynte å dukke opp.

Altså helt motsatt av det narrativet du prøver å skissere, så er det i denne saken kvinnen som blir trodd på sitt ord mens mannen må bevise sin versjon.

👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ATLAS6 skrev (1 time siden):

 

 

Det er jo nok av eksempler hvor vold som foregår innenfor husets 4 vegger ikke blir trodd fordi utenpå virker familien helt eksemplarisk

Hvor mange ganger har du ikke hørt om feks naboen som myrdet sin kone bli omtalt som "han var alltid rolig. Jeg trodde ikke noe var galt"

Dette!

Jeg jobber med bla sporsikring ifm arrest, og møter ofte voldsutøvere og overgripere rett etter hendelser. I 90% av tilfellene så opptrer de utrolig hyggelig, høflig og vennlig mot meg. Hadde jeg vært nabo med dem så hadde jeg neppe tenkt at de var troende til å gjøre det de siktes for. 
 

Når det gjelder relasjonen i saken her, så fremstår det jo som et dysfunksjonelt forhold. Det kan godt tenkes at hun er den første som tyr til vold av dem, men det ser jo også ut til at han har gjort mye rart i ruset tilstand. Mange kvinner utøver partnervold, men det er ofte ikke så synlig. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt av rettssaken på YouTube. Veldig merkelig av Depp, selv om jeg tror han er den mest uskyldige.

Han bablet om barndommen og musikken sin i timesvis istedenfor å fokusere på sak. Unødvendig innledning til poenget. Jeg synes ikke det lukter en vinner-sak, selv om jeg unner ham en gjenoppreisning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (På 4/17/2022 den 13.20):

Som jeg også har uttrykket tidligere så står jeg ikke på noens side i saken, og at de begge har negative sider ved seg og at de sammen ikke var en god kombo. 

Enig det, men det virker som om hun var vært drama-queen og så har han slukt agnet.

Det gjør dessverre at han har falt ned på hennes nivå og da kan du ikke klage for høyt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte veldig tilbake til Vanessa Paradis, hans tidligere kone, da dette skjedde. Jeg mener, hun er jo roen selv, og om hun har bare gode ord etter 14 år og to barn med Johnny Depp, ja da er det jo rart om han plutselig skulle ha blitt en skikkelig kjip mann rett etter henne!? Man skal aldri si aldri likevel altså men..nei, jeg klarer ikke tro at han er den kjipe i situasjonene mellom han og Heard.

 Vanessa virker i hvertfall veldig empatisk, men likevel ei som tør å snakke opp for seg selv -tror hun ville sagt noe om det var noe..!

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NenehGoji skrev (1 time siden):

Jeg tenkte veldig tilbake til Vanessa Paradis, hans tidligere kone, da dette skjedde. Jeg mener, hun er jo roen selv, og om hun har bare gode ord etter 14 år og to barn med Johnny Depp, ja da er det jo rart om han plutselig skulle ha blitt en skikkelig kjip mann rett etter henne!? Man skal aldri si aldri likevel altså men..nei, jeg klarer ikke tro at han er den kjipe i situasjonene mellom han og Heard.

 Vanessa virker i hvertfall veldig empatisk, men likevel ei som tør å snakke opp for seg selv -tror hun ville sagt noe om det var noe..!

 

Grunnleggende enig.

Men også Depp kan ha forandret seg til det verre, med hans barndom kan traumene og dermed rus-inntaket ha kommet sent i livet. Jeg har ikke mange eksempler, men jeg vet om vellykka folk som "mister" det litt i 40-årene eller 50-årrne. Disse har gjerne hatt mødre som manglet omsorgsevne eller en far som drakk.

Men ja, jeg tror Depp er snill, om han ikke utsettes for et tøft eksternt press...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (På 9.4.2022 den 16.07):

Altså hvor kan man se dette?!

Om du har iptv og vpn så sendes det direkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Fru Uperfekt skrev (10 minutter siden):

Om du har iptv og vpn så sendes det direkte

Eller enda lettere på youtube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...