Gå til innhold

Hva slags julekort sender dere ut?


monja

Anbefalte innlegg

Sånne enkle dere kjøper eller får i posten? Doble der dere skriver mer?

Bilder av barna/dere selv/husdyr? I mapper eller fotokort dere bestiller på nettfotobutikker? Eller lager dere selv kanskje?

Bare lurer jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøper A4-papir med julemotiv hos Hippo, skriver brev med felles innhold om hva som har skjedd oss i løpet av det siste året, og setter kanskje inn et lite bilde. Dette blir det samme til alle vi sender til, men på hvert brev skriver vi i tillegg en personlig innledning. På denne måten får vi skrevet noe personlig til alle samtidig som vi slipper å gjenta det vi likevel ville ha skrevet igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller julekort herfra. Liker kort hvor det er plass til å skrive litt.

Noen ganger legger jeg ved bilde av gulljenta, men det er gjerne bare til familie som vi kanskje ikke ser så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper fine (ikke noen 10-pakk med kjedelige kort) doble kort, og skriver personlige hilsener i alle. I år lurer jeg på om jeg skal ta meg tid til å lage julekort selv, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper fine (ikke noen 10-pakk med kjedelige kort) doble kort, og skriver personlige hilsener i alle.

Synes du Unicef korta går under betegnelsen kjedelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage dem selv.

Rask opptelling i dag kom til at det blir vel ca rundt 30 kort, så det er på tide å komme igang og lage dem.

Jeg vet mange sender mange flere enn meg, men det er nå engang ca så mange jeg skal sende til i år i alle fall.

En del skal sendes langt avsted, da skriver jeg pent en personlig hilsen på hvert enkelt (eller, sambo skriver på dem som er til hans slekt da, slik deler vi på det)

De som jeg leverer i hånda til mine nærmeste på julaften (vi har tradisjon for det i min familie, alle mammas søsken som bor i nærheten stikker innom mormor og morfar på formiddagen, det utveksles gaver og vi gir hverandre julekorta) skriver jeg ikke stort mer enn god jul på for de snakker jeg jo med, og da gir jeg dem ikke et julebrev, rett og slett fordi jeg heller forteller dem det. Dette er folk jeg treffer flere ganger i året, i tillegg til at de får oppdateringer fra mamma også, så det er ikke noe vits i å skrive alt vi har gjort det siste året akkurat.

Ettersom vi ikke har barn eller dyr sender jeg ikke med noe bilde, men jeg ser ikke bort fra at når vi får barn og/eller hund etterhvert, så blir det bilde inni kortet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du Unicef korta går under betegnelsen kjedelige?

Jeg har ikke sett Unicef-kortene, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men min erfaring er at de billigste kortene (som gjerne kommer i pakker på flere, hvor alle har samme motiv) ikke er av de fineste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å lage julekortene selv. Jeg syns det er koselig å lage julekort til hver enkelt og dessuten blir det jo mer personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager vanligvis fine, hjemmelagde kort. I år er økonomien på bånn, så det blir et sånt bildekort man kjøper på fotobutikken med et lite felt til å skrive på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager kort selv jeg også, det har liksom blitt en del av førjulskosen det. Er i gang med å brodere noen kort, også skal jeg lage noen på annet vis også. Skriver en personlig hilsen til alle, bare god jul og godt nyttår synes jeg blir litt upersonlig. Et år skrev jeg i tillegg julebrev til de jeg ser sjeldent, kanskje gjør jeg det i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år som i fjor bruker vi bilder fra FAME, rett og slett fordi vi sender ut så mange - og alt i alt blir det faktisk billigere enn når jeg setter meg ned og lager kort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å lage selv. Men noen sender jeg også vanlig enkle kort til. I år skal jeg bestille med bilde av Victoria, kommer til å sende det til alle i år. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjoper som oftest ganske billige, men fine kort. Rett og slett fordi jeg synes det er litt bortkastet aa investere masse penger i noe som mottagerene leser en gang for saa aa legge vekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager julekort uten bilder - i fjor var det lilla med snøfnugg på. Årets julekort er røde med reinsdyr på - alt er i papir. Synes det er koselig å lage julekortene selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...