Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min egen del har jeg ikke opplevd voldtekt, men har blitt antastet med å få fingre opp i vagina og hender på brystene flere ganger da jeg var yngre. Noen ganger har jeg kommet ut av black out etter byen hvor jeg har våknet at jeg har hatt sex og vært redd. Vært lei meg og følt meg skitten og verdiløs i lang tid etterpå av både antastingen og black outene, kan bare se for meg hvor vondt en faktisk voldtekt er. Blir lei meg når jeg leser om dere som har hatt vondt eller grått og de ikke har stoppet, det er ren psykopati i mine øyne. 

Anonymkode: dc98e...057

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke det det går på. Det handler jo om timing, hyppighet, osv. At jeg ikke vil ha sex med han akkurat mens jeg har migreneanfall betyr jo ikke at jeg aldri har lyst på han ellers. Om han da maser og presser helt til jeg blir med til tross for at anfallet blir verre og jeg ligger der med store smerter, synes du det er innafor?

Anonymkode: 7967d...c6c

Syns DU det er innafor da? Å syns du det er greit ? Sånn du beskriver det er dette et seksuelt overgrep . Det er en spesiell type ondskap og egoisme hos folk som /maser tvinger seg til sex . Å Ja, jeg har opplevd det, å ja , jeg gikk fra han . Hans kommentar under akten var: «jeg ser du ikke liker det, men det er godt for meg».    Sånne menn syns jeg går under begrepet sadister. 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NiceOrNothing said:

Syns DU det er innafor da? Å syns du det er greit ? Sånn du beskriver det er dette et seksuelt overgrep . Det er en spesiell type ondskap og egoisme hos folk som /maser tvinger seg til sex . Å Ja, jeg har opplevd det, å ja , jeg gikk fra han . Hans kommentar under akten var: «jeg ser du ikke liker det, men det er godt for meg».    Sånne menn syns jeg går under begrepet sadister. 

Sadist er et treffende begrep. Og slike skal man ikke være i forhold med men holde seg langt unna

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sadist er et treffende begrep. Og slike skal man ikke være i forhold med men holde seg langt unna

Enig . De som klarer å nyte parallelt med at partner har det vondt , det er ikke i nærheten av hverken sex eller kjærlighet . Det er seksuell vold . 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. 

Anonymkode: e085e...aab

Hvorfor er du sammen med denne fyren som tydeligvis ikke har noe som helst problem med å jokke og grynte oppå deg mens du gråter og ikke viser tegn til at du nyter det? At han kan holde seg stiv og få orgasme vel vitende om at partneren ikke har det godt, er ikke en god person. Voldtektsmenn tenner på motvillige kvinner.

Det finnes faktisk massevis av menn som blir slapp som en fisk det øyeblikket de merker at partneren ikke koser seg. Det finnes massevis av menn som tenner på at partneren koser seg og har det godt. 

Kom deg vekk fra denne voldtekstmannen. 

Anonymkode: b173c...ab8

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi folk har forskjellige syn på hva som er nok sex. Jeg foretrekker ofte sex, men jeg ville da aldri mase/tvinge en mann om han har sjeldnere lyst enn meg! I et forhold har ingen av partnerne KRAV om å stille opp dersom lysten ikke er der!

Anonymkode: f3262...82d

MAS PÅ MEG - Jeg lover det vil være gledestårer ♥️

Anonymkode: c4140...e2b

Skrevet
Flintis skrev (14 timer siden):

Hmmm... nå er det mange som irriterer seg over at partner tifredstiller seg selv også, hva med dem i dette bildet?

Dette er en tematikk som jeg sliter litt med å skjønne. Det man da gjør, er å gjøre partneren fullstendig ansvarlig for DIN seksuelle helse og nytelse, samtidig som DU er "eneansvarlig" for din partneres seksuelle helse. I mine øyne er dette svært usunt, og noe som man bør gå noen ekstra runder med. Vi har alle et seksuelt "selv", og det må man ikke utslette bare for at man har fått seg en partner. Selvfølgelig skal et stort fokus være å ha sam-seksualitet" med sin partner, men jeg tenker det er like viktig å ha en god egenseksualitet. 

Det å ha en god egenseksualitet, er godt for både fysisk og psykisk helse. Det handler ikke om å "ønske seg noe/noen andre" enn partneren sin, men rett og slett egennytelse. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, og dette skjedde 100% med meg. Jeg lå med mange menn i tenårene bare fordi jeg ville bli likt. Jeg fikk ingenting ut av sexen.

Så havnet jeg i et forhold med en mann som var mye sint, og jeg endte opp med å bruke sex for å få ham i godt humør. Rett etter sex var han i hvert fall aldri sint. Jeg utviklet vaginisme og hadde vondt og blødde hver gang vi hadde sex.

Tror du det finnes en vei tilbake?

Anonymkode: e2e04...3d4

Huff, hvor trist å lese dette, men dessverre er dette nøyaktig det jeg mente i hovedinnlegget. Det gjør noe med et menneskes seksualitet når man får den oppfatningen om seg selv og sin seksualitet. 

Det siste du nevner er noe som er svært lite fokusert på, og hjelpeapparatet er veldig lite oppmerksom på dette, og jeg holder akkurat nå på å skrive en stor oppgave om denne tematikken, altså seksualitet i voldelige relasjoner, og satser på å lage et undervisningsopplegg rundt dette i etterkant for hjelpeapparatet og enkeltpersoner. 

....og ja, det finnes en vei tilbake. Du må ALDRI slutte å tro det, men det handler mye om at du finner en terapeut som skjønner tematikken, som skjønner hvilke negative selvoppfatninger du har om deg selv og spesielt din seksualitet, og de mønstrene du nå har "gått opp". Når du fikk din seksuelle debut med overgrep er det, etter min mening, ikke snakk om å rehabilitere din seksualitet, men faktisk habilitering. Ditt seksuelle "selv" må etableres fra grunnen av, og det kan du absolutt får hjelp av en sexolog til. 

• Nyttig 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (13 timer siden):

Det skjønner ikke jeg heller, men jeg vet at mange menn har nesten null sjanser for å finne seg ei ny så sånn sett kan jeg se litt av den frustrasjonen uten at jeg sier at dette er grunnen. 

Jeg tror noen er såpass enkle at de er fornøyde bare de selv kommer selv om dama tilsynelatende ikke har det bra. For min del er det helt avtennende og hun hadde nok sluppet mas fra meg overhodet da jeg hadde flyttet ut. 

Hva er vitsen med et forhold når man må runke hele tiden? Er ikke et forhold basert på noe gjensidig? 

Hvorfor har du forsvart voldtekt i parforhold gjennom hele tråden? TS har ingen steder sagt at hun ALLTID avviser. Hun sier at hun hadde migreneanfall. Er du klar for skikkelig hanky panky når du har migrene? Vet du hva migrene er for noe? Hva med 39 i feber, oppkast og diare osv? Er du ALLTID klar for kos? Du kan virkelig ikke projisere dine negative erfaringer med kvinner på ALLE kvinner. ALLE kvinne er ikke slemme, bitchete, samværssaboterende, frigide vesener som bare vil menn vondt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du forsvart voldtekt i parforhold gjennom hele tråden? TS har ingen steder sagt at hun ALLTID avviser. Hun sier at hun hadde migreneanfall. Er du klar for skikkelig hanky panky når du har migrene? Vet du hva migrene er for noe? Hva med 39 i feber, oppkast og diare osv? Er du ALLTID klar for kos? Du kan virkelig ikke projisere dine negative erfaringer med kvinner på ALLE kvinner. ALLE kvinne er ikke slemme, bitchete, samværssaboterende, frigide vesener som bare vil menn vondt.

Beklager misforståelsen, migreneanfallet var mitt, ikke TS'. Men resten av kommentaren din står.

Anonymkode: 7967d...c6c

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke forsvart voldtekt noen stedet. Jeg har forklart hvorfor hun føler seg brukt og presset og det kommer ikke av at han har blitt avvist en gang. Ei heller to ganger, men mere en rekke ganger over lang tid. 

Ja jeg vet hva migrene er.

Jeg tror selv ikke den mannen ønsker å ha sex med ei dame som har diare osv. 

Jeg har ikke sagt at jeg er klart til enhver tid, men det er bare en håndfull ganger jeg ikke kunne finne tid til dama mi når vi var sammen. Dette til tross for en travel og hektisk hverdag. 

Ikke alle kvinner, men nesten alle og dette bekreftes og forsterkes av alle de tråder her inne som definitivt etterspør hvordan man på best mulig måte kan rævkjøre mannen for vinningens del. 

Jo jeg tror faktisk at når ei dame er ute etter noen hun "må" ha så er hun villig til å gå over lik for å fremskaffe det. Om hun da blir upopulær så får det stå sin prøve, men løsningen her er da å blokkere. Hun har riktignok brent en del broer, men søker da ny goodwill til krets av damer som her inne som da gir henne kred og omsorg for hennes handlinger og dermed legitimerer det som det riktige. En kamerat av meg mente dette var ondskap satt i system og at djevelen selv til sammenligning ble flau av egne handlinger.  

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke forsvart voldtekt noen stedet. Jeg har forklart hvorfor hun føler seg brukt og presset og det kommer ikke av at han har blitt avvist en gang. Ei heller to ganger, men mere en rekke ganger over lang tid. 

Jeg har ikke sagt at jeg er klart til enhver tid, men det er bare en håndfull ganger jeg ikke kunne finne tid til dama mi når vi var sammen. Dette til tross for en travel og hektisk hverdag. 

Ikke alle kvinner, men nesten alle og dette bekreftes og forsterkes av alle de tråder her inne som definitivt etterspør hvordan man på best mulig måte kan rævkjøre mannen for vinningens del. 

Jo jeg tror faktisk at når ei dame er ute etter noen hun "må" ha så er hun villig til å gå over lik for å fremskaffe det. Om hun da blir upopulær så får det stå sin prøve, men løsningen her er da å blokkere. Hun har riktignok brent en del broer, men søker da ny goodwill til krets av damer som her inne som da gir henne kred og omsorg for hennes handlinger og dermed legitimerer det som det riktige. En kamerat av meg mente dette var ondskap satt i system og at djevelen selv til sammenligning ble flau av egne handlinger.  

Og igjen snakker du ikke om det som TS skriver. Du ANTAR og SYNSER, ut fra dine egne erfaringer. At du og din kompis, som kun går etter vakre bimboer, har vært bort i utelukkende slike onde damer, betyr ikke at TS er ond, eller at det er greit av mannen hennes å misbruke henne på denne måten. Jeg har kun truffet menn som avviste meg hele tiden, før jeg traff min nåværende mann. Skal jeg ut fra dette trekke en slutning at ALLE menn avviser dama seksuelt hele tiden og bruker sex som maktmiddel? Svar meg gjerne på det. Er alle menn slik, fordi jeg utelukkende traff på slike menn i en periode på 20 år? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (18 minutter siden):

Og igjen snakker du ikke om det som TS skriver. Du ANTAR og SYNSER, ut fra dine egne erfaringer. At du og din kompis, som kun går etter vakre bimboer, har vært bort i utelukkende slike onde damer, betyr ikke at TS er ond, eller at det er greit av mannen hennes å misbruke henne på denne måten. Jeg har kun truffet menn som avviste meg hele tiden, før jeg traff min nåværende mann. Skal jeg ut fra dette trekke en slutning at ALLE menn avviser dama seksuelt hele tiden og bruker sex som maktmiddel? Svar meg gjerne på det. Er alle menn slik, fordi jeg utelukkende traff på slike menn i en periode på 20 år? 

Jeg skriver at hun burde ha flyttet fra denne mannen for lenge siden når det har gått dit at lysten er så forskjellig evt. tatt opp med legen hvorfor hun ofte har hodepine og diare. 

Jeg har aldri forsvart de som driver med overgrep. Aldri. 

Kansje det du leverte ikke nådde opp til de menn du da hadde affærer med? Kansje en av de mennene er meg? 

Jeg bruker ikke sex som maktmiddel, men mere et middel til å formidle at jeg liker den dama. Dog setter jeg pris på gjensidighet. Ja jeg tror en del menn ser etter kvalitet og de fleste sammen med meg går videre når kvantitet dukker opp ref. ditt innlegg. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Jeg skriver at hun burde ha flyttet fra denne mannen for lenge siden når det har gått dit at lysten er så forskjellig evt. tatt opp med legen hvorfor hun ofte har hodepine og diare. 

Jeg har aldri forsvart de som driver med overgrep. Aldri. 

Kansje det du leverte ikke nådde opp til de menn du da hadde affærer med? Kansje en av de mennene er meg? 

Jeg bruker ikke sex som maktmiddel, men mere et middel til å formidle at jeg liker den dama. Dog setter jeg pris på gjensidighet. Ja jeg tror en del menn ser etter kvalitet og de fleste sammen med meg går videre når kvantitet dukker opp ref. ditt innlegg. 

Men hvor skriver TS at hun OFTE har hodepine og at hun OFTE avviser? Og igjen gir du kvinner skyld for menns bedritne oppførsel. Hvis kvinnen avviser mannen seksuelt, er det kvinnens skyld - hun burde ha stilt opp oftere. Hvis mannen avviser kvinnen seksuelt, er det IGJEN kvinnens skyld - hun er for dårlig i senga. Si meg ærlig nå, har menn NOEN GANG skyld i noe i et forhold? Eller har kvinnen eneansvaret for sex, dynamikk i forholdet, romantikk osv? ALENE? Hvorfor skal kvinnen da være interessert i å gå inn i et forhold hvis det hun får er en gratispassasjer som gir henne ansvaret for absolutt alt som skjer, inkludert sin egen oppførsel?

Nei, jeg har aldri vært "dårlig kvalitet" seksuelt. Men jeg er lite pen, noe mennene som involverte seg i et forhold med meg var klar over fra dag en. Når de selv etablerer et forhold med en dame de ikke er tiltrukket av, må de skylde seg selv. De kan ikke avvise dama seksuelt i måneder og år, samtidig som de ikke ønsker å forlate forholdet. Hver gang var det jeg som gikk, og hver gang ble de overrasket og prøvde å gjøre alt for å få meg tilbake. Jeg var god å ha som partner, hushjelp, automatisk påminnelse av avtaler og regninger, "stand" i selskaper og økonomisk bidrag. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Ts her. Kan avkrefte din påstand om at min samboer har blitt avvist en rekke ganger og at det er årsak til at han presser meg til sex av og til. Jeg var alltid klar før. Flere ganger om dagen gjerne. Men så kom denne pressingen hvor grensene mine ble mindre viktige og hans egen tilfredsstillelse mere viktig. Det har over tid resultert i lavere sexlyst hos meg. Feks har jeg sagt at jeg ikke har ønsket å vekkes for å ha sex midt på natten, like etter fødsel eller analsex når det passer ham, sistnevnte passer ikke alltid meg. Disse grensene er ikke hørt, og han har gjennomført sex likevel. Så kan man spørre om hva det er med meg som ikke skriker, løper eller slår når han gjør noe jeg ikke vil. Det får jeg jobbe med fremover. Tror jeg har skjøvet grensene mine såpass over tid at jeg har blitt vant med å bare være «grei», for å ikke behøve mere press. For å være en kul kjæreste osv. Har selv opplevd seksuelt misbruk som barn. Kan hende min måte å møte min partner på i dette henger sammen med det. Mine tidligere partnere har ikke tråkket over grensene mine.

Synes dine øvrige kommentarer og analyser er pinlige. 

Takk til dere andre for gode innspill.

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Kan avkrefte din påstand om at min samboer har blitt avvist en rekke ganger og at det er årsak til at han presser meg til sex av og til. Jeg var alltid klar før. Flere ganger om dagen gjerne. Men så kom denne pressingen hvor grensene mine ble mindre viktige og hans egen tilfredsstillelse mere viktig. Det har over tid resultert i lavere sexlyst hos meg. Feks har jeg sagt at jeg ikke har ønsket å vekkes for å ha sex midt på natten, like etter fødsel eller analsex når det passer ham, sistnevnte passer ikke alltid meg. Disse grensene er ikke hørt, og han har gjennomført sex likevel. Så kan man spørre om hva det er med meg som ikke skriker, løper eller slår når han gjør noe jeg ikke vil. Det får jeg jobbe med fremover. Tror jeg har skjøvet grensene mine såpass over tid at jeg har blitt vant med å bare være «grei», for å ikke behøve mere press. For å være en kul kjæreste osv. Har selv opplevd seksuelt misbruk som barn. Kan hende min måte å møte min partner på i dette henger sammen med det. Mine tidligere partnere har ikke tråkket over grensene mine.

Ikke bry deg om kommentarene hans. Dessverre er det alltid slik at kvinnen alltid gis ansvar for alt det gale både kvinnen og mannen gjør i dette universet. Selvfølgelig har det ingenting med realiteten å gjøre. At han i det hele tatt presser seg til ting som analsex når du ikke vil, vitner om at han mangler empati. Mitt råd er å forlate ham i dag. Dette blir ikke bedre, og du ødelegger bare deg selv psykisk mer og mer ved å bli hos ham. 

• Liker 6
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden):

Men hvor skriver TS at hun OFTE har hodepine og at hun OFTE avviser? Og igjen gir du kvinner skyld for menns bedritne oppførsel. Hvis kvinnen avviser mannen seksuelt, er det kvinnens skyld - hun burde ha stilt opp oftere. Hvis mannen avviser kvinnen seksuelt, er det IGJEN kvinnens skyld - hun er for dårlig i senga. Si meg ærlig nå, har menn NOEN GANG skyld i noe i et forhold? Eller har kvinnen eneansvaret for sex, dynamikk i forholdet, romantikk osv? ALENE? Hvorfor skal kvinnen da være interessert i å gå inn i et forhold hvis det hun får er en gratispassasjer som gir henne ansvaret for absolutt alt som skjer, inkludert sin egen oppførsel?

Nei, jeg har aldri vært "dårlig kvalitet" seksuelt. Men jeg er lite pen, noe mennene som involverte seg i et forhold med meg var klar over fra dag en. Når de selv etablerer et forhold med en dame de ikke er tiltrukket av, må de skylde seg selv. De kan ikke avvise dama seksuelt i måneder og år, samtidig som de ikke ønsker å forlate forholdet. Hver gang var det jeg som gikk, og hver gang ble de overrasket og prøvde å gjøre alt for å få meg tilbake. Jeg var god å ha som partner, hushjelp, automatisk påminnelse av avtaler og regninger, "stand" i selskaper og økonomisk bidrag. 

Nå var det du som dro hodepine, Ibux og andre ting inn i tråden. 

Jeg påpeker at ved vedvarende lav sexlyst noe kvinner ofte har burde hun kansje ikke gått inn i et forhold til en mann som ønsker sex. Man må jo ta litt ansvar for seg selv også og ikke overlate eller forvente alle andre gjør det.

Hvis menn avviser dama er det ofte at dama ikke passer når mannen ikke vil. 

Hvis kvinnen avviser så må gjerne gjøre det for hun har all rett til det, men ved vedvarende avvisninger så bør du lese litt lenger opp her. Det er mye som tyder på avvik i lyst og behov.

Ja menn har også like stor skyld og ansvar i et forhold, men det fratar ikke damer den andre halvparten selv om en velger å tro det.

Kvinner tar aldri ansvar for sex. Noen mener til og med at de mister lysta om de må ta ansvar og veilede. Dynamikken i et forhold er begges ansvar, men igjen er det veldig lite som tilsier at hun deltar og hun oppleves mere som en gjest eller passasjer.

Stiller kvinnen krav får hun ingen gratispassasjer og om hun gjør står hun fritt i å forlate forholdet.

Du er sikkert one of a kind. Det finnes noen av de, men fellesnevneren er at disse aldri bli dumpet. Hvis noen dumper er det dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du burde jo gått mye før. Det nytter ikke si nei nei nei og ikke ha konsekvenser for det. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Nå var det du som dro hodepine, Ibux og andre ting inn i tråden. 

Jeg påpeker at ved vedvarende lav sexlyst noe kvinner ofte har burde hun kansje ikke gått inn i et forhold til en mann som ønsker sex. Man må jo ta litt ansvar for seg selv også og ikke overlate eller forvente alle andre gjør det.

Hvis menn avviser dama er det ofte at dama ikke passer når mannen ikke vil. 

Hvis kvinnen avviser så må gjerne gjøre det for hun har all rett til det, men ved vedvarende avvisninger så bør du lese litt lenger opp her. Det er mye som tyder på avvik i lyst og behov.

Ja menn har også like stor skyld og ansvar i et forhold, men det fratar ikke damer den andre halvparten selv om en velger å tro det.

Kvinner tar aldri ansvar for sex. Noen mener til og med at de mister lysta om de må ta ansvar og veilede. Dynamikken i et forhold er begges ansvar, men igjen er det veldig lite som tilsier at hun deltar og hun oppleves mere som en gjest eller passasjer.

Stiller kvinnen krav får hun ingen gratispassasjer og om hun gjør står hun fritt i å forlate forholdet.

Du er sikkert one of a kind. Det finnes noen av de, men fellesnevneren er at disse aldri bli dumpet. Hvis noen dumper er det dem. 

Vel. Fortell meg gjerne hvordan jeg aldri tok ansvar for sexlivet når jeg fristet, la opp til romantisk middag, nytt undertøy, nye ideer, forføring osv. Hvilket ansvar skal jeg ta utover dette, mener du? Min nåværende mann mener at alt er fantastisk, så det betyr vel at det ikke er jeg som er helt ubrukelig på dette feltet, ikke sant? Det betyr at de som var med meg før ham, gikk inn i forhold med feil dame og nektet å gi slipp. 

Jeg forstår heller ikke hvorfor du fortsatt diskuterer "vedvarende lav sexlyst" når verken TS eller noen andre har nevnt det. Har du ikke lest svaret til TS som hun ga til deg nettopp, der hun skriver at hun alltid stiller opp, men at hun ikke ønsker å bli vekket på natten i babyperioden eller være med på former for samkvem som ikke akkurat kan forventes hele tiden? Hvorfor kverner du fortsatt på "vedvarende lav sexlyst"? 

Og på samme måte som kvinner uten sexlyst ikke bør være i et forhold med menn som vil hele tiden, bør vel også menn uten sexlyst unngå å etablere forhold med en "normal" dame? Hvorfor gjorde de det gang på gang med meg og flere andre jeg kjenner? Er de mindre begavet? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En tidligere kjæreste brukte glidemiddel, smurte seg og meg inn med kremen. Det var natt å jeg lå å sov. Han presset seg inn i meg, å sprutet. Han hadde en stor penis, jeg fikk sår og blødde. Jeg ble redd, lå helt stille til han var ferdig. Han tørket meg med en klut etterpå.

Anonymkode: 04a3e...992

nei fy! Håper du anmeldte

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...