AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab 1
dillyduzit Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Da er det voldtekt i mine øyne. Det samme skjedde her med en eks, så fort forholdet var ferdig da jeg endelig kom meg ut av det, gikk det er par mnd før jeg valgte å anmelde. 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor er dere sammen med noen dere ikke vil ha sex med? Hvorfor skal noen måtte mase seg til noe så naturlig som sex i et forhold? Anonymkode: f558d...d5e 3 3
MissIndependent45 Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab Dette er et overgrep. Og du MÅ komme deg bort fra denne mannen med EN gang. En mann som maser seg til sex, og synes det er greit å peise på mens du ligger og gråter er IKKE greit. Han er syk i hodet. 14 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er dere sammen med noen dere ikke vil ha sex med? Hvorfor skal noen måtte mase seg til noe så naturlig som sex i et forhold? Anonymkode: f558d...d5e Fordi folk har forskjellige syn på hva som er nok sex. Jeg foretrekker ofte sex, men jeg ville da aldri mase/tvinge en mann om han har sjeldnere lyst enn meg! I et forhold har ingen av partnerne KRAV om å stille opp dersom lysten ikke er der! Anonymkode: f3262...82d 12 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab Dette er kanskje ikke juridisk voldtekt, men fortsatt veldig ikke greit. Hvorfor er du sammen med noen som synes det er fint å ha sex med ei som gråter? Han kan ikke bry seg mye om hva du føler, akkurat. For en drittsekk, kom deg unna han så fort som mulig! Anonymkode: f280b...7a1 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Kom deg unna han med en gang!! Dette er ikke OK oppførsel. Anonymkode: 6ae84...1da 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Kjære menn: alt som ikke er et entusiastisk ja, er et nei. Anonymkode: e93d0...208 6 3
Frk Midnattsol Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Jeg jobber med overgrepsoffere, både langvarige overgrep, og mer typiske voldtekter. Det jeg veldig ofte ser, er at hos disse kvinner, så skjer det noe med deres seksualitet. Kort fortalt så danner de ofte en, helt ubevisst, oppfatning av at deres seksualitet bare er noe som andre kan bruke for denne andres nytelse og fornøyelse. Dette er med på å redusere ditt eget seksuelle "selv", og når det skjer, begynner vi å bevege oss på veldig farlig grunn. Da skjer det ofte at egne grenser, lyster, behov osv, blir redusert, og får mindre og mindre plass, mens oppfatningen av at man skal tilfredsstille andre, kommer i først rekke. Ja, i forhold har man ofte forskjellige behov i forskjellige faser, men samtidig så er man ansvarlig for sin egen seksuelle helse. Med det mener jeg at hvis din partner ønsker sex, og du ikke, så må han faktisk ta ansvar selv å fremme denne nytelsen. Det samme gjelder for deg. Hvis du føler for sex i en eller annen sammenheng, og han ikke ønsker det, så er det ditt eget ansvar å oppnå denne nytelsen, eller la være for den saks skyld. Det er aldri den andres ansvar å være eneforvalter av sin partners seksuelle helse. Klart de fleste par opplever dette som en svært gjensidig del av et forhold, og slikt skal det jo være, men man skal aldri tvinge sin partner eller andre til noe for egen tilfredsstillelse. Et individ skal aldri være helt avhengig av andre for å oppleve lykke, ei heller den seksuell lykken. 9 8
C8H10N4O2 Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor er dere sammen med noen dere ikke vil ha sex med? Hvorfor skal noen måtte mase seg til noe så naturlig som sex i et forhold? Anonymkode: f558d...d5e Et kjæresteforhold et ikke ensbetydende med at partneren har rett på ens kropp for seksuell omgang til enhver tid. Har du lyst på, eller er klar for sex 24/7? Hvis noen synes de har for lite sex i forholdet sitt, så er de i sin fulle rett til å avslutte relasjonen. Man har ingen rett på å mase seg til for så å gjøre sitt med partneren som ligger og gråter. 16 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Våknet engang av at eksen hadde sex med meg… vi hadde drukket da og jeg syns ikke det gjorde noe så jeg ble bare giret og fortsatte da jeg våknet men sånn i teorien var det vel voldtekt i starten 🤷🏻♀️ Anonymkode: 0001e...419
sicario Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab Voldtekt som det også kalles. De fleste voldtekter skjer på denne måten. 4
Hr. Aktiv Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab Jeg skjønner egentlig ikke hva dere gjør i et forhold der ting spriker så mye. Du har ikke sexlyst mens han har stor sexlyst. Det blir jo bare tull og frustrasjon og ingenting godt kommer utav det.
Miranda Bailey Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Reglene for voldtekt er det samme enten man er i et forhold med vedkommende eller ikke. Det er bare (alt for) mange som tenker at det er fritt fram når man er partnere. Det er alt for mange som maser eller til og med går sinte i flere dager dersom de ikke "får" sex. Det er helt latterlig. Dersom noen ikke har lyst til å ha sex med meg, så kunne det aldri falt meg inn å bruke pressmidler. Partneren din respekterer ikke grensene dine. Han respekterer ikke samtykke. Er det virkelig en person du vil være med? 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor er dere sammen med noen dere ikke vil ha sex med? Hvorfor skal noen måtte mase seg til noe så naturlig som sex i et forhold? Anonymkode: f558d...d5e Det er ikke det det går på. Det handler jo om timing, hyppighet, osv. At jeg ikke vil ha sex med han akkurat mens jeg har migreneanfall betyr jo ikke at jeg aldri har lyst på han ellers. Om han da maser og presser helt til jeg blir med til tross for at anfallet blir verre og jeg ligger der med store smerter, synes du det er innafor? Anonymkode: 7967d...c6c 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 Hr. Aktiv skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner egentlig ikke hva dere gjør i et forhold der ting spriker så mye. Du har ikke sexlyst mens han har stor sexlyst. Det blir jo bare tull og frustrasjon og ingenting godt kommer utav det. Du burde ikke skrive "ikke sexlyst", det er ikke nødvendigvis det vi snakker om. Lavere lyst ja, og å få være med å bestemme når det skjer. Anonymkode: 7967d...c6c 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Jeg har opplevd voldtekt som ung og har derfor ett litt vanskelig forhold til det når noen trør over grensene mine. Mannen min har gjort det en gang, han var full og kom hjem midt på natten og bare forsynte seg, selv om jeg sa tydelig nei. Selv da jeg begynte å grine så sluttet han ikke med en gang, sannsynligvis var han så full at han ikke koblet det så fort. For meg så er ikke dette som skjedde med mannen en voldtekt eller ett overgrep, mer en dum fylleting, men likevel så var det jo paralleller til voldtekten jeg opplevde tidligere. For meg så ødela det veldig mye tillit til mannen min, mistet rett og slett følelsene for han i lang lang tid etterpå. Jeg har fortsatt ikke helt de følelsene for han som jeg tenker jeg burde hatt. Å jo, vi har sex, min sexlyst er faktisk høyere en hans, men jeg føler meg ikke trygg og avslappet med han mer. Noen ganger får jeg følelser av avsky når vi har sex også, ikke helt optimalt altså. Men det er ikke bare hans feil, jeg er jo full av traumer i tillegg, så det er ikke lett. Anonymkode: 9df9c...77e 3 2
Hr. Aktiv Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde ikke skrive "ikke sexlyst", det er ikke nødvendigvis det vi snakker om. Lavere lyst ja, og å få være med å bestemme når det skjer. Anonymkode: 7967d...c6c Det blir ingen sexlyst når hun opplever hans lyst som et press. Om hun hadde gått litt i seg selv å tenkt litt på det 1. gang så hadde hun kunne funnet en mann med også laber lyst. Jeg rettferdiggjør heller ikke hans mas og jeg hadde avsluttet dette om jeg hadde hatt det sånn istedet for å mase. I et forhold må man være åpen for at begge parter skal ha det bra og ha omtrent like stor lyst.
Trolltunge Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er dere sammen med noen dere ikke vil ha sex med? Hvorfor skal noen måtte mase seg til noe så naturlig som sex i et forhold? Anonymkode: f558d...d5e Man skal ikke mase seg til sex. Man skal inspirere og pirre til sex. I det man istedenfor å gå korrekt frem begynner å mase om sex ødelegger man selvsagt den andres lyst på sex med deg. 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du opplevd det? Hvordan forløp det? Syntes definisjonene for voldtekt kan være vanskelige å vurdere i forhold til egne opplevelser. Har en partner som har «mast» seg til sex og jeg har gitt etter etter flere nei og grått mens han har holdt på. Anonymkode: e085e...aab Antar du er voksen, og kan ta voksne beslutninger? Anonymkode: 41931...7ff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå