Gå til innhold

Hva gjør du etter jobb eller skole?


Nysgjerrig_bris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter jobb går jeg på skole 1 til 2 ganger i uken, trener, er med familie og venner, strikker, ser på tv, går tur med bikkjene, rydder og vasker, sover. 

Anonymkode: 3fee3...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter barn, lager middag, klesvask, alt annet husarbeid, handler mat osv., er med barna, ute og leker med de, dusjer de, leser, ser på tv, kg, leser aviser, podcast. Noen ganger møter jeg venner etter barna er lagt. Hender vi får besøk av familie. 

Anonymkode: 94722...115

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Henter barn, lager middag, klesvask, alt annet husarbeid, handler mat osv., er med barna, ute og leker med de, dusjer de, leser, ser på tv, kg, leser aviser, podcast. Noen ganger møter jeg venner etter barna er lagt. Hender vi får besøk av familie. 

Anonymkode: 94722...115

Så er det følging til fritidsaktiviteter osv. 

Anonymkode: 94722...115

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter barn, lager middag, husarbeid, følger på fritidsaktiviteter, trener, jobber og legger meg.

Anonymkode: 8645c...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager middag til familien. Kjører barn på fritidsaktiviteter eller på besøk, eller har barn på besøk. Tar en liten dupp på sofaen om jeg har tid og mulighet. Leser avisen. Surfer på nett. Går tur. Ser på tv. 

Anonymkode: 68dea...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag, ser på tv, trener, og jobber med skolearbeid/jobb, og følger opp 3 barn. Av og til husarbeid, men her er mannen  egentlig mer ivrig på dette.

Hilsen lærer (og videreutdanningsstudent)

Anonymkode: 4e100...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter barn i barnehagen, lager middag, leker med barna, legger barna, tar litt husarbeid, ser på noe på tv mens jeg spiser kveldsmat og legger meg. Legger meg stort sett rundt 21.30 for å orke dagen etter.

Anonymkode: b636d...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager mat, vasker klær, surfer på nett, ser på tv og slapper av. Har ikke energi til så mye på kveldstid. Legger meg senest kl 22. 

Anonymkode: e29fb...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 folk flest sitter vel her på Kvinneguiden? :nisse:

Anonymkode: 4f148...0ff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powernap, middagslaging, sofasitting, enkelt husarbeid som støvsuging og klesvask, svømmer/jogger/går tur kanskje en gang ila en arbeidsuke. Orker ikke voldsom trening da. Så ikke allverdens. Full jobb er slitsomt.

 

Anonymkode: d0838...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem å lage middag til barn, husarbeid, se litt på tv, dusje, sove. I ukedagene skjer det lite, alle har liksom eget liv. Så jeg ser frem til frihelger en sjelden gang.

Anonymkode: 8218d...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter jobb:

Henter barn på Sfo. Kjører hjem. Lager middag. Spiser middag. Rydder og vasker etter middagen. Hjelper med lekser. Finner frem treningstøy til barn. Kjører barn på trening. Ser på trening. Kjører barn hjem fra trening.  Dusjer barn. Setter på en klesvask. Leker litt med barna. Lager kvelds. Spiser kveldsmat. Hjelper til med kveldstellet. Leser og synger for barna. Sitter på rommet til barnet sover. Går ut av soverom. Rydder litt/ Går en kveldstur eller ser litt på Tv. Spiser litt mer, pusser tenner og stuper i seng. 

Neste dag; repeat. 

Sånn er livet mitt.

Anonymkode: a5142...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag, trening, tv, strikking, fargelegging, er med venner/familie, powernap😅 Dagene går🤷‍♀️

Anonymkode: b1d4c...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig_bris skrev (På 5.4.2022 den 19.51):

Si du legger deg 12 eller 11, hva går tiden til mellom 17-00?

Spiser middag mens jeg ser en serie eller program på en eller annen strømmetjeneste. Deretter tar jeg meg en dusj, etterfulgt av en kaffe/iskaffe mens jeg runder youtube. Slapper av resten av kvelden (med mindre jeg trener).

Rett og slett en komfortsone som slett ikke er så komfortabel, men som jeg ikke klarer å komme meg ut av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nysgjerrig_bris skrev (På 5.4.2022 den 19.51):

Si du legger deg 12 eller 11, hva går tiden til mellom 17-00?

Trening, så og si hver dag (men jobber på treningssenter så får jo trent før jeg drar hjem uansett).

Spiller Nintendo, hvis alene hjemme (samboer ute på noe). Eller treffer en venn for kafe eller en tur

Middag (19:00-ish)

Leser bok, ser en serie, fikser diverse jobb ting hvis det trengs, eller knoter med kryssord da det er en greie jeg finner latterlig mye glede i.

Legger meg senest 22. Leser da til he sovner

 

Anonymkode: 474fd...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem 16.30, leker med katten, lager og spiser middag. Katten tar en middagslur på fanget mitt i en times tid, mens jeg drikker kaffe og sjekker KG og facebook eller ser noen videoer på youtube.

Jeg har et fast husarbeid per dag (vaske klær mandag, vaske badet tirsdag, rydde onsdag, støvsuge torsdag). Prøver å få det unna raskt, men jeg bruker minst like mye tid på å psyke meg opp til å gjøre det som jeg bruker på å faktisk gjøre det. 

De fleste ettermiddagene gjør jeg egentlig ingenting. Jeg smårydder litt, hører på musikk og danser litt, sjekker facebook og nettaviser mange ganger, så er kvelden der. Jeg har egentlig mange hobbyer, men har sjeldent overskudd til å drive med dem i ukedagene. Hvis jeg gjør noe, må det være noe der jeg bare kan følge oppskrift uten å tenke, f.eks. korssting eller hekle oldemorsruter, mens jeg ser noe enkelt på netflix eller youtube. Ofte spiller jeg bare puslespill på mobilen mens jeg hører på podcast. Jeg bor i sentrum, så det hender jeg stikker ut en tur for å handle på kvelden når det ikke er så fullt på kjøpesentrene, eller jeg rusler rundt en tur når byen er øde og forlatt. 

Jeg legger meg ca. 23.30-00.30, den siste 1-1,5 timen før det er jeg supereffektiv og har ikke lyst til å sove. Da setter jeg inn i oppvaskmaskina og rydder kjøkkenet, går ut med bosset, vanner blomster, leker med katten, fyller på mat- og vannskålene til katten og renser kattedoen, så tar jeg en dusj og legger meg og scroller på mobilen til jeg sovner. 

 

Sånn går nesten alle dagan. Jeg gjør aldri noe sosialt på ettermiddagene. Før korona gikk jeg av og til på kino. På fine sommerdager pleier jeg å komme hjem fra jobb, spise noe lett, og så ta en fjelltur. Fredager er kosedag, da lager jeg pizza og spiller dataspill eller ser en skikkelig tv-serie eller film. 

Anonymkode: 75ac3...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig_bris skrev (På 5.4.2022 den 19.51):

Si du legger deg 12 eller 11, hva går tiden til mellom 17-00?

Legger deg 12? Når står du opp??

Anonymkode: f3867...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 20.49):

Henter barn, lager middag, klesvask, alt annet husarbeid, handler mat osv., er med barna, ute og leker med de, dusjer de, leser, ser på tv, kg, leser aviser, podcast. Noen ganger møter jeg venner etter barna er lagt. Hender vi får besøk av familie. 

Anonymkode: 94722...115

Henter barn etter kl 17??

Anonymkode: f3867...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...