Gå til innhold

Gavekort i julegave


SissiB

Gavekort i julegave  

42 stemmer

  1. 1. Gavekort i julegave

    • Ja, hvorfor ikke
      37
    • Ja, men ikke ferdig kjøpte (lager selv)
      0
    • Nei, det er så upersonlig
      5


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja visst!

Det er en ting jeg virkelig ikke skjønner:

Dersom noen ønsker seg penger eller gavekort, hvorfor skal man være så egoistisk at man holder på sine egne prinsipper og nekter å gi dette? I stedet blir det ofte gitt noe "skrot" som man selv tror mottaker ønsker......

Jeg gir gjerne både penger og gavekort, dersom det blir ytret ønske om dette..

Men når det er sagt så ønsker jeg og sambo oss gavekort på møbelringen i år... For sofa'n er knekt!!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gavekort er en flott gave. Absolutt mye bedre en unyttig nips eller slikt som bare blir liggende i en skuff eller kastet. Med gavekort kan mottakeren kjøpe akkurat det han/hun ønsker selv. Jeg har både gitt og fått gavekort. "Personlige" gavekort, som massasje, barnevakt eller hjemmelaget middag høres veldig koselig ut. Jeg har aldri fått det, men hadde satt blitt glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg har aldri gitt gavekort, men jeg blir kjempglad når jeg får det selv. Da kan jeg kjøpe det jeg vil. Dessuten er det salg etter jul (noen plasser alt fra romjula) og du kan få mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

ja, liker veldig godt å få det.

men har inntgrykk av at folk helst ikke vil gi det, for da ser mottakeren hvor mye penger man har brukt.

det er ihvertfall det jeg føler, skulle gjerne gitt til en venninne som er "umulig" å kjøpe noe til, men vi har ikke "avtalt" noen pris, og om hun kjøper dyrere gave enn jeg gir, så får jeg helt vondt i magen... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir helst en "ordentlig" gave, men i krisetilfeller eller slikt gir jeg gjerne gavekort. Og når folk ønsker seg det.

Var i bryllup i sommer, da ga vi gavekort hos Skeidar, for paret trengte ny seng og da hjalp vi til med en slant på den.

Hadde selvfølgelig vært hyggelig å gi en personlig gave, men man må se litt på bruksevnen også. Om jeg liker et fat (noe jeg gjorde, jeg forelsket meg helt i et kunstfat) - så betyr det ikke at brudeparet liker det. Da må de bytte det, og sitter med penger åkke som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bedre å gi gavekort enn penger, gavekort må jo gå til noe tiltenkt, mens penger går opp i spinninga eller noe.

Bedre å gi gavekort og hjelpe til med å kjøpe noe enn å gi unyttige nips ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne gi gavekort, men helst et litt mer spesifikt gavekort enn noe som kan brukes på alle butikkene i hele sentrum eller på et senter. Liker å vite hva jeg gir om dere skjønner. Sitter nå og vurdere å gi gavekort på kino til en tante og kjæresten hennes (vil gi dem en opplevelse, men de kan få bestemme selv når og hvilken film). Likeså kunne jeg fort ha gitt gavekort på konsert, restaurant eller massasje. Eller kanskje på en bokhandel til en bokelsker. Men ikke sånne kort der man like godt kunne ha lagt penger i en konvolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter nå og vurdere å gi gavekort på kino til en tante og kjæresten hennes (vil gi dem en opplevelse, men de kan få bestemme selv når og hvilken film).

Ja, også kunne man lagt til noe kinogodt sammen med billettene f.eks? :)

Kunne godt tenkt meg gavekort til kino, det er jo ikke så billig å gå på kino (lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gavekort hos hudpleier i fjor, og det vil jeg gjerne ha i år også. Fint å få gavekor på ting man vanligvis ikke tar seg råd til selv..litt luksus i hverdagen takker man jo ikke nei til... ;)

Endret av cons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann!!! :overrasket::ler: Det forige innelegget ble langt gett!

Tro det eller ei, men i det jeg skulle poste innlegget hoppet lille katten min opp på tastaturet! :ler: (kanskje det blir datakurs i julegave til katten i år? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oisann!!! :overrasket:  :ler:  Det forige innelegget ble langt gett!

Tro det eller ei, men i det jeg skulle poste innlegget hoppet lille katten min opp på tastaturet! :ler:  (kanskje det blir datakurs i julegave til katten i år? :ler: )

Trykk på knappen "endre" under innlegget, så kan du ta bort de ekstra linjeskiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen stor tilhenger av å verken gi eller få gavekort egentlig, men i år skal vi gi gavekort til min svigerinne og hennes mann. De blir aldri fornøyd med gavene vi gir uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst!

Det er en ting jeg virkelig ikke skjønner:

Dersom noen ønsker seg penger eller gavekort, hvorfor skal man være så egoistisk at man holder på sine egne prinsipper og nekter å gi dette? I stedet blir det ofte gitt noe "skrot" som man selv tror mottaker ønsker......

Jeg gir gjerne både penger og gavekort, dersom det blir ytret ønske om dette..

Helt enig i dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker ikke å gi gavekort eller penger.

Da ser liksom mottakeren hvor mye det faktisk koset.

Passer heller på å gi noe jeg vet de blir glade for, og ikke noe nips som bare blir gjemt bort i en skuff.

Men jeg tar gjerne i mot penger eller gavekort selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...