Gjest Jaconandersen Skrevet 30. mars 2022 #21 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Tenk at jeg slaver hver eneste dag og betaler for barna til seriemonogame menn og kvinner. Et slags polygamt samfunn og usivilisert som få andre nasjoner har vært. Betaler for hele gildet, fra vugge til grav for både meg selv og andre. Endret 30. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #22 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Forskerne er visst ikke helt enige i analysen din: Altså: Vi lever delvis av en enorm konto i utlandet, og det blir mindre på hver og en av oss hvis det blir født flere. Anonymkode: d3efc...d46 Og analysen til desse forskerne kan ein vel ikkje alltid feste sin lit til ? Det har levd folk i Norge igjennom genrasjoner, også "før" kontoen i utlandet vart opprettet. Det er av maten folk lever, og ikkje av å flytte på penger. Verdiene må først skapes før de kan omsettes til penger, og vi er vel alle forskere, og gjør nye oppdagelser. De aller beste forskerne er grunderne, og de som har levd en stund. Anonymkode: d7d22...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #23 Skrevet 30. mars 2022 Skybe skrev (50 minutter siden): Arbeidsgiver betalte din utdannelse, og du betaler flere hundre tusen i skatt, og forløbi ingen belastning for helsevesenet. Hvordan ser du for deg regnestykket den dagen du evntl. blir syk, og får behov for helsehjelp ,og når du en dag blir gammel og får behov for pleiehjelp. Da er du nok glad for at der er noen andre kvinner som har "tatt byrden" og tatt ansvar å sette barn til verden som kan ta hånd om deg. Fødselstallene har gått drastisk nedover de senere, og det blir ferre som skal oppretteholde velferdstaten, og du må belage deg på å jobbe til du blir 70 år. Dei fleste som har vert i yrkesslivet 35-40 år (inkl. kvinner som har hatt omsorgen for barn) opplever at restarbeidsevnen er oppbrukt v/ 60-67 år, og kanskje før den tid. Jeg har jobbet 45 år og kan gå av allerede nå om så er. Den dagen jeg eventuelt blir syk eller pleietrengende bærer det til Sveits. Har klart meg selv hele livet og vil ikke klare et liv som avhengig av andre. Anonymkode: 1c78e...4f6 1
Mooza Skrevet 30. mars 2022 #24 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Vel, så greit da. Jeg trodde vi bare slet og alt gikk min disfavør, så jeg er fornøyd med dette regnestykket. Norske damer er de som jobber mest i hele verden....så da lurer jeg på hva andre kvinner i andre land koster? Det er litt vanskelig å bli kvitt oss, og presser de oss mer- vel, da blir vi sykemeldt. Så whatever liksom... Endret 30. mars 2022 av Mooza 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #25 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet 45 år og kan gå av allerede nå om så er. Den dagen jeg eventuelt blir syk eller pleietrengende bærer det til Sveits. Har klart meg selv hele livet og vil ikke klare et liv som avhengig av andre. Anonymkode: 1c78e...4f6 OK ! Har du vert yrkesaktiv 45 år har du gjordt din borgerplikt, og ynskjer deg God Tur til Sveits. Anonymkode: d7d22...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #26 Skrevet 30. mars 2022 Forundrer meg ikke. Altfor mange kvinner med diffuse sykdommer som egentlig er bare vondt i viljen. Jeg er selv kvinne, og går enn så lenge i pluss. Anonymkode: ebe6f...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #27 Skrevet 30. mars 2022 Tar man med menns krigføringer i regnestykket? Tenker de kommer godt i minus. Anonymkode: 37b2a...9d6 6 1
Gjest loveli Skrevet 30. mars 2022 #28 Skrevet 30. mars 2022 Har de tatt med hva menn koster samfunnet når det kommer til kriminalitet? Og at det ofte er menn som har mye av skylda for at kvinner er syke? Et eksempel: en mann slår kona si halvt ihjel slik at hun blir ufør. De har to døtre som er vokst opp med denne voldelige pappaen og lar seg behandle dårlig av sine kjærester. Viser da statistikken at én mann har gjort to kvinner til minusprosjekter for staten? Når han havner i fengsel, hva har det ikke kostet å ha en rettssak? Spesielt om han anker...
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #29 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): sitat - Dette skyldes at norskfødte kvinner fortsatt har betydelig lavere yrkesinntekt enn menn som følge av færre arbeidstimer og lavere timelønn. Klart mindre betydning har det faktum at kvinner mottar mer offentlig velferd enn menn fordi de lever lengre, føder barn, og mottar mer sykepenger og uføretrygd enn menn, står det i analysen. sitat slutt. så det går mest på at damer tjener mindre og ikke stønader. Litt skjevt også syns jeg om alt med fødsel legges i kvinne regnskapet. Anonymkode: 716e7...06f Takk for at du påpeker dette. Men hjelper det? Nei. Det ser ut til at flesteparten enten ikke har lest artikkelen i hovedinnlegget eller ikke har forstått den. Så sitter det kvinnehatende menn og kvinner (jada, også i denne tråden) og synser og degraderer, når denne statistikken viser til det motsatte: Kvinner bør behandles bedre, få høyere lønn, det er fortsatt lenge igjen til likestilling. Anonymkode: af396...4bd 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #30 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forundrer meg ikke. Altfor mange kvinner med diffuse sykdommer som egentlig er bare vondt i viljen. Jeg er selv kvinne, og går enn så lenge i pluss. Anonymkode: ebe6f...6fe Dessverre. Alt for mange som kun har lyst til å kose seg med hjem og barn og egenpleie men likevel få inn penger. Det er gjerne de som ikke var så interessert i skolen og som småjobber her og der i dårlig betalte jobber. Da er veien kort. Anonymkode: 1c78e...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #31 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forskerne er visst ikke helt enige i analysen din: Altså: Vi lever delvis av en enorm konto i utlandet, og det blir mindre på hver og en av oss hvis det blir født flere. Anonymkode: d3efc...d46 Her ser de jo kun på en faktor da. Det er jo ikke realistisk i det hele tatt. Ja det blir mindre i oljefondet fordelt per pers jo flere pers vi blir. Men oljefondet deles jo heller ikke ut til folk, så??? Anonymkode: 2397f...175 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #32 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner er også den eneste grunnen til at vi faktisk har et samfunn vi kan lage statistikker på. Det blir ikke flere mennesker uten kvinner. Just saying! Anonymkode: e525e...2d6 Ja, takk for overbefolkningen i verden. Anonymkode: 4eac7...879 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #33 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Og analysen til desse forskerne kan ein vel ikkje alltid feste sin lit til ? Det har levd folk i Norge igjennom genrasjoner, også "før" kontoen i utlandet vart opprettet. Det er av maten folk lever, og ikkje av å flytte på penger. Verdiene må først skapes før de kan omsettes til penger, og vi er vel alle forskere, og gjør nye oppdagelser. De aller beste forskerne er grunderne, og de som har levd en stund. Anonymkode: d7d22...1f8 Jeg har mer tillit til SSB enn en anonym profil på et nettforum. Anonymkode: d3efc...d46 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #34 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tar man med menns krigføringer i regnestykket? Tenker de kommer godt i minus. Anonymkode: 37b2a...9d6 Militærtjenesten? Hva det koster å ha en soldat i kost, losji, klær, transport, dimmepenger. Det er også kvinner i militæret, men sist jeg hørt noe var det fremdeles en overvekt av menn. Anonymkode: 5cebc...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #35 Skrevet 30. mars 2022 Jaconandersen skrev (1 time siden): Tenk at jeg slaver hver eneste dag og betaler for barna til seriemonogame menn og kvinner. Et slags polygamt samfunn og usivilisert som få andre nasjoner har vært. Betaler for hele gildet, fra vugge til grav for både meg selv og andre. Så la være, da. Flytt til ei koie på vidda og lev av naturen - helt of the grid. Også kan man avlive alle kvinner i samme slengen. Vi er jo kun en utgiftspost og til bryderi. Anonymkode: 6e4d3...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #36 Skrevet 30. mars 2022 Så mye kvinnehets her da, bare på få dager. Anonymkode: bf9d2...ff2 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #37 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 MODIG MANN: Statistisk sentralbyrås Erling Holmøy har regnet ut at kvinner i gjennomsnitt koster samfunnet over 10 millioner igjennom livet, mens menn går i pluss. Statistikk er det "mest sexy" faget som finnes! Anonymkode: d7d22...1f8 Tallet hans er helt åpenbart mye for lavt. For uten kvinnen ingen menneskehet. Så dette er kvinnens feil: begge verdenskrigene, alle religiøse sekter og annen overtro, og alle følger av dem - heksebrenning, korstog, ISIS etc. Putin er kvinners feil. Det samme er Kina, nord Korea og Donald Trump. Uten kvinnen ingen lidelser skapt av menneskeheten i det hele. Millionvis av dyrearter og milliardvis av planter ville vært reddet fra utryddelse. Jorden ville, uten kvinnen, vært en koselig blå planet med masse trivelige dyr som nøt livet. Anonymkode: a2a48...00d 1
Gjest Porstarmax Skrevet 30. mars 2022 #38 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 MODIG MANN: Statistisk sentralbyrås Erling Holmøy har regnet ut at kvinner i gjennomsnitt koster samfunnet over 10 millioner igjennom livet, mens menn går i pluss. Statistikk er det "mest sexy" faget som finnes! tatetikken må være gamel,i dag har jo kvinner i store stillinger. De betaler skatt ,Så hvor står underskuddet henn? Anonymkode: d7d22...1f8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #39 Skrevet 30. mars 2022 Vi føder fremtidens ledere, skattebetalere og grundere. Og sikkert noen uføre også. Men vi føder barn, det er poenget, så jammen gir vi mer enn det vi koster. Anonymkode: be7e8...8da 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #40 Skrevet 30. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vil tro det har en del med at kvinner tjener mindre enn menn, oftere er syke, får foreldrepenger lengre og får utbetalt kontantstøtte og barnetrygden. Drt følger med en del ekstra sykefravær med svangerskap som men. Slipper unna. Anonymkode: 1abc0...8d5 Studien konkluderer faktisk med at det ene og alene er fordi middelaldrende menn tjener mye mer enn underbetalte kvinnfolkjobber…… den presiserer at det ikke er pga sosiale utbetalinger faktisk 😌 Anonymkode: 30ca1...11f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå