AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 MODIG MANN: Statistisk sentralbyrås Erling Holmøy har regnet ut at kvinner i gjennomsnitt koster samfunnet over 10 millioner igjennom livet, mens menn går i pluss. Statistikk er det "mest sexy" faget som finnes! Anonymkode: d7d22...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 MODIG MANN: Statistisk sentralbyrås Erling Holmøy har regnet ut at kvinner i gjennomsnitt koster samfunnet over 10 millioner igjennom livet, mens menn går i pluss. Statistikk er det "mest sexy" faget som finnes! Anonymkode: d7d22...1f8 Jeg er kvinne og går i pluss. Har ikke barn, er aldri syk, arbeidsgiver betalte utdannelsen og jeg betaler flere hundre tusen i skatt i året. Har jobbet hardt hele livet. Anonymkode: 1c78e...4f6 15 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne og går i pluss. Har ikke barn, er aldri syk, arbeidsgiver betalte utdannelsen og jeg betaler flere hundre tusen i skatt i året. Har jobbet hardt hele livet. Anonymkode: 1c78e...4f6 Men du har ikke servert noen nye skattebetalere til,staten heller da 🤪 Anonymkode: 30ca1...11f 10 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Vil tro det har en del med at kvinner tjener mindre enn menn, oftere er syke, får foreldrepenger lengre og får utbetalt kontantstøtte og barnetrygden. Drt følger med en del ekstra sykefravær med svangerskap som men. Slipper unna. Anonymkode: 1abc0...8d5 13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Ikke akkurat overraskende. Anonymkode: 3ccbe...825
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Menn tjener kanskje samfunnet mer penger, men de slipper også å gå gravide og føde for å holde samfunnet gående. Anonymkode: e19bb...2c0 33 10
The Words Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 Javel, MENN. Mener dere at kvinner skal la være å føde barn? Hvem skal ta seg av dere når DERE blir gamle og skrøpelige da? 27 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 sitat - Dette skyldes at norskfødte kvinner fortsatt har betydelig lavere yrkesinntekt enn menn som følge av færre arbeidstimer og lavere timelønn. Klart mindre betydning har det faktum at kvinner mottar mer offentlig velferd enn menn fordi de lever lengre, føder barn, og mottar mer sykepenger og uføretrygd enn menn, står det i analysen. sitat slutt. så det går mest på at damer tjener mindre og ikke stønader. Litt skjevt også syns jeg om alt med fødsel legges i kvinne regnskapet. Anonymkode: 716e7...06f 31 2 2
Gjest Acer Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er kvinne og går i pluss. Har ikke barn, er aldri syk, arbeidsgiver betalte utdannelsen og jeg betaler flere hundre tusen i skatt i året. Har jobbet hardt hele livet. Anonymkode: 1c78e...4f6 Arbeidsgiver betalte din utdannelse, og du betaler flere hundre tusen i skatt, og forløbi ingen belastning for helsevesenet. Hvordan ser du for deg regnestykket den dagen du evntl. blir syk, og får behov for helsehjelp ,og når du en dag blir gammel og får behov for pleiehjelp. Da er du nok glad for at der er noen andre kvinner som har "tatt byrden" og tatt ansvar å sette barn til verden som kan ta hånd om deg. Fødselstallene har gått drastisk nedover de senere, og det blir ferre som skal oppretteholde velferdstaten, og du må belage deg på å jobbe til du blir 70 år. Dei fleste som har vert i yrkesslivet 35-40 år (inkl. kvinner som har hatt omsorgen for barn) opplever at restarbeidsevnen er oppbrukt v/ 60-67 år, og kanskje før den tid. Endret 30. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 Skybe skrev (7 minutter siden): Arbeidsgiver betalte din utdannelse, og du betaler flere hundre tusen i skatt, og forløbi ingen belastning for helsevesenet. Hvordan ser du for deg regnestykket den dagen du evntl. blir syk, og får behov for helsehjelp ,og når du en dag blir gammel og får behov for pleiehjelp. Da er du nok glad for at der er noen andre kvinner som har "tatt byrden" og tatt ansvar å sette barn til verden som kan ta hånd om deg. Fødselstallene har gått drastisk nedover de senere, og det blir ferre som skal oppretteholde velferdstaten, og du må belage deg på å jobbe til du blir 70 år. Dei fleste som har vert i yrkesslivet 35-40 år (inkl. kvinner som har hatt omsorgen for barn) opplever at restarbeidsevnen er oppbrukt v/ 60-67 år, og kanskje før den tid. Det er nok selvstendig næringsdrivende som skaper mange arbeidsplasser og stort utbytte som går mest i pluss. Anonymkode: 70b00...186
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 Skybe skrev (14 minutter siden): Arbeidsgiver betalte din utdannelse, og du betaler flere hundre tusen i skatt, og forløbi ingen belastning for helsevesenet. Hvordan ser du for deg regnestykket den dagen du evntl. blir syk, og får behov for helsehjelp ,og når du en dag blir gammel og får behov for pleiehjelp. Da er du nok glad for at der er noen andre kvinner som har "tatt byrden" og tatt ansvar å sette barn til verden som kan ta hånd om deg. Fødselstallene har gått drastisk nedover de senere, og det blir ferre som skal oppretteholde velferdstaten, og du må belage deg på å jobbe til du blir 70 år. Dei fleste som har vert i yrkesslivet 35-40 år (inkl. kvinner som har hatt omsorgen for barn) opplever at restarbeidsevnen er oppbrukt v/ 60-67 år, og kanskje før den tid. Forskerne er visst ikke helt enige i analysen din: Altså: Vi lever delvis av en enorm konto i utlandet, og det blir mindre på hver og en av oss hvis det blir født flere. Anonymkode: d3efc...d46 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 Var det noe du hadde lyst til å diskutere eller er det bare en kvinnehatende agenda du har? Hvis du virkelig hadde brydd deg hadde du engasjert deg i årsakene til hvorfor det er sånn, for eksempel som det står i artikkelen du linker til at kvinner ikke lønnes like godt som menn, hva gjør du for å kjempe for likelønn og likestilling? Og visste du at MENNS VOLD MOT KVINNER koster samfunnet mellom 19-25 MILLIARDER I ÅRET? Og da er ikke engang mørketallene tatt med https://ys.no/nyheter/likestilling-og-inkludering-2/10928/ Anonymkode: bdfd9...8aa 15 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 Altså, hvis jeg ikke fikk alvorlig sykdom hadde jeg fortsatt jobbet. Med glede. Er ikke mitt valg å få kronisk sykdom. Slike statistikker gjør ingenting godt for oss som faktisk sliter. Tror du ikke vi har dårlig nok samvittighet allerede, fordi vi ikke strekker til? Anonymkode: cc211...b7c 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 Ja, det er riktig at hver kvinne i snitt koster samfunnet mer enn 12 mill, men det er ikke riktig at vi går i pluss på menn. I snitt koster hver mann samfunnet 3 mill. Det framkom i en SSB-rapport for et par år siden. Så det er jo ikke så rart at velferdsmodellen vår er i ferd med å smuldre opp. Spesielt siden ingen politiske partier tørr å gjøre noe med altfor rause ordninger før det er altfor sent. Anonymkode: 9f0ee...e60 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 Kvinner er også den eneste grunnen til at vi faktisk har et samfunn vi kan lage statistikker på. Det blir ikke flere mennesker uten kvinner. Just saying! Anonymkode: e525e...2d6 13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 Hva er poenget du vil frem til? Anonymkode: ecd35...eea 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, hvis jeg ikke fikk alvorlig sykdom hadde jeg fortsatt jobbet. Med glede. Er ikke mitt valg å få kronisk sykdom. Slike statistikker gjør ingenting godt for oss som faktisk sliter. Tror du ikke vi har dårlig nok samvittighet allerede, fordi vi ikke strekker til? Anonymkode: cc211...b7c Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for noe som er utenfor din kontroll. Idioter som tror man kan velge å bli ufør, kan jo prøve selv? Anonymkode: 82db8...ea4 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er poenget du vil frem til? Anonymkode: ecd35...eea "Kvinner er sjempeteite" Anonymkode: 38250...a55 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #20 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for noe som er utenfor din kontroll. Idioter som tror man kan velge å bli ufør, kan jo prøve selv? Anonymkode: 82db8...ea4 Takk ❤ det varmer å høre at noen forstår. Og det er en utrolig tøff prosess å gå fra frisk til alvorlig syk, og alt det medfører av kontakt med NAV og frem og tilbake i helsevesenet. Når man er på sitt dårligste. Ønsker ikke sykdom for noen andre, men iblant altså... Til ts, visste du at for de fleste sykdommer forsker man på menn? Derfor virker en del medisiner dårligere eller feil på kvinner. Vi trenger forskning, ikke å bli beskyldt for noe vi ikke kan noe for rent biologisk. Anonymkode: cc211...b7c 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå