Gå til innhold

Om du hadde ei venninne - lite engasjert i dine barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med venninner er det litt variert for min del, men jeg viser interesse for det de prater om, om det er jobb, fest, barn eller hva som helst. Jeg var først ut med barn i venneflokken og opplevde at de stort sett viste interesse og forståelse for at livet mitt besto av flere som rykket forbi på viktighets-skalaen. Da flere fikk barn fikk vi det til felles, men passer på å ikke bare snakke om familie også😅

 

Derimot har jeg en søster, som siden mine barn kom til, alltid har vært uinteressert, avvisende mot ungene, demonstrativ «jeg hater barn», «jeg bryr meg ikke» osv. Er det mye fortsatt. Hun fikk barn selv for et par år siden, og har en kjempeforventning om at jeg og alle andre skal vise barnet allverdens oppmerksomhet, selv om hun knapt gidder si hei til mine. Da får jeg lyst til å hevne meg for å såre henne som hun har såret meg i mange år. Jeg ville nok vært mye mer på som tante om hun hadde vært mer ok mot meg og mine både før og etter hun fikk egen unge. Men jeg er myyye mer oppmerksom og interessert mot hennes barn enn hun er mot mine, for jeg får meg ikke til å være så kjip tante som hun er mot mine. Men jeg skulle ønske jeg kunne ta igjen med samme mynt for at det skal svi for henne…

Anonymkode: e3492...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes du om svarene du fikk ts?

Anonymkode: 75187...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i vennekrets er ikke engasjert i hverandres barn generelt. Vi kan prate om erfaringer og diverse angående barna, men vi går ikke i barnas fødselsdager eller gir gaver. Vi vet noenlunde hvor gamle barna er og navnene. Mange har jeg ikke truffet, jeg kjenner ingen av dem, og det har rett og slett aldri vært et fokus på at vi skal ha relasjon til hverandres barn. 

Vi har relasjon til hverandre, og pleier vår relasjon med hverandre. Det er aldri barn med, og for mye prat om barna er det også inneforstått at det ikke skal være. Når vi treffes er vi først og fremst venninner. Det er relasjonen som er vesentlig. Vi er i liten grad mødre når vi treffes. Vi har mammafri da, og det er barnefri sone. (Utover litt prat om erfaringer som barna gjerne er årsaken til. )

Synes det er fantastisk å få være bare venninne av og til. Mamma er vi nok av tiden vår. 

Anonymkode: 549a1...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...