Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (3 minutter siden):

Ble en skokk med lussier  ^^,  Lager alltid så mange at det garantert hadde vært nok til alle her inne 0B0E1579-8328-424D-9A9A-E78AC0B7181D.gif.58041902bc6b678634900cff94d85902.gif

Hurra :yvonne:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (6 minutter siden):

Ja det er ganske jævlig ☹️

Husker noen som mente at alle med downs og andre funksjonshemninger ikke fortjener å leve siden de ikke bidrar til noe i samfunnet, det gjorde vondt å lese :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Husker noen som mente at alle med downs og andre funksjonshemninger ikke fortjener å leve siden de ikke bidrar til noe i samfunnet, det gjorde vondt å lese :(

Det er mange fæle mennesker på KG. Og enda flere idioter.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Det er mange fæle mennesker på KG. Og enda flere idioter.

Hadde ikke sosial prat eksistert så hadde jeg for lengst forsvunnet fra kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke sosial prat eksistert så hadde jeg for lengst forsvunnet fra kg

Ja jeg og.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cid said:

Husker noen som mente at alle med downs og andre funksjonshemninger ikke fortjener å leve siden de ikke bidrar til noe i samfunnet, det gjorde vondt å lese :(

Å! DA830D10-BCDA-4854-84E0-A138964F8AB6.gif.5a4356a6f51a327a00ace94ebad39cb7.gif Jeg tok trikken en liten tur i går og på den kom det en liten familie med en ung jente med Downs. Faren hennes var svart, moren hvit og jenten sånn nydelig blanding med helt svarte krøller 6B4566DF-F497-4FC9-B950-26E5C08776EB.gif.eb200901c9673d32a5229be1e56f8cf7.gif Hun var sååå pen 87A76646-749C-4A86-B1CC-49117C03C202.gif.615503407ae7bf600804c1655a217ca3.gif  
 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (7 timer siden):

Herremin, nå fikk jeg skikkelig flashbacks her.

Jeg sa jeg ikke skulle komme tilbake i tråden, men nå måtte jeg bare kommentere noe.

De gangene jeg har vært akuttinnlagt har det vært en rimelig sprø dame med noen alvorlige vrangforestillinger, for å si det slik.

"Jeg har ei datter i USA. Hun heter Paris Hilton", gjentok hun igjen og igjen😂

Sorry, måtte bare kommentere det. Fikk skikkelig flashbacks til henne da du nevnte Paris Hilton. Verste var jo at da hun sa det, så måtte jeg søke opp Paris Hilton og se på Wikipedia hvem som var foreldrene 😂:skratte:

Du er jo psykolog, så du har sikkert hørt lignende i jobben din, eller?🙉

😳 oioi. Hehe, skjønner du måtte google! Joda, det er mye forskjellig og spesielt innelåst i mitt store hvelv🙂 🤐

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns virker som om er uinteressant her inne.. men faktisk er interessant, er at folk ikke ser flere sider av uførdebatten. jeg tar det her, fordi det er litt viktig, og jeg vil si noe..

1. Alvorlig syke som før døde kan nå overleve. Et meget annerledes liv der man kanskje verken kan snakke eller røre seg så mye og må ha 24 t pleie og lignende. Åpenbart kan man da ikke jobbe. 

2. Noen uføre kunne nok jobbet noen timer i uka f eks. under riktige omstendigheter, men hey, det finst ikke ørten jobbsteder der noen kan være tre timer i uka. Arbeidsgivere kan velge og vrake, de favoriserer ikke nødvendigvis de med dårlig helse. Jeg skulle virkelig ønske arbeidslivet og arbeidsgivere var solidariske og at det IKKE var slik! Og at man gav flere muligheter, men jeg tror desverre ikke det er slik. Jeg tror det finst uføre som kan og vil jobbe litt, noen kan nok føle de har en restarbeidsevne, men noen må også ha dem i jobb og faktisk ansette dem. Det kreves også! Og jeg lurer ofte på om alle de som hater dem her inne ville ansatt de i sin bedrift og lagt til rette. (Og om det er ok for de å ha en kollega som er mye borte pga sykdom f eks. ) Vil man ha flere i jobb så må man faktisk strekke seg i jobbverdenen også. 
Hvis ingen vil det, altså ansette folk med sykdom, så må de faktisk bli fullt uføre. Om de så ikke ville det eller følte det måtte til selv. 
Jeg håper dette ikke blir misforstått til at jeg mener alle uføre kunne jobbet, overhodet ikke det jeg mener. Jeg bare mener at verden mener så mye men at det handler om så mye mer enn en person og dennes arbeidsevne. Det er et større system. Man åpner jo for vikariater og midlertidighet og tenkte at funksjonshemmede kunne få en sjanse da, men det blir jo ansatt nokså vanlige friske raske folk midlertidig også.. 

3. Samfunnet vårt er blitt komplekst, det samme med arbeidslivet. Eksempel: Før bar folk klærne fra vaskeriet på sykehus, nå kjøres de av roboter. Alle må kunne data og stå opp tidlig og være unge og dynamiske og løsningsorienterte og omstillingsdyktige. Det er åpenbart at flere da vil falle utenfor enn før, alle vil ikke kunne klare alle disse kravene. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Det jeg syns virker som om er uinteressant her inne.. men faktisk er interessant, er at folk ikke ser flere sider av uførdebatten. jeg tar det her, fordi det er litt viktig, og jeg vil si noe..

1. Alvorlig syke som før døde kan nå overleve. Et meget annerledes liv der man kanskje verken kan snakke eller røre seg så mye og må ha 24 t pleie og lignende. Åpenbart kan man da ikke jobbe. 

2. Noen uføre kunne nok jobbet noen timer i uka f eks. under riktige omstendigheter, men hey, det finst ikke ørten jobbsteder der noen kan være tre timer i uka. Arbeidsgivere kan velge og vrake, de favoriserer ikke nødvendigvis de med dårlig helse. Jeg skulle virkelig ønske arbeidslivet og arbeidsgivere var solidariske og at det IKKE var slik! Og at man gav flere muligheter, men jeg tror desverre ikke det er slik. Jeg tror det finst uføre som kan og vil jobbe lott, noen kan nok føle de har en restarbeidsevne, men noen må også ha dem i jobb og faktisk ansette dem. Det kreves også! Og jeg lurer ofte på om alle de som hater dem her inne ville ansatt de i sin bedrift og lagt til rette. (Og om det er ok for de å ha en kollega som er mye borte pga sykdom f eks. ) Vil man ha flere i jobb så må man faktisk strekke seg i jobbverdenen også. 
Hvis ingen vil det, altså ansette folk med sykdom, så må de faktisk bli fullt uføre. Om de så ikke ville det eller følte det måtte til selv. 
Jeg håper dette ikke blir misforstått til at jeg mener alle uføre kunne jobbet, overhodet ikke det jeg mener. Jeg bare mener at verden mener så mye men at det handler om så mye mer enn en person og dennes arbeidsevne. Det er et større system. Man åpner jo for vikariater og midlertidighet og tenkte at funksjonshemmede kunne få en sjanse da, men det blir jo ansatt nokså vanlige friske raske folk midlertidig også.. 

3. Samfunnet vårt er blitt komplekst, det samme med arbeidslivet. Eksempel: Før bar folk klærne fra vaskeriet på sykehus, nå kjøres de av roboter. Alle må kunne data og stå opp tidlig og være unge og dynamiske og løsningsorienterte og omstillingsdyktige. Det er åpenbart at flere da vil falle utenfor enn før, alle vil ikke kunne klare alle disse kravene. 

Godt sagt 👍

Enig i alt men spesielt punkt 3 er kjempeviktig 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (17 minutter siden):

Godt sagt 👍

Enig i alt men spesielt punkt 3 er kjempeviktig 👍

Takk, helt enig. Det er et veldig annerledes samfunn. Og så må man ha med seg dette i hverdagen. Når du er i kassa på kiwi og hun som ekspederer ikke er så rask, eller han på jernia som virker veldig usikker og lignende. Vil man ha færre uføre og sånn må du vise raushet for at det er ulike typer i arbeidslivet og alle er ikke unge og dynamiske og ekstroverte. Tror folk glemmer dette, aner meg at de sinteste her inne ikke liker hun treige i kassa på kiwi... Jeg prøver være bevisst på dette, at ønsker jeg flest mulig skal jobbe, så må jeg også tolerere variasjonen, 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (6 minutter siden):

Takk, helt enig. Det er et veldig annerledes samfunn. Og så må man ha med seg dette i hverdagen. Når du er i kassa på kiwi og hun som ekspederer ikke er så rask, eller han på jernia som virker veldig usikker og lignende. Vil man ha færre uføre og sånn må du vise raushet for at det er ulike typer i arbeidslivet og alle er ikke unge og dynamiske og ekstroverte. Tror folk glemmer dette, aner meg at de sinteste her inne ikke liker hun treige i kassa på kiwi... Jeg prøver være bevisst på dette, at ønsker jeg flest mulig skal jobbe, så må jeg også tolerere variasjonen, 

Jeg er alltid høflig mot dem i kassa. På nærbutikken blir det jo nærmest som et slags bekjentskap. 😊

Artig du nevnte Kiwi. Min Kiwi nærbutikk har ansatt både mentalt tilbakestående, og folk med psykiske problemer/traumer og relativt nyankomne innvandrere og det funker finfint, og alle er hyggelige 😊 spesielt en kul fyr fra Midt-Østen som vet hva slags røyk jeg skal ha og åpner røykskapet med en gang han ser meg😀😀😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Takk, helt enig. Det er et veldig annerledes samfunn. Og så må man ha med seg dette i hverdagen. Når du er i kassa på kiwi og hun som ekspederer ikke er så rask, eller han på jernia som virker veldig usikker og lignende. Vil man ha færre uføre og sånn må du vise raushet for at det er ulike typer i arbeidslivet og alle er ikke unge og dynamiske og ekstroverte. Tror folk glemmer dette, aner meg at de sinteste her inne ikke liker hun treige i kassa på kiwi... Jeg prøver være bevisst på dette, at ønsker jeg flest mulig skal jobbe, så må jeg også tolerere variasjonen, 

Må innrømme at det irriterer meg når betjeningen bruker evigheter på å ordne opp men jeg sier aldri noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (20 timer siden):

😳 oioi. Hehe, skjønner du måtte google! Joda, det er mye forskjellig og spesielt innelåst i mitt store hvelv🙂 🤐

Jepp. Det kan jeg se for meg

😂

 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...