Snipa Skrevet 25. mai 2022 #241 Del Skrevet 25. mai 2022 Arber og Esra inne som dommere i meningsløs konkurranse. De ble spurt om tips til årets deltakere: - Bestem dere for hvem av dommerne dere vil tilfredsstille mest. (tar forbehold om at jeg husker det riktig.) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 25. mai 2022 #242 Del Skrevet 25. mai 2022 Syns det så ut som en veldig rar plassering av kranen til Lise og Lars. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 25. mai 2022 #243 Del Skrevet 25. mai 2022 Snipa skrev (1 time siden): Arber og Esra inne som dommere i meningsløs konkurranse. De ble spurt om tips til årets deltakere: - Bestem dere for hvem av dommerne dere vil tilfredsstille mest. (tar forbehold om at jeg husker det riktig.) Haha. Digger det tipset. Og det er jo helt klart riktig å gi, samtidig som det viser hva som er feil med konseptet. Skal man vinne Sommerhytta så må man faktisk tenke mer på hvordan dommerne vil ha det enn hvordan en selv vil ha det. Det fikk Esra og Arber smertelig erfare, dessverre. Herregud for et nydelig menneske Esra er. Slik TV2 melker kjendiser og navn, så skulle jeg ønske dem gjorde det samme med Esra, og ga henne en ny mulighet i et annet program. Der har man forbilde! Ellers ser man at den bittelille gressflekken parene har til rådighet virkelig får kjørt seg med uteprosjekter. Nes Strandhager er en gammel campingplass som drives av gamle caravanister utifra et campingplasskonsept. Er ganske sikker på at dem har et regelverk rundt hva som angår uteområdene, og jeg kan ikke skjønne at det deltakerne holder på med av uteprosjekter er innenfor regelverket. Men hva vet jeg egentlig. Og det er vel et TV-show, og i anledning det er vel alt lov, selv om det kanskje må fjernes etter innspilling. Er det for øvrig vanlig med utekjøkken? Har enda tilgode å møte noen som har det. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 26. mai 2022 #244 Del Skrevet 26. mai 2022 Spoiler Når vi ser oversiktsbilder så ser det knapt ut som ukens vinnere har gjort noe på tomta. De må bruke så mye mer tid på planlegging enn de andre og så mye mindre tid på snekring. Ser ikke ut som L gjør noe snekring en gang sammenlignet med noen av de andre hyttene. Det blir liksom ikke noen utvikling og er redd den manglende håndverksjobbingen kommer til å gi de større utfordringer. Kan jo bare se hvor mye L og E har fått utrettet på samme tid, der pushes det til det ytterste, mens L og L har et mye mer bedagelig tempo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 26. mai 2022 #245 Del Skrevet 26. mai 2022 Uke 6, ukesfinale: Spoiler Blått lag: fint lite kjøkken. Fine oppveng på veggen, som gir en litt mer kjøkken følelse. Fin flise-toop, og kult med integrert grill. Fint lite drivhus. Rødt lag: liker ikke den mørke grønne fargen. Her ville jeg foretrukket samme farge som hytta. Men liker vinkelkjøkkenet. Synes vasken er grei, kanskje litt robust for min smak, men et bedre valg enn den andre de testet ut. Fint med plassen grillen er plassert. Greit med den veggen de satt opp tidligere, som gir gode muligheter for oppheng. Jeg ville nok likt å hatt dører, isteden for helt åpent. Drivhuset her her også rett i nærheten, og jeg digger utformingen med trappene. Jeg ville nok likt planker å trø på isteden for grus, men det ser pent ut. Gult lag: de fortsetter med spilene, som jeg liker. De jar også et fint vinkelkjøkken, stort med god plass. Liker veldig godt drivhuset, formen på det likte jeg. Kanskje ikke den beste luftingen, de kunne hatt en måte å satt vinduet litt på gløtt, men jeg likte det. Blått lag: benkeplaten har jo vært den store greia. Jeg trodde ikke det skulle bli noe av, når de lagde den. Den forsteinede massen de prøvde å bruke så ikke helt bra ut 😅 Aina sier den er grov, og tror kanskje det har litt med massen som ble brukt. Men det ble en benkeplate, fin rund form. Kul vask. Også fint kjøkken, men jeg liker bedre lukkede dører enn åpne hyller. (Jeg liker nok å kunne gjemme bort rot). Stort fint drivhus og et ekstra bed for uteplanter. Min favoritt er gult lag denne uken: Men det ble benkeplaten som stakk av med seieren. De var nok på andreplass hos meg. Da er det bare å lure på hva neste uke bringer, jeg tror kanskje kjøkken. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 26. mai 2022 #246 Del Skrevet 26. mai 2022 Sign skrev (På 23.5.2022 den 21.24): HVORFOR må de ha så mye greier på de frimerkene av noen tomter?! Masse uteplasser, blomsterbed, utekjøkken, drivhus, oppbevaring osv og så kommer vel «vann i hagen» etterhvert. De fyller jo alt av uteplass, skjønner ikke at det er lov i en slik hytteby hvor hyttene står så tett. Det blir altfor trangt. Jeg forstår at ingen har valgt utedusj! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 26. mai 2022 #247 Del Skrevet 26. mai 2022 Ctrl skrev (13 timer siden): Haha. Digger det tipset. Og det er jo helt klart riktig å gi, samtidig som det viser hva som er feil med konseptet. Skal man vinne Sommerhytta så må man faktisk tenke mer på hvordan dommerne vil ha det enn hvordan en selv vil ha det. Det fikk Esra og Arber smertelig erfare, dessverre. Herregud for et nydelig menneske Esra er. Slik TV2 melker kjendiser og navn, så skulle jeg ønske dem gjorde det samme med Esra, og ga henne en ny mulighet i et annet program. Der har man forbilde! Ellers ser man at den bittelille gressflekken parene har til rådighet virkelig får kjørt seg med uteprosjekter. Nes Strandhager er en gammel campingplass som drives av gamle caravanister utifra et campingplasskonsept. Er ganske sikker på at dem har et regelverk rundt hva som angår uteområdene, og jeg kan ikke skjønne at det deltakerne holder på med av uteprosjekter er innenfor regelverket. Men hva vet jeg egentlig. Og det er vel et TV-show, og i anledning det er vel alt lov, selv om det kanskje må fjernes etter innspilling. Er det for øvrig vanlig med utekjøkken? Har enda tilgode å møte noen som har det. Ser for meg at hensikten med utekjøkken er hvis man har stort uteområde og det blir langt å løpe inn til kjøkken. Men her er det jo bare å ha skyvedøra åpen så er du rett i nærheten av kjøleskap, benkeplass og spring. Men så må jo noe bygges om det skal bli noe konkurranse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. mai 2022 #248 Del Skrevet 26. mai 2022 Ariana807 skrev (2 timer siden): Uke 6, ukesfinale: Vis skjult innhold Blått lag: fint lite kjøkken. Fine oppveng på veggen, som gir en litt mer kjøkken følelse. Fin flise-toop, og kult med integrert grill. Fint lite drivhus. Rødt lag: liker ikke den mørke grønne fargen. Her ville jeg foretrukket samme farge som hytta. Men liker vinkelkjøkkenet. Synes vasken er grei, kanskje litt robust for min smak, men et bedre valg enn den andre de testet ut. Fint med plassen grillen er plassert. Greit med den veggen de satt opp tidligere, som gir gode muligheter for oppheng. Jeg ville nok likt å hatt dører, isteden for helt åpent. Drivhuset her her også rett i nærheten, og jeg digger utformingen med trappene. Jeg ville nok likt planker å trø på isteden for grus, men det ser pent ut. Gult lag: de fortsetter med spilene, som jeg liker. De jar også et fint vinkelkjøkken, stort med god plass. Liker veldig godt drivhuset, formen på det likte jeg. Kanskje ikke den beste luftingen, de kunne hatt en måte å satt vinduet litt på gløtt, men jeg likte det. Blått lag: benkeplaten har jo vært den store greia. Jeg trodde ikke det skulle bli noe av, når de lagde den. Den forsteinede massen de prøvde å bruke så ikke helt bra ut 😅 Aina sier den er grov, og tror kanskje det har litt med massen som ble brukt. Men det ble en benkeplate, fin rund form. Kul vask. Også fint kjøkken, men jeg liker bedre lukkede dører enn åpne hyller. (Jeg liker nok å kunne gjemme bort rot). Stort fint drivhus og et ekstra bed for uteplanter. Min favoritt er gult lag denne uken: Men det ble benkeplaten som stakk av med seieren. De var nok på andreplass hos meg. Da er det bare å lure på hva neste uke bringer, jeg tror kanskje kjøkken. Du har skrevet blått lag to ganger😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 26. mai 2022 #249 Del Skrevet 26. mai 2022 kvinneguide skrev (2 timer siden): Ser for meg at hensikten med utekjøkken er hvis man har stort uteområde og det blir langt å løpe inn til kjøkken. Men her er det jo bare å ha skyvedøra åpen så er du rett i nærheten av kjøleskap, benkeplass og spring. Men så må jo noe bygges om det skal bli noe konkurranse. Enig, har tenkt på akkurat det samme. Må jo være langt mer praktisk å gjøre grovarbeidet inne også heller ha en grill ute, enn å styre med å dra ut alt som skal kuttes, marineres og klargjøres ute for så å dra med seg restene inn igjen. Synes årets hytter er for små og har for mange begrensninger/regler til å fungere bra i konkurranse-reality. Synes det er kult når deltakerne tør å satse litt, som med å støpe egen benkeplate. Men Jeg skjønner at det er veldig begrenset hvor mye man kan tenke utenfor boksen når de har så strenge begrensninger på størrelser, mål, fargevalg, flisvalg osv. Virker jo nesten som de blir tildelt blomstene som plantes også. La merke til at Finn ga samtlige par den samme anbefalingen om å plante paprika og basilikum i drivhusene. Blir jo ikke mye variasjon eller "personlighet" da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. mai 2022 #250 Del Skrevet 26. mai 2022 (endret) Jeg har et problem med vinnerne i forhold til LE og SI... LE og SI har begge brukt ekstremt mye tid på å planere opp grus og legge heller. De har skapt et ordentlig uterom. LL har bygget utekjøkken og drivhus uten å ha gjort noe med selve bakkeplanet. Gresset er dødt og ihjeltråkket. Utekjøkkenet til LL står bare oppå masse grus uten å ha en gjennomtenkt plassering. Pizzaovnen så helt malplassert ut. LL får ta snarveier som jeg ikke tror noen av de andre hadde sluppet unna med? De har ikke skapt atmosfære rundt det de har bygget. Men den vasken var skikkelig rå! Liker best stilen til SI. Endret 27. mai 2022 av Blåttvann 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 26. mai 2022 #251 Del Skrevet 26. mai 2022 Var vel fortjent ukesvinner i Lise og Lars. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. mai 2022 #252 Del Skrevet 26. mai 2022 Veldig stilig benkeplate hos Lise og Lars, og jeg regnet med at de ville vinne. Som flere andre påpeker så bruker de mye tid på å planlegge et kreativt og spesielt element som imponerer stort, men utover det så føler jeg og at det er mye på uteområdet som ikke er gjort så bra, andre lag har lagt mer jobb i utformingen. Utekjøkkenet til Lina og Eldar var ikke helt min smak, så litt klumpete ut liksom. Fint å utnytte tomta, men ellers synes jeg drivhuset ble litt lavt og med en kronglete trapp. Hos Sarah og Ibrahim syntes jeg at de har utnyttet tomta si godt, rammet den fint inn til en sosial plass. Jeg liker veldig godt fargen de bruker på beis og syntes spiler er ganske fint og gjør at ting henger sammen. Jeg er ikke så fan av den hvite syden -stilen til Daria og Marius og syntes de hadde løst oppgaven på en litt kjedelig og inspirerende måte. Skjønner at Lise og Lars vant på kreativitet og originalitet, men syntes det var flere som hadde veldig gjennomtenkte løsninger og god utforming på uteområdet. Jeg har aldri hatt noe forhold til utekjøkken, men samtidig ser jeg egentlig nytte i det. Vi bruker grill og pizzaovn mye om sommeren både på hytte og hjemme og savner en tilberedningsplass ute så man slipper gå mye inn og ut. I disse små hyttene vil jo ogsøy innekjøkkenet være lite, og da vil jo et utekjøkken kunne gi plass til at flere kan bidra i matlagingen på sommeren. Og til slutt så er det et opplegg med parsellhage og selvdyrking i hyttefeltet og da er det jo praktisk å ha et sted ute man kan vaske og renske grønnsaker før det tas inn i hus 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 27. mai 2022 #253 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) Solid og jevnt levert fra alle, men min rangering: 1. Daria og Marius. Fortsetter sin lyse og lette stil. Det virker å fungere godt. Og samtidig synes jeg denne uken at de også hadde det mest praktiske og beste utekjøkkenet med tanke på fasong, skap, hyller og dører. Manglet ikke noe og ser rent og pent ut. Fliselagt benkeplate med integrert grill. Ingenting å utsette på drivhuset heller. Synes Daria og Marius har fått altfor dårlig betalt etter 3 uteuker. De har blitt roset opp i skyene for atmosfære og stil, denne Finns "Risør blandet med Mallorca", samtidig som Aina sa at hun skulle vektlegge at deltakernes stil ble videreført. Likevel sitter Daria og Marius igjen med null og niks etter 3 uteuker tross for å ha levert på toppnivå på en helt konkret stil som er vanskelig å få til. Egentlig uforståelig. 2. Sara og Ibrahim. Kjører samme stil, en stil jeg egentlig har ymse tanker om, men likevel ble det seende gjennomført og innbydende ut. Leverer kanskje best på helhetsinntrykk og snekkerarbeid, da det var utrolig bra gjering mellom spilene. Uheldig og litt slapt med å velge kryssfinèr som benkeplate. Det kan dog lett byttes ut, så ingen krise. Hårfint mellom nr 1 og 2 for min del... og hadde egentlig Sara og Ibrahim øverst helt til jeg fikk tenkt meg godt om, men hva betyr det når ingen av dem vant... 3. Lise og Lars. Jeg virker å være den eneste i Norge som ikke likte den benkeplata. Og når de først gikk for en stor og klumpete benkeplate, så synes jeg utekjøkkenet virket for spinkelt utifra benkeplaten igjen. Kunne godt ha laget noen dører foran eller noe. Jeg likte heller ikke plasseringen av utekjøkkenet, som stod helt opp mot nabotomta. Pizzafjellet ble altfor enkelt, og jeg synes uteområdet bærer preg av for mye tid på planlegging og for lite tid på gjennomføring. For all del, det ble helt greit, men jeg sliter faktisk med å forstå hvorfor de vant med tanke på hva de andre presterte. 4. Line og Eldan. Fortsetter sin tunge atmosfære, og den grønne fargen (hvor kom den ifra, liksom?) har jeg blandede tanker om. Jeg elsker grønn, men komboen militærgrønt og svart appellerer ikke til meg i et Sommerhytteperspektiv. Greit levert total sett, men denne uken var de andre hakket litt bedre. Endret 27. mai 2022 av Ctrl 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 27. mai 2022 #254 Del Skrevet 27. mai 2022 Ctrl skrev (1 time siden): Solid og jevnt levert fra alle, men min rangering: 1. Daria og Marius. Fortsetter sin lyse og lette stil. Det virker å fungere godt. Og samtidig synes jeg denne uken at de også hadde det mest praktiske og beste utekjøkkenet med tanke på fasong, skap, hyller og dører. Manglet ikke noe og ser rent og pent ut. Fliselagt benkeplate med integrert grill. Ingenting å utsette på drivhuset heller. Synes Daria og Marius har fått altfor dårlig betalt etter 3 uteuker. De har blitt roset opp i skyene for atmosfære og stil, denne Finns "Risør blandet med Mallorca", samtidig som Aina sa at hun skulle vektlegge at deltakernes stil ble videreført. Likevel sitter Daria og Marius igjen med null og niks etter 3 uteuker tross for å ha levert på toppnivå på en helt konkret stil som er vanskelig å få til. Egentlig uforståelig. 2. Sara og Ibrahim. Kjører samme stil, en stil jeg egentlig har ymse tanker om, men likevel ble det seende gjennomført og innbydende ut. Leverer kanskje best på helhetsinntrykk og snekkerarbeid, da det var utrolig bra gjering mellom spilene. Uheldig og litt slapt med å velge kryssfinèr som benkeplate. Det kan dog lett byttes ut, så ingen krise. Hårfint mellom nr 1 og 2 for min del... og hadde egentlig Sara og Ibrahim øverst helt til jeg fikk tenkt meg godt om, men hva betyr det når ingen av dem vant... 3. Lise og Lars. Jeg virker å være den eneste i Norge som ikke likte den benkeplata. Og når de først gikk for en stor og klumpete benkeplate, så synes jeg utekjøkkenet virket for spinkelt utifra benkeplaten igjen. Kunne godt ha laget noen dører foran eller noe. Jeg likte heller ikke plasseringen av utekjøkkenet, som stod helt opp mot nabotomta. Pizzafjellet ble altfor enkelt, og jeg synes uteområdet bærer preg av for mye tid på planlegging og for lite tid på gjennomføring. For all del, det ble helt greit, men jeg sliter faktisk med å forstå hvorfor de vant med tanke på hva de andre presterte. 4. Line og Eldan. Fortsetter sin tunge atmosfære, og den grønne fargen (hvor kom den ifra, liksom?) har jeg blandede tanker om. Jeg elsker grønn, men komboen militærgrønt og svart appellerer ikke til meg i et Sommerhytteperspektiv. Greit levert total sett, men denne uken var de andre hakket litt bedre. Veldig enig med deg denne uka, bortsett fra at jeg hadde Daria og Marius som klare vinnere. De er det paret som best får til en lett og luftig stemning som passer inn på ei sommerhytte, synes jeg. Dessverre har de fått dårlig betalt for det, og skulle jeg tippet hvem som til slutt går av med seieren basert på hva vi hittill har sett, tror jeg de ligger nederst. Rett og slett fordi jeg ikke tror at de - per i dag - har noen av dommerhammerne. Også enig angående benkeplata til Lise og Lars. Det var ene og alene den som bragte dem seieren denne uka,og liker man ikke den, da faller hele ukesprosjektet deres litt sammen. Er også enig med det som andre har sagt her at det virker som de gjør mindre enn de andre, selv om de har evnen til å overraske. Kanskje det av årets par som passer best inn med gjenbruk, miljøvennlig compact living-konseptet man har gående i år. Lina og Eldan er fremdeles flinkere inne enn ute. Hele uteområdet deres blir i mørkeste laget, men de skal ha for innsats og stå-på-vilje. Spesielt hun hadde jobbet 24 timer i døgnet hvis hun kunne. Men nå kan det vel ikke presses inn flere uteprosjekter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 27. mai 2022 #255 Del Skrevet 27. mai 2022 Blåttvann skrev (22 timer siden): Jeg har et problem med vinnerne i forhold til LE og SA... LE og SA har begge brukt ekstremt mye tid på å planere opp grus og legge heller. De har skapt et ordentlig uterom. LL har bygget utekjøkken og drivhus uten å ha gjort noe med selve bakkeplanet. Utekjøkkenet til LL står bare oppå masse grus. LL får ta snarveier som jeg ikke tror noen av de andre hadde sluppet unna med? De har ikke skapt atmosfære rundt det de har bygget. Men selve utekjøkkenet var klart best! Den vasken var skikkelig rå! SA ??? Du mener vel SI?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. mai 2022 #256 Del Skrevet 27. mai 2022 tirben skrev (1 minutt siden): SA ??? Du mener vel SI?? Ojjjjjj, ja. 🤗 Må ha vært autocorrect uten at jeg har fått det med meg. Sara og Ibrahim. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. mai 2022 #257 Del Skrevet 27. mai 2022 Hyttene i år er skuffende syns jeg. S og I skulle ha mye familie der… vel det blir trangt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 27. mai 2022 #258 Del Skrevet 27. mai 2022 shalott skrev (48 minutter siden): Veldig enig med deg denne uka, bortsett fra at jeg hadde Daria og Marius som klare vinnere. De er det paret som best får til en lett og luftig stemning som passer inn på ei sommerhytte, synes jeg. Dessverre har de fått dårlig betalt for det, og skulle jeg tippet hvem som til slutt går av med seieren basert på hva vi hittill har sett, tror jeg de ligger nederst. Rett og slett fordi jeg ikke tror at de - per i dag - har noen av dommerhammerne. Også enig angående benkeplata til Lise og Lars. Det var ene og alene den som bragte dem seieren denne uka,og liker man ikke den, da faller hele ukesprosjektet deres litt sammen. Er også enig med det som andre har sagt her at det virker som de gjør mindre enn de andre, selv om de har evnen til å overraske. Kanskje det av årets par som passer best inn med gjenbruk, miljøvennlig compact living-konseptet man har gående i år. Lina og Eldan er fremdeles flinkere inne enn ute. Hele uteområdet deres blir i mørkeste laget, men de skal ha for innsats og stå-på-vilje. Spesielt hun hadde jobbet 24 timer i døgnet hvis hun kunne. Men nå kan det vel ikke presses inn flere uteprosjekter? Ja, ikke sant. Og jeg er selvfølgelig enig med deg også Jeg tror også Daria og Marius ligger nederst nå og ikke har noen dommerhammere i en eventuell finale. Går jo ikke an å ha finalehammere i lomma uten å vinne noe. Jeg forventet ikke at Daria og Marius skulle få 3/3 hammere på stilen sin med tanke på uteområdet, selv om jeg også synes dem godt kunne fått det, men at de nå vender inn i hytta uten en eneste utehammer er mildt sagt ufortjent. Jeg får litt Esra og Arber-vibber av Daria og Marius i år, selv om situasjonen med Esra og Arber var helt krise i forhold. At det ikke ble endringer i dommertrioen etter den sesongen er rart. Lise og Lars virker som årets utgave av Øyunn og Levi. En "outsider" som dommerne møter med færre krav og forventninger til seg, og som finner på ting litt utenom det vanlig, noe som igjen går rett hjem hos dommerne. For selvdesign og gjenbruk skal hylles uansett hvordan det ser ut. Det presiserte for øvrig Aina også når hun sa til Lise og Lars, ordrett: "egenartede ideer og design kan få mer spillerom". Så skal noen vinner Sommerhytta er det det deltakerne må gå for. Håper Daria og Marius tar til seg rådet fra Arber i konkurransen og prøver å tilpasse seg dette. Hvis ikke er løpet kjørt for dem. Aina sa også at Lise og Lars' benkeplate var "grov, men full av patina og liv". Jeg for min del synes den så tung og steindød ut, bokstavelig talt. 😄 Men smak er subjektivt. Jeg innrømmer iallefall det, og skulle ønske dommerne også tenkte litt mer den veien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. mai 2022 #259 Del Skrevet 27. mai 2022 Ctrl skrev (4 minutter siden): Ja, ikke sant. Og jeg er selvfølgelig enig med deg også Jeg tror også Daria og Marius ligger nederst nå og ikke har noen dommerhammere i en eventuell finale. Går jo ikke an å ha finalehammere i lomma uten å vinne noe. Jeg forventet ikke at Daria og Marius skulle få 3/3 hammere på stilen sin med tanke på uteområdet, selv om jeg også synes dem godt kunne fått det, men at de nå vender inn i hytta uten en eneste utehammer er mildt sagt ufortjent. Jeg får litt Esra og Arber-vibber av Daria og Marius i år, selv om situasjonen med Esra og Arber var helt krise i forhold. At det ikke ble endringer i dommertrioen etter den sesongen er rart. Lise og Lars virker som årets utgave av Øyunn og Levi. En "outsider" som dommerne møter med færre krav og forventninger til seg, og som finner på ting litt utenom det vanlig, noe som igjen går rett hjem hos dommerne. For selvdesign og gjenbruk skal hylles uansett hvordan det ser ut. Det presiserte for øvrig Aina også når hun sa til Lise og Lars, ordrett: "egenartede ideer og design kan få mer spillerom". Så skal noen vinner Sommerhytta er det det deltakerne må gå for. Håper Daria og Marius tar til seg rådet fra Arber i konkurransen og prøver å tilpasse seg dette. Hvis ikke er løpet kjørt for dem. Aina sa også at Lise og Lars' benkeplate var "grov, men full av patina og liv". Jeg for min del synes den så tung og steindød ut, bokstavelig talt. 😄 Men smak er subjektivt. Jeg innrømmer iallefall det, og skulle ønske dommerne også tenkte litt mer den veien. Der sier du noe! Jeg husker enda den pallesofaen ØL fikk sånn skryt for... den var jo helt krise og så 2008... De andre deltakerne hadde laget flotte sittesteder mens ØL bare kastet inn noen paller og pledd. 😅 Jeg elsket at Arber kom med et low-key stikk til programmet. 😅 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 28. mai 2022 #260 Del Skrevet 28. mai 2022 Har ikke sett denne uken enda, men er ikke utekjøkken mye styr? Ser for meg at det blir skittent med en gang og må vaskes flere gager om dagen for å kunne brukes noe særlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå