Kløvereng Skrevet 23. juni 2022 #461 Del Skrevet 23. juni 2022 Ble skuffet over vinnerene. Synes de har vært så ovenpå i hele sesongen «det er vi som vinner hytta, hytta er vår, vi er best, blabla». Lina og Eldan sin hytte er mye finere (i mine øyne), men de er også mye hyggeligere. Liker glimtet i øyet til Eldan og energien til Lina. Veldig synd det ikke var de som fikk hytta si. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 23. juni 2022 #462 Del Skrevet 23. juni 2022 Blåttvann skrev (2 timer siden): Det ligger en Spleis ute for Lina og Eldan. Jeg synes skikkelig synd på dem og har selv gitt 500,-. 🤗 Haha. Tuller du?! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vic94 Skrevet 24. juni 2022 #463 Del Skrevet 24. juni 2022 Sara og Ibrahim virker som fine folk, på lik linje som de andre, ingenting å si på det. Det er bare så latterlig hvordan enkelte ting er lagt opp. Når hvor god du er på å skyte pil og bue skal være med å avgjøre om du vinner en hytte til 3 mill...🙄. Og den nabo stemminga skjønner jeg heller ikke stort mye av, men greit nok. Den gjeveste hammeren å vinne i mine øyne er desidert Lars sin hammer og den vant ikke Sara og Ibrahim. Lina og Eldan vant også to av ''ekspertene'' sine hammere, og bare det er godt gjort i seg selv. Jeg er vel en av få som faktisk likte fargene til Sara og Ibrahim, veldig rolige og behagelige, og jeg synes absolutt de burde fått hammeren den uka det var kjøkken uke, det kjøkkenet var helt nydelig. Men samtidig, litt sånn njææ når det kommer til hvordan gull hammerene ble delt ut og resultatet ble som det ble. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 24. juni 2022 #464 Del Skrevet 24. juni 2022 Personlig tror jeg at LE kunne fått nabohaeren hvis de hadde beiset hytta i en lysere farge, og ikke sort. Det er mange eldre naboer som sansynligvis foretrekker en lysere sommerhytte og vet hvor upraktisk det er med mørkt treverk i sommersola. synes alltid det er kjipt å se hvor skuffet parene som ikke vinner blir. Alle har jobbet på i ti uker så det er et brutalt konsept. Litt rart at de ikke hadde noe sync eller introdusere noen fra familiene som var møtt opp, var bare rett fra gjennomgang til kåring. Synes i år som i fjor at produksjonen har størst forbedringspotensiale i sommerhytta-konseptet. Mindre person/par/følelse-fokus og mer bygge/plante/planlegging bør de virkelig sikte mot. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 24. juni 2022 #465 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg syntes at de som ikke vinner burde få en ukes ferie i hytta de har laget, eller ihvertfall en helg. Det fortjener de! Det kommenteres jo alltid av deltakerne hvor synd det er at de aldri får nyte en ferdig hytte om de ikke vinner. Men helt tomhendt går de jo ikke fra - de lærer masse om å bygge og de får jo med seg alt de har vunnet (og kjøpt/laget som man kan ta med seg også kanskje?) - og det er også snakk om gode summer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 24. juni 2022 #466 Del Skrevet 24. juni 2022 Programmet er stort sett blitt nok ett interiørprogram i mine øyne, alt for lite faktisk jobb med hytta siden alt dei har gjort der er maling av vegger, listing og gulv. Eneste som har noe i nærheten av snekring på selve hytta er når dei foret ut rundt sikringskapet og selv det såg rimelig skrot ut hos flere av hyttene når det ble gjort. Regner med dei fleste av dei tok det på nytt i siste uke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 24. juni 2022 #467 Del Skrevet 24. juni 2022 Blåttvann skrev (12 timer siden): Det ligger en Spleis ute for Lina og Eldan. Jeg synes skikkelig synd på dem og har selv gitt 500,-. 🤗 Du tuller? På’n igjen, som i fjor. 🫣🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportsidiot Skrevet 24. juni 2022 #468 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Sara og Ibrahim vant hytta fordi de vant pil og bue og quiz konkurranse, sånn man holder på med på leirskole som åpenbart ikke viser noe talent men går på flaks/uflaks. Ufortjent seier så det holder Endret 24. juni 2022 av sportsidiot 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportsidiot Skrevet 24. juni 2022 #469 Del Skrevet 24. juni 2022 Sen ve ben skrev (25 minutter siden): Du tuller? På’n igjen, som i fjor. 🫣🙄 Sara og Ibrahim vant på grunn av to oppgaver som ikke hadde en dritt med bygging å gjøre. Lina og Eldan skulle ha vunnet denne - de ble fratatt seieren på grunn av et helt sykt rævva opplegg 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #470 Del Skrevet 24. juni 2022 De har selv meldt seg på en konkurranse de vet de har 1/4 sjans på å vinne! Hvorfor i alleste huleste heiteste dager skal det opprettes spleis? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. juni 2022 #471 Del Skrevet 24. juni 2022 De som ikke vinner, får de beholde tingene de vinner i ukeskonkurransene underveis? Sånn som pizzaovn, SUP-brett, boblebad, sengetøy fra Halvor Bakke osv osv? Daria kommenterte i går at hvis de ikke vant så fikk de i allefall en fin sofa å ta med seg hjem Likedan tvilling-søstrene (i fjor tror jeg det var?), de forsto tidlig at de ikke hadde sjans å vinne hytte, men det var gode i konkurransene og vant endel, de valgte seg bl.a to boblebad sånn at de hadde ett hver. Personlig så håpte jeg at LE skulle vinne, men jeg er ikke helt der at jeg kommet til å bidra i en spleis. SI fremsto veldig selvgode hele veien…»vi kommer til å vinne» «du lovde meg ei hytte og du holder alltid det du lover»……sånn var det hele tiden. Skjønner at det er for å psyke hverandre opp, men det blir litt lite ydmykt ovenfor de andre deltagerene som også sto på og jobbet like mye som SI. Ikke sikkert de hadde vunnet hadde de feks ikke fått den hvite benkeplaten av LL men måtte beholde den grusomme marmor-benkeplaten Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, men jeg synes at de som ikke vant skulle fått kjøpt hyttene sine til den prisen ei uferdig hytte koster. Ikke full pris for all jobben de har gjort for å ferdigstille hyttene. Grunneieren tjener godt på å få tre fiks ferdige hytter der han kanskje må fikse litt på det kosmetiske med hyttene. Rør og elektrisitet er det fagfolk som har utført, og hyttene kom ferdig foret og klar til å males bare. Tre par her jobbet gratis i 10 uker med å ferdigstille hytter. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #472 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) skruf skrev (29 minutter siden): De som ikke vinner, får de beholde tingene de vinner i ukeskonkurransene underveis? Sånn som pizzaovn, SUP-brett, boblebad, sengetøy fra Halvor Bakke osv osv? Daria kommenterte i går at hvis de ikke vant så fikk de i allefall en fin sofa å ta med seg hjem Likedan tvilling-søstrene (i fjor tror jeg det var?), de forsto tidlig at de ikke hadde sjans å vinne hytte, men det var gode i konkurransene og vant endel, de valgte seg bl.a to boblebad sånn at de hadde ett hver. Personlig så håpte jeg at LE skulle vinne, men jeg er ikke helt der at jeg kommet til å bidra i en spleis. SI fremsto veldig selvgode hele veien…»vi kommer til å vinne» «du lovde meg ei hytte og du holder alltid det du lover»……sånn var det hele tiden. Skjønner at det er for å psyke hverandre opp, men det blir litt lite ydmykt ovenfor de andre deltagerene som også sto på og jobbet like mye som SI. Ikke sikkert de hadde vunnet hadde de feks ikke fått den hvite benkeplaten av LL men måtte beholde den grusomme marmor-benkeplaten Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, men jeg synes at de som ikke vant skulle fått kjøpt hyttene sine til den prisen ei uferdig hytte koster. Ikke full pris for all jobben de har gjort for å ferdigstille hyttene. Grunneieren tjener godt på å få tre fiks ferdige hytter der han kanskje må fikse litt på det kosmetiske med hyttene. Rør og elektrisitet er det fagfolk som har utført, og hyttene kom ferdig foret og klar til å males bare. Tre par her jobbet gratis i 10 uker med å ferdigstille hytter. Parene vet hva de har meldt seg på og reglene rundt det. Syns folk er ufattelig naive og dumme som oppretter spleis. De burde fått mulighet til å kjøpe de for takst, men mer enn det nei. De er «heldige» som får være med på noe som de ikke ellers ville hatt mulighet til. Før var sjansen lik 0 nå var sjansen en fjerdedel. Null synd på de! Og ja de får beholde tingene 😊 Endret 24. juni 2022 av Klink 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #473 Del Skrevet 24. juni 2022 sportsidiot skrev (54 minutter siden): Sara og Ibrahim vant på grunn av to oppgaver som ikke hadde en dritt med bygging å gjøre. Lina og Eldan skulle ha vunnet denne - de ble fratatt seieren på grunn av et helt sykt rævva opplegg De var med på det syke ræva opplegget helt frivillig. De kunne latt være og hatt 0 sjans på å vinne hytte. Ikke synd i dem og de har ikke blitt fratatt noe. De har FÅTT en mulighet, men det var et annet par som tok seieren. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. juni 2022 #474 Del Skrevet 24. juni 2022 Doner heller penger til redd barna eller noe slikt! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. juni 2022 #475 Del Skrevet 24. juni 2022 Ariana807 skrev (11 timer siden): I forrige sesong var det paret som hadde vist best progresjon som fikk hans hammer, ikke de som hadde vært gjennomgående best i alle 10 ukene. Aha, enig med deg! 🤗 Jeg ble så skuffet over Lars da han plutselig bestemte seg for å dømme annerledes enn tidligere. Jeg får en følelse av at hele opplegget er rigget av det. Likt som hammeren til Finn, når LL vinner to uteuker men får ikke Finn sin hammer. Det sies jo hele tiden at Finn sitt fagområde er uterommet. Kløvereng skrev (11 timer siden): Ble skuffet over vinnerene. Synes de har vært så ovenpå i hele sesongen «det er vi som vinner hytta, hytta er vår, vi er best, blabla». Lina og Eldan sin hytte er mye finere (i mine øyne), men de er også mye hyggeligere. Liker glimtet i øyet til Eldan og energien til Lina. Veldig synd det ikke var de som fikk hytta si. Jeg er enig, de virker veldig ovenpå. Nå står jo janteloven sterkt i Norge da, vi er vel preget av det. Hadde de pusset opp i USA hadde vel folk tenkt at de ikke eier selvtillit fordi de ikke skryter nok av seg selv. Irja skrev (11 timer siden): Haha. Tuller du?! Jepp! 😅 Jeg vet ikke om en Spleis. Trotwood skrev (2 timer siden): Jeg syntes at de som ikke vinner burde få en ukes ferie i hytta de har laget, eller ihvertfall en helg. Det fortjener de! Det kommenteres jo alltid av deltakerne hvor synd det er at de aldri får nyte en ferdig hytte om de ikke vinner. Men helt tomhendt går de jo ikke fra - de lærer masse om å bygge og de får jo med seg alt de har vunnet (og kjøpt/laget som man kan ta med seg også kanskje?) - og det er også snakk om gode summer. Helt enig! De burde få en uke i hytta si, eller hele sesongen synes jeg. Skjønner jo at det er potensiale for at ting kan skje med hyttene da, men det virker så hjerterått at deltakerne ikke får vært der i det hele tatt. --- Det er helt sinnsykt at SI vant hytta fordi de vant to småkonkurranser i finaleuken. Disse småkonkurransene ødelegger hele konseptet, for slik det er lagt opp nå så kan de med mest flaks vinne hytta. Og det gjorde de. Det er jo greit på den måten at alle da kan vinne og man på kunstig vis holder liv i konkurransen, men det gjør også at seerne føler de ser mer på et lykkehjul enn en konkurranse. Slik Sommerhytta er nå så er det ikke en konkurranse, det er et spill. Jeg kan være delvis enig i at en quiz er ok som eksamensform og dermed greit, men ikke som eneste konkurranse om en gullhammer. Man kunne til nøds slått sammen quiz og saging av den lille hytta. Men jeg synes hele opplegget med å vinne gullhammer på 30minutter er sinnsykt når det handler om premie på 3 mill. Ringspill er helt fuckings høl i huet! Jeg er litt usikker på hva den siste gullhammeren burde vært da, dersom quiz og saging av hytte hadde vært én konkurranse. Det måtte kansnje blitt beste helhet av hytta eventuelt, hvem som har kommet lengst i å høre på tilbakemeldinger, skapt sin stil, osv. En siste hammer hvor dommerne skulle bli enige igjen. Eventuelt at hyttene ble delt ut etter at seerne hadde fått stemme? Hyttevinnerne får jo ikke overta hytta før programmet er sendt på TV uansett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. juni 2022 #476 Del Skrevet 24. juni 2022 skruf skrev (1 time siden): De som ikke vinner, får de beholde tingene de vinner i ukeskonkurransene underveis? Sånn som pizzaovn, SUP-brett, boblebad, sengetøy fra Halvor Bakke osv osv? Daria kommenterte i går at hvis de ikke vant så fikk de i allefall en fin sofa å ta med seg hjem Likedan tvilling-søstrene (i fjor tror jeg det var?), de forsto tidlig at de ikke hadde sjans å vinne hytte, men det var gode i konkurransene og vant endel, de valgte seg bl.a to boblebad sånn at de hadde ett hver. Personlig så håpte jeg at LE skulle vinne, men jeg er ikke helt der at jeg kommet til å bidra i en spleis. SI fremsto veldig selvgode hele veien…»vi kommer til å vinne» «du lovde meg ei hytte og du holder alltid det du lover»……sånn var det hele tiden. Skjønner at det er for å psyke hverandre opp, men det blir litt lite ydmykt ovenfor de andre deltagerene som også sto på og jobbet like mye som SI. Ikke sikkert de hadde vunnet hadde de feks ikke fått den hvite benkeplaten av LL men måtte beholde den grusomme marmor-benkeplaten Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, men jeg synes at de som ikke vant skulle fått kjøpt hyttene sine til den prisen ei uferdig hytte koster. Ikke full pris for all jobben de har gjort for å ferdigstille hyttene. Grunneieren tjener godt på å få tre fiks ferdige hytter der han kanskje må fikse litt på det kosmetiske med hyttene. Rør og elektrisitet er det fagfolk som har utført, og hyttene kom ferdig foret og klar til å males bare. Tre par her jobbet gratis i 10 uker med å ferdigstille hytter. Det er faktisk sant, at de fikk den benkeplaten av LL. Jeg tror de hadde vunnet uansett da, for jeg tviler på at folk hadde hengt seg opp i benkeplaten. SI hadde sikkert forkledd den med en fjøl med brød på eller noe. Det er veldig lite benkeplateflate å ta av, når man har 5 benkeskapsbredder med plass og kjøleskapet, vasken og platetoppen tar sin del. 🤗 Så heldigvis var det nok ikke avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lass4r Skrevet 24. juni 2022 #477 Del Skrevet 24. juni 2022 skruf skrev (1 time siden): Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, men jeg synes at de som ikke vant skulle fått kjøpt hyttene sine til den prisen ei uferdig hytte koster. Ikke full pris for all jobben de har gjort for å ferdigstille hyttene. Grunneieren tjener godt på å få tre fiks ferdige hytter der han kanskje må fikse litt på det kosmetiske med hyttene. Rør og elektrisitet er det fagfolk som har utført, og hyttene kom ferdig foret og klar til å males bare. Tre par her jobbet gratis i 10 uker med å ferdigstille hytter. Nå gir jo utbygger vekk en hytte da, så tviler på at den gratis ufaglærte arbeidskraften veier så tungt. Alle hyttene er visst solgt også, men de får vist frem hyttemodellen da. Den brukes også i andre prosjekter, bl.a. neste års program. Hva gjelder inventar og premier fra konkurranser beholder de alt det, og får også betalt for å delta i programmet. Så ikke riktig at de jobber gratis, men er produksjonen og ikke utbygger som betaler deltagerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 24. juni 2022 #478 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Kan noen si hva spleisen heter? Jeg vil lese den og se hva det handler om.. Endret 24. juni 2022 av Hjertestein 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. juni 2022 #479 Del Skrevet 24. juni 2022 Hjertestein skrev (1 minutt siden): Kan noen si hva spleisen heter? Jeg vil lese den og se hva det handler om.. Det var jeg som snakket om spleisen og jeg bare tullet. Jeg tror ikke det finnes en spleis? 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. juni 2022 #480 Del Skrevet 24. juni 2022 Hadde både SI og LE som favoritter, synes det var fortjent at de kjempet om seieren og at en av dem vant. Jeg er ikke enig i at quiz hammeren betyr for mye, quizen var jo aktuell i forhold til det de har jobbet med disse ukene. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå