Gå til innhold

Åsted Norge

Bacteria

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (10 minutter siden):

Enig. Trist sak med mange store spørsmål, men nå spinner den rundt på veldig lite, og med samme "ekspert"kommentarer etter klippene. Tror ikke de oppnår noe som helst uansett, dessverre.

Nei, mister interessen av å se åsted norge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Eleaelea skrev (På 2.10.2023 den 22.30):

Den saken om pikebarnet skulle jeg ha hjulpet dem å redigert til to episoder. I stedet for å hale ut å repiterer å spinne i sikkert 12 episoder. Har ingen tro på at mor melder seg etter snart 30 år.

Bombasi skrev (På 2.10.2023 den 22.34):

Enig. Trist sak med mange store spørsmål, men nå spinner den rundt på veldig lite, og med samme "ekspert"kommentarer etter klippene. Tror ikke de oppnår noe som helst uansett, dessverre.

Man skal aldri si aldri. Moren kan melde seg, men det lite trolig. Kanskje har hun meldt seg nå uten at vi vet det, kanskje er hun et annet steds ifra, og ikke norsk i det hele tatt. Å bruke 12 episoder på hele saken er muligens litt voldsomt, men de vil jo ha plass til andre saker også. Den saken er jo av samme sort som container-babyen og teddybjørn-mannen. Men i tidligere sesonger, for en del år tilbake, avsluttet de vel sesongen med en dokumentar over en eller to episoder som de hadde om f.eks. Kristin-saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveldens episode fikk saken om de grusomme brevene på Fagernes,meg på gråten. Tenk å skrive så stygt til fremmede mennesker. Jeg håper saken blir oppklart så det blir en slutt på disse brevene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
sommermor skrev (4 minutter siden):

I kveldens episode fikk saken om de grusomme brevene på Fagernes,meg på gråten. Tenk å skrive så stygt til fremmede mennesker. Jeg håper saken blir oppklart så det blir en slutt på disse brevene.

Så enig. Ikke så lett å tyde håndskrift, men tydeligvis noen i bygda eller nærheten av Valdres som har god personlig kjennskap til familiene. Han eller hun kan også jobbe i det offentlige og samtidig ha stalket dem i some. Trist å bruke så mye av livet på å hate medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg tenker også dame på 65+. Rett og slett basert på hvem som oppfører seg verst i kommentarfelt….

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (På 26.2.2024 den 22.46):

Jeg lagde en egen tråd om den saken men den ble slettet :( Skjønner ikke hvorfor, kan ikke huske at noen skrev noe ufint der?

Uansett, i siste episode av Åsted Norge så hadde det lesbiske paret fått nok et brev. Språket blir bare verre og verre. Hva slags vulgære mennesker bruker primitive ord som "fittesleikere" og "knokkelfitter"? Det er så utrolig overdrevet og drøyt. Jeg tror fortsatt det er en dame på 50+, sikkert eldre og. Som psykologen sa, en person som er misunnelig og bærer på mye hat. Håper hun blir tatt! Tenk så kleint å vise seg offentlig etter noe sånt da. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte litt på at de sa at brevene nå for første gang skulle undersøkes av en håndskriftekspert. Er det ikke veldig dårlig av politiet å ikke ha fått inn en håndskriftekspert for mange år siden?? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

princeofithilien skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerte litt på at de sa at brevene nå for første gang skulle undersøkes av en håndskriftekspert. Er det ikke veldig dårlig av politiet å ikke ha fått inn en håndskriftekspert for mange år siden?? 

Jeg vil tro at de har prøvd dette før, men de nå sier ar det er første gang for å lage tv. Samt at folk da kanskje vil kjenne igjen personen når de får små hint på hvem det kan være. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banænie skrev (5 timer siden):

Jeg vil tro at de har prøvd dette før, men de nå sier ar det er første gang for å lage tv. Samt at folk da kanskje vil kjenne igjen personen når de får små hint på hvem det kan være. 

Basert på teaseren er personen avslørt imo. 

De har fått alle navnene opp på en korktavle og det virker som én person er felles for dem alle. Virker som de finner at det denne personen i feks. en sms har skrevet korrelerer språklig med brevene.

Virker som det var én mann som bandt alle sammen. Kan det være kona til mannen som står bak? Eller mora? Evt. mannen selv da, men det virker mest sannsynlig med en kvinne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (10 timer siden):

Jeg lagde en egen tråd om den saken men den ble slettet :( Skjønner ikke hvorfor, kan ikke huske at noen skrev noe ufint der?

Hvis tittelen på tråden var mangelfull kan det være grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (13 timer siden):

Hvis tittelen på tråden var mangelfull kan det være grunnen

Nei det var ikke det heller. Jeg tror overskriften var noe som "Hatbrevene i Valdres, hvem kan stå bak?" Ser den ligger til moderering. 

Neste episode av Åsted Norge blir spennende. Tenk om de avslører den skyldige? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (6 timer siden):

Tenk om de avslører den skyldige? 

Ganske sikker på at det gjør de. Men navnet får vi aldri. 

Skal vi tippe denne personen benekter alt? Mest sannsynlig så lenge det ikke er DNA

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (8 timer siden):

Nei det var ikke det heller. Jeg tror overskriften var noe som "Hatbrevene i Valdres, hvem kan stå bak?" Ser den ligger til moderering. 

I programomtalen for neste episode står det at de tror de har funnet løsningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (2 timer siden):

I programomtalen for neste episode står det at de tror de har funnet løsningen.

Spennende. Da får nok den saken sin løsning!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (På 8.3.2024 den 9.53):

Den har ligget til "moderering" lenge nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Eleaelea skrev (På 2.10.2023 den 22.30):

Den saken om pikebarnet skulle jeg ha hjulpet dem å redigert til to episoder. I stedet for å hale ut å repiterer å spinne i sikkert 12 episoder. Har ingen tro på at mor melder seg etter snart 30 år.

Er det pikebarnet i Harstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (22 timer siden):

Er det pikebarnet i Harstad?

Ikke meg du siterer, men ja - det er det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Synes det er  merkelig at den 162cm høye mannen som ble funnet død i 1981, ikke førte til mer en en notis i aftenposten uker senere, uten at høyden nevnes.

Det var jo tross alt ganske lavt i 1981 også.  Et klart kjennetegn som familien kunne ha reagert på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (På 13.3.2024 den 8.57):

Kvinnelig incel som står bak, er det.

Nei. Samboer og barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...