Gå til innhold

Hjelp fra kommunen og de bryr seg med hvor jeg sover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kontor, kjøkken, soverom og "stue" på samme rom i 2 år under nedstengingen, og vi har det fra media og psykologer, at det var ingenting å klage på. Så bare ignorer folk som skal sykeliggjøre alt mulig for å hevde seg selv. 

Anonymkode: 30358...483

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da har de bestemt at jeg må ligge på rommet for det er best for meg i følge dem. De snakket ikke med meg først, de bare bestemte det og sa det til meg etterpå. Vet ikke om de har lov til det… Jeg er ikke deprimert osv kun fordi jeg ligger på stua. 
Men de er jo ikke her på natta så om jeg ligger på stua så finner de det ikke ut uansett. De er ikke her hver dag heller.De kommer ikke på kvelden og sjekker hvor jeg ligger og de kommer ikke og vekker meg om morgenen. 

Anonymkode: 4f30d...e76

Kan jeg spørre hvordan de har bestemt dette? Hva skal liksom motivasjonen din være for å adlyde deres ordre – har de tenkt å straffe deg ved å ta fra deg lørdagsgodtet? Du er voksen og har selv rett til å bestemme hvor du vil sove. At noen kommuneansatte prøver å bestemme noe annet er bare tull. Få dette skriftlig (send dem en mail og be dem gjenta hva de sa), og så sender du det til Statsforvalter (tidl. Fylkesmann). 

Anonymkode: fb082...fa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare beskjed om at de hadde bestemt det. De har ikke sagt at det skjer noe om jeg ikke hører på det, så jeg skjønner ikke hvorfor de tror at jeg skal høre på dem.

Takk for tips👍

Anonymkode: 4f30d...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover der jeg må. Ryggen er vond og da hjelper det å bytte soveplass. I senga sover jeg så tungt at jeg ikke snur meg og det forverrer ryggvondtene. Sov der du vil. 

Anonymkode: 889a4...f11

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 19.3.2022 den 18.41):

Heretter sier du bare nei jrg sover på soverommet nå ikke stua mer jatt med! Psyko kommune folk 

Ok? Hvorfor be om hjelp da? Virker oppegående til å klare seg selv da om kommunen er så psyko. 

Anonymkode: 84f27...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Hva med å gjøre det litt koseligere å være og sove på soverommet? Hva er grunnen til at stua føles bedre? Skriv opp punktvis og overfør det til soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesye ganh smiler du mens du sier: "Ja, nå sover jeg på soverommet. Dere hadde rett. Det er mye bedre!" Da slipper du sikkert mer mas. De har IKKE noe med hvor du velger å sove, og det er ikke bekymringsfullt om du velger stuen. Det er helt 100% ditt eget valg! Men for å slippe mere mas ville jeg gitt de en hvit løgn, som jeg skrev øverst

Anonymkode: 7e2ba...724

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er døgnrytme, rutiner og søvnkvalitet, som er hoved temaet til disse personene som skal hjelpe TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ignorert dette "påbudet". Noen ting tilhører privatlivets fred. Og at det er sunnere å sove på et eget rom, virkelig? Så alle med ettromsleilighet er usunne? 

Anonymkode: 7900b...441

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett senga i stua og sofaen på soverommet, fortell hva du har gjort og at du sover på soverommet nå. Tenker de hadde fått litt å tenke på da, ja 🤭

Hva skulle de gjort, lagt seg borti hvilke møbler du har hvor?

Anonymkode: 1caee...d8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Jeg sover også på stua og har ikke soverom. Er tre soverom her og har tre barn.

Anonymkode: 7ad20...d17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at her er det underkommunisert noe fra din side, for du har vel fått et vedtak på den hjelpen du mottar, der skal det stå hvilket tilbud du skal få. Hvis det for eksempel er boveiledning så kan jeg forstå at de påpeker dette, for det er for de fleste det beste å sove i en seng på soverommet, men sånn er åpenbart ikke for deg. Det skal de respektere og det skal ikke være nødvendig å si det mer en en gang! 

Anonymkode: e9958...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 22.34):

Da har de bestemt at jeg må ligge på rommet for det er best for meg i følge dem. De snakket ikke med meg først, de bare bestemte det og sa det til meg etterpå. Vet ikke om de har lov til det… Jeg er ikke deprimert osv kun fordi jeg ligger på stua. 
Men de er jo ikke her på natta så om jeg ligger på stua så finner de det ikke ut uansett. De er ikke her hver dag heller.De kommer ikke på kvelden og sjekker hvor jeg ligger og de kommer ikke og vekker meg om morgenen. 

Anonymkode: 4f30d...e76

De har ikke lov til å bestemme det. Du får bare late som du sover i senga hvis det er det du vil. 

Anonymkode: cfcf3...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...