Gå til innhold

Grenseløst forelsket.


Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

433 stemmer

  1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?



Anbefalte innlegg

23 minutter siden, akkurat passe said:

Nå har Tore og Richiel kjent hverandre lenge online da, og snakket daglig. Så det er ikke noe 2 ukers relasjon der i gården. At hun har blitt forelsket i personligheten hans er ikke så rart. Vi får se etterhvert hvordan det går, jeg har troa, men ser at mange her inne ikke har det.

Enig her. Om hun ikke er forelsket er hun i hvertfall glad i han, og vil ta seg av han på hans eldre dager. Hun virker som et godt menneske, og han er lett å bli glad i.

 

Synes det er godt å se folk som  ikke  automatisk tenker at andre har baktanker og prøver å lure en, men heller ser det gode i folk. Det å rekke ut en hånd til noen som trenger det er ikke synonymt med å la seg lure! Det er tvert i mot noe å se opp til.
 

Dette er paret jeg har desidert mest troa på, sammen med hun fra Bergen.

Endret av anonymLala
  • Liker 23
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonymLala skrev (9 minutter siden):

Enig her. Om hun ikke er forelsket er hun i hvertfall glad i han, og vil ta seg av han på hans eldre dager. Hun virker som et godt menneske, og han er lett å bli glad i.

 

Synes det er godt å se folk som  ikke  automatisk tenker at andre har baktanker og prøver å lure en, men heller ser det gode i folk. Det å rekke ut en hånd til noen som trenger det er ikke synonymt med å la seg lure! Det er tvert i mot noe å se opp til.
 

Dette er paret jeg har desidert mest troa på, sammen med hun fra Bergen.

Jeg kjenner til et par asiatiske damer (begge 30-årene) som er sammen med hver sin norske mann som er en del år eldre enn de og har vært sammen i en årrekke. Begge disse damene virker til å ha det veldig bra, og de bor i Norge og kunne forlatt mennene sine, men de har ikke gjort det, nettopp fordi de har det bra. De kunne sikkert fått en yngre mann som ser bedre ut, men er ikke godhet, økonomisk ryddighet (og en raushet som Tore viser med tanke på rent vann) og kjemi viktigere enn utseende, tenner og alder? Den serien som gikk for mange år siden; Et lite stykke Thailand, de damene følte jeg også at hadde det godt med sine norske menn. Mange norske kvinner er ekstremt kresne på utseende, så er ikke rart at mange norske menn søker lykken i andre land.

  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det egentlig så strenge visum regler for tyrkere? Jo og Luiz giftet seg og så blir han med umiddelbart til Norge. Mens AnneMa og Dundar må vente? 

De vurdere hver sak individuelt.

Jo og Luiz er et likeverdig par. De er jevngamle, står på samme sted i livet og kommunisere godt.....når de ikke krangler.

AnneMa og Dundar er alt annet enn likeverdige. De har et uvanlig stort aldersgap imellom. De kan ikke kommunisere og de lever på hver sin planet ellers. Det finnes ikke en dråpe ekte kjærlighet fra Dundar, kun et ønske om å komme til Norge.

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat passe skrev (1 time siden):

Jeg kjenner til et par asiatiske damer (begge 30-årene) som er sammen med hver sin norske mann som er en del år eldre enn de og har vært sammen i en årrekke. Begge disse damene virker til å ha det veldig bra, og de bor i Norge og kunne forlatt mennene sine, men de har ikke gjort det, nettopp fordi de har det bra. De kunne sikkert fått en yngre mann som ser bedre ut, men er ikke godhet, økonomisk ryddighet (og en raushet som Tore viser med tanke på rent vann) og kjemi viktigere enn utseende, tenner og alder? Den serien som gikk for mange år siden; Et lite stykke Thailand, de damene følte jeg også at hadde det godt med sine norske menn. Mange norske kvinner er ekstremt kresne på utseende, så er ikke rart at mange norske menn søker lykken i andre land.

Det samme synes jeg om norske menn. Derfor dater jeg heller online med utenlandske menn.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det egentlig så strenge visum regler for tyrkere? Jo og Luiz giftet seg og så blir han med umiddelbart til Norge. Mens AnneMa og Dundar må vente? 

Han sa vel i siste(?) episode at han var i Norge på turistvisum. Derfor han ikke fikk lov til å jobbe.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåsungen skrev (4 minutter siden):

Han sa vel i siste(?) episode at han var i Norge på turistvisum. Derfor han ikke fikk lov til å jobbe.

Ok. Men det er kanskje generelt vanskelig for tyrkere å få turistvisum da kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Ok. Men det er kanskje generelt vanskelig for tyrkere å få turistvisum da kanskje? 

Det vet jeg ingenting om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Tore og Richiel!

Tipper at veldig mange giftemål som blir inngått på Filippinene er fornuftsgiftemål uansett, hvis man kommer fra fattige kår. Og når hun har mulighet til å komme seg til Norge, med en snill mann, så er det nok ekte for hennes del. Om man skal kalle det kjærlighet eller ikke, det er et bevisst valg som hun tar, og de har begge to glede av det, på hver sin måte. Han virker som en snill og god fyr.

  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
Zenhouse skrev (18 timer siden):

Ok. Men det er kanskje generelt vanskelig for tyrkere å få turistvisum da kanskje? 

Det har utelukkende med kvinnediskriminering å gjøre. Norske menn har fått lov til å håve innpå med utenlandske kvinner i hopetall, mens norske kvinner skal helst sitte og skamme seg over sin dalende "markedsverdi" og eventuelt ta til takke med den første og beste norske slasken som viser interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva josephine heter mer? Evnt. Hva instagrammen hennes er? Prøvd å finne instagramen, men finner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amananas skrev (På 24.3.2022 den 11.50):

Synes ikke det er noe rart med det, da leter man i så fall etter feil. Ser for meg at han lagret henne som det da de først møttes på frivillig arbeid, de hadde jo vært venner en stund før de ble sammen. Og så er han bare ikke en fyr som har for vane å gå inn og endre til typ "kjæresten min Siri"?

Jeg har hvertfall mange mennesker lagret med slike navn fra første gang jeg møtte de, og har aldri gått inn og endret noen kontakter😅 Hos meg heter folk lett "Jan *Bergen*" eller *Jan UiO* for å skille dem fra hverandre, selv mange år etter at jeg la dem til.

Jeg synes de begge to virker veldig forelsket i hverandre😊

Ikke sant. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 13 år og han har meg fortsatt lagret med for og etternavn 😅

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (På 5.5.2022 den 11.33):

Jeg tror han blir lurt og helt ærlig hun er kun ute etter økonomisk trygghet. 

Det var pga korona at det var så strenge regler for å komme inn i Filippinene. Man kunne komme inn kun pga business eller noe sånt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (På 5.5.2022 den 11.29):

Hvorfor er det egentlig så strenge visum regler for tyrkere? Jo og Luiz giftet seg og så blir han med umiddelbart til Norge. Mens AnneMa og Dundar må vente? 

Udi opererer med forskjellige landsgrupper og det er forskjellig saksbehandlingstid på dem.

Familiegjenforening fra Brasil tar i gjennomsnitt 3 mnd å få svar på, mens fra Tyrkia tar det gjennomsnittelig 18 mnd.

Det handler om «risk» i form av proformaekteskap osv.

Endret av moroklompen
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sjokkert over at 18000 kroner kan gi rent vann til en hel landsby, jeg må sette meg litt inn i sånt og se hvor jeg kan hjelpe. 

Ellers har jeg faktisk troa på richiel og tore. 

  • Liker 18
  • Hjerte 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TuriE skrev (32 minutter siden):

Nop.

reklamerte i går seinest om spleisen sin: https://www.spleis.no/project/220289

Er de fattige, eller utnytter de bare "kjendisstatusen" sin til å få ting gratis? Det fremkommer av Spleisen at de trenger 6000 kr, og det er jo normalt sett noe man bør klare å betale på egenhånd. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (9 minutter siden):

Er de fattige, eller utnytter de bare "kjendisstatusen" sin til å få ting gratis? Det fremkommer av Spleisen at de trenger 6000 kr, og det er jo normalt sett noe man bør klare å betale på egenhånd. 

Usikker. Josephine snakker om i forrige episode om at de blir beregnet som fattige og hadde time hos fattighuset for å få hjelp til søknader elns. Men de har råd til å fly til Brazil fram og tilbake ofte? 🤔 hun tjente akkurat ikke nok til familiegjenforening? Det vil si at hun ligger litt under 287 278,- i året (23000,- i mnd). Har ei vennine med tre barn med denne inntekten, som samtidig klarer å sette av litt hver mnd. Hun som ikke har barn burde klart å spare litt hver mnd slik at hun kunne få mannen sin hjem. Men er vell lettere å opprette en spleis?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuriE skrev (11 minutter siden):

Usikker. Josephine snakker om i forrige episode om at de blir beregnet som fattige og hadde time hos fattighuset for å få hjelp til søknader elns. Men de har råd til å fly til Brazil fram og tilbake ofte? 🤔 hun tjente akkurat ikke nok til familiegjenforening? Det vil si at hun ligger litt under 287 278,- i året (23000,- i mnd). Har ei vennine med tre barn med denne inntekten, som samtidig klarer å sette av litt hver mnd. Hun som ikke har barn burde klart å spare litt hver mnd slik at hun kunne få mannen sin hjem. Men er vell lettere å opprette en spleis?

Da forstår jeg, det er jo en veldig lav inntekt. Det er dyrt å leie alene og hun har sikkert en del utgifter til reise og sender muligens penger til Luiz også? Da er nok faktisk 6000 kr mye for henne/dem. Det stod jo at flybilletten allerede var betalt. Venninnen din med barn får garantert stønader i tillegg.

Endret av Variert skydekke
Skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...