Gå til innhold

Identifisering hos DnB: Hvordan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke DnB som bank selv, men jeg er 99% sikker på at det står at man KAN ringe. Ikke at man SKAL. Det er lurt å lese beskjeder fra banken nøye, de som sitter og tar imot telefoner har et ENORMT trykk nå og hvis du ikke vil vente i timesvis så står det sannsynligvis klare instruksjoner i brev/SMS-er. 

Anonymkode: a4895...fd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 9.39):

Hvorfor kan jeg ikke identifisere meg med bankid på mobil? 

Argh. Hat. 

Anonymkode: 32e97...49e

Du kan sannsynligvis legitimere deg med BankID fra annen bank hvis du fyller kravene, men det er spesifikke krav som må fylles. Hvis du har BankID eller visa med legitimasjon fra DnB er jeg ganske sikker på at lovverket tilsier at man MÅ legitimere seg med pass/ID-kort, eventuelt førerkort hvis du oppfyller visse andre krav. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg ikke DnB som bank selv, men jeg er 99% sikker på at det står at man KAN ringe. Ikke at man SKAL. Det er lurt å lese beskjeder fra banken nøye, de som sitter og tar imot telefoner har et ENORMT trykk nå og hvis du ikke vil vente i timesvis så står det sannsynligvis klare instruksjoner i brev/SMS-er. 

Det står at om ikke det passer å legitimere seg med bankid app så skal man ringe kundeservice på 23021048 og be om å få tilsendt melding i nettbanken.. 

Anonymkode: 7357e...be6

Skrevet

De fikser den linken på chat

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står at om ikke det passer å legitimere seg med bankid app så skal man ringe kundeservice på 23021048 og be om å få tilsendt melding i nettbanken.. 

Etter en kjapp titt på nettsiden deres har de i hvert fall nå en lenke på forsiden hvis man scroller ned biiiiiittelitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Etter en kjapp titt på nettsiden deres har de i hvert fall nå en lenke på forsiden hvis man scroller ned biiiiiittelitt. 

Kan du ta en printscreen/snip av eksakt hva du ser hos deg ?

Gikk inn på Dnb's forside nå og hos meg kommer det kun opp en hvit infoboks med "Har du fått melding om å legitmere deg" som tekst. Går man inn her får man kun 2 valg, enten Bank-ID app + video til dette eller "møt opp i bank personlig". Ser de faktisk har fjernet alternativet om å ringe kundesenteret som sto der når jeg var inne og sjekket forrige fredag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg scrolla ned biiiiiiiittelitt og fant ikke en dritt anna enn det den over meg sier, jævlig mye hjelp i svaret ditt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, kodekort. 

Anonymkode: 32e97...49e

Da bruker du det

Anonymkode: 0cb34...084

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket nettopp med DNB på telefon og de sa at de har så sprengt kapasitet på det å sende bilder av leg i nettbanken at de vil egentlig ikke at folk gjør det mer. Fikk alternativ om å møte opp eller bruke bankid app greia. Dnb kontoret lokalt her vil holde åpent for drop in hele dagen for tiden i anledning det. 

Skrevet

Takk til kg 🏆 var fornøyd med meg selv etter å ha fylt ut info, men ser jo her at jeg faktisk ikke har legitimert meg 🙈 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...