Gå til innhold

Identifisering hos DnB: Hvordan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan man møte opp i banken for å gjøre det?

Anonymkode: cfbd1...b28

da må du først avtale ett møte med dem. 

og dette krever vel at du står en hel evighet i telefon-kø, før du eventuelt kommer gjennom til noen. 

:bond: 

Anonymkode: 51f4e...023

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (22 timer siden):

Fikk aldri noe spørsmål om qrkode heller. Scannet ingenting, kun logget inn og svarte på de spørsmålene som kom opp. 

Rart det skal være så forskjellig 

Du har ikke identifisert deg, du har tatt kundesjekken. Den tok jeg også og det er bare masse spørsmål, men altså ikke det samme som vi snakker om her. 

Anonymkode: 6e96e...7fe

• Liker 9
Skrevet

Jeg prøvde med elektronisk identifisering gjennom bankid appen men det eneste id-kortet jeg har er førerkort. Betyr det at jeg må identifisere meg på en annen måte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 9.35):

da må du først avtale ett møte med dem. 

og dette krever vel at du står en hel evighet i telefon-kø, før du eventuelt kommer gjennom til noen. 

:bond: 

Anonymkode: 51f4e...023

På tekst-chatte greia deres har det aldri vært noe ventetid for meg (maks et minutt) men du må komme deg fordi roboten deres først da men det får en til 😛 

Anonymkode: e46fc...c68

• Liker 2
Skrevet
rudolf-75 skrev (6 timer siden):

Jeg prøvde med elektronisk identifisering gjennom bankid appen men det eneste id-kortet jeg har er førerkort. Betyr det at jeg må identifisere meg på en annen måte?

ja du må bestille en time og møte opp? tydeligvis bare nasjonalt id kort og pass som er gyldig. helt idiotisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/19/2022 at 8:55 AM, AnonymBruker said:

Har ikke brikke. 

Anonymkode: 32e97...49e

`Hvordan har du fått bank-id da? Du må jo ha brikke for å kunne få bank-id på mobil

Anonymkode: b6206...0d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/19/2022 at 8:43 PM, AnonymBruker said:

Mitt pass gikk ut i 2012 og sånn nasjonalt ID-kort har jeg ikke. Jeg har førerkort, da... Men det holder ikke om man skal gjøre dette digitalt. Huff, så jævla unødvendig det tullet her, altså.

Anonymkode: 5c94c...4bd

Hvorfor har du ikke fornyet passet siden 2012? Det er jo faktisk eneste gyldige (bortsett fra Nasj.idkort) identifikasjonen som finnes

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, rudolf-75 said:

Pass eller nasjonalt id kort, det er de enste gyldige identifikasjonene som finnes så det er noe som alle burde/må ha

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, KrXs said:

ja du må bestille en time og møte opp? tydeligvis bare nasjonalt id kort og pass som er gyldig. helt idiotisk

Det er jo faktisk bare de 2 eneste helt gyldige identifikasjonene  som finnes da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

DNB i Stavanger sentrum har dropin for identifisering, eget valg på købillett-maskinen.

Anonymkode: cfbd1...b28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 9.51):

Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. 

Ser du har fått fiksa dette nå altså, men ville bare si fra i tråden at dette er feil.

Du må bruke fullversjonen ja, men det betyr kun at du må logge inn via en nettleser. At det ikke går å bruke app’en.

Holder med nettbrett :) 

Eller mobil, men bruker selv nettbanken utelukkende på nettbrett. Gadd heller ikke kjøpe ny pc da den forrige tok kvelden, og har ikke hatt behovet ennå.

Anonymkode: 23f4c...350

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 9.43):

Og postkassa får man ikke tilgang til fra mobil, kun fra pc. 

Veldig irriterende. Mener du man kunne få tilgang til fullversjon på mobilen før?

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke å scanne QR-koden. Prøvde mange ganger. 

Anonymkode: 3a391...aec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd i flere dager nå. Har lastet ned bank-id appen. Har pc og alt går fint, scanne qr kode, pass osv. Men så kommer jeg til  ansikts identifiseringen, så blir jeg sendt tilbake og må begynne på nytt, hver bidige gang... hva gjør jeg feil da.  

Anonymkode: e235e...32e

Skrevet

30 minutters ventetid nå... 4 min etter åpningstiden. Hvorfor kan man ikke få den linken via chat eller melding, vi som ikke har app eller kan møte fysisk? Hvorfor må man ringe? Burde jeg overføre pengene jeg har i DNB til en annen bank hvor jeg er identifisert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 1.55):

`Hvordan har du fått bank-id da? Du må jo ha brikke for å kunne få bank-id på mobil

Nei, kodekort. 

Skrevet
MalloryK skrev (10 minutter siden):

30 minutters ventetid nå... 4 min etter åpningstiden. Hvorfor kan man ikke få den linken via chat eller melding, vi som ikke har app eller kan møte fysisk? Hvorfor må man ringe? Burde jeg overføre pengene jeg har i DNB til en annen bank hvor jeg er identifisert?

Det var 3 minutters ventetid på chat. Og de fikset den linken på 2 sek. Så chat anbefaler jeg. Håper jeg klarer dette da haha

Skrevet

:dagens-rose: Dere som har trøbbel og strekker tålmodigheten fortjener denne. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 15.36):

Jeg har prøvd i flere dager nå. Har lastet ned bank-id appen. Har pc og alt går fint, scanne qr kode, pass osv. Men så kommer jeg til  ansikts identifiseringen, så blir jeg sendt tilbake og må begynne på nytt, hver bidige gang... hva gjør jeg feil da.  

Anonymkode: e235e...32e

Bruker du briller?
Lar du være å trekke håret bak ørene?
Passer du på å ikke smile?

For å få godkjent ansiktsidentifiseringen må du ha samme biometriske trekk som du har på passbildet/id-kortet.

Jeg glemte det overnevnte, og ble sendt tilbake inntil jeg kom på at jeg måtte gjøre det samme som jeg gjorde da passbildet ble tatt.

Anonymkode: ff3bb...dbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En slektning av meg som ikke har pass eller nettbank, løste dette problemet med å sende inn: Siste trygdeutbetaling, siste strømregning. En bekreftelse fra legen med personnummer ble også sendt.. Hun hadde fått informasjon om dette via tlf med banken. Jeg tror hun sikret seg 100% med det fra legen.
Hun er så syk at hun ikke kan komme seg ut.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...