AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #21 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. To måneder. Biblioteket ligger like langt unna som banken og er åpent tre timer midt på dagen. Jeg må ta fri fra jobb for å dra og gjøre dette 🙄 Anonymkode: 32e97...49e Men jobben din har sikkert en PC du kan få låne noen minutter. Anonymkode: ff3bb...dbf 11
Million Skrevet 16. mars 2022 #22 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I brevet jeg har fått står det at jeg skal ringe. Men det er umulig. Når jeg ringer får jeg beskjed om at «køen er full» og samtalen avsluttes. Jeg har prøvd i flere dager. Må jeg fysisk finne en DnB bank? Dnb har Norges dårligste kundesørvis. Skal avslutte alle kontoer der snarest. Anonymkode: 32e97...49e Du kan logge deg inn i nettbanken og gå til meldingssystemet der. Innboksen. Der finner du knappen til venstre som sier send melding til oss eller noe, og så sender du bilde av legitimasjonen din der. Det gjorde min voksne sønn, og da var det ordnet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #23 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jobben din har sikkert en PC du kan få låne noen minutter. Anonymkode: ff3bb...dbf Nei, det har de ikke. Anonymkode: 32e97...49e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #24 Skrevet 16. mars 2022 Million skrev (Akkurat nå): Du kan logge deg inn i nettbanken og gå til meldingssystemet der. Innboksen. Der finner du knappen til venstre som sier send melding til oss eller noe, og så sender du bilde av legitimasjonen din der. Det gjorde min voksne sønn, og da var det ordnet. Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. Anonymkode: 32e97...49e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #25 Skrevet 16. mars 2022 Du er tydeligvis bare vrang. Du får bare la depositumskontoen din bli sperret 🙂 Anonymkode: 86ab4...7fd 12
Million Skrevet 16. mars 2022 #26 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. Anonymkode: 32e97...49e Du gjør det jo veldig vanskelig for deg selv her. Virker lite løsningsorientert. Det kan da ikke være UMULIG for deg å låne en pc av en eller annen du kjenner? Familie, venner, kolleger, jobb, bibliotek, hva som helst. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #27 Skrevet 16. mars 2022 2 minutter siden, Million said: Du gjør det jo veldig vanskelig for deg selv her. Virker lite løsningsorientert. Det kan da ikke være UMULIG for deg å låne en pc av en eller annen du kjenner? Familie, venner, kolleger, jobb, bibliotek, hva som helst. Ting er ikke så enkelt når man er vrang 🙂 Anonymkode: 86ab4...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #28 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er tydeligvis bare vrang. Du får bare la depositumskontoen din bli sperret 🙂 Anonymkode: 86ab4...7fd Million skrev (2 minutter siden): Du gjør det jo veldig vanskelig for deg selv her. Virker lite løsningsorientert. Det kan da ikke være UMULIG for deg å låne en pc av en eller annen du kjenner? Familie, venner, kolleger, jobb, bibliotek, hva som helst. Jeg kan jo dra fysisk i banken. Mulig jeg framstår lite løsningsorientert, men i virkeligheten er jeg bare sur og forbanna over at DnB har så elendige løsninger, dårlig kundesørvis og bruker utdatert teknologi. Sbanken klarer jo dette, hvorfor ikke DnB? Anonymkode: 32e97...49e 2
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2022 #29 Skrevet 16. mars 2022 Jeg kunne ikke gjøre det digitalt, ikke fordi jeg ikke hadde flere skjermer men fordi de sa det på kundeservice. Jeg MÅTTE komme fysisk til banken med passet. Det er vel ett eller to år siden. Også dnb.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #30 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ting er ikke så enkelt når man er vrang 🙂 Anonymkode: 86ab4...7fd Og noen trenger at ting er enkelt. Noen har fysiske handikap, men ønsker likevel å klare seg selv. Noen har ikke nettverk i det hele tatt. Noen har ikke pc på jobb. Men de privilegerte ser det de vil, selvsagt. Anonymkode: 32e97...49e 3
baldrian Skrevet 16. mars 2022 #31 Skrevet 16. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. Anonymkode: 32e97...49e Det står ikke noe mer i den meldingen enn det som står her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold Men det er vanskelig å gjennomføre app-metoden uten to enheter. Prøv metoden med melding i nettbanken slik det er beskrevet - hvis den kan brukes fra mobil. Endret 16. mars 2022 av baldrian
Million Skrevet 16. mars 2022 #32 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo dra fysisk i banken. Mulig jeg framstår lite løsningsorientert, men i virkeligheten er jeg bare sur og forbanna over at DnB har så elendige løsninger, dårlig kundesørvis og bruker utdatert teknologi. Sbanken klarer jo dette, hvorfor ikke DnB? Anonymkode: 32e97...49e Hva enn som er enklest for deg. Det fremstår bare litt enklere å låne en pc hos en venn en kveld du er ferdig på jobben, enn å kave seg til en av de stadig sjeldnere bankkontorene som finnes igjen i arbeidstiden. Leste en artikkel her om dagen at det var laaange køer av folk utenfor Dnb-s lokale på Karl Johan, den store filialen de har der. Folk hadde fått det brevet. Så belag deg på kø, om du velger å dra til bankkontoret i stedet for å ordne dette på fem minutter på en pc.... 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #33 Skrevet 16. mars 2022 Million skrev (7 minutter siden): Du kan logge deg inn i nettbanken og gå til meldingssystemet der. Innboksen. Der finner du knappen til venstre som sier send melding til oss eller noe, og så sender du bilde av legitimasjonen din der. Det gjorde min voksne sønn, og da var det ordnet. Det forutsetter at du har nettbank hos DnB. For mange av oss som IKKE har DnB som hovedbank, så har vi ikke det. Jeg savner også muligheten til å identifisere meg med bank-ID på mobil fra annen bank. For min del ble løsningen å tømme kontoen hos DnB. (Kan gjøres fra annen nettbank) Og dermed satse på at de sier opp kontoen min, så jeg slipper mer bryderi med dette. I brevet jeg fikk, var de helt klare på at jeg har to valg. Enten sende inn skjema pr brev, med bilde av pass, ELLER ringe og avtale tid i en filial, og gå innom og vise pass. Ingen forslag om hvordan dette kan gjøres digitalt. Anonymkode: ffca0...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #34 Skrevet 16. mars 2022 baldrian skrev (1 minutt siden): Prøv metoden med melding i nettbanken slik det er beskrevet. Jeg får ikke sendt melding fra mobilen. Har ringt DnB om det før, de sa at det kun var mulig med pc. Anonymkode: 32e97...49e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #35 Skrevet 16. mars 2022 Million skrev (1 minutt siden): Hva enn som er enklest for deg. Det fremstår bare litt enklere å låne en pc hos en venn en kveld du er ferdig på jobben, enn å kave seg til en av de stadig sjeldnere bankkontorene som finnes igjen i arbeidstiden. Leste en artikkel her om dagen at det var laaange køer av folk utenfor Dnb-s lokale på Karl Johan, den store filialen de har der. Folk hadde fått det brevet. Så belag deg på kø, om du velger å dra til bankkontoret i stedet for å ordne dette på fem minutter på en pc.... Jeg har verken venner eller familie. Men for all del. Anonymkode: 32e97...49e 1
baldrian Skrevet 16. mars 2022 #36 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får ikke sendt melding fra mobilen. Har ringt DnB om det før, de sa at det kun var mulig med pc. Anonymkode: 32e97...49e Da låner du en eller bruker bibliotekets.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #37 Skrevet 16. mars 2022 4 minutter siden, solmåneogstjerner said: Jeg kunne ikke gjøre det digitalt, ikke fordi jeg ikke hadde flere skjermer men fordi de sa det på kundeservice. Jeg MÅTTE komme fysisk til banken med passet. Det er vel ett eller to år siden. Også dnb. Ja, det var før det ble en ordning for å gjøre det digitalt. Anonymkode: 86ab4...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #38 Skrevet 16. mars 2022 baldrian skrev (1 minutt siden): Da låner du en eller bruker bibliotekets. Nå går tråden i loop her. Ser du det? Anonymkode: 32e97...49e 2
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2022 #39 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var før det ble en ordning for å gjøre det digitalt. Anonymkode: 86ab4...7fd Ok. Men det er kanskje egentlig like enkelt å gjøre det på den måten fortsatt, istedet for mye styr med den digitale varianten. Hvis det fortsatt går da. Jeg gikk bare inn og viste passet, det tok tre minutter. Forstår at det kan være vanskelig om man har lang vei eller helseutfordringer.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #40 Skrevet 16. mars 2022 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Forstår at det kan være vanskelig om man har lang vei eller helseutfordringer. Takk. Anonymkode: 32e97...49e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå