Gå til innhold

Identifisering hos DnB: Hvordan?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eneste måten å komme gjennom på telefon er å ringe straks etter de åpner om morgenen kl 0800.

Mamma og pappa fikk også brev fra DNB med frister, men siden de er i utlandet måtte jeg ringe inn og be om utstettelse. Ringe utover dagen eller mot stengestid, null sjangs å komme gjennom. Ringte så en morgen litt over 8, og selv om var litt kø, kom gjennom etter 5-10 minutter og fikk pratet og løst saken.

De bruker 2 numre og den 915 04 800 pleier ha mindre kø. Så tenker det ordner seg hvis du ringer inn i morgen tidlig. :)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg får ikke sendt melding fra mobilen. Har ringt DnB om det før, de sa at det kun var mulig med pc. 

Anonymkode: 32e97...49e

Det går å sende fra nettbank på mobil også, det har jeg gjort flere ganger)

(Altså ikke via app, men ved å logge seg inn på nettbank via nettleser på mobil)

Anonymkode: ff3bb...dbf

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har verken venner eller familie. Men for all del. 

Det er vanskelig å tro at du faktisk ikke kjenner et eneste menneske med pc. Men greit. Det er foreslått en annen løsning i tråden av flere: gratis lån på biblioteket også, men det overser du glatt. Jeg har sjelden sett maken til elendig løsningsorientering.

Du får ta med deg passet og stille deg i kø på gaten utenfor nærmeste Dnb kontor da, siden du avviser alle andre forslag.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

(Altså ikke via app, men ved å logge seg inn på nettbank via nettleser på mobil)

Der fpr du også tilgang til postboks i nettbank 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sannelig! Jeg fikk det til! Tusen hjertelig! DnB sa det ikke gikk. Takk! 

Million skrev (6 minutter siden):

Det er vanskelig å tro at du faktisk ikke kjenner et eneste menneske med pc. Men greit. Det er foreslått en annen løsning i tråden av flere: gratis lån på biblioteket også, men det overser du glatt. Jeg har sjelden sett maken til elendig løsningsorientering.

Du får ta med deg passet og stille deg i kø på gaten utenfor nærmeste Dnb kontor da, siden du avviser alle andre forslag.

Har svart på dette tidligere i tråden ja. Tro hva du vil. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har garantert noen naboer eller kollegaer som kan låne deg en pc dersom du spør pent.

Anonymkode: 3d168...55f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. 

Så hvorfor kan du ikke laste opp bilde av passet fra pc-en din? Du lager problem ut av ingenting 

Anonymkode: bfa21...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sannelig! Jeg fikk det til! Tusen hjertelig! DnB sa det ikke gikk. Takk! 

Bare hyggelig!  🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvorfor kan du ikke laste opp bilde av passet fra pc-en din? Du lager problem ut av ingenting 

Herregud. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kan jo dra fysisk i banken. Mulig jeg framstår lite løsningsorientert, men i virkeligheten er jeg bare sur og forbanna over at DnB har så elendige løsninger, dårlig kundesørvis og bruker utdatert teknologi. Sbanken klarer jo dette, hvorfor ikke DnB? 

Jobber du i Sbanken? 

DnB har helt ålreit kundeservice 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På grunn av dette kravet er det mange mennesker som stresser veldig i disse dager og mange som ikke kan klare dette selv. Mange har ikke de papirene som trengs og må oppdatere alt sammen på nytt, før de kan kontakte banken. Mange blir engstelige. Trenger hjelp av noen, som kanskje ikke er der i livene deres.

Jeg er en av dem som må oppdatere alt sammen. Kø for å få tak i pass/ID. Jeg venter og sjekker hos politiet for å gripe første anledning til å bestille time, men de legger bare ut timer puljevis og er jeg ikke der og får tak i en time på minuttet, så er det andre som snapper timen foran meg og så må jeg vente og vente. Jeg klarer meg selv greit steg for steg, men ja, jeg blir stresset av dette jeg også og tenker på alle som ikke har det så greit med dette. :( 

Anonymkode: 2ce54...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig!  🙂

Igjen altså, takk for at du svarte. Begynte å bli skikkelig nedfor av hele tråden. Du gjorde dagen min bedre 💝Og nå har jeg legitimert meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer meg selv greit steg for steg, men ja, jeg blir stresset av dette jeg også og tenker på alle som ikke har det så greit med dette. :( 

Ja, helt sant. Og så svarer folk som at man er vanskelig og vrang eller dum. Folk har så ulike forutsetninger, virker som mange ikke skjønner det. 

• Liker 3
Skrevet

Gå inn på nettbanken din og se i innboksen, der skal det ligge en veiledning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber du i Sbanken? 

DnB har helt ålreit kundeservice 

Der er vi uenige.

Hadde jeg jobbet i Sbanken hadde jeg sannsynligvis hatt tilgang på PC, tror du ikke?

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Har klart det nå :) 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew said:

Det er lov til å lese tråden før man svarer, i det minste de fem første og de fem siste innleggene.

Anonymkode: 1b5ff...a51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Igjen altså, takk for at du svarte. Begynte å bli skikkelig nedfor av hele tråden. Du gjorde dagen min bedre 💝Og nå har jeg legitimert meg. 

Takk, og det gjorde dagen min bedre å vite at jeg kunne være til hjelp 🙂

Og så bra at du har fått ordnet det.

Av igjen til er det så utrolig vanskelig å se skogen for bare trær.  Jeg må innrømme at jeg ikke kom på løsningen selv før du skrev at du bare kunne sende meldinger via pc.  Da plutselig slo det meg plutselig at "Jammen, jeg har jo sendt melding via mobilen, da må jo hun kunne gjøre det på samme måte".  :ler:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, solmåneogstjerner said:

Ok. Men det er kanskje egentlig like enkelt å gjøre det på den måten fortsatt, istedet for mye styr med den digitale varianten. Hvis det fortsatt går da. Jeg gikk bare inn og viste passet, det tok tre minutter. Forstår at det kan være vanskelig om man har lang vei eller helseutfordringer. 

Jeg dro ingensteder, og viste passet frem til telefonen min. Etterpå la jeg telefonen inntil passet.

Fra jeg begynte, var det hele over .. maks fem minutter etterpå. Og jeg forlot altså ikke stolen på hjemmekontoret.

Den digitale løsningen er ikke "mye styr"!

Anonymkode: 7328d...c97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den digitale løsningen er ikke "mye styr"!

Tydeligvis var det det for ts da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...