smilo Skrevet 18. mars 2022 #81 Skrevet 18. mars 2022 Jeg skjønner ikke problemet om du har bankID. Jeg legitimerte min mor med hennes bankID fra Danske Bank. Var gjort på 5 min. (hun skriver selv inn alle passord)
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #82 Skrevet 18. mars 2022 smilo skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke problemet om du har bankID. Jeg legitimerte min mor med hennes bankID fra Danske Bank. Var gjort på 5 min. (hun skriver selv inn alle passord) De godtok ikke bankid på mobil. Anonymkode: 32e97...49e
Ænema Skrevet 18. mars 2022 #83 Skrevet 18. mars 2022 jeg har nesten samme problemet. har ikke førerkort, passet mitt gikk ut i 2020 under pandemien, første ledige time hos politiet er 17. juni. eneste gyldige legitimasjonen jeg har er mitt dnb bankkort. jaddah.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #84 Skrevet 19. mars 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Nei det må man ikke. Jeg har kun et kredittkort hos DNB som ble flyttet dit etter at de overtok en annen kredittleverandør, eller bruker jeg to andre banker for alle banktjenester. De andre bankene har ikke krevd samme type legitimering som DNB. Det er finans tilsynet som krever at man må identifisere seg, det er ikke noe DNB eller andre banker har funnet på selv. i 2021 eller var det 2020 så var det SB1 som hadde runde med identifisering og nå er det vel DNB om har fått kravet. Alle banker må igjennom dette. Anonymkode: b6206...0d9 2
smilo Skrevet 19. mars 2022 #85 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De godtok ikke bankid på mobil. Anonymkode: 32e97...49e Har du ikke brikken liggende da?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #86 Skrevet 19. mars 2022 smilo skrev (56 minutter siden): Har du ikke brikken liggende da? Har ikke brikke. Anonymkode: 32e97...49e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #87 Skrevet 19. mars 2022 Her knotet jeg litt ,men fik gjort det rimelig fort i går via pc. Anonymkode: 4613d...0ff
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #88 Skrevet 19. mars 2022 smilo skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke problemet om du har bankID. Jeg legitimerte min mor med hennes bankID fra Danske Bank. Var gjort på 5 min. (hun skriver selv inn alle passord) Det er fint det hvis du faktisk får opp qr koden som skal scannes. Det har ikke fungert noen av gangene jeg har forsøkt. I går fikk jeg, etter neste to timer (!) i telefonkø tak i et menneske som kunne sende meg en lik der jeg bare kunne ta kopi av førerkortet og sende inn. Anonymkode: 6e96e...7fe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #89 Skrevet 19. mars 2022 On 3/16/2022 at 9:58 AM, baldrian said: Det står ikke noe mer i den meldingen enn det som står her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold Men det er vanskelig å gjennomføre app-metoden uten to enheter. Prøv metoden med melding i nettbanken slik det er beskrevet - hvis den kan brukes fra mobil. Jeg brukte bare mobilen. Ikke vanskelig i det hele tatt. Anonymkode: 7e7b0...f1b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #90 Skrevet 19. mars 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: De godtok ikke bankid på mobil. Anonymkode: 32e97...49e De gjorde det for meg Anonymkode: 7e7b0...f1b
Nuith Skrevet 19. mars 2022 #91 Skrevet 19. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fint det hvis du faktisk får opp qr koden som skal scannes. Det har ikke fungert noen av gangene jeg har forsøkt. I går fikk jeg, etter neste to timer (!) i telefonkø tak i et menneske som kunne sende meg en lik der jeg bare kunne ta kopi av førerkortet og sende inn. Anonymkode: 6e96e...7fe Jeg prøvde å legitimere meg på mobilen i omtrent en time, jeg har pass og QR-koden ble scannet og alt så bra ut, helt til jeg kom til steget "ta en selfie". Da skrudde nemlig appen seg av. HVER ENESTE GANG. Til slutt ga jeg opp og ringte DNB (fra mobilnummeret de har registrert på meg) og da fikk jeg "trykk A for å bestille mail om legitimering" eller noe sånt som et av de første alternativene på telefonmenyen. Etter rundt 5 minutter kom det et brev i nettbanken med "svar på dette brevet med et bilde av legitimasjon" som tekst, så jeg sendte tilbake bilde av passet mitt. MYE enklere enn appen og man trenger altså ikke å snakke med et menneske/sitte i telefonkø lenger.
smilo Skrevet 19. mars 2022 #92 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fint det hvis du faktisk får opp qr koden som skal scannes. Det har ikke fungert noen av gangene jeg har forsøkt. I går fikk jeg, etter neste to timer (!) i telefonkø tak i et menneske som kunne sende meg en lik der jeg bare kunne ta kopi av førerkortet og sende inn. Anonymkode: 6e96e...7fe Fikk aldri noe spørsmål om qrkode heller. Scannet ingenting, kun logget inn og svarte på de spørsmålene som kom opp. Rart det skal være så forskjellig
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #93 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De gjorde det for meg Anonymkode: 7e7b0...f1b Da har du sikkert bankid på mobil fra DnB. Anonymkode: 32e97...49e
Kamelia83 Skrevet 19. mars 2022 #94 Skrevet 19. mars 2022 smilo skrev (40 minutter siden): Fikk aldri noe spørsmål om qrkode heller. Scannet ingenting, kun logget inn og svarte på de spørsmålene som kom opp. Rart det skal være så forskjellig Sikker på at det er legitimering du har utført? Ikke bare oppdatert opplysningene dine? Som hvor pengene dine kommer fra formål med sparing, telefonnummer osv? Det er ikke det samme i såfall. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #95 Skrevet 19. mars 2022 Kan man møte opp i banken for å gjøre det? Anonymkode: cfbd1...b28
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #96 Skrevet 19. mars 2022 Skulle ringe dnb og takka nei til musikk, fikk i stede en masse reklame, trodde det bare skulle være ringesignal lissom. Får beskjed om ar estimert ventetid er 2 minutter. Så etter TI minutter ringing og mas, sier stemmen "du er nummer 27 i køen". !! Måtte legge på, måtte jo komme meg på jobb! Anonymkode: 7357e...be6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #97 Skrevet 19. mars 2022 KrXs skrev (21 timer siden): jeg har nesten samme problemet. har ikke førerkort, passet mitt gikk ut i 2020 under pandemien, første ledige time hos politiet er 17. juni. eneste gyldige legitimasjonen jeg har er mitt dnb bankkort. jaddah.. Mitt pass gikk ut i 2012 og sånn nasjonalt ID-kort har jeg ikke. Jeg har førerkort, da... Men det holder ikke om man skal gjøre dette digitalt. Huff, så jævla unødvendig det tullet her, altså. Anonymkode: 5c94c...4bd 1
Ænema Skrevet 19. mars 2022 #98 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mitt pass gikk ut i 2012 og sånn nasjonalt ID-kort har jeg ikke. Jeg har førerkort, da... Men det holder ikke om man skal gjøre dette digitalt. Huff, så jævla unødvendig det tullet her, altså. Anonymkode: 5c94c...4bd du får bestille time for nytt pass/id kort hos politiet. dnb utvider forfallen til 3 uker etter timen du oppretter hos politiet. snakka med dem i morges. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #99 Skrevet 19. mars 2022 KrXs skrev (17 minutter siden): du får bestille time for nytt pass/id kort hos politiet. dnb utvider forfallen til 3 uker etter timen du oppretter hos politiet. snakka med dem i morges. Det er ikke barebare å få fornyet passet heller.. Jeg må nok bare ta meg fri fra jobb og møte opp fysisk i en DNB-bank. Men de krever jo at man må lage en avtale om dette også.. Huff, så tungvint. Anonymkode: 5c94c...4bd
Ænema Skrevet 19. mars 2022 #100 Skrevet 19. mars 2022 kan du laste ned bank-id appen deres? der kan du bekrefte ved å ta bilde av passet og sende dem. nytt pass/idkort må man jo alltid dukke opp for. men om du ikke trenger pass eller id, da må du dukke opp hos dnb ja for meg er det mye enklere å komme seg til politiet enn dnb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå