Gå til innhold

Identifisering hos DnB: Hvordan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men jeg får ikke tilgang til disse meldingene fra mobil. Man må bruke «fullversjonen» iflg DnB, altså på pc. 

Anonymkode: 32e97...49e

Jo, du har de samme tilgangene om du logger inn i nettbanken via nettleser på mobil og ikke via appen.

Anonymkode: 20187...c37

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk samme melding med trusler om stenging av konto om det ikke var gjort iløpet av 3 uker. Appen fungerte selvsagt ikke, dette i selv fristet meg til å bytte bank. Løste det dog ved å chatte med konsulent (fuck å ringe kundeservice) og vi ble enige om at jeg sendte bilde av passet mitt via nettbanken.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/16/2022 at 9:48 AM, AnonymBruker said:

Nei. To måneder. 

Biblioteket ligger like langt unna som banken og er åpent tre timer midt på dagen. Jeg må ta fri fra jobb for å dra og gjøre dette 🙄

Du har ikke tilgang til PC på jobb? Du  kjenner heller ikke noen med PC?

Men uansett så trenger du ikke å lese brevet, last ned Bank ID appen så står alt forklart der

Anonymkode: b6206...0d9

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, Jegern Puahate said:

Fikk samme melding med trusler om stenging av konto om det ikke var gjort iløpet av 3 uker. Appen fungerte selvsagt ikke, dette i selv fristet meg til å bytte bank. Løste det dog ved å chatte med konsulent (fuck å ringe kundeservice) og vi ble enige om at jeg sendte bilde av passet mitt via nettbanken.

Du må også identifisere deg i andre banker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men de har enklere løsninger som faktisk funker, og det uten timevis med telefonkø. 

AnonymBruker
Skrevet

Du spør om du kan låne en pc på jobb eller en mobil av en venn. Fullversjon dnb står på siden til banken. Løste det selv ved å låne tlf til venninna mi. Tok 2 minutter.

Anonymkode: 1df1a...325

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du spør om du kan låne en pc på jobb eller en mobil av en venn. Fullversjon dnb står på siden til banken. Løste det selv ved å låne tlf til venninna mi. Tok 2 minutter.

Skikkelig flott med alle som svarer uten å lese tråden 👍🏻

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skikkelig flott med alle som svarer uten å lese tråden 👍🏻

Lest innlegget til TS. Man kan ringe, men må ikke ringe. Trengte ikke det her. At du og andre skal gjøre ting vanskelig er virkelig ikke mitt problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lest innlegget til TS. Man kan ringe, men må ikke ringe. Trengte ikke det her. At du og andre skal gjøre ting vanskelig er virkelig ikke mitt problem. 

Jeg er ts. Forstår ikke hvorfor du gidder å svare når du skriver ting som andre har sagt før og som jeg har svart på. Du jobber vel i DnB elns, samme frekke tone. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei det må man ikke. Jeg har kun et kredittkort hos DNB som ble flyttet dit etter at de overtok en annen kredittleverandør, eller bruker jeg to andre banker for alle banktjenester. De andre bankene har ikke krevd samme type legitimering som DNB. 

DNB sine tjenester fungerer for øvrig ikke. Jeg har bankidappen, men hver gang jeg trykker på QR-kode får jeg beskjeden "en feil er oppstått", og jeg har forsøkt mange ganger, flere dager på rad. Det er umulig å komme gjennom på tlf, chatting er bare med en jævla robot og jeg har ingen dnb kontorer i nærheten. Jeg kommer aldri, ALDRI til å flytte mine kontoer til DNB etter denne opplevelsen. Jeg er medlem av en fagforening som har avtale med DNB, så jeg kunne sikkert fått bedre rente bl.a hos dem enn hos min vanlige bank, men etter denne opplevelsen er det helt uaktuelt. Heller betale pittelitt mer og faktisk få tak i banken via tlf eller chat (ikke robot), enn det uproffe greiene DNB driver med. 

Anonymkode: 6e96e...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic, men hvorfor har du ikke PC? Så utrolig tungvint å måtte gjøre alt på internett fra en liten telefonskjerm!

Noen ting er greit og enkelt å gjøre på mobilen, men det skjer stadig vekk at jeg sitter på mobilen men så legger den vekk for heller å bruke PCn fordi det er så mye lettere å få oversikt.

Anonymkode: e1c7a...c05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt off topic, men hvorfor har du ikke PC? Så utrolig tungvint å måtte gjøre alt på internett fra en liten telefonskjerm!

Anonymkode: e1c7a...c05

Jeg hadde, men den ble ødelagt og har ikke hatt råd til å kjøpe ny. Jeg synes mobilen stort sett fungerer bra, men savner noen ganger pc om jeg skal skrive brev el. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde, men den ble ødelagt og har ikke hatt råd til å kjøpe ny. Jeg synes mobilen stort sett fungerer bra, men savner noen ganger pc om jeg skal skrive brev el. 

kanskje du kan låne en datamaskin for eksempel på biblioteket.   

eller hvis det finnes en internett-cafe, eller lignende, i nærheten...        

Anonymkode: 51f4e...023

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kanskje du kan låne en datamaskin for eksempel på biblioteket.   

eller hvis det finnes en internett-cafe, eller lignende, i nærheten...        

Anonymkode: 51f4e...023

Jeg har svart på dette før i tråden. 

Skrevet

Jeg hjalp nylig et eldre familiemedlem med dette, som også hadde fått brev, og prøvd å ringe til ingen nytte. Du kan gjøre det i selve nettbanken på dataen uten mobil appen. I innboksen får man en melding som man svarer på, tar bilde av passet som man laster opp, og skriver "legitimasjon". Det var mye enklere enn forventet. 

Personlig synes jeg det var tåpelig å gå bort i fra bankkort med bilde hvis hele hensikten med dette er å legitimere kunden..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ring de, be de om å sende en melding der du kan laste opp vedlegg. 

Har ikke DNB selv, men har hjulpet et par eldre familiemedlemmer med dette. Ja, satt litt i kø, men gikk fint. 

Anonymkode: 27a60...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk bare leser første innlegg og så svarer på det framfor å lese hele tråden.

Det har kommet oppdatering om at TS klarte dette! H*n trenger ikke flere råd om pc på biblioteket, venner eller jobben. 

Problemet er løst.

(Og så skjønner jeg at jeg "snakker" for døve ører her også, for folk leser ikke dette heller før de svarer på HI) 

Anonymkode: eab62...5f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 9.22):

I brevet jeg har fått står det at jeg skal ringe. Men det er umulig. Når jeg ringer får jeg beskjed om at «køen er full» og samtalen avsluttes. Jeg har prøvd i flere dager. Må jeg fysisk finne en DnB bank? 

Dnb har Norges dårligste kundesørvis. Skal avslutte alle kontoer der snarest. 

Det er for mange formål en god ide. Men det løser i alle fall ikke identifiserings-problemet. For å opprette ny konto annet sted må man også identifisere seg mrd pass eller nasjonal id.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk bare leser første innlegg og så svarer på det framfor å lese hele tråden.

Det har kommet oppdatering om at TS klarte dette! H*n trenger ikke flere råd om pc på biblioteket, venner eller jobben. 

Problemet er løst.

(Og så skjønner jeg at jeg "snakker" for døve ører her også, for folk leser ikke dette heller før de svarer på HI) 

Anonymkode: eab62...5f1

Takk! Helt enig! 👏 Hilsen ts

Skrevet

Fy f - så naive mange nordmenn er!

Står med lua i hånden og lydig gjør masse arbeid mens noen ler på vei til banken bokstavelig talt!

MØKKABANK. Ikke f om jeg skal gjøre dette. 

Bytter bank og har takk og pris bankkonto i en utenlands bank.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...