Gå til innhold

Julestemning


fluesopp

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg faktisk litt trist, jeg... Er et gjennomført "julemenneske", men har mest lyst til å avlyse denne julen :( Istedefor jul sammen med familien, skal jeg i år jobbe senvakt på sykehuset, min datter skal være hos sin pappa, familien bor 35 mil unna og jeg går på 3. året som singel :grine:

Det blir litt av en jul, det....

Men når det gjelder hva som får meg i julestemning, så er det adventstiden med "Jul i skomakergata" :nissevink: Er det noen som vet om den går i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den går ikke i år, og for å gjøre julen din enda mer trist kan jeg opplyse deg om at den ikke kommer til å bli vist på tv mer. Men det er allikevel et gledeslys i det fjerne, du får kjøpt den på DVD ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Jeg føler med deg, Betcy - du får prøve å gjøre det beste ut av det allikevel :)

Jeg kommer i julestemning av lukten av nylagede julekaker, granbar, når jeg begynner å kjøpe julepresanger og nyvaskede gulv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemusikk, sne og julepyntede gater, innpakking av julegaver, bake julekaker, åpne julekalender, pynte hus og juletre, sitte samlet og spille spill og knaske julekaker/julegodt...

:Nikke:

Pluss julefilmer (eks. Hjemme alene-filmene), samle venner og ha juledugnad, i det hele tatt, det å forberede julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleforumet på KG... ;)

Snø

Julefilmer (som Alene hjemme...)

Lukten av mandariner (, men jeg tåler ikke å spise dem.... :tristbla: )

Lukten av nellikspirer

Jule-cden min

Gløgg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg faktisk litt trist, jeg... Er et gjennomført "julemenneske", men har mest lyst til å avlyse denne julen :( Istedefor jul sammen med familien, skal jeg i år jobbe senvakt på sykehuset, min datter skal være hos sin pappa, familien bor 35 mil unna og jeg går på 3. året som singel :grine:

Det blir litt av en jul, det....

Men når det gjelder hva som får meg i julestemning, så er det adventstiden med "Jul i skomakergata" :nissevink: Er det noen som vet om den går i år?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når musikkvideoen til Wham: Last christmas og den til Mel og Kim begynner å gå på Svisj....Da er det snart jul! :)

Også MÅ jeg se Hjelp det er jul-filmen..Like festlig hvert år! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig, men sant.. Det jeg får julestemning av er "strykelett". Det man sprayer på klærne når man stryker. Dersom jeg bruker den midt på sommeren får jeg faktisk julestemning.. :ler::ler:

Så hvis jeg mangler julestemning, kan jeg bare stryke noe... Sikkert noe med at mamma alltid strøk mye ved juletider :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som får meg i julestemning er lukta av klementiner, Mølje og akevitt klokka tolv på julaften, tenning av lys på kirkegården. Av og til skulle jeg ønske jeg hadde mere julestemning. Har ikke barn desverre. Da jeg jobbet i barnehage i ørten år, da fikk jeg julestemning så det holdt! Barn skaper julestemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer i julestemning i september/oktober, for da forbereder jeg julen på jobb. Jeg jobber i kirken, og kommer skikkelig i stemning når vi har barnehagesamlinger før jul. Alle de små, søte barna som har lagd julepynt og synger av full hals gir meg klump i halsen og mere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongerøkelse!!!!

Den tenner jeg kvelden jeg pynter huset til advent (1.søndag i advent)

Dette er en tradisjon mannen min er vant til og som jeg har adoptert.

Jeg elsker juleplatene mine, lukten av røkelsen og forventningene vi har til alt det koseligesamværet med venner og familie.

1 søndag i advent.Tenning av juletre, familien samles hos oss og spiser kyllingsuppe etterpå.

Alle småtrollene har på seg nisseluer og vi gleder oss over lyspunktet i mørketida....DET er julestemning for meg.

Jule Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt julesteming akkurat nå jeg...sitter og ser på dansk tv3, og der viste de akkurat Tuborg sin julereklame. Den går for n'te året på rad og jeg får skikkelig julesteming når den går over skjermen....

Noen som skjønner hvilken jeg mener??

For dere som ikke har sett den....

Nissen kommer på sleden sin ( Bjelleklang spilles ) over skjermen. Av og til bryter de av reklamen der og viser andre reklamer ellers å viser de den i sin hele. Så kommer en Tuborg bil kjørende og nissen snur sleden tvert og musikktakten øker og vi ser nissen med slede og pakker fyke etter Tuborg bilen....

He he...merkelig det der...

ellers er det mye som setter meg i julesteming...lukten av pinnekjøtt....tre nøtter til askepott...klementiner...pepperkaker...mammas hjemmelagde sylteflesk(nam nam nam)...pynting av juletre....innpakking av julegaver...juleverksted....og aller mest det å være sammen med familien...

tja...sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten....

er jeg et julemenneske??JAAAAAAAAAAAAAAAA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...