Gå til innhold

Julestemning


fluesopp

Anbefalte innlegg

For meg er ikke julen bare om gaver. :nisse: Det hendler om tradisjoner i min familie siden vi ikke er super kristen. I min familie er det laging av kjøttrull, knekke og andre karemeller en tradisjoner som får meg i jule stemning. For ikke snakk om kalkun spising på første juledag, øvelse med korpset i kirken lille julaften og pynting av juletre hos onkel.

Hvilken tradisjoner eller andre ting får deg i julestemning ? :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg sitter med 48 små greier som skal bli julekalendergaver, spiller Tommy Kørberg & Oslo Gospel Choir, og har på stearinlys med julelukt, da kommer jeg i julestemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når snøen ligger tungt i skogen rundt oss, jeg sitter og skal pakke inn julegaver, har stearinlys og det lukter julekaker i huset - da er det julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg skikkelig julestemning av å se snøen falle i Bridget Jones-filmen. Ellers er mørke kvelder med fyr i ovnen og tente stearinlys en sikker vinner sånn i førjulstiden. Fra midten av desember og fram mot jul er jeg i julestemning uansett jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemusikk, sne og julepyntede gater, innpakking av julegaver, bake julekaker, åpne julekalender, pynte hus og juletre, sitte samlet og spille spill og knaske julekaker/julegodt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julestemning er ikke noe jeg får, det er noe jeg lager og før jeg kan få det til må jeg høre "A Fairytale Of New York" med The Pogues på radioen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får julestemning av veldig mye! Men mest av alt julemusikk, klementiner og snø!

Ellers er handling av gaver, innpakking av gaver og pepperkakespising høyt på lista mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er en av årets absolutte høydepunkter. Hele adventstiden med forberedelser og når selve julefreden har senket seh i hjemmet. Jul er: Masse levende lys, kongerøkelse, kakebaking, juleverksted med barna, innkjøp og pakking av gaver, skriving og utsendelse av julekort. Julefilmer, adventskalender på abrnetv( spes jul i skomakergata) julemusikk. Putti plutti pott...... Julen er et hav av dufter, deilige minner og tradisjoner i skjønn forening. :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i julestemning!!!

Jeg og pappa er nettopp ferdig med å sy kjøttrull. Det er oftest bare jeg og pappa som syr og ordner med kjøttrull. For mine kjære søstrer synes det er guggete og ekkelt. Spesielt siden man må ta i kjøtt og slikt.

Men nå kan bare julen komme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som får meg i julestemning, blant annet julemusikk, lukten av julemat/clementiner/julegran etc (listen er lang), smaken av pepperkaker, SNØ, innkjøp av julepresanger, innpakking, julekortskriving, kalenderplanlegging, julebord, tente lys i gatene, julepyntede butikker, gløgg, m.m. Enhver minste ting som jeg assosierer med jul, med andre ord.

Gleder meg til jul jeg!!!!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snø, men dessverre er det sjelden hvit jul her vi bor....

:Nikke: Det blir ikke skikkelig jul uten snø! Min julestemning kommer hver høst med den første snøen.

Ellers er det alle luktene som får meg i stemning, appelsin med nellikspiker, ferskt juletre ;) og kakebakst. Også julemusikk og litt tv da. Askepott, Disney og Hovmester'n, like koselig hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lukten av mandariner

- lysene som henger i sentrum og nissene i vinduene

- adventsstaker

- kakemenner og pepperkaker

- lukten av kongerøkelse

- når juletreet er hogget og står utenfor

- å lage julekaker med min tante

- julemusikk

- snø

- appelsin med nellikspiker

- julereklamen for Coca-Cola

- innkjøp av julegaver

- å pakke inn julegavene

- gløgg

- tenningen av juletreet i sentrum

- adventskalender både på tv og som henger på døra mi

- julekrans på ytterdøra

- julestjerna i vinduet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på terassen for å høre om vi hører kirkeklokkene i det fjerne julaften kl 17.

Deretter inn og høre sølvguttene synge (NRK). Samtidig pinnekjøtt lukta i huset og julebrus. Er veldig glad i rødvin til maten vanligvis, men på julaften må jeg ha julebrus eller champagne brus!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...