Jegern Puahate Skrevet 13. mars 2022 #121 Del Skrevet 13. mars 2022 (endret) 15 minutter siden, zemer said: 👍 Right on! Ser også her at noen påstår at vaskinemostand har fått stå i fred mens "saklige" pro-vaksinering poster blir slettet, det er 100% feil. Moderatorer slettet det meste på begge sider så fort diskusjonene ble interessante og spenstige. Samtidig kan jeg også nevne at det Robert muligens opplevde som brukerangrep gikk ikke ustraffet hen i forhold til min konto hvertfall. Som sagt er jeg uenig med den strenge moderingen men at KG liksom har tatt side med vaskineskeptikere er 100% bullshit. Endret 13. mars 2022 av Jegern Puahate 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 13. mars 2022 #122 Del Skrevet 13. mars 2022 Jegern Puahate skrev (3 minutter siden): Right on! Ser også her at noen påstår at vaskinemostand har fått stå i fred mens "saklige" pro-vaksinering poster blir slettet, det er 100% feil. Moderatorer slettet det meste på begge sider så fort diskusjonene ble interessante og spenstige. Samtidig kan jeg også nevne at det Robert muligens opplevde som brukerangrep gikk ikke ustraffet hen i forhold til min konto hvertfall. Som sagt er jeg uenig med den strenge moderingen men at KG liksom har tatt side med vaskineskeptikere er 100% bullshit. Enig der. Jeg ble også utestengt, det skjedde da en ikke skulle diskutere vaksinen. Ser ut som en kan diskutere litt igjen nå? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 13. mars 2022 #123 Del Skrevet 13. mars 2022 12 minutter siden, zemer said: Enig der. Jeg ble også utestengt, det skjedde da en ikke skulle diskutere vaksinen. Ser ut som en kan diskutere litt igjen nå? Aner ikke, vil ikke røre den delen med en ildtang. Vaksineringsdebatt er interessant men blir ikke høyden denne kontoen dør på. Ellers synes jeg Roberts arrogante tone var et artig trekk, noe som gjorde at jeg addresserte han som "komiske Robert". Det var ikke vondt ment Robert, men jeg fikk svi for det. Synes dog at det burde være såpass takhøyde når debatter går hett for seg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 13. mars 2022 #124 Del Skrevet 13. mars 2022 Enig👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 13. mars 2022 #125 Del Skrevet 13. mars 2022 Nicathv skrev (22 timer siden): Jeg er sånn passe sikker på at moderatorene kan se hvem som skriver, selv om man bruker anonymbruker. Det gjør de, det har jeg fått bevis i form av PM der de viste til personangrep jeg visstnok hadde begått under AB. Det som skremte meg mest med dette var at det skulle så lite til for de faktisk sjekker opp hvem som står bak anonyme innlegg. Jeg var litt småfrekk og sassy, men drev ikke med personangrep. Jeg har ikke deltatt veldig mye i koronadebatten, men har definitivt lest mange av Robert Koch sine innlegg i koronaforumet. Han har virkelig stått på og jobbet hardt for å gi god informasjon med linker til seriøse kilder. Jeg beundrer utholdenheten hans og kan ikke se at han har drevet med personangrep. Det er jo helt tullete om man kan få advarsler og bli kastet ut av forumet fordi noen rapporterer gjentatte ganger med begrunnelsen at de følte seg utsatt for personangrep, uten å begrunne dette ordentlig. Det kan jo virke som at rapporteringsknappen har blitt et våpen i kampen mot god og saklig info. Det er mer enn trist. Jeg heier på deg, Robert Koch! 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 14. mars 2022 #126 Del Skrevet 14. mars 2022 (endret) Ardwinna skrev (5 minutter siden): Det gjør de, det har jeg fått bevis i form av PM der de viste til personangrep jeg visstnok hadde begått under AB. Det som skremte meg mest med dette var at det skulle så lite til for de faktisk sjekker opp hvem som står bak anonyme innlegg. Jeg var litt småfrekk og sassy, men drev ikke med personangrep. Jeg tipper at for moderatorer så står det automatisk "Anonymbruker (Ardwinnna)" eller noe sånt, så de trenger ikke nødvendigvis gjøre noe ekstra for å sjekke. Men ja, det er litt ubehagelig å få vite at man faktisk ikke er anonym når man bruker anonymfunksjonen. Så hvis man vil dele noe sensitivt burde man huske på dette. Det er litt problematisk at KG ikke informerer brukere om dette. Endret 14. mars 2022 av Nicathv 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 14. mars 2022 #127 Del Skrevet 14. mars 2022 Nicathv skrev (11 minutter siden): Jeg tipper at for moderatorer så står det automatisk "Anonymbruker (Ardwinnna)" eller noe sånt, så de trenger ikke nødvendigvis gjøre noe ekstra for å sjekke. Men ja, det er litt ubehagelig å få vite at man faktisk ikke er anonym når man bruker anonymfunksjonen. Så hvis man vil dele noe sensitivt burde man huske på dette. Det er litt problematisk at KG ikke informerer brukere om dette. De kan sjekke hvem som står bak liker-klikk også (står i reglene). Skjønner ikke helt hva de skal med den kunnskapen. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 14. mars 2022 #128 Del Skrevet 14. mars 2022 (endret) Ardwinna skrev (2 minutter siden): De kan sjekke hvem som står bak liker-klikk også (står i reglene). Skjønner ikke helt hva de skal med den kunnskapen. Spesielt. Det burde stå en liten notis ved siden av der man huker av for AB, "moderatorer kan fremdeles se brukernavnet ditt". I tillegg til å redelig informere brukere, ville det muligens redusere trollingen littegrann. Endret 14. mars 2022 av Nicathv 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 14. mars 2022 #129 Del Skrevet 14. mars 2022 Ikke meningen å tråkke noen på tottisene men synes dere er naive som tror man kan være helt anonym på verdensveven. Greit nok at man skjuler brukernavnet sitt når man velger å poste som AB men det er alltid noen som kan se koblingen mellom posten(e) og brukernavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mars 2022 #130 Del Skrevet 14. mars 2022 Jegern Puahate skrev (7 timer siden): Vaksineringsdebatt er interessant Vel, ikke egentlig. Vi har forskning og fagfolk med oversikt. Vanlige folk på et forum har egentlig som regel svært dårlige forutsetninger for å debattere dette emnet. Det blir som regel til at den ene siden sitter og påstår at fagfolkene tar feil og bruker diverse dårlige kilder (om noen i det hele tatt), mens den andre siden sitter og prøver å besvare ofte direkte og grov feilinformasjon om vaksinering selv om de egentlig ikke er fagfolk. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 14. mars 2022 #131 Del Skrevet 14. mars 2022 (endret) 1 hour ago, jabx said: Vel, ikke egentlig. Vi har forskning og fagfolk med oversikt. Vanlige folk på et forum har egentlig som regel svært dårlige forutsetninger for å debattere dette emnet. Det blir som regel til at den ene siden sitter og påstår at fagfolkene tar feil og bruker diverse dårlige kilder (om noen i det hele tatt), mens den andre siden sitter og prøver å besvare ofte direkte og grov feilinformasjon om vaksinering selv om de egentlig ikke er fagfolk. Vel, ifølge fagfolk skulle nærmere en halv million stryke med av covid bare i Norge. Det har også kommet frem i ettertid at disse fagfolka, som enkelte ser på som guder tydligvis, har sagt ting rundt vaksinering som har vært skammelig feil. Det inkluderer også godeste Robert Koch her, selvom det er utenfor hans virkelighetsoppfatning at han i det hele tatt kan ta feil om noe som helst. Skulle mer enn gjerne tatt debatten i detalj men gidder ikke risikere å bli perma-banna. Nå er jeg ikke ute etter å automatisk diskreditere fagfolk, dog jeg kommer aldri til å ta de sier for god fisk automatisk heller, spesielt rundt hot topics i mediebildet. Denne pandemien med dens håndtering burde være en øyeåpner for folk. Endret 14. mars 2022 av Jegern Puahate 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #132 Del Skrevet 14. mars 2022 1 minutt siden, Jegern Puahate said: Vel, ifølge fagfolk skulle nærmere en halv million stryke med av covid bare i Norge. Det har også kommet frem i ettetrtid at det disse fagfolka, som enkelte ser på som guder tydligvis, har sagt ting rundt vaksinering som har vært skammelig feil. Det inkluderer også godeste Robert Koch her, selvom det er utenfor hans virkelighetsoppfatning at han i det hele tatt kan ta feil om noe som helst. Skulle mer enn gjerne tatt debatten i detalj men gidder ikke risikere å bli perma-banna. Nå er jeg ikke ute etter å automatisk diskreditere fagfolk, dog jeg kommer aldri til å ta de sier for god fisk automatisk heller. Denne pandemien med dens håndtering burde være enn øyeåpner for folk. Kan vi la være å gå inn i sånne diskusjoner i denne tråden? Vi har et helt annet tema her. Jeg vet godt hva du mener. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 14. mars 2022 #133 Del Skrevet 14. mars 2022 Just now, Robert Koch said: Kan vi la være å gå inn i sånne diskusjoner i denne tråden? Vi har et helt annet tema her. Jeg vet godt hva du mener. Må jo være lov å forsvare seg mot hva dine meningsfeller tror. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars 2022 #134 Del Skrevet 14. mars 2022 Robert Koch skrev (9 timer siden): Dette er alvorlig, hvis det stemmer. Kg bør få noen med fagkunnskap til å moderere slike temaer. Når slike desinformanter får herje, kan det ha store omkostninger for folks helse, det skaper uhelse, sykdom, og i verste fall død. Skal man lage en debattplattform for helsespørsmål, må man forstå hvilket ansvar man tar på seg. Det er dessverre ingen formell instans som har ansvar for tilsyn med slike aktører. Det er en stor svakhet for samfunnet, og fordrer mye av de som drifte nettfora og sosiale medier. Man burde vært pliktig til å søke faglig bistand i slike problemstillinger. Det er ikke en jobb jeg har lyst på, for å si det sånn. Tja. Hvorfor det? Dette er et diskusjonsforum, og man forholder seg til demokrati og retten til å ytre seg. Denne type feilinformasjon skjer over alt i alle type temaer. At du modereres feil er greit å påpeke. Men at du hevder at legevitenskapen i alle tilfeller er to streker under svaret vet du jo er feil. Dette er ikke et forsvar for konspiratoriske teorier og skadelig feilinformasjon, men man har faktisk lov i henhold til norsk lov å tro på noe helt kokko. Derimot kan man modereres om det blir spam. Om du synes covidtrådene er ille skulle du sett de mange trådene om Utøya. De jævligste utsagn for stå. Alle utdannede leger er ikke enige med deg i ett og alt, så dette blir en vanskelig øvelse å skulle ta på debattforumer. Debattforumer er ikke en faglig tjeneste. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #135 Del Skrevet 14. mars 2022 11 minutter siden, Fløff said: Tja. Hvorfor det? Dette er et diskusjonsforum, og man forholder seg til demokrati og retten til å ytre seg. Denne type feilinformasjon skjer over alt i alle type temaer. At du modereres feil er greit å påpeke. Men at du hevder at legevitenskapen i alle tilfeller er to streker under svaret vet du jo er feil. Dette er ikke et forsvar for konspiratoriske teorier og skadelig feilinformasjon, men man har faktisk lov i henhold til norsk lov å tro på noe helt kokko. Derimot kan man modereres om det blir spam. Om du synes covidtrådene er ille skulle du sett de mange trådene om Utøya. De jævligste utsagn for stå. Alle utdannede leger er ikke enige med deg i ett og alt, så dette blir en vanskelig øvelse å skulle ta på debattforumer. Debattforumer er ikke en faglig tjeneste. Det var kanskje dumt av meg å svare på det innlegget. Jeg er sterkt uenig med deg, siden jeg ser konsekvensene av dette - men den diskusjonen hører nok hjemme i en annen tråd. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 14. mars 2022 #136 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg vil bare kommenterer at jeg har sett at jeg har blitt tagget, men må sette meg inn i saken og få lest over tråden før jeg kommer med ett svar. Nicathv skrev (8 timer siden): Jeg tipper at for moderatorer så står det automatisk "Anonymbruker (Ardwinnna)" eller noe sånt, så de trenger ikke nødvendigvis gjøre noe ekstra for å sjekke. Men ja, det er litt ubehagelig å få vite at man faktisk ikke er anonym når man bruker anonymfunksjonen. Så hvis man vil dele noe sensitivt burde man huske på dette. Det er litt problematisk at KG ikke informerer brukere om dette. Dette derimot kan jeg svare på med en gang at er feil. For å kunne sjekke hvem som står bak anonym bruker må man inn ett annet sted. Dette blir loggført og hvis det misbrukes gir det konsekvenser for moderatorene. Mistenker dere at moderatorer sjekker når det ikke er begått regelbrudd må dere melde ifra til adminene eller meg, evt. bruk kontakt oss skjema under her. Forøvrig er det informert om dette under våre retningslinjer i delen om anonym bruker: Sitat Moderatorene har mulighet til å sjekke brukernavnet som står bak innlegget ved regelbrudd. Forumansvarlig 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars 2022 #137 Del Skrevet 14. mars 2022 Robert Koch skrev (3 timer siden): Det var kanskje dumt av meg å svare på det innlegget. Jeg er sterkt uenig med deg, siden jeg ser konsekvensene av dette - men den diskusjonen hører nok hjemme i en annen tråd. Joda, men jeg tror alle fagpersoner (meg inkludert) ser konsekvenser 🤷♀️ Litt snålt å ta en sånn posisjon på ett fagfelt og tenke at man har en særlig posisjon fordi man er en av tusenvis av fagpersoner. Jeg er enig med deg i betrakninger generelt, men du setter deg litt på en topp her fagmessig. Og at en lege skal ha tid til å frekventere Kvinneguiden på fritiden og ikke er kjent med at covid diskuteres opp og ned i ethvert kommentarfelt stusser jeg litt på, men. Samme for meg 😅🤷♀️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 14. mars 2022 #138 Del Skrevet 14. mars 2022 Fløff skrev (8 minutter siden): Og at en lege skal ha tid til å frekventere Kvinneguiden på fritiden og ikke er kjent med at covid diskuteres opp og ned i ethvert kommentarfelt stusser jeg litt på Hvorfor skal du eller andre her inne henge seg oppi hva en person gjør på fritiden? Fritid er fritid uansett hva man jobber med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #139 Del Skrevet 14. mars 2022 4 minutter siden, Fløff said: Joda, men jeg tror alle fagpersoner (meg inkludert) ser konsekvenser 🤷♀️ Litt snålt å ta en sånn posisjon på ett fagfelt og tenke at man har en særlig posisjon fordi man er en av tusenvis av fagpersoner. Jeg er enig med deg i betrakninger generelt, men du setter deg litt på en topp her fagmessig. Og at en lege skal ha tid til å frekventere Kvinneguiden på fritiden og ikke er kjent med at covid diskuteres opp og ned i ethvert kommentarfelt stusser jeg litt på, men. Samme for meg 😅🤷♀️ Jeg har da ikke noen særlig posisjon? Hvem sier at jeg har hatt fri i helgen (jeg har jobbet 30 timer siden fredag, og burde ha sovet nå)? Og at jeg ikke er kjent med diskusjonene? Kanskje vi skal holde oss til trådens tema? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars 2022 #140 Del Skrevet 14. mars 2022 padawan skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal du eller andre her inne henge seg oppi hva en person gjør på fritiden? Fritid er fritid uansett hva man jobber med. Samma det (man har visstnok ifølge regelverket slik det var tidligere, muligens ikke nå lenge, anledning til p påberope seg medisinsk eller faglig kompetanse for å understøtte poeng. Dette kan de ha gått bort fra for alt jeg vet). Poenget er at vedkommende har et poeng - men stiller voldsomt høye krav sitt sitt fagfelt og viser liten forståelse for offentlig debatt. Det gjør forsåvidt utøvelse av endel valg moderatorene gjør også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg