Gå til innhold

Om spredning av feilinformasjon og skjev moderering - jeg løser dere fra taushetsplikten


Robert Koch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og som jeg har sagt flere ganger:

Jeg synes det er fint at man ikke kan signere med yrkestittel, for da må man argumentere skikkelig, og ikke bare henvise til en tittel. Men når saklighet og gode, kildebelagte argumenter blir ansett som personangrep, da nytter det vel ikke....

Jeg har vært krass mot enkelte - men personangrep har jeg ikke begått. Men jeg har fått helvetes grunnvoller av personangrep tilbake. Samt denne grunnløse beskyldningen om å ha spredt hatefullt og diskriminerende innhold.

Jeg forventer en unnskyldning, og regner med en permanent utestengelse.

  • Liker 26
  • Hjerte 7
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir utesteng så skal du vite, Robert Koch, at jeg og sikkert mange med meg har satt stor pris på dine velfunderte svar og forklaringer om covid. Dessverre har du blitt utsatt for urett, men det er jo slik at dette forumet er privat og dermed kan gjøre som de vil med innholdet. Jeg vil anbefale deg å heller bruke tid på Diskusjon.no. Der er det slik jeg ser det ikke fullt så rigid moderering. 

  • Liker 43
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer ikke brukere med andre brukere, og vi diskuterer ikke brukersaker i åpent forum, uavhengig av hvorvidt du løser oss fra taushetsplikten eller ikke. Moderatorteamet modererer i henhold til gitt regelverk og vi forholder oss til dette.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robert Koch skrev (21 minutter siden):

Da er det jo glimrende at dere nekter å svare meg på pm….

Dere har simpelthen fabrikkert beskyldninger, og nekter å svare meg.

Dette holder ikke. Dere sier dere tåler kritikk og tilbakemeldinger, men det er med all tydelighet ikke sant. Og dere har fortsatt ikke besvart noen av mine kritiske spørsmål.

Hvordan skal jeg kunne få vite hva dere legger til grunn for utestengninger når dere ikke svarer på pm, og ikke besvarer kritiske spørsmål?

Jeg hverken hetser eller henger dere ut, men ber dere om saklig å begrunne hvorfor dere

1) modererer bort saklige innlegg som er faglig begrunnet og kildebelagt?

2) Har ekstremt høy toleranse for grove personangrep rettet mot meg?

3) Behandler meg annerledes enn andre brukere, og nekter å svare meg på det jeg spør om.

Jeg er ikke den eneste som reagerer. Og det er jeg som skal beskyttes av personvernbestemmelsene, og jeg kan løse dere fra taushetsplikten vedrørende forhold som vedkommer meg. Da er det jo tydelig at det er noe hos dere som ikke tåler dagens lys.

Hei

Vi nekter ikke å svare på pm. Om du har spørsmål, må du gjerne stille dem på pm. Vi diskuterer ikke brukersaker i åpent forum.

Moderatorteamet følger gitt regelverk, og modererer som nevnt utfra dette. Dette gjelder personangrep rettet mot deg eller andre brukere.

Vi modererer bort innlegg vi anser som brudd på reglene, uavhengig av hvorvidt de er faglig begrunnet eller kildebelagt. Bryter de reglene må innleggene bort.

Vi behandler ikke deg annerledes enn andre brukere, og har heller ikke nektet å svare på det du spør om. Derimot tar vi ikke brukerdebatt eller persondebatter i åpent forum, det ville også vært brudd på forumets regler å legge opp til slik debatt i åpent forum.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (5 minutter siden):

Hei

Vi nekter ikke å svare på pm. Om du har spørsmål, må du gjerne stille dem på pm. Vi diskuterer ikke brukersaker i åpent forum.

Moderatorteamet følger gitt regelverk, og modererer som nevnt utfra dette. Dette gjelder personangrep rettet mot deg eller andre brukere.

Vi modererer bort innlegg vi anser som brudd på reglene, uavhengig av hvorvidt de er faglig begrunnet eller kildebelagt. Bryter de reglene må innleggene bort.

Vi behandler ikke deg annerledes enn andre brukere, og har heller ikke nektet å svare på det du spør om. Derimot tar vi ikke brukerdebatt eller persondebatter i åpent forum, det ville også vært brudd på forumets regler å legge opp til slik debatt i åpent forum.

Anglofil (teamleder)

Det er jo bare løgn. Du har jo sluttet svare på relevante spørsmål fra ham. 

  • Liker 36
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anglofil said:

Hei

Vi nekter ikke å svare på pm. Om du har spørsmål, må du gjerne stille dem på pm. Vi diskuterer ikke brukersaker i åpent forum.

Moderatorteamet følger gitt regelverk, og modererer som nevnt utfra dette. Dette gjelder personangrep rettet mot deg eller andre brukere.

Vi modererer bort innlegg vi anser som brudd på reglene, uavhengig av hvorvidt de er faglig begrunnet eller kildebelagt. Bryter de reglene må innleggene bort.

Vi behandler ikke deg annerledes enn andre brukere, og har heller ikke nektet å svare på det du spør om. Derimot tar vi ikke brukerdebatt eller persondebatter i åpent forum, det ville også vært brudd på forumets regler å legge opp til slik debatt i åpent forum.

Anglofil (teamleder)

Dette er løgn, Anglofil!

Jeg ga opp da jeg sendte deg flere meldinger og ba deg forklare hva i eksemplene dere sendte som var definert som personangrep. Du har ikke besvart dette, og jeg har i en tidligere tråd her spurt hva jeg skal gjøre når du ikke svarer meg på pm. Spørsmålet er ubesvart, og tråden stengt.

Og det å beskylde noen for å ha postet hatefullt og diskriminerende innhold er en veldig drøy beskyldning. Det finner jeg meg ikke i - men det nytter jo ikke å få dere i tale.

Og det er helt åpenbart at dere fortolker regler annerledes når det gjelder meg enn dere gjør for andre brukere. Jeg er ikke den eneste som har reagert på det, og det vet dere.

Igjen: Jeg fritar dere for taushetsplikten: Fortell meg hva jeg har postet som er “hatefullt og diskriminerende!”

 

  • Liker 42
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, vintage said:

Nå blir du sikkert så «vanskelig» at det letteste er å kaste deg ut igjen @Robert Koch 😏
Jeg har selv mer eller mindre gitt opp her. Det finnes forum der ute som har mer fattbar moderering. Det var ikke så galt her tidligere, men nå er det helt umulig å skjønne modereringen, og det blir ikke tatt tak i. 
 

Du skal vite at du har vært en trygg og god hjelp for meg (og sikkert flere) til å opprettholde et nyansert syn på pandemien. Takk for det ❤️

Takk skal du ha!

Jeg har ikke så stor interesse av nettfora. Det var her jeg så at et stort omfang av farlig propaganda hadde et veldig stort nedslagsfelt, og jeg har prøvd å gjøre noe for å begrense skadevirkningene av det. Jeg har ikke hatt tid til det, ikke hatt overskudd til det, men jeg har ansett det som en samfunnsplikt. Det er helt utrolig hvordan jeg er blitt møtt av de som leder dette forumet, og jeg er sjokkert over at det ikke går an å få til en skikkelig dialog, og at de ikke er ærlige.

Uansett, takk for støtte. Siden det uungåelige nå antagelig er i ferd med å skje, vil jeg gjerne få rette en stor takk til deg og alle dere andre som har bidratt til å forsøkeå begrense galskapen.

Tusen takk @2ro@Optimo@Lana01@NorthernLight@MissLucy@Fakta?@J.E@trønder@Collanog alle de som jeg nå sikkert ikke kommer på i farten, men som ikke desto mindre har vært viktige i informasjonskrigen.

Dere har alle sammen gjort en formidabel innsats. Tusen takk for hjelpen!

Jeg fikk klar beskjed ved forrige utestengelse, at den neste ville være permanent. Det ville overraske meg om den ikke kommer straks. Hver gang, har det skjedd rett etter at jeg har postet kritiske tråder på ris og ros.

Ingen skal si at jeg ikke prøvde....

  • Liker 33
  • Hjerte 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellsbehandling mellom brukere her uansett hvor mye moddene prøver å benekte det. Jeg har vært her inne i rundt 13 år under forskjellige nick og sett dem prøve seg på litt av hvert, men de siste 2-3 årene har det blitt helt latterlig og jeg er mest her inne fordi det er underholdene å se dem prøve å ro seg unna når de blir konfrontert. 

Jeg ble utestengt for et par år siden og ba flere ganger om å få se hvilke injurierende personangrep jeg hadde kommet med, eller om de i det minste kunne henvise til hvilken tråd dette skjedde i. Da fikk jeg nærmest beskjed om at det måtte jeg bare gjette meg frem til på egen hånd, for å vise til det konkrete innlegget/tråden kunne de ikke.

Det er flere brukere her inne som opplever det samme, og ikke får begrunnet utestengningen godt nok og bare blir møtt med taushet når de purrer etter svar. 

Endret av Beneviento
  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robert Koch skrev (15 minutter siden):

Takk skal du ha!

Jeg har ikke så stor interesse av nettfora. Det var her jeg så at et stort omfang av farlig propaganda hadde et veldig stort nedslagsfelt, og jeg har prøvd å gjøre noe for å begrense skadevirkningene av det. Jeg har ikke hatt tid til det, ikke hatt overskudd til det, men jeg har ansett det som en samfunnsplikt. Det er helt utrolig hvordan jeg er blitt møtt av de som leder dette forumet, og jeg er sjokkert over at det ikke går an å få til en skikkelig dialog, og at de ikke er ærlige.

Uansett, takk for støtte. Siden det uungåelige nå antagelig er i ferd med å skje, vil jeg gjerne få rette en stor takk til deg og alle dere andre som har bidratt til å forsøkeå begrense galskapen.

Tusen takk @2ro@Optimo@Lana01@NorthernLight@MissLucy@Fakta?@J.E@trønder@Collanog alle de som jeg nå sikkert ikke kommer på i farten, men som ikke desto mindre har vært viktige i informasjonskrigen.

Dere har alle sammen gjort en formidabel innsats. Tusen takk for hjelpen!

Jeg fikk klar beskjed ved forrige utestengelse, at den neste ville være permanent. Det ville overraske meg om den ikke kommer straks. Hver gang, har det skjedd rett etter at jeg har postet kritiske tråder på ris og ros.

Ingen skal si at jeg ikke prøvde....

Det er lettere å utestenge brukere de anser som brysomme, dessverre.

Det er synd, for du er en av få her inne som virkelig er flink på å legge ved kilder og går i dybden når folk har spørsmål. Om de hiver deg ut nå så stikker jeg også, det finnes heldigvis mer seriøse forumer der ute.  :) 

Endret av Beneviento
  • Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der skjedde det igjen....

Tråden "er det likevel slik at ivermectin hindrer sykehusinnleggelser og død" forsvant, og er ikke listet om skjult. I denne tråden har jeg imøtegått påstander om ivermectin og favipravir. To av mine innlegg er blitt slettet tidligere - uten at de inneholdt noen regelbrudd - men jeg har henvist til vitenskapen, og bedt folk om å oppdatere seg, slutte å poste for lengst tilbakeviste påstander, og sjekke kildene sine. Det er ikke noe personangrep. Nå avsluttet jeg nettopp en lite fruktbar diskusjon der, fordi min opponent ikke hadde fulgt med, og kom med spørsmål om hvorfor man ikke har gjort ting man de facto har gjort. Jeg kan ikke for mitt bare liv begripe hvilke regelbrudd man skulle kunne tolke inn der. Det er bare jeg og en annen bruker som har postet der de siste to døgnene. Selv om vi var uenige, var både min opponent og jeg siviliserte i tonen.

Dere hevder dere ikke sletter faktabsert og kildebelagt informasjon. Nå gjorde dere det igjen. Må man gå på et eller annet studium på et fakultet for å forstå hvordan dere tolker og forvalter eget regelverk? Er det forbudt å kunne noe her på kg? Er det galt å linke til metastudier som omhandler effekten av antivirale legemidler?

Prøver dere å fremprovosere en reaksjon dere kan utestenge meg for?

  • Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Robert Koch,

tråden ble fjernet grunnet regelbrudd i HI og har ingenting med dine innlegg å gjøre. 

Jeg rydder etter regelverket, og har ingen grunn til å gå etter bestemte brukere. Dette er et frivillig arbeid, som jeg gjør for at forumet skal kunne opprettholde et godt debattklima uten brukerdebatt.

Om du ønsker å vite hvorfor noen av dine innlegg har blitt ryddet, kan du gjerne sende meg en pm så skal du få en god forklaring på det. 

 

Lomvi, mod.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et godt råd, herr Koch: Du må skrive mye kortere. 99% av folk her inne gidder ikke lese så lange innlegg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lomvi said:

Hei @Robert Koch,

tråden ble fjernet grunnet regelbrudd i HI og har ingenting med dine innlegg å gjøre. 

Jeg rydder etter regelverket, og har ingen grunn til å gå etter bestemte brukere. Dette er et frivillig arbeid, som jeg gjør for at forumet skal kunne opprettholde et godt debattklima uten brukerdebatt.

Om du ønsker å vite hvorfor noen av dine innlegg har blitt ryddet, kan du gjerne sende meg en pm så skal du få en god forklaring på det. 

 

Lomvi, mod.

Da forventer jeg et svar på pm jeg har sendt.

Og jeg står fortsatt ved at @Anglofil fortsatt ikke har svart på mine henvendelser fra våren i fjor, selv om hun hevder at hun svarer på pm. Hun sluttet simpelthen å svare da jeg ba henne utdype hva hun mener er regelbrudd.

Det har til nå vært umulig å få svar fra dere når jeg har bedt om begrunnelse på hva dere mener  er regelbrudd. Og når dere ikke svarer på PM, og dere ikke forholder dere til at jeg løser dere fra taushetsplikt, blir det umuligå vite hva man skal forholde seg til.

Dere gir heller ingen ordentlige svar på tilbakemeldinger i dette forumet. Når dere får kritiske spørsmål, stenger dere bare trådene. Hvorfor gjør dere det, i stedet for å samarbeide med brukerne deres, og besvare de spørsmålene dere faktisk får?

  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Da forventer jeg et svar på pm jeg har sendt.

Og jeg står fortsatt ved at @Anglofil fortsatt ikke har svart på mine henvendelser fra våren i fjor, selv om hun hevder at hun svarer på pm. Hun sluttet simpelthen å svare da jeg ba henne utdype hva hun mener er regelbrudd.

Det har til nå vært umulig å få svar fra dere når jeg har bedt om begrunnelse på hva dere mener  er regelbrudd. Og når dere ikke svarer på PM, og dere ikke forholder dere til at jeg løser dere fra taushetsplikt, blir det umuligå vite hva man skal forholde seg til.

Dere gir heller ingen ordentlige svar på tilbakemeldinger i dette forumet. Når dere får kritiske spørsmål, stenger dere bare trådene. Hvorfor gjør dere det, i stedet for å samarbeide med brukerne deres, og besvare de spørsmålene dere faktisk får?

Hei

Viser til tidligere svar sendt deg, jeg har gitt deg opptil flere svar. Moderator skriver også at hun gjerne sender deg pm med forklaring på de regelbrudd det gjelder om det er ønskelig.

Vi stenger tråder på ris og ros der vi ser dette som nødvendig, når de regnes som besvart. Vi svarer på de spørsmål som kommer, og som jeg har poengtert tar vi ikke brukersaker eller brukerdebatt i åpent forum. 

Ellers vil jeg understreke at det å kalle moderator/admin/teamleder for løgnere eller lignende, faller under regelen for manglende respekt for moderator. Jeg svarer gjerne på dine henvendelser, men da får du bruke riktige kanaler. Jeg svarer ikke på brukerdebatt i åpent forum. Det tas på pm.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (15 minutter siden):

Hei

Viser til tidligere svar sendt deg, jeg har gitt deg opptil flere svar. Moderator skriver også at hun gjerne sender deg pm med forklaring på de regelbrudd det gjelder om det er ønskelig.

Vi stenger tråder på ris og ros der vi ser dette som nødvendig, når de regnes som besvart. Vi svarer på de spørsmål som kommer, og som jeg har poengtert tar vi ikke brukersaker eller brukerdebatt i åpent forum. 

Ellers vil jeg understreke at det å kalle moderator/admin/teamleder for løgnere eller lignende, faller under regelen for manglende respekt for moderator. Jeg svarer gjerne på dine henvendelser, men da får du bruke riktige kanaler. Jeg svarer ikke på brukerdebatt i åpent forum. Det tas på pm.

Anglofil (teamleder)

Nå har vel ikke noen kalt moderator for løgnere. Det Bøe påpekt at en uttalelse fra deg er løgn dvs ikke stemmer med virkeligheten. 

Det er faktisk ikke det samme som å kalle noen løgnere.

  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...