Gå til innhold

Forræder (Nytt realityprogram med Mads Hansen)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Adobyen skrev (29 minutter siden):

Dette er vel det beste jeg har sett av realityserie.  Gleder meg allerede til neste sesong 😀

ja her og.. beste jeg har sett på tv på lenge. Sinnsykt spennende og sykt egentlig å leke slik med folks hoder.. digger konseptet. Gleder meg også til neste sesong. Og Chatrine fortjente å vinne hun gjorde en glimrende jobb og hun så at dette er ett spill for å vinne. Og har full forståelse for hvor vanskelig det måtte ha vært for henne og lyve til noen rett opp i ansiktet men samtidig vite at det er innenfor trygge rammer og i ett spill. Thumbs up for tv 2 og det programmet der. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Fy f… så dårlig spilt av Magnus. Er jo han som har ødelagt for de lojale. De andre lojale, som feks. Chris, har nærmest stått og skreket han i øret at Cathrine er forræder, men han ville ikke høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (3 minutter siden):

Fy f… så dårlig spilt av Magnus. Er jo han som har ødelagt for de lojale. De andre lojale, som feks. Chris, har nærmest stått og skreket han i øret at Cathrine er forræder, men han ville ikke høre.

Fordi det var Cathrine den eneste han stolte på og han var lojal mot henne. Var ikke verre en det.  Han innser nok at han ble lurt, men håper han ser det for det det er, ett spill. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
9 minutter siden, plusskatten said:

De lojale har gjort feil hele veien. Det er ikke som om Magnus var den eneste som gjorde noe feil. De lojale har jo stemt ut nesten alle de lojale. Hadde alle de andre lojale spilt bedre, så hadde de kanskje klart å avsløre forræderne tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (38 minutter siden):

Enig, akkurat det var helt sinnsykt irriterende å sitte å se på..🥵 Men jeg tror helt oppriktig Cathrine var den eneste han stolte fult og helt på der inne fra første stund, man så det litt i måten han så på henne..litt søtt🥲

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TooGoodToGo skrev (3 timer siden):

Skikkelig skuffet over finalen 😕 Antiklimaks deluxe 😕

Samme her. Så bra og spennende program, så ble det avsluttet med et gjesp🥴😡

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at Cathrine og Karina vant. Har heiet på forræderne:)  Etter forrige episode ble jeg veldig i tvil på om de ville gamble på å beholde alle sammen, og stole på Magnus sin lojalitet. Men jeg tenkte også at på den måten kunne de aldri vinne - så er glad for at det gikk som det gikk. Fortjent seier til Forræderne som har spilt utrolig bra. Tok for lang tid før de lojale begynte å ane hva som skjedde!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (8 timer siden):

De lojale har gjort feil hele veien. Det er ikke som om Magnus var den eneste som gjorde noe feil. De lojale har jo stemt ut nesten alle de lojale. Hadde alle de andre lojale spilt bedre, så hadde de kanskje klart å avsløre forræderne tidligere

Det syntes så godt i dette spillet hvordan folk generelt er. Konfliktskye og følger strømmen for å ikke stikke seg ut, fornærme noen etc. og da gikk det gæli når en ikke skal tenke selv og bare følge strømmen. Etterhvert våknet de litt da. Men de tapte 😂😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (4 timer siden):

Det syntes så godt i dette spillet hvordan folk generelt er. Konfliktskye og følger strømmen for å ikke stikke seg ut, fornærme noen etc. og da gikk det gæli når en ikke skal tenke selv og bare følge strømmen. Etterhvert våknet de litt da. Men de tapte 😂😂

Jeg sa det hver uke, "Hvorfor stemmer de ikke hva de selv tror?" Da hadde de kasta ut både Jørn og Jonas tidlig, og det ville vært svært vanskelig for forræderne å vinne. Cathrine og Karina vant jo fordi alle bare fulgte en person hver uke og stemte veldig likt, frem til det ble for sent

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forventet at alle de tidligere deltakerne i det minste var til stede under finalen. Det var veldig lite «schwung» over finalen🤷🏼‍♀️

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (40 minutter siden):

Hadde forventet at alle de tidligere deltakerne i det minste var til stede under finalen. Det var veldig lite «schwung» over finalen🤷🏼‍♀️

Du får droppe å se neste sesong da så slipper du å bli skuffet. Syns det er svung nok når en må lyve folk rett i øya uke etter uke. Jeg hadde slitt med å klare det🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at finalen var litt tam! Men likevel er dette det kuleste jeg har sett på tv noen gang!! Heiet på forræderne fra starten, vel fortjent seier!! Gleder meg til neste sesong!!!!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

plusskatten skrev (15 timer siden):

Det er jo mange flere som har latt seg lure av forræderne og stemt ut lojale så Magnus har jo ikke eneansvaret, men jeg er overrasket over at folk er med på denne typen konsept og likevel velger å stole 100% på en person. Jeg forventer ikke at de som deltar skal skjønne hvem som lyver, for det må være forferdelig vanskelig, men første bud er jo å aldri stole helt på noen. Selv ikke dine beste venner.

Jeg har virkelig kost meg gjennom denne sesongen og synes det er et fantastisk konsept! Det er vel basert på selskapsspillet "Mafia" og spillet "Secret Hitler", som begge er utrolig artige spill. :)

Et tips til de som liker denne typen reality: det ligger en sesong med amerikansk Muldvarpen ute på Netflix! Anbefales! :)

Endret av Ardwinna
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (2 timer siden):

Det er jo mange flere som har latt seg lure av forræderne og stemt ut lojale så Magnus har jo ikke eneansvaret, men jeg er overrasket over at folk er med på denne typen konsept og likevel velger å stole 100% på en person. Jeg forventer ikke at de som deltar skal skjønne hvem som lyver, for det må være forferdelig vanskelig, men første bud er jo å aldri stole helt på noen. Selv ikke dine beste venner.

Jeg har virkelig kost meg gjennom denne sesongen og synes det er et fantastisk konsept! Det er vel basert på selskapsspillet "Mafia" og spillet "Secret Hitler", som begge er utrolig artige spill. :)

Et tips til de som liker denne typen reality: det ligger en sesong med amerikansk Muldvarpen ute på Netflix! Anbefales! :)

Jeg har begynt på Muldvarpen, men personlig liker jeg Forræder mye bedre. Synes opplegget med de 20 spørsmålene gjør at det er alt for tilfeldig hvem som ryker ut. I tillegg så er de fleste som er med der fryktelig egoistiske, og spiller ikke pent. Er nettopp derfor jeg liker Forræder (og Kompani Lauritsen og Mesternes mester). Der er alle så greie med hvernadre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finalen var det tammeste i hele programmet, men det var jo litt fordi slutten allerede er gitt veldig tidlig. Når Chris gikk ut så var finalen egentlig ferdig. Og det å gå ut for å skrive "stem" eller "avslutt" ved et bål, for så å gå inn for å stemme videre på en person var... hvafornoe. 🤣

Men selve programmet var rått! Jeg hadde nok aldri klart å spille dette spillet selv.

Jeg synes synd på Magnus, men synes også han var ekstremt dum på slutten. Å stole på noen 100% i et sånt spill er ikke lurt. Når du selv vet du er lojal så er det 33,33333% sannsynlighet for at hver av de tre andre er forræder. Sannsynligheten for at du tar feil er altså enorm.

Og hvorfor skal han stole mer på magefølelsen sin enn noen av de andre? Alle stolte på minst én annen spiller, det betyr at ingen ville vært forræder hvis magefølelser har rett.

At de gikk med på å ikke se videoene til Jonas og Jørn er vilt. At Magnus testet Cathrine og så bort ifra at hun strøk på testen hans er ganske dumt. At han ikke også la sammen stemmegivningene hennes og det at Jonas stemte på henne er rart. At han valgte å ikke høre på Chris sine gode argumenter er merkelig. Han sa også i rådsalen før de stemte ut Chris at han ikke kunne stole på magefølelsen sin..(!)

Han lot følelsene ta overhånd stakkars. 💔 Fikk vondt av han, men samtidig så spilte han ikke spillet på slutten der, så at han tapte på målstreken var fortjent.

Og hva som har skjedd tidligere i sesongen... De lojale gjorde jo jobben for forræderne hele veien. Litt rart hvordan det utviklet seg.

Men det er første sesong, ikke lett å vite bedre sikkert. Når alle drar i en retning og man er redd for å stikke hodet frem så blir det vel sånn.

Endret av Blåttvann
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest plusskatten

Tenker man gjennom regler og taktikk i spillet, så har egentlig dette konseptet ganske store svakheter. Det var jo som Christer Falck sa i løpet av programmet, det er egentlig helt uinteressant om man stemmer ut forreædere eller lojale i første halvdel av spillet. Forrædere man tar ut, blir jo bare erstattet.

Det viktigste er at man selv overlever til det er en ca. 6 stykker igjen, da selve kampen for å vinne begynner. Smarteste taktikken som lojal, er nok å med vilje anklage spillere som man tror er lojale, til å være forrædere. Da vil forræderne se på deg som nyttig brikke i spillet, og ikke sende deg ut. Å gjøre en «god» jobb som lojal, vil bare føre til at man blir stemt ut over natten. Derfor er det best å spille litt dum.

Endret av plusskatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarenogAron skrev (39 minutter siden):

Jeg har begynt på Muldvarpen, men personlig liker jeg Forræder mye bedre. Synes opplegget med de 20 spørsmålene gjør at det er alt for tilfeldig hvem som ryker ut. I tillegg så er de fleste som er med der fryktelig egoistiske, og spiller ikke pent. Er nettopp derfor jeg liker Forræder (og Kompani Lauritsen og Mesternes mester). Der er alle så greie med hvernadre. 

Det er jo litt forskjellige konsepter, men også en del likt, så det er vel smak og behag.
Det jeg liker med Muldvarpen er at det er mer rom for taktikk og spill, da muldvarpen skal sabotere oppdrag og de andre skal både avsløre muldvarpen og prøve å unngå å røpe teoriene sine til de andre (for å få ha de riktige svarene mest mulig alene). Samtidig som de skal samarbeide om å klare oppdragene så de vinner mest mulig penger.
Jeg synes ikke de er spesielt slemme mot hverandre der, da de jo bare prøver å spille best mulig for å øke sine sjanser for å vinne.

Det jeg savner i Forræderen er en politi-funksjon (som i selskapsspillet Mafia), der en lojal får utdelt rollen som politi og skal hjelpe de andre lojale med å finne forræderne. Politiet fungerer i starten som en vanlig lojal og holder lav profil for å ikke bli røpet og tatt ut av forræderne. De andre lojale vet ikke hvem som er politi. Etterhvert som spillet går frem, får politiet vite hvem en av forræderne er (forræderne vet ikke hvem av dem). Dette kan formidles videre til de lojale for å hjelpe dem, men her må politiet være forsiktig så ikke forræderne røper dem og klarer å lure de andre lojale til å stemme dem ut, eller fjerner dem i løpet av natten. Klarer politiet å ikke bli stemt ut eller "drept" og holder seg i spillet til helt i slutten, får de vite en av de andre forræderne.
På denne måten får de lojale en liten ekstra fordel, men samtidig kan den også misbrukes av forræderne på ulike måter. Spillet blir da litt mer spennende.

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (2 timer siden):

Det er jo litt forskjellige konsepter, men også en del likt, så det er vel smak og behag.
Det jeg liker med Muldvarpen er at det er mer rom for taktikk og spill, da muldvarpen skal sabotere oppdrag og de andre skal både avsløre muldvarpen og prøve å unngå å røpe teoriene sine til de andre (for å få ha de riktige svarene mest mulig alene). Samtidig som de skal samarbeide om å klare oppdragene så de vinner mest mulig penger.
Jeg synes ikke de er spesielt slemme mot hverandre der, da de jo bare prøver å spille best mulig for å øke sine sjanser for å vinne.

Det jeg savner i Forræderen er en politi-funksjon (som i selskapsspillet Mafia), der en lojal får utdelt rollen som politi og skal hjelpe de andre lojale med å finne forræderne. Politiet fungerer i starten som en vanlig lojal og holder lav profil for å ikke bli røpet og tatt ut av forræderne. De andre lojale vet ikke hvem som er politi. Etterhvert som spillet går frem, får politiet vite hvem en av forræderne er (forræderne vet ikke hvem av dem). Dette kan formidles videre til de lojale for å hjelpe dem, men her må politiet være forsiktig så ikke forræderne røper dem og klarer å lure de andre lojale til å stemme dem ut, eller fjerner dem i løpet av natten. Klarer politiet å ikke bli stemt ut eller "drept" og holder seg i spillet til helt i slutten, får de vite en av de andre forræderne.
På denne måten får de lojale en liten ekstra fordel, men samtidig kan den også misbrukes av forræderne på ulike måter. Spillet blir da litt mer spennende.

Det kommer nok mer i neste sesong tenker jeg. Det utvikles vel videre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes programmet har vært spennende og interessant, spesielt som en sosial studie.
Å se hvor lett man kan manipulere andre, og selv bli manipulert, tross kunnskapen om at det er flere tilstede som vil ødelegge for deg, har vært veldig lærerikt for meg.

Det hadde vært interessant å se et program med motsatt konsept. Hadde det vært like vanskelig å finne de "snille", som det var å finne forræderne i dette programmet?

Når det er sagt, tross at jeg synes konseptet er spennende og interessant er jeg ikke så sikker på at jeg kommer til å følge en ny sesong.

Jeg har ennå ikke møtt noen som er enige med meg, men jeg mener at når et spill går ut over helsen i en slik grad som det visstnok har gjort her, blir mye av moroa ødelagt for min del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...