Zenhouse Skrevet 29. oktober 2022 #241 Del Skrevet 29. oktober 2022 Djækklåsst skrev (3 timer siden): Litt rart, ja. Jonas avslørte vel mer eller mindre at verken Sander eller Chris er den siste forræderen, med sin avskjedstale, som ikke akkurat var noen «gave» til Cathrine. Ja han fikk jo helt overtenning da han skulle gå opp trappa der. 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 31. oktober 2022 #242 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hvis Cathrine blir stemt ut og Magnus blir forræder, rent hypotetisk. Magnus vinner rent hypotetisk. Vil da alle forræderne dele premiepengene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 31. oktober 2022 #243 Del Skrevet 31. oktober 2022 Blir veldig overrasket hvis ikke gjengen lukter lunta med Cathrine nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ForumMaria Skrevet 4. november 2022 #244 Del Skrevet 4. november 2022 Hvaaaaa skjer i kveld?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. november 2022 #245 Del Skrevet 4. november 2022 Dette er personen som ble tvunget over Spoiler Karina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. november 2022 #246 Del Skrevet 4. november 2022 Og dette er personen som ble forvist i rådsalen Spoiler Sander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 4. november 2022 #247 Del Skrevet 4. november 2022 Dagens episode: Spoiler Overraskende valg av Cathrine med å hente inn Karina som forræder. Litt fordi Karina hadde nettopp vært i skuddlinjen, men også fordi jeg ikke trodde Karina hadde det i seg å spille forræder. Men så feil kan jeg ta, og det virker som om at Cathrine tok et godt valg da Karina hadde ingen fokus mot seg i dag og tok rollen på seg som om at hun aldri hadde gjort noe annet. Cathrine mistenkt av blant annet Chris i dagens episoder, og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke spiller mer på kortet at Jonas faktisk stemte på henne når Jonas røk ut. Det ville slått ihjel argumentene til Chris om at Cathrine aldri hadde stemt på forræderne som hadde røket ut. Som virker å være Chris' eneste gode argument. Og så ble Sander stemt ut i rådsalen. Det er minst like rart som alt annet, siden Jonas i farvel-talen fikk overtenning og ropte ganske tydelig at han hadde løyet til Sander, der Jonas ba om unnskyldning. OK, det kunne vært et snev av omvendt psykologi i handlingen til Jonas, men der tror jeg at jeg ville latt tvilen komme Sander tilgode. Men lett for meg å si med fasit i hånda... Er ganske sikker på at Cathrine og Karina eliminerer Magnus, som da har skjold. Rett og slett for å frikjenne Cathrine helt, som er den eneste som vet om Magnus sitt skjold. Og hvis Magnus da frikjenner Cathrine basert på eliminering vs skjold, så vil Cathrine og Karina ha Magnus i sin hule hånd og da stå 3 mot 2 i finalen opp mot Arman og Chris. Så at de faktisk ikke eliminerer noen i natt, er til deres fordel hvis Magnus biter på. Og det tror jeg skjer. Synes nesten det er litt trasig at det er finale neste helg. Er ikke helt klar for det 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 4. november 2022 #248 Del Skrevet 4. november 2022 Ctrl skrev (1 time siden): Dagens episode: Skjul innhold Overraskende valg av Cathrine med å hente inn Karina som forræder. Litt fordi Karina hadde nettopp vært i skuddlinjen, men også fordi jeg ikke trodde Karina hadde det i seg å spille forræder. Men så feil kan jeg ta, og det virker som om at Cathrine tok et godt valg da Karina hadde ingen fokus mot seg i dag og tok rollen på seg som om at hun aldri hadde gjort noe annet. Cathrine mistenkt av blant annet Chris i dagens episoder, og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke spiller mer på kortet at Jonas faktisk stemte på henne når Jonas røk ut. Det ville slått ihjel argumentene til Chris om at Cathrine aldri hadde stemt på forræderne som hadde røket ut. Som virker å være Chris' eneste gode argument. Og så ble Sander stemt ut i rådsalen. Det er minst like rart som alt annet, siden Jonas i farvel-talen fikk overtenning og ropte ganske tydelig at han hadde løyet til Sander, der Jonas ba om unnskyldning. OK, det kunne vært et snev av omvendt psykologi i handlingen til Jonas, men der tror jeg at jeg ville latt tvilen komme Sander tilgode. Men lett for meg å si med fasit i hånda... Er ganske sikker på at Cathrine og Karina eliminerer Magnus, som da har skjold. Rett og slett for å frikjenne Cathrine helt, som er den eneste som vet om Magnus sitt skjold. Og hvis Magnus da frikjenner Cathrine basert på eliminering vs skjold, så vil Cathrine og Karina ha Magnus i sin hule hånd og da stå 3 mot 2 i finalen opp mot Arman og Chris. Så at de faktisk ikke eliminerer noen i natt, er til deres fordel hvis Magnus biter på. Og det tror jeg skjer. Synes nesten det er litt trasig at det er finale neste helg. Er ikke helt klar for det Det var en god episode. Enig i tankegangen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 4. november 2022 #249 Del Skrevet 4. november 2022 Ctrl skrev (2 timer siden): Dagens episode: Vis skjult innhold Overraskende valg av Cathrine med å hente inn Karina som forræder. Litt fordi Karina hadde nettopp vært i skuddlinjen, men også fordi jeg ikke trodde Karina hadde det i seg å spille forræder. Men så feil kan jeg ta, og det virker som om at Cathrine tok et godt valg da Karina hadde ingen fokus mot seg i dag og tok rollen på seg som om at hun aldri hadde gjort noe annet. Cathrine mistenkt av blant annet Chris i dagens episoder, og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke spiller mer på kortet at Jonas faktisk stemte på henne når Jonas røk ut. Det ville slått ihjel argumentene til Chris om at Cathrine aldri hadde stemt på forræderne som hadde røket ut. Som virker å være Chris' eneste gode argument. Og så ble Sander stemt ut i rådsalen. Det er minst like rart som alt annet, siden Jonas i farvel-talen fikk overtenning og ropte ganske tydelig at han hadde løyet til Sander, der Jonas ba om unnskyldning. OK, det kunne vært et snev av omvendt psykologi i handlingen til Jonas, men der tror jeg at jeg ville latt tvilen komme Sander tilgode. Men lett for meg å si med fasit i hånda... Er ganske sikker på at Cathrine og Karina eliminerer Magnus, som da har skjold. Rett og slett for å frikjenne Cathrine helt, som er den eneste som vet om Magnus sitt skjold. Og hvis Magnus da frikjenner Cathrine basert på eliminering vs skjold, så vil Cathrine og Karina ha Magnus i sin hule hånd og da stå 3 mot 2 i finalen opp mot Arman og Chris. Så at de faktisk ikke eliminerer noen i natt, er til deres fordel hvis Magnus biter på. Og det tror jeg skjer. Synes nesten det er litt trasig at det er finale neste helg. Er ikke helt klar for det Fantastisk episode, og enig i tankegangen din, men Spoiler Vinner ikke forræderne automatisk hvis de eliminerer en av de uten skjold (jeg ville gått for Arman)? Da blir det 2-2, og da kan de gå sammen om å stemme på Chris, om de mot formodning ikke får med Magnus på det, så blir det i verste fall likt og omstemning. Eller finnes det noen egne regler som ikke ligger ute, som gjør at de lojale har noe sjans når det er likt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 4. november 2022 #250 Del Skrevet 4. november 2022 Cathrine endret stemmen sin en tidligere runde da Jonas holdt på å bli stemt ut, som var helt opplagt forræderspill der og da og hvertfall når: Jonas endret stemme og stemte på Cathrine den dagen han gikk ut. I dag: Cathrine endret stemmen sin igjen. Sikkert lett å se utenfra, men... jeg hadde blitt mistenkelig allerede første gangen her. Mønsteret er knusende. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 5. november 2022 #251 Del Skrevet 5. november 2022 Forferdelig dårlig taktikk av de lojalje nå. Ser de Cathrines stemmegiving gjennom hele programmet, burde det være åpenbart at hun er forræder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 5. november 2022 #252 Del Skrevet 5. november 2022 7 hours ago, Snowbrigade said: Fantastisk episode, og enig i tankegangen din, men Hide contents Vinner ikke forræderne automatisk hvis de eliminerer en av de uten skjold (jeg ville gått for Arman)? Da blir det 2-2, og da kan de gå sammen om å stemme på Chris, om de mot formodning ikke får med Magnus på det, så blir det i verste fall likt og omstemning. Eller finnes det noen egne regler som ikke ligger ute, som gjør at de lojale har noe sjans når det er likt? I vanlige spill, ja. Enten er det en spoiler som forteller oss at ingen blir drept neste natt, eller så fungerer finalen på en annen måte enn vanlige forræderspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
førdis Skrevet 5. november 2022 #253 Del Skrevet 5. november 2022 Hvordan forstår ikke spillerne at én av forræderne er en dame? Fra starten av ble Sander prikket på skulderen og sa nei - så det må være minst 1 jente hvis man skal vite at reduksjonen har valgt etter dagens åpenbart sosiale norm. Ingen har sagt Sander i mot og sagt at det var den selv som ble prikket på skulderen, så det må jo være sant - ingen lojal vinner noe på å skulle holde den informasjonen inni seg. Men da 2 stk mannlige forrædere hadde ryket, stod det 2 damer igjen. For meg er det da åpenbart at én av de er forræder, og Karina kunne for eksempel skjønt "Én dame må være forræder, og det er ikke meg". Jeg synes forøvrig det var lurt av Kathrine å velge Karina, for når én av de ryker og er forræder tror jeg det er naturlig for gruppen og snu seg til gutta igjen - og tenke at man har tatt ut dame-hovedforræderen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 5. november 2022 #254 Del Skrevet 5. november 2022 førdis skrev (30 minutter siden): Hvordan forstår ikke spillerne at én av forræderne er en dame? Fra starten av ble Sander prikket på skulderen og sa nei - så det må være minst 1 jente hvis man skal vite at reduksjonen har valgt etter dagens åpenbart sosiale norm. Ingen har sagt Sander i mot og sagt at det var den selv som ble prikket på skulderen, så det må jo være sant - ingen lojal vinner noe på å skulle holde den informasjonen inni seg. Men da 2 stk mannlige forrædere hadde ryket, stod det 2 damer igjen. For meg er det da åpenbart at én av de er forræder, og Karina kunne for eksempel skjønt "Én dame må være forræder, og det er ikke meg". Jeg synes forøvrig det var lurt av Kathrine å velge Karina, for når én av de ryker og er forræder tror jeg det er naturlig for gruppen og snu seg til gutta igjen - og tenke at man har tatt ut dame-hovedforræderen. Trekningen av forræder skal jo være tilfeldig da, selv hvis ikke alle der inne tror på det, og i såfall er alt det du forklarer irrelevant. Det virker som de også spiller utfra det. I tillegg ble jo den siste av de tvunget over, så hvis de faktisk tror det var en dame originalt, så er det veldig enkelt å tenke at hun ville tvunget over venninna si for å slippe å lyve mer. Men de kan jo spille på at det ville blitt for enkelt å gjette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 5. november 2022 #255 Del Skrevet 5. november 2022 Utrolig spennende i går. Ja nå syns jeg det begynner å bli vanskelig å være forræder, men nå klarer de seg jo til finalen og Cathrine valgte rett person. Så er det hvem de stemmer ut den natta da.. tar de magnus får de en overraskelse da han har skjold og da vil han nok fort klare å finne ut hvem som er forrædere. Jeg håper de tar ut Armand for stor sannsynlighet at Magnus tror Chris er fortsatt foræder. Blir spennende finale. Vanskelig å vite hvilken taktikk en skal gå for her. Det kan fort backfire. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 5. november 2022 #256 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) Det er Magnus som ødelegger for de lojale nå. Både Chris og Armin er åpenbart svært skeptiske til Cathrine. Magnus har blind tiltro til Cathrine. Cathrine er den eneste deltakeren som ikke har stemt på en forræder. I tillegg har hun to ganger endret stemme i en omkamp, som også er mistenkelig. Endret 5. november 2022 av plusskatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 5. november 2022 #257 Del Skrevet 5. november 2022 GrønnNellik68 skrev (59 minutter siden): Utrolig spennende i går. Ja nå syns jeg det begynner å bli vanskelig å være forræder, men nå klarer de seg jo til finalen og Cathrine valgte rett person. Så er det hvem de stemmer ut den natta da.. tar de magnus får de en overraskelse da han har skjold og da vil han nok fort klare å finne ut hvem som er forrædere. Jeg håper de tar ut Armand for stor sannsynlighet at Magnus tror Chris er fortsatt foræder. Blir spennende finale. Vanskelig å vite hvilken taktikk en skal gå for her. Det kan fort backfire. Men de vet jo at Magnus har skjold, siden han faktisk fortalte det til Cathrine. Og de kan egentlig stole på det også, for det er en rar ting å si - for det trenger jo ikke være Cathrine selv om noen annen ryker. Isåfall ville jeg istedet sagt til den jeg stolte mest på at jeg ikke fikk skjold, for å se om de gikk i fellen. Forræderne snakket jo om å ta Magnus likevel for å utelukke Cathrine som mulig forræder, men det virker veldig dumt på alle måter. Ikke bare mister de muligheten til å bli like mange og dermed nesten være garantert seier (med mindre noe i regelboka tilsier at det er en enorm ulempe om det blir likt i siste runde), men de frikjenner også Magnus samtidig, siden han da kan fortelle at han fikk skjoldet, og de kan ikke si imot det uten å avsløre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 5. november 2022 #258 Del Skrevet 5. november 2022 Snowbrigade skrev (36 minutter siden): Men de vet jo at Magnus har skjold, siden han faktisk fortalte det til Cathrine. Og de kan egentlig stole på det også, for det er en rar ting å si - for det trenger jo ikke være Cathrine selv om noen annen ryker. Isåfall ville jeg istedet sagt til den jeg stolte mest på at jeg ikke fikk skjold, for å se om de gikk i fellen. Forræderne snakket jo om å ta Magnus likevel for å utelukke Cathrine som mulig forræder, men det virker veldig dumt på alle måter. Ikke bare mister de muligheten til å bli like mange og dermed nesten være garantert seier (med mindre noe i regelboka tilsier at det er en enorm ulempe om det blir likt i siste runde), men de frikjenner også Magnus samtidig, siden han da kan fortelle at han fikk skjoldet, og de kan ikke si imot det uten å avsløre seg. Er med på mye av resonnementet ditt, men det med skjoldet kunne han jo ha hypotetisk sett ha løyet om, det kan ingen bevise eller motbevise. Sånn sett hadde det vært en smartere om han tok med seg det fysiske skjoldet, og viste det til frokost dagen etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 5. november 2022 #259 Del Skrevet 5. november 2022 Turkis Sau skrev (27 minutter siden): Er med på mye av resonnementet ditt, men det med skjoldet kunne han jo ha hypotetisk sett ha løyet om, det kan ingen bevise eller motbevise. Sånn sett hadde det vært en smartere om han tok med seg det fysiske skjoldet, og viste det til frokost dagen etter. ja det var det jeg stusset på også.. ja han fortalte det til cathrine, men han kan jo uansett ikke vite om hun er foræder eller ikke. Beste programmet ever så langt...er så bra de finner på noe nytt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
førdis Skrevet 5. november 2022 #260 Del Skrevet 5. november 2022 3 hours ago, Snowbrigade said: Trekningen av forræder skal jo være tilfeldig da, selv hvis ikke alle der inne tror på det, og i såfall er alt det du forklarer irrelevant. Det virker som de også spiller utfra det. I tillegg ble jo den siste av de tvunget over, så hvis de faktisk tror det var en dame originalt, så er det veldig enkelt å tenke at hun ville tvunget over venninna si for å slippe å lyve mer. Men de kan jo spille på at det ville blitt for enkelt å gjette. Jeg tror ikke det er helt tilfeldig, og jeg tror ikke programmet hadde valgt ut 3 gutter og 0 jenter da det var 50/50 fra begynnelsen. Men ja, samma det, synes bare det er så rart at de ikke snakker mer om det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå