Gå til innhold

Er det noe her som er selværklerte snobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

Det er i alle fall ikke det som er den opprinnelige betydningen av ordet, snobb = wannabe.

Ok, ser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunmedham skrev (1 time siden):

Hva vil det egentlig si å være en snobb?

Er man en snobb fordi man liker kvalitet, eller blir man en snobb først når man skryter av det eller flotter seg med det?

 

Det er greit å like kvalitet. Men nekter man feks å spise Pizza Grandiosa til middagg en gang, ja da er man en snobb.

Anonymkode: 851aa...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye matsnobber på KG, ser jeg. Må være litt slitsomt og dyrt å aldri drikke butikkøl eller brus fra store flasker. Mat og drikke er først og fremst næring, husk det.

Anonymkode: 851aa...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mat og drikke er først og fremst næring, husk det.

Noen spiser for å leve, andre lever for å spise. 

Anonymkode: 1437a...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil sikkert mene at jeg er snobbete som setter pris på dyre klær, har designervesker osv. Men jeg har jo det fordi jeg liker det og setter pris på det - og jeg føler jo ikke at disse tingene gjør meg noe bedre enn noen annen liksom. Det handler jo bare om å ha en interesse for de tingene. 

Anonymkode: 60c7c...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mindre snobbete med årene, og gir blaffen i hva andre mener om meg 🙂

Ble ufør da jeg var i 40-årene, og det gjorde meg mer ydmyk, mindre verdensmester og mer empati. 

Fikk plutselig ikke noe felles med strebere og snobber, og så helt andre kvaliteter i folk. Nå liker jeg folk som har et avslappet forhold til livet. 

Anonymkode: a20e3...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er greit å like kvalitet. Men nekter man feks å spise Pizza Grandiosa til middagg en gang, ja da er man en snobb.

Anonymkode: 851aa...4ab

Altså er alle som ikke spiser middag de ikke liker snobber?

Anonymkode: d74d1...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke Grandiosa eller annen junkfood rett og slett fordi de inneholder for mye av sånt jeg ikke har godt av. Det er ikke snobberi, det er sunnhet.

Jeg drikker ikke brus (nesten ikke i det hele tatt, fordi jeg ikke vil ha i meg sukkeret og fordi lettbrus - som jeg liker - gjør meg mer sulten. Jeg drikker ikke masse øl fordi det er så mange kalorier, i stedet kjøper jeg litt øl - og tillater meg å kjøpe forskjellige typer, herfra og derfra. Fordi det er gøy og spennende. Og kortreist (lokalt) fremfor langreist, av hensyn til miljøet.

Når det gjelder TV ser jeg ikke på, fordi jeg synes mye er for dårlig å bruke tid på. Jeg hører på musikk jeg liker og leser bøker jeg liker, og gidder ikke bry meg om det som er populært. Jeg kjøper klær som varer i flere år og som jeg kan bruke uten å tenke på mote. 

Dette er da ikke snobberi, det er fornuft og selvstendighet.

Som en sa: "Jeg foretrekker god kvalitet fremfor dårlig kvalitet. Hvis jeg foretrekker å se Champions League-fotball fremfor norsk 4. divisjon, er jeg da en fotballsnobb?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C'est Moi, Moi haz arrived! Service, please.

 

 

Anonymkode: f757f...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er litt snobbete på en del kjøkkenting. Vil gjerne ha spesielle merker når det gjelder kjøkkenutstyr, glass osv, fullt sett fra det og det merke, og spesielt hvis jeg har noe av det fra før.

Heldigvis er dette bare på egne vegne, og det har overhodet ikke noe å si når jeg er hos andre.

Endret av lavmålet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt veskesnobb og har bare brukt vesker fra Lauren Ralph Lauren de siste 10 årene....men så koster de sånn 2000 kr da.  Går heller aldri i fleece f.eks eller bruker billig parfyme.  Men så er jeg usnobbete på mange andre ting. 

Anonymkode: b7091...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har blitt litt veskesnobb og har bare brukt vesker fra Lauren Ralph Lauren de siste 10 årene....men så koster de sånn 2000 kr da.  Går heller aldri i fleece f.eks eller bruker billig parfyme.  Men så er jeg usnobbete på mange andre ting. 

Anonymkode: b7091...8c6

Vesker til 2000 er ikke klassifisert som "dyre vesker". 

Anonymkode: 95a9e...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg kanskje litt snobbete da jeg ser med på folk som ikke har noen ambisjoner i livet. Som får seg en enkel jobb når de er 18 og blir i jobben i 20-30 år, som bare sitter på ræva og drikker øl på puben hver helg og som ikke ser på nyheter og interesser seg for samfunnsspørsmål. 🙈

Anonymkode: 8893e...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har blitt litt veskesnobb og har bare brukt vesker fra Lauren Ralph Lauren de siste 10 årene....men så koster de sånn 2000 kr da.  Går heller aldri i fleece f.eks eller bruker billig parfyme.  Men så er jeg usnobbete på mange andre ting. 

Anonymkode: b7091...8c6

Billig parfyme er for no-go ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvordan definerer du en snobb, egentlig?

Anonymkode: f5f54...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt snobb på noen måter. Liker og er opptatt av interiør og har mange dyre ting i huset. Også klær liker jeg merkeklær av høy kvalitet. 
Likte ikke helt måten du stilte spørsmålet på.. om jeg tror jeg er bedre enn andre? Det handler ikke om andre, det handler om meg og min smak. 
hva andre gjør er ikke min sak. 
synes det er leit om noen ser ned på meg fordi jeg prioriterer slik jeg gjør. 
Jeg ser ikke ned på andre for deres valg 

Anonymkode: 1c55c...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...