Gå til innhold

Det rant over for meg i dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men knakk du mobberen eller offerets leke?

Anonymkode: 3c429...6d6

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kjøpe seg dyre lysestaker når man har småbarn?

Anonymkode: 2f744...23c

Spar deg! 

Anonymkode: 9edf7...744

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et par år siden var jeg like sint på eldstemann som TS, og tråkka i stykker 5 av bilene hans mens han satt og så på. 

Ikke lenge senere angra jeg; voksne skal jo ikke oppføre seg sånn. Sa unnskyld, og dagen etter kjøpte jeg 5 nye biler til ham.

Anonymkode: adae2...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (13 minutter siden):

Så….

en langt eldre - noen sier 14 åring - erter opp en 5åring? Og du går på 5åringens rom og knekker en leke?

Det er jo ikke greit synes jeg. Ungen plages jo av et mye eldre søsken 🤷‍♀️ Og da  ødelegger forelderen lekene i tillegg?

Jeg tenker:

Kjøp ny leke, be om unnskyldning og si begeret rant totalt over.

Ta en seriøs samtale med 14åringen. Mer åpenbar opphausing av et lite barn = konkrete sanksjoner. Som i husarrest, konfiskere teknologiske duppeditter osv. Nå orker du ikke mer, og NÅ er det slutt på ertingen. 

Og du gjennomfører.

5åring får heller ikke plage/erte. 

Oi, fikk ikke med meg at eldste som trekker opp er 14(!) år.

Anonymkode: 43f1f...7df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tenkte først to relativt tette barn. 
Men senere i tråden beskrives det, og det blir jo fullstendig annerledes.

Her blir et barn plaget jevnlig, og mors svar er å ødelegge leker.

Dobbel krenking altså. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja bare synd det blir litt for dyre ting å ødelegge. Tv og datautstyr og sånn.

Anonymkode: f0a2d...7be

Du trenger ikke ødelegge dem, det holder med å inndra ledninger. Det er verre å ha tilgang på tingene som ikke virker enn å ikke ha tingene. 

Anonymkode: e1e85...fd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpe seg dyre lysestaker når man har småbarn?

Anonymkode: 2f744...23c

Vær så snill, spar deg…. 

Anonymkode: e7342...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤣🤣🤣

Skjønner deg godt, jeg. Det får gå for denne gangen. Blir en artig familiehistorie, dette.

Anonymkode: a0e65...dc0

Ungene mine spilte fotball inne etter skolen mens vi var på jobb. Hadde fått uttallige beskjeder om at dette ikke var lov. Eldste hadde en kamerat inne hos seg og det tok litt av. Da jeg kom hjem, hadde de klart å knuse en pyntegjenstand jeg hadde fått av min mor og som jeg var/er veldig glad i. Det klikket for meg, jeg hylte og skrek, men begynte også å grine av fortvilelse. Ungene visste hvor glad jeg var i denne pyntegjenstanden. Nå snart 7 år etter, ler vi ofte av når mor klikket. Jeg fikk limt sammen det meste, men den har noen skavanker. Min mor har heldigvis ikke fått med seg enda at den ble ødelagt, siden man må studere den for å se. Ungene spilte aldri fotball inne noen gang etterpå 😅

Anonymkode: e7342...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så hele familien trakasserer den stakkars femåringen. Får helt vondt av dette barnet. Det er ditt ansvar som forelder å hindre plaging av yngstebarnet ditt. Eldstemann er tydeligvis som sin mor. Ikke nok med at yngste blir ertet, men støtte fra foreldre får han heller ikke. Leken hans blir i tillegg ødelagt som straff. Hans følelser blir overhodet ikke tatt på alvor i familien. Leser bare hvor kjipt og vanskelig dette er for deg jeg. Hva med barnet ditt!? 

Anonymkode: 07e6b...5e0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke jeg heller! 

Det jeg synes er mest urovekkende her er hvorfor i all verden en 14-åring finner det gøy å terge en 5-åring…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i deg! Og jeg skjønner så godt at din reaksjon gikk direkte utover 5 åringen! Da det var han som kastet sekken… (Jeg har en 5 åring selv altså, så ingen kritikk) 

Jeg ville nok erstattet leken , og prøvd å få til en prat med 5 åringen, ang eldste.. På en slik måte at 5 åringen føler at han har deg litt på sin side… ❤️

Har en på 11 og, og jeg tenker ofte at jeg ‘’forventer’’ faktisk en annen oppførsel av en på 11 ! Ikke at eldste ALLTID skal oppføre seg altså… Men jeg forventer at eldste skjønner at det er vondt å bli så plaget at det renner over.. Uansett alder…

slik jeg ser det, ut fra det lille du skriver, så er det eldste som må få trykket her!

Anonymkode: b37a9...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det andre barnet er en god del eldre, og synes dessverre det er moro å få yngste sint. Eldste er aldri utagerende, men rett og slett små erter, og yngste har alltid hatt veldig lett for å vise sterke følelser. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få slutt på det da det ikke spiller noen rolle hva jeg sier. Vet ikke hvor mye tilsnakk eldste har fått nettopp pga det.

«Yngste har alltid hatt veldig lett for å vise sterke følelser». 
Du bagatelliserer jo følelsene og opplevelsene til barnet ditt. Du mener barna er respektløse, men du respekterer jo ikke dem. Og hvem i familien er det egentlig som har veldig lett for å vise sterke følelser, og som ødelegger andres ting med vilje? Det er jo du selv. Barn lærer av sine foreldre. Hvorfor skal eldste respektere yngstemann når ikke du gjør det en gang? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så hele familien trakasserer den stakkars femåringen. Får helt vondt av dette barnet. Det er ditt ansvar som forelder å hindre plaging av yngstebarnet ditt. Eldstemann er tydeligvis som sin mor. Ikke nok med at yngste blir ertet, men støtte fra foreldre får han heller ikke. Leken hans blir i tillegg ødelagt som straff. Hans følelser blir overhodet ikke tatt på alvor i familien. Leser bare hvor kjipt og vanskelig dette er for deg jeg. Hva med barnet ditt!? 

Har du i det hele tatt lest hva jeg skriver? Skriver nå for tredje gang at jeg gjentatte ganger har tatt eldstemann for dette. 

Har også forklart at i dag rant det over for meg da det endte med kasting og knusing, som igjen medførte at jeg gjorde noe veldig lite rasjonelt.

Tar gjerne i mot kritikk og gode råd. Men ikke beskyldninger om at jeg trakasserer barnet mitt, der går grensa. Da får du i første omgang lære deg hva trakassere betyr. Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner meg igjen i deg! Og jeg skjønner så godt at din reaksjon gikk direkte utover 5 åringen! Da det var han som kastet sekken… (Jeg har en 5 åring selv altså, så ingen kritikk) 

Jeg ville nok erstattet leken , og prøvd å få til en prat med 5 åringen, ang eldste.. På en slik måte at 5 åringen føler at han har deg litt på sin side… ❤️

Har en på 11 og, og jeg tenker ofte at jeg ‘’forventer’’ faktisk en annen oppførsel av en på 11 ! Ikke at eldste ALLTID skal oppføre seg altså… Men jeg forventer at eldste skjønner at det er vondt å bli så plaget at det renner over.. Uansett alder…

slik jeg ser det, ut fra det lille du skriver, så er det eldste som må få trykket her!

Anonymkode: b37a9...363

Aldri favoriser ett barn, hilsen en som fikk all kjeften/dritten og lillebror slapp unna som en slimål. Vi snakker ikke i dag.

Anonymkode: 3da38...839

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen å sinnet ditt  min sønn på 6 år tok idag og knuste, pluss rev opp bildet av seg selv (og gjemte det). Han ville ikke at bildet skulle kikke på han.🙄 Jeg ble så sint at jeg ristet. Måtte ta tak i meg selv hvor det kom flere banneord ut av munnen min pluss hissige tramp i gulvet, å ja det kunne vært MYE verre. Dette var et klassebilde jeg betalte ganske mye for. Vi foreldre får alk aggresjon over barna, fordi deg er de vi omgås og elsker mest. 

Vi har alle vårt. 

Kvinne34

Anonymkode: 1c9d6...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også i sinne flere ganger sagt at nå er politiet på vei! Nå er den oppbrukt... Jeg har det mer i ordene tror jeg. Jeg kan bli så sint. Dattera mi sier jeg vibrerer i fjeset av sinne, er glad jeg ikke har blitt filmet. 😅

Anonymkode: 1c9d6...e55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Aldri favoriser ett barn, hilsen en som fikk all kjeften/dritten og lillebror slapp unna som en slimål. Vi snakker ikke i dag.

Anonymkode: 3da38...839

Ingen som blir favorisert her. Og for de som tror at eldstemann slapp unna her i dag, så er det feil. Var så sint så jeg ristet, og skal si eldste fikk høre det også.

Stille ble det ihvertfall etterpå, og slutt på tullet. Får håpe det varer en stund. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen som blir favorisert her. Og for de som tror at eldstemann slapp unna her i dag, så er det feil. Var så sint så jeg ristet, og skal si eldste fikk høre det også.

Stille ble det ihvertfall etterpå, og slutt på tullet. Får håpe det varer en stund. 

Hva har du prøvd av konsekvenser på den eldste? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (Akkurat nå):

Hva har du prøvd av konsekvenser på den eldste? 

Stengt av Internett og trekk i ukelønn. Det er det som merkes i størst grad.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ødelegge dem, det holder med å inndra ledninger. Det er verre å ha tilgang på tingene som ikke virker enn å ikke ha tingene. 

Anonymkode: e1e85...fd7

Det er sant. Men tenkte ikke akkurat klart under dette utbruddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...