Gå til innhold

Hvordan kan jeg takle rykter spredd om meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Sprer rykter? Jeg hadde en venninne som deg. Hun måtte jeg kutte ut etter at jeg ble fortalt at hun viste seg frem truseløs etter at jeg hadde gått på en fest hos mine venner. Jeg var riktignok hederlig nok til å konfrontere henne med "ryktet" - og hun benektet det ikke men "alle måtte jo skjønne at hun var full". Da jeg krevde at hun ba om unnskyldning gjentok hun bare påstanden om at hun var full og det måtte alle skjønne. Mine venner ga meg valget mellom dem og henne - det var ikke vanskelig ...

Du bør gå i deg selv, TS. Du har oppført deg på en måte som er uakseptabel, og de sitter igjen sjokkerte. De kunne konfrontert deg - men det er nå likevel slik at det du kaller gøy på fest bare er flaut og usjarmerende i deres øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skybe skrev (47 minutter siden):

Har du festet  hver uke i over 30 år, så er det grunn til å tru du har eit alkoholproblem. !😰

 

Nei det har jeg ikke, drikker kun i helgene, å drikker meg ikke full. Drikker bare et par øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 20.35):

Vet du, det er utrolig slitsomt med folk som drikker seg dritings og oppfører seg slitsomt på fest, for så å unnskylde alt med det. Når du VET du blir ubehagelig og plagsom på fylla, slutt å drikke så mye!!! Du oppfører deg tydeligvis mye mer jævlig enn du innser selv, du må endre oppførsel. 

Anonymkode: 4df6d...364

Det skjer ikke ofte at jeg drikker meg full, og jeg prøver selvfølgelig å unngå det. Jeg har snakket med andre som var på den festen med meg og de sier jeg ikke gjorde noe dumt, bortsett fra at jeg var full. Jeg er ikke den personen du beskriver i innlegget ditt og har ikke noe behov for å bli kjeftet på av deg. Jeg trenger råd så jeg kan takle at en bekjent sier ting om meg som ikke er sant.

Anonymkode: a5aec...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (1 time siden):

Nei det har jeg ikke, drikker kun i helgene, å drikker meg ikke full. Drikker bare et par øl :)

Da har du eit avhengihetsproblem til alkohol, og er å ansjå som alkoholiker ifølge Politiet !.  Søk hjelp i tide ! ! !   

Endret av Skybe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, det høres jo ut som om du gjorde nettopp det du blir beskyldt for? Da er det jo ikke et rykte..

Anonymkode: 81a2f...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare et rykte hvis hans OPPLEVELSE av hele situsjonen var at du vat innpåsliten og han synes det var ekkelt. Det er hans følelser rundt det, og de er reelle for han. Kanskje du må øve deg på å styre alkoholen,eller bedre; slutt å drikke alkohol i det hele tatt? Bare et tips...

Anonymkode: e0d9a...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skybe skrev (15 minutter siden):

Da har du eit avhengihetsproblem til alkohol, og er å ansjå som alkoholiker ifølge Politiet !.  Søk hjelp i tide ! ! !   

Trur du må søke opp hva et avhengighetsproblem er lillegutt :)

Anonymkode: cf21f...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte jeg hører både det ene og det andre om folk. Hva de har gjort og ikke gjort.
Mye rykter. 
Jeg bryr meg meg ikke. Har mer enn nok med meg selv og mine. 
Jeg ønsker å bli kjent med folk selv, og liker de jeg liker. 
ryktespredning kan føles forferdelig, men hos de aller fleste går det inn ene øret og ut andre. 
folk flest bryr seg ikke. 
Men om du opplever at folk trekker seg unna så sier det mest om de, og da kan det egentlig være det samme 

Anonymkode: e8e3f...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...