Gå til innhold

Hvordan kan jeg takle rykter spredd om meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent sprer rykter om meg til felles venner og bekjente og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Jeg ble veldig full på en fest for noen helger siden og snakket med kjæresten til hun som sprer rykter. Jeg var nok pågående og plagsom, som jeg ofte blir når jeg er full, men ikke noe annet enn det. Nå har hun sagt til mange personer at man ikke kan stole på meg, og at jeg nærmest kastet meg på kjæresten hennes og var veldig ekkel. Vi havnet tilfeldigvis på samme fest for litt siden, og da fortalte hun denne historien til mange folk jeg ikke kjenner og advarte dem mot å snakke mot meg. Det fikk jeg høre av de hun fortalte det til på festen.

Jeg synes det er så ubehagelig og er redd for at ryktet mitt er ødelagt. Jeg er en person som aldri ville prøvd meg på kjæresten til noen. Hvordan kan jeg takle denne situasjonen? 

Anonymkode: a5aec...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutte å drikke er en god start 👍🏻

Anonymkode: 3363b...05e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du later som om du aldri har hørt ryktene. Så ser du hvem som unngår deg. De er tåper som hører på rykter, og derfor klapper du deg selv på skulderen og sier «unngikk å kaste bort tid på den idioten!» og så fortsetter du med livet ditt.

Å luke i vennekretsen er alltid udelt positivt. Folk som hører på rykter er folk du aldri, under noen 9mstendighet, må nedlate deg til å ha i livet ditt.

Og, du? Om du vet at du blir ufin på fest så må du enten stoppe å drikke før du blir ufin eller ikke gå på fest. Å velge å gå når du vet du blir ufin er ikke noe man kan tillate seg.

Anonymkode: 4de49...151

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du later som om du aldri har hørt ryktene. Så ser du hvem som unngår deg. De er tåper som hører på rykter, og derfor klapper du deg selv på skulderen og sier «unngikk å kaste bort tid på den idioten!» og så fortsetter du med livet ditt.

Å luke i vennekretsen er alltid udelt positivt. Folk som hører på rykter er folk du aldri, under noen 9mstendighet, må nedlate deg til å ha i livet ditt.

Og, du? Om du vet at du blir ufin på fest så må du enten stoppe å drikke før du blir ufin eller ikke gå på fest. Å velge å gå når du vet du blir ufin er ikke noe man kan tillate seg.

Anonymkode: 4de49...151

Dette! Fantastisk svar! Skriver under hvert eneste ord!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er utrolig slitsomt med folk som drikker seg dritings og oppfører seg slitsomt på fest, for så å unnskylde alt med det. Når du VET du blir ubehagelig og plagsom på fylla, slutt å drikke så mye!!! Du oppfører deg tydeligvis mye mer jævlig enn du innser selv, du må endre oppførsel. 

Anonymkode: 4df6d...364

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du later som om du aldri har hørt ryktene. Så ser du hvem som unngår deg. De er tåper som hører på rykter, og derfor klapper du deg selv på skulderen og sier «unngikk å kaste bort tid på den idioten!» og så fortsetter du med livet ditt.

Å luke i vennekretsen er alltid udelt positivt. Folk som hører på rykter er folk du aldri, under noen 9mstendighet, må nedlate deg til å ha i livet ditt.

Og, du? Om du vet at du blir ufin på fest så må du enten stoppe å drikke før du blir ufin eller ikke gå på fest. Å velge å gå når du vet du blir ufin er ikke noe man kan tillate seg.

Anonymkode: 4de49...151

Jeg merker at jeg blir veldig lei meg når folk som ikke kjenner meg tror på rykter de har hørt. Jeg er ikke en spesielt tøff person.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du, det er utrolig slitsomt med folk som drikker seg dritings og oppfører seg slitsomt på fest, for så å unnskylde alt med det. Når du VET du blir ubehagelig og plagsom på fylla, slutt å drikke så mye!!! Du oppfører deg tydeligvis mye mer jævlig enn du innser selv, du må endre oppførsel. 

Anonymkode: 4df6d...364

Jeg vet at jeg var veldig full på den festen og oppførte meg slitsomt, men jeg gjorde ikke det hun anklager meg for. Det er det som gjør situasjonen så ubehagelig.

Anonymkode: a5aec...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 17.44):

En bekjent sprer rykter om meg til felles venner og bekjente og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Jeg ble veldig full på en fest for noen helger siden og snakket med kjæresten til hun som sprer rykter. Jeg var nok pågående og plagsom, som jeg ofte blir når jeg er full, men ikke noe annet enn det. Nå har hun sagt til mange personer at man ikke kan stole på meg, og at jeg nærmest kastet meg på kjæresten hennes og var veldig ekkel. Vi havnet tilfeldigvis på samme fest for litt siden, og da fortalte hun denne historien til mange folk jeg ikke kjenner og advarte dem mot å snakke mot meg. Det fikk jeg høre av de hun fortalte det til på festen.

Jeg synes det er så ubehagelig og er redd for at ryktet mitt er ødelagt. Jeg er en person som aldri ville prøvd meg på kjæresten til noen. Hvordan kan jeg takle denne situasjonen? 

Anonymkode: a5aec...c0e

Ryktespredning er noe dritt, og mange har nok opplevd å "drite seg ut " på fest, men her kommer det mye an på hvilke relasjoner ein har overfor festdeltagerne.  

Mitt inntrykk er at kvinner flest i langt større grad en menn  liker å spre rykter.  Menn, og kvinner  har høyst ulik oppfattning når det gjeld å skille mellom  uskyldig morosamhet, og når det er mer allvorspreget.  Menn, og kvinner fokuserer ofte på forskjellig ting når de skal evaulere en fest.  

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke klarer å oppføre deg på fest når du drikker så anbefaller jeg deg å ikke drikke..

Om du klarer å holde hode klart på en hel fest så vet du hva du gjør å handler ikke i dumme situasjoner som dette.

Igjen, sprer folk rykter på deg om fest, så er du ikke på en ansvarlig fest.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Det er best å late som ingenting. Hvis man til enhver pris skal forsvare seg, bare blusser det enda mer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (5 minutter siden):

Om du ikke klarer å oppføre deg på fest når du drikker så anbefaller jeg deg å ikke drikke..

Om du klarer å holde hode klart på en hel fest så vet du hva du gjør å handler ikke i dumme situasjoner som dette.

Igjen, sprer folk rykter på deg om fest, så er du ikke på en ansvarlig fest.. 

Det må vera lov å ha det morro på fest, utan at det bør bli ryktespredning.  Nordmenn flest er innsluttet folkeslag heilt til de får seg ein fest saman. 

Her handler det nok om sjalusi, og ingenting å bry seg med. !

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men du gikk for langt i fylla. Så beste måten å stoppe dette på er å be om unnskyld til veninden din. Hvis hun mener du gikk for langt. 

Hvis du senere blir konfrontert med oppførsel i fylla, så be om unnskyld. Og ta det som et tegn på at du bør drikke mindre, så du ikke blir helt venneløs. Det du gjør i fylla, er faktisk din feil og ingen andres. Det er ditt valg hvor mye du putter i brød hølet ditt. Og jo mer og raskere du heller i deg alkohol jo mer dritings blir du. Og det er bare en sitt ansvar og det er ditt. Om du ikke direkte husker at du prøvde deg på fyren til veninden din. Så kan det tenkes både han, hun og andre som var der, netopp oppfatter det sånn om du hang rundt halsen på han. Sorry men skjerp deg

Anonymkode: b2233...1da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (1 minutt siden):

Det må vera lov å ha det morro på fest, utan at det bør bli ryktespredning.  Nordmenn flest er innsluttet folkeslag heilt til de får seg ein fest saman. 

Å henge rundt halsen på hvem som hels å være masete og påtrengende går ikke under å ha det gøy på fest. Det går under å træshe festen

Anonymkode: b2233...1da

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver du ble veldig full og faktisk klenget på denne mannen.

Så at dette blir pratet om.

Det er vel egentlig ikke ett rykte? Men din faktiske oppførsel på denne festen?

Da er det en enkel løsning.

Du må slutte drikke, eller drikke mye mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å henge rundt halsen på hvem som hels å være masete og påtrengende går ikke under å ha det gøy på fest. Det går under å træshe festen

Anonymkode: b2233...1da

Nå var det vel ikkje hvem som helst , men bekjente eller venner. ?

Når ein går på fest må det vera lov å ha det gøy, men her kommer det mye an på om ein er Edru / eller inntak av alkohol. 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bli hjemme og slutte å 'tilfeldigvis havne på samme fest' med menn du blir 'pågående' mot i fylla. 

Anonymkode: 601ac...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skybe skrev (25 minutter siden):

Nå var det vel ikkje hvem som helst , men bekjente eller venner. ?

Når ein går på fest må det vera lov å ha det gøy, men her kommer det mye an på om ein er Edru / eller inntak av alkohol. 

Det er en STOR forskjell på og ha det gøy, og være innpåtrengende barnslig og irriterende.

man skal ha det gøy på fest, men man skal godta andre sine grenser og klare å oppføre seg..

Dette er noe DU burde vite, tydligvis så vet du ikke det siden du allerede snakker om ting du ikke aner om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (8 minutter siden):

Det er en STOR forskjell på og ha det gøy, og være innpåtrengende barnslig og irriterende.

man skal ha det gøy på fest, men man skal godta andre sine grenser og klare å oppføre seg..

Dette er noe DU burde vite, tydligvis så vet du ikke det siden du allerede snakker om ting du ikke aner om.

Vel, nå har eg vert på mange fester som du ikkje har tatt del, og har dermed ingen forutsettning for å uttale deg. 

Hvilke relasjoner ein har overfor festdeltagerne,og  hva slags festligheter ein tar del er vel  oftest avgjørende hvordan festdeltagerne oppfører seg.  Noen  er på fest for å ha det gøy, saman med bekjente, og venner ,men andre er på fest for å observere, og ha noe å skarvle om dagen etter. 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (1 minutt siden):

Vel, nå har eg vert på mange fester som du ikkje har tatt del, og har dermed ingen forutsettning for å uttale deg. 

Hvilke relasjoner ein har overfor festdeltagerne, hva slags festligheter ein tar del er vel  oftest avgjørende hvordan festdeltagerne oppfører seg. 

Nå har jeg festet i over 30 år nesten vær uke for og si det sånt, så vil nok si jeg har en del erfaringer med hva slaks fester som funker eller ikke.

Det finnes 2 type fester:

1. Uansvarlig umodne voksner som ikke klarer å oppføre seg i fylla
2. Ansvarlig voksne folk som kjenner hverandre fra før av som klarer å oppføre seg på fylla.

Jeg inviterer aldri kvinnfolk/mannfolk som ikke klarer å oppføre seg, enkelt å greit.



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg festet i over 30 år nesten vær uke for og si det sånt, så vil nok si jeg har en del erfaringer med hva slaks fester som funker eller ikke.

Det finnes 2 type fester:

1. Uansvarlig umodne voksner som ikke klarer å oppføre seg i fylla
2. Ansvarlig voksne folk som kjenner hverandre fra før av som klarer å oppføre seg på fylla.

Jeg inviterer aldri kvinnfolk/mannfolk som ikke klarer å oppføre seg, enkelt å greit.



 

Har du festet  hver uke i over 30 år, så er det grunn til å tru du har eit alkoholproblem. !😰

 

Endret av Skybe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...