Gå til innhold

Semesteroppgåve om Jehovas Vitner


Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig... her har jeg blingsa litt :rodme: . Det gikk litt fort da jeg skrev det innlegget. De tror på Jesus ja, men ikke på treenigheten. Og så tror de at Jesus snart kommer tilbake til jorda, og at de 144 000 som har omvendt flest til "de siste dagers hellige" som de heter, blir valgt ut til å komme til himmelriket. Etter at Jesus har kjmpet et blodig slag på jorden...

he he, de er ikke de som har "omvendt" flest som kommer til himmelen, men 144000 utvalgte. og så tror de ikke at jesus bokstavelig talt kommer tilbake til jorden. men tror du finner alle de opplysninger på den linken en annen ga deg lengre oppe ;)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, de er ikke de som har "omvendt" flest som kommer til himmelen, men 144000 utvalgte. og så tror de ikke at jesus bokstavelig talt kommer tilbake til jorden. men tror du finner alle de opplysninger på den linken en annen ga deg lengre oppe  ;)

Lykke til!!

Jeg har hvertfall lest i boka mi at de tror at Jesus skal komme til Jorda for å kjempe et blodig slag, og deretter skal han og 144 000 utvalgte dra opp til himmelriket. Disse skal "styre" jorda som nå har blitt et paradis. de 144 000 utvalgte tror de at er dem som omvender flest,(altså er den "flinkeste" disiplene) Det er derfor de driver så mye med evangelisering av troen sin. Du kan gjerne være uenig, men det var det som sto i boka mi :)

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitner,,,, en religiøs minoritet,, som medlemmene så fint ønsker å postulere om sin egen bevegelse.. Ok greit nok. Det er en religiøs bevegelse, med drøssevis av spetakulære læremessige krumspring.. helst bør ingen si noe negativt om læren, da er de intolerante og motstandere.. Jehovas vitner ønsker så inderlige å bli respektert av andre. Hvordan kan de kreve det , all den tid de fordømmer alle uten om dem selv, til en evig tilintetgjørelse i Harmageddon, Guds krig som snart er nær, hvor alle negative holdninger til JV vil bli belønnet med død og evig fordervelse. Menneskesyn,,, menneskesyn,,, Snart,,, Snart ,, skynd deg å bli J.V.

Er du først så uheldig å være det, finnes det ingen aktverdig vei ut av bevegelsen... Men ok, de som er J.V. , ser jo ut til å trives med frykten for Harmageddon,, eller hvis de er flinke å gå på møter og oppsøke folk i deres hjem,,,da blir de belønnet med evig liv som fullkomne mennesker på jorden , en tid da alle skal være lykkelige J.V til evig tid,,, alle smiler og er glade, og rekker hverandre epler og klapper løver,,, Dette er hva J.V. lærer,,, er det fristende??

Endret av Pjuk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare rette opp en vanlig missforståelse; Jv tror at Jesus er Guds sønn, men de tror ikke at Jesus,Gud og den hellige ånd er en og samme person.

Og det begrunner de med at den hellige treenigheten ble laget på kirkemøte i Nikea i år ett eller annet etter kristus..

De ser heller ikke logikken i at Jesus ber til sin "Far" dersom det er ham selv, og der må jeg si jeg er enig med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Og det begrunner de med at den hellige treenigheten ble laget på kirkemøte i Nikea i år ett eller annet etter kristus..

De ser heller ikke logikken i at Jesus ber til sin "Far" dersom det er ham selv, og der må jeg si jeg er enig med dem

Dualiteten mellom Jesus og Gud ble slått fast på kirkempøtet i Nikea. Treenigheten i Konstantinopel litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dualiteten mellom Jesus og Gud ble slått fast på kirkempøtet i Nikea. Treenigheten i Konstantinopel litt senere.

ja, ja - what ever, poenget mitt var at MENNESKER, PRESTESKAPET eller hva som helst OPPFANT treenigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
ja, ja - what ever, poenget mitt var at MENNESKER, PRESTESKAPET eller hva som helst OPPFANT treenigheten.

Mennesket oppfant den som i å skrive bibelen. Men treenigheten ble ikke tatt helt ut av det blå. Det var bare en form for å nøste opp løse tråder i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det begrunner de med at den hellige treenigheten ble laget på kirkemøte i Nikea i år ett eller annet etter kristus..

De ser heller ikke logikken i at Jesus ber til sin "Far" dersom det er ham selv, og der må jeg si jeg er enig med dem

hver er salig i sin tro

Endret av Pjuk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg (for øvrig eks-JV) skrev en stor oppgave for en tid tilbake om hvordan Jehovas Vitner klarte seg i Europa under 2. verdenskrig. Kjempeinteressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg tilføye,,  Det leker 4 barn i en sandkasse,, plutselig tar den ene gutten ordet og sier at , "min far er den sterkeste i hele verden"  hvorpå det reageres,,,,, åååånei  det er min far  så,,,  kanskje det blir håndgemeng,,,  hvem har  rett??

  om en Gud er brun,  gul,  høy,, sterk  stor,, treenig,, enlig,, kjempekjærlig,, sinnsyk,  hva er poenget,,,  en  eller flere  guder,,,, den rette gud  og den ikke helt så bra  Gud?? Hvordan vil du fortelle at din Gud er den store riktige Gud??

Bibelens Gud , den Gud i det gamle testamentet som krevde øye for øye,,. Hadde du begått umoral,,,,"elsket"  så skulle den personen steines,,,  eller  da de var i ørkenen og klagde mot Moses og Gud,, ble Gud så forbanna at han åpnet jorden og drepte 24000,,,  Men senere ble denne Guden innlagt på the invisible hospital,,, tror han er der ennå.

Dette ble utrolig usakelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_christina_*

hei jeg e vokst opp som et jehovas vitne men går ikke der lenger men har god gontakt me familien min e til dem ofte og de e til meg vi koser oss ofte i lag ting har forandret seg lit opp gjen om åran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...