Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er da ikke vanskelig det? Hver land deler ut poeng til de 10 med flest stemmer. 12 til beste, 10 til neste, så fra 8 ned til 1.

Anonymkode: 0e39d...975

Ja det er jo akkurat samme system man hadde før fagjuryen kom. Da var det også kun de 10 med flest publikumsstemmer som fikk poeng. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Mønepanne said:

Serbia

Gir litt mening, mange russervennlige der. Men likevel en bra plassering for Ukraina.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Snedig said:

Ja det er jo akkurat samme system man hadde før fagjuryen kom. Da var det også kun de 10 med flest publikumsstemmer som fikk poeng. 

Ja det har vel alltid vært sånn, i hvert fall siden jeg begynte å se på 70-tallet. En liten svakhet med den måten å lese opp stemmene på som de gjør nå, er at man kan regne ut hvor mange poeng som er igjen og dermed forsvinner spenningen. Jeg jeg gidder ikke å sitte med kalkulatoren for å få fasiten noen sekunder før den avsløres. Uansett hvor treeegt de leser opp poengene. 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvem er astronauten? 

Tror det er Tix selv om han leste opp stemmene, men det er jo bare gjetting. De andre to er veldig lett å gjenkjenne på stemmene, men han som bare står og veiver uten å si noe er jo ikke så enkel å gjette på. 

Anonymkode: 2961f...18b

Skrevet

Norge ble nummer seks i den første semifinalen, mens Ukraina vant overlegent.  (Link)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er Tix selv om han leste opp stemmene, men det er jo bare gjetting. De andre to er veldig lett å gjenkjenne på stemmene, men han som bare står og veiver uten å si noe er jo ikke så enkel å gjette på. 

Anonymkode: 2961f...18b

veldig vanskelig å være i både Oslo og Torino samtidig

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
delias skrev (2 minutter siden):

veldig vanskelig å være i både Oslo og Torino samtidig

Astronauter kan vel forflytte seg veldig fort? Vet vi hvor lang tid han brukte fra månen? 

Anonymkode: f6b3f...e3e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest lurven
Skrevet
Tvillingsjel skrev (11 minutter siden):

Jeg tror bare jeg må gi opp å forstå hvordan poengene deles ut. 🥵

Synes det var helt greit at Ukraina vant 💙💛

Det landet som får flest stemmer i Norge får 12 poeng fra folket, nr 2 får 10 poeng fra Norge osv helt ned til nr 10 som får 1 poeng.

De landene som blir nr 11-25 fra hvert lands folkestemmer får 0 poeng.

Sånn et det i hvert land.

Så legges poengene sammen.

Derfor kan man få maks 468 poeng fra folkestemmene. (39x12)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje folk vil se ESC fra Mariupol? Blir sikkert mye byggeaktivitet snart.

Anonymkode: fe368...475

Jeg trodde jeg kødder. Men neida. Selensky twitret det faktisk.

Anonymkode: fe368...475

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen som vet hvor mange stemmer 1 poeng utgjør?

Anonymkode: 4d68d...efc

Det er jo ikke noe gitt antall. 

Anonymkode: 2b695...722

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem er subwoolfer?

Tipper ylvisbrødrene! 

Anonymkode: 33f79...68b

Gaute Ormåsen og Ben Adams

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva Putin sier når Ukraina vant?

Anonymkode: f6b26...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kommer vel snart en tweet om at neste sending blir fra Kreml 😛 

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (28 minutter siden):

Hæ? Jeg skjønner ikke dette? Hvorfor ikke telle opp antall stemmer? Altså at hver stemme gav 1 poeng? 

Her er enkel logikk. Du har 3 land som konkurrerer gjennom stemming. Det ene landet har 150 mill, de to andre landene har 3 og 6 mill. De kan ikke stemme på seg selv. Hvordan kan landet på 150 mill vinne ved prosentvis deltagelse om alle stemmene skal telle?

Anonymkode: 69e43...50c

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, å si noe annet blir som å si at Ukraina har halve skylden i krigen nå fordi de ikke fredelig ga fra seg områdene sine til Russland. Noe jeg regner med at ingen mener. 

Ok.. Start en Palestina tråd så kan vi krangle der, selv om jeg faktisk ikke er kjempefan av alt Israel har gjort.. Når det kommer til Ukraina sin førsteplass så var det folket som avgjorde. Hvem veit.. Kanskje flertallet likte sangen, og at det er du som er politisk motivert og ikke ønsket dem seieren?

• Liker 4
Skrevet

Sjokket over at Tyskland, Island,  Frankrike og Tsjekkia havnet helt nede på listen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke noe om måten de gjør poengutdelingen på. Hadde vært mye mer interessant å tatt folkestemmene land for land, i stedet for jurystemmene.

Eller enda bedre; kutt ut jurystemmene fullstendig! La folket bestemme.

Anonymkode: c3732...3cc

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Ludovica- skrev (58 minutter siden):

Men gøy at Stprbritania kom på 2. da!

Spørs om de synes det selv da de holder rekorden for antall 2. plasser med fine 16 stykk 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig de endrer på måten de deler ut poengene på. Det er så utrolig dårlig gjort. Jeg har fortsatt vondt i magen over Tyskland, Sveits, Australia, Azerbajan og disse som fikk det så veldig i fleisen. Det må gjøre helt ufattelig vondt for dem. De jobber så hardt i lang tid, og så får de en sånn kilevink. Uff, jeg synes virkelig det er dårlig gjort av EBU å legge det opp sånn. 
Synes heller de kan droppe hele den siste opplesningen av stemmene, og heller ha det sånn at jurystemmene pluss folkestemmene legges sammen når hvert land leser opp sine poeng. Det er mye mer spennende sånn, og man slipper å gi sånne ekle beskjeder. 

Anonymkode: 30886...23e

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

unhappy-unsatisfied.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...