Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer til Ukraina. Fin låt, ikke noe dårligere enn noen andre.

Ikke overraskende å så hvor usmakelige folk er der de sitter trygt og fredelig i sine egne hjem, og klager over at de blir brydd av andres kriser.

Anonymkode: 69e43...50c

Spar meg! Det har ingenting med det å gjøre. 

Anonymkode: 879a9...7ab

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Linny111 skrev (7 minutter siden):

Gøy å se UK klare seg så bra! Kanskje vi endelig kan begynne å ta Eurovision litt på alvor igjen.

Synes egentlig det er helt greit at Ukraina vinner. MYE bedre enn Spania. Hva i all verden skjedde der? Er det seriøst så lett å få stemmer ved å vise rumpe?

Riktig påkledning og riktig kropp sanker mange mannestemmer. Det har alltid vært slik. 

Ukraina har en grei låt, så helt greit at de vinner. De trenger litt oppmuntring og selv om mange stemmer i år var rene sympatistemmer, er de viktige, de også. 

Spørsmålet nå er - hvor skal vi neste år?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags folk satt egentlig i de juryene som ga så mye poeng til Spania? Takk og lov at hun ikke kom på andreplass så hun kunne påberopt seg en slags rolle som moralsk vinner. Mest nærliggende med finale i Storbritannia neste år kanskje, men det hadde selvsagt vært en drøm om det er fred i Ukraina til da.

Anonymkode: 0e39d...975

• Liker 17
  • Nyttig 1
Gjest lurven
Skrevet

Dumt at de vant på sympati, sangen var ikke så mye bedre enn de andre.

Blir litt som å bli sammen med en du ikke egentlig liker fordi han eller hun har det litt vanskelig

Skrevet

Håper ikke den spanske rumperistinga har gitt enkelte brukere her inne varige traumer!

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig måte å dele ut stemmene på, håper de slutter med den.

Og hvem er det egentlig som sitter i disse "fagjuryene"? 

Anonymkode: 493ee...f40

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

439 poeng fra folkejuryen betyr forøvrig at de fikk over 11 poeng i snitt derfra, så på topp hos de aller fleste.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Linny111
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt said:

Riktig påkledning og riktig kropp sanker mange mannestemmer. Det har alltid vært slik. 

Ukraina har en grei låt, så helt greit at de vinner. De trenger litt oppmuntring og selv om mange stemmer i år var rene sympatistemmer, er de viktige, de også. 

Spørsmålet nå er - hvor skal vi neste år?

Jeg skjønner det, men det irriterer meg likevel :P

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spar meg! Det har ingenting med det å gjøre. 

Spar meg. Hva folk får seg til å si fordi de ikke vinner en musikkonkuranse.

Anonymkode: 69e43...50c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor mange stemmer 1 poeng utgjør?

Anonymkode: 4d68d...efc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tåpelig måte å dele ut stemmene på, håper de slutter med den.

Og hvem er det egentlig som sitter i disse "fagjuryene"? 

Anonymkode: 493ee...f40

Det lurer jeg også på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er identitetene til Subwoolfer avslørt? Hadde håpet å få sett hvem de er nå som MGP er over 😄 

Anonymkode: 9616b...b12

AnonymBruker
Skrevet

Det blir for dumt.. skal Norge donere millioner for å hjelp dem med MGP nå da? De har vel ikke penger til dette.

De fattige i Norge kan heller få hjelp!

Anonymkode: 978be...395

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt spørsmål. Jeg trodde at det kanskje var tusen, hundretusen eller en million?

AnonymBruker
Skrevet

Spennende å se hva dette gjelder

Oppdaget «irregulær stemmegiving» - seks lands jurystemmer erstattet

I en pressemelding opplyser EBU om at det ble oppdaget «irregulær stemmegiving» hos juryene i seks land.

– I en analyse av jurystemmer av EBUs avstemningspartner etter den andre generalprøven av den andre semifinalen, ble visse irregulære stemmemønstre identifisert i svarene fra seks land.

De skriver videre at de i samarbeid med sin avstemningspartner har kalkulert et alternativt resultat fra de seks landene det gjelder. Prosessen er anerkjent av den uavhengige stemmeobservatøren Independent Voting Monitor, heter det fra EBU.

– EBu tar alle mistenkte forsøk på å manipulere stemmene i Eurovision ekstremt alvorlig, og har retten til å fjerne slike stemmer i henhold til de offisielle stemmeinstruksjonene, uavhengig av hvorvidt det er sannsynlig at disse stemmene har påvirket resultatetene.

AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (14 minutter siden):

Er denne konflikten utelukkende Israel sin feil mener du? Krigen i Ukraina er utelukkende Russland sin feil.

Ja, å si noe annet blir som å si at Ukraina har halve skylden i krigen nå fordi de ikke fredelig ga fra seg områdene sine til Russland. Noe jeg regner med at ingen mener. 

Anonymkode: 0d5c9...a0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forundrer meg ikke om det bare dreier seg om at folket ikke gav 12 poeng til Ukraina og derfor ble mistenkeliggjort.

Anonymkode: eb028...988

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

1 minutt siden, Tvillingsjel said:

Godt spørsmål. Jeg trodde at det kanskje var tusen, hundretusen eller en million?

Det kommer an på hvilket land det er. Landet som kommer på tiendeplass får 1 poeng, uavhengig av hvor mange stemmer. Så et land som havner på 11. plass hos alle juryer vil få 0 poeng i konkurransen. Litt urettferdig, men ellers måtte man gitt poeng fra 1 til 25.

• Liker 2
Skrevet

UK fikk flest jurystemmer (foran Sverige, Spania og Ukraina), mens Ukraina fikk flest stemmer av folket (foran Moldova og Spania). Norge endte på 7. plass blant folket (bak Sverige).  (Link)

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Narad skrev (9 minutter siden):

Det er jo ikke arrangørene som bestemmer hvem som vinner, det var folkestemmene som var avgjørende her.
De fikk de aller fleste stemmer av seere. Et ras av stemmer.
Folket sin stemme som vant.

Det vet jeg jo. Men det var jo tydeligvis bestem på forhånd. Alle visste de skulle vinne, så hva var poenget med sendingen? Sympatistemmer er helt idiotisk i en låtskriverkonkurranse 🙄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...