Gå til innhold

Hadja Tajik laget fiktiv leiekontrakt for å unndra skatt


Gjest Urias

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (På 2/21/2022 den 8.06):

At hun to dager før gikk til frontalangrep på aftenposten for å ville publisere samme sak, sier vel litt. Jeg er så utrolig glad for at vi har medier i Norge som graver på slike snyltere.

Det var ikke samme sak. Den Aftenposten ville "avsløre", var ikke langt nær så alvorlig. Kanskje en ikke-sak. Men ved å rette fokus mot den, trodde hun nok at den grove svindelsaken med forfalskning av leiekontrakt, ville "bli borte"...

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Grosny skrev (1 time siden):

De har Raymond, og jeg tror han er noe av det beste i Ap.

Herregud NEI

Er han det beste i AP må AP legges ned

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Herregud NEI

Er han det beste i AP må AP legges ned

Jeg ønsker meg et sosialdemokratisk populistisk parti som er lojalt mot landet og innbyggerne. Morsomt om det kunne stjele masse velgere fra Sv, Ap og Rødt.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker meg et sosialdemokratisk populistisk parti som er lojalt mot landet og innbyggerne. Morsomt om det kunne stjele masse velgere fra Sv, Ap og Rødt.

Ja det er jeg helt enig i :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, brudd på opphavsrett og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (2 timer siden):

Sakens fakta, selvfølgelig.  Jeg leste de tre-fire første i leggene her som er usaklig og uten fakta. Det holdt.

Hvilke fakta i saken konkret? Hva tenker du konkret på som ikke er omtalt i artiklene i VG og Aftenposten? Har du lest denne tråden?

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abella skrev (2 timer siden):

Tajik bruker samme metode som Trump: angripe pressen når hun vet de skal skrive noe negativt om henne. Skummelt at vi har en potensiell statsministerkandidat uten respekt for pressens arbeid. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/14592943/

 

Vil vi ha vår egen Trump i Norge?

Nei, nei, nei. Vi trenger ikke egen Trump i Norge. Trumps avledningsmanøvre funket kun på hans fanklubb, men var en PR-messig fiasko. At vi har et statsråd i Norge som bruker Trumps PR-strategi er jaw-dropping.

Blondie65 skrev (2 timer siden):

Ropstad løy i en uke før han ga seg. Så jeg ser ikke akkurat at han er mer stoisk enn Hadyia.

Han ble presset fra alle kanter og valgte å beholde det lille integriteten som var igjen ved å innrømme alt. Det gjenstår å se om presset mot Tajik for å innrømme alt blir likedan. Jp lengre det drøyer, jo større skade gjør hun på politikerne generelt og Ap konkret.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (2 timer siden):

Det vel slik at de fleste av oss ikke ønsker å betale mer skatt enn absolutt nødvendig. Stortingspolitikerne er nok ikke noe unntak her. Den største utfordringen her er at de som skal gi råd til stortingspolitikerne gir råd som er direkte feil noe som gjør at alle tror at dette er egentlig OK. Og inntil Ropstad saken forstår jeg at noen kunne tenke det. Etter den saken er man særdeles arrogant og i en egen "reglene gjelder ikke for meg" klasse når man "ikke husker", insisterer på at "jeg har ikke gjort noe galt" osv. Så arrogante mennesker ønsker ikke jeg skal styre landet.

Det er jo tydelig satt igang en mediestrategi her med å fokusere på den minst alvorlige, (Aftenposten). Men tenker det er to ting som blir tydelig nå. Vi trenger en fri og uavhengig presse, og når de på toppen av samfunnet kan trå feil, må vi ha forståelse for at det kan også de som står nederst (nav skandalen) .

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredelig skrev (2 timer siden):

Det var ikke samme sak. Den Aftenposten ville "avsløre", var ikke langt nær så alvorlig. Kanskje en ikke-sak. Men ved å rette fokus mot den, trodde hun nok at den grove svindelsaken med forfalskning av leiekontrakt, ville "bli borte"...

Ja, Aftenposten fant bare den mindre av de to forbrytelsene og Tajik nå lager sirkus av det for å rette fokuset vekk fra den mer alvorlige av de to forbrytelsene - nemlig de 3 årene og den fiktive leieavtalen.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

Det er jo tydelig satt igang en mediestrategi her med å fokusere på den minst alvorlige, (Aftenposten). Men tenker det er to ting som blir tydelig nå. Vi trenger en fri og uavhengig presse, og når de på toppen av samfunnet kan trå feil, må vi ha forståelse for at det kan også de som står nederst (nav skandalen) .

Heldigvis er det kun Ap-tilhengerne som kan la seg lure av strategien. Vi, andre, gjennomskuet den. Vi retter fokuset riktig sted. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om saken før nå, så jeg har et spørsmål.

Vet vi at hun ikke betalte foreldrene sine?

Er da rimelig vanlig med hjemmesnekra kontrakter for folk som bor hos foreldrene sine. Jeg hadde også det da jeg begynte å jobbe mens jeg fortsatt bodde hjemme.

 

Dessuten har jeg en løsning på problemet: alle må skatte av sin pendlerbolig, uansett bosituasjon.

Endret av Stonegiant
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 timer siden):

De har Raymond, og jeg tror han er noe av det beste i Ap.

Raymond er en grei fyr, men han er jo i 60-åra, og nok altfor gammel til å ta over etter Støre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (2 minutter siden):

Ikke hørt om saken før nå, så jeg har et spørsmål.

Vet vi at hun ikke betalte foreldrene sine?

Er da rimelig vanlig med hjemmesnekra kontrakter for folk som bor hos foreldrene sine. Jeg hadde også det da jeg begynte å jobbe mens jeg fortsatt bodde hjemme.

Kontrakten var mellom henne og en nabofamilie nær foreldrene, et sted hun innrømmer å aldri ha bodd.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bellalala said:

Kontrakten var mellom henne og en nabofamilie nær foreldrene, et sted hun innrømmer å aldri ha bodd.

Ja, den er kjip. 😆

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBukser skrev (6 minutter siden):

Raymond er en grei fyr, men han er jo i 60-åra, og nok altfor gammel til å ta over etter Støre.

Tror han bare er 62, Støre er mye eldre, ser iallfall slik ut.

Kobla er også fin, men han er enda littegrann eldre.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Tror han bare er 62. Kobla er også fin, men han er enda littegrann eldre.

Og han er enda eldre når Støre først går av. 

Ved neste lederskifte i AP så ønsker nok medlemmene en ny generasjon, ikke en fra samme generasjon som Støre og Stoltenberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Grosny skrev (4 minutter siden):

Tror han bare er 62, Støre er mye eldre, ser iallfall slik ut.

Kobla er også fin, men han er enda littegrann eldre.

Støre/Raymond er begge 61.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (16 minutter siden):

Og han er enda eldre når Støre først går av. 

Ved neste lederskifte i AP så ønsker nok medlemmene en ny generasjon, ikke en fra samme generasjon som Støre og Stoltenberg. 

Tiden for hvite middelaldrende menn i Ap-ledelsen er nok over. Neste leder blir nok en transseksuell innvandrer sittende i rullestol.

Endret av AnonymBukser
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (3 minutter siden):

Og han er enda eldre når Støre først går av. 

Ved neste lederskifte i AP så ønsker nok medlemmene en ny generasjon, ikke en fra samme generasjon som Støre og Stoltenberg. 

Jeg er ikke helt trygg på neste generasjon, men Victoria Evensen kan være god.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
AnonymBukser skrev (22 minutter siden):

Tiden for hvite middelaldrende menn i Ap-ledelsen er nok over. Neste leder blir nok en transseksuell innvandrer.

 Neste AP-leder blir en innvandrerkvinne som er blendahvit på innsiden. 

Endret av Storebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...