Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke strøm regning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved overtagelse så skal man lese av strømmåler. I overtagelse protokollen så går det an å tegne forsikring der og da. Hos meg så var det en håndfull tilbud å velge mellom. Jeg valgte den leverandøren jeg ønsket, men avtalen var ikke den jeg ønsket men det ordnet jeg opp dagen etter. 

Sjekk overtgaelseprotokollen hva du skrev der. Jeg fikk kopi på mail. 

Dersom du ikke har tegnet abonnement hos noen, så er det stor sjanse for at du mottar pliktstrøm og den er svindyr. 
Du må da vite hvor strømmåleren din er. Et raskt google søk sier at Smart Energi er lokal strømleverandør hos Fredrikstad. Ring dem og be om hjelp. Tegn et abonnement, i dag! For pliktstrøm er skammelig dyrt og nå er strømprisene dyre generelt i tillegg. Bare tegn et abonnement, ikke bind deg til noe! Mange har fastpris avtaler i en periode, styr unna akkurat nå. Spotpris er som oftest billigst. Fastpris er stabilt men det er som oftest dyrest og du må betale for å bryte avtalen.
Du kan bytte avtale og leverandør senere, bruk https://www.strompris.no/ og finn den billigste og beste avtalen for deg. Det er raskt og enkelt å bytte, så ikke bekymre deg om det i dag om det blir for mye å sette seg inn i. Det viktigste er å tegne en spotpris avtale, i dag. 

Tviler sterkt på at selger har betalt dobbel strømregning i 8 måneder/1 år. Så du har nok pliktstrøm. 

Anonymkode: 47d4a...1e5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melise__87 skrev (1 minutt siden):

Bir dere i borettslag/sameie med strøm ink i fellesutgiftene kanskje? 

varme pleier å være inkludert, tror ikke strøm. 

Anonymkode: 16c6d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melise__87
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

varme pleier å være inkludert, tror ikke strøm. 

Anonymkode: 16c6d...887

Ja det er kanskje sant 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper dere har satt av rundt 20 000,- 😅

Anonymkode: 45f07...0ba

1 år/8 måneder med pliktstrøm, med høye strømpriser i vinter... tror nok regningen er mye hørere enn som så. 

Anonymkode: 47d4a...1e5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler sterkt på at selger har betalt dobbel strømregning i 8 måneder/1 år. Så du har nok pliktstrøm. 

 

jeg tipper selger har sagt opp abonnementet og hatt en oppsigelstid til utflytnings dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (2 minutter siden):

jeg tipper selger har sagt opp abonnementet og hatt en oppsigelstid til utflytnings dato. 

Går det ikke automatisk når man leser av strømmåleren på visning? Må selger si opps trommen i tillegge? Hva er da poenget med avlesning?

Anonymkode: 41572...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selv om det skulle være pliktstrøm, skulle man jo tro det ville ha kommet regninger i løpet av denne åttemånedersperioden? Om man betaler månedlig, kvartalsvis eller for den saks skyld en gang i halvåret :klo: 

Pliktstrøm eller avtale, regning får man uansett?

 

TS, har den du bor sammen med god kontroll på økonomien, eller kan det tenkes at vedkommende sniker seg til å kaste strømregningene i søpla, og lyver om det etterpå?

Søkt spørsmål, jeg vet,  men jeg har faktisk en person i omgangskretsen som holder på sånn så jeg må bare spørre.

Anonymkode: b529d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går det ikke automatisk når man leser av strømmåleren på visning? Må selger si opps trommen i tillegge? Hva er da poenget med avlesning?

Anonymkode: 41572...452

ikke godt å si.

men alle eiere har jo selvstendig strømavtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men selv om det skulle være pliktstrøm, skulle man jo tro det ville ha kommet regninger i løpet av denne åttemånedersperioden? Om man betaler månedlig, kvartalsvis eller for den saks skyld en gang i halvåret :klo: 

Pliktstrøm eller avtale, regning får man uansett?

 

TS, har den du bor sammen med god kontroll på økonomien, eller kan det tenkes at vedkommende sniker seg til å kaste strømregningene i søpla, og lyver om det etterpå?

Søkt spørsmål, jeg vet,  men jeg har faktisk en person i omgangskretsen som holder på sånn så jeg må bare spørre.

Anonymkode: b529d...61a

Fakturaer kan dukke opp på ulike steder, feks nettbank og ulike nettposter. Søppelpost i mailen. En gammel mail. 

Anonymkode: efcf1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (40 minutter siden):

Bor dere i borettslag eller sameie da? Har du sjekket hva fellesutgiftene går til? Kan jo være dere betaler det gjennom de, men slikt må dere jo få vite eller finne utav selv når dere kjøper, høres jo helt merkelig ut.

Tror nok ingen borettslag eller sameier tar hele strømregningen via fellesutgiften. Da er det kun snakk om utgifter i forbindelse med fellesområde som kjeller, fellesvaskeri, billading og slikt. Fjernvarme og varmtvann kan være inkludert, men da hadde jo TS fått avregning på det. For det bruker å være forskuddsbetaling via fellesutgiftene også avregning en eller flere ganger i året opp mot faktiske utgift. Det å ta 100% av strømregningen for hver enkel beboer via sameie/borettslag skjer nok kun i typ omsorgsboliger. 

Men det er lett for TS å sjekke om fjernvarme og varmtvann går via fellesutgiftene. Sjekk vedtektene i sameiet/borettslaget. Sjekke regningen for fellesutgiftene eller sjekke salgsoppgaven til boligen som man fikk ved kjøp av bolig. 
Og om det er det, så er det fortsatt en annen strømregning som ligger et sted å venter på å bli betalt. 
 

Anonymkode: 47d4a...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fakturaer kan dukke opp på ulike steder, feks nettbank og ulike nettposter. Søppelpost i mailen. En gammel mail. 

Anonymkode: efcf1...345

Men dersom regning på mail ikke betales, er min erfaring at man får både purring og inkassovarsel på papirpost.

Anonymkode: b529d...61a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dersom regning på mail ikke betales, er min erfaring at man får både purring og inkassovarsel på papirpost.

Anonymkode: b529d...61a

Tror det stemmer ja🤔

Anonymkode: efcf1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men dersom regning på mail ikke betales, er min erfaring at man får både purring og inkassovarsel på papirpost.

Anonymkode: b529d...61a

den kom på papir. 

Anonymkode: 16c6d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har tatt dere åtte måneder finne ut av at dere ikke får strømregning? Det er jo noe av det første man ordner når man flyttet inn et nytt sted… tegne strømabbonemnet… sløvt av dere

Anonymkode: 1110a...0fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og det har tatt dere åtte måneder finne ut av at dere ikke får strømregning? Det er jo noe av det første man ordner når man flyttet inn et nytt sted… tegne strømabbonemnet… sløvt av dere

Anonymkode: 1110a...0fa

Helt vanvittig sløvt, faktisk. Strømprisene har jo vært i nyhetsbildet i månedsvis, så man burde jo virkelig fått noen påminnelser om at alle andre faktisk får noe som heter strømregning? 

Anonymkode: edde8...5be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt vanvittig sløvt, faktisk. Strømprisene har jo vært i nyhetsbildet i månedsvis, så man burde jo virkelig fått noen påminnelser om at alle andre faktisk får noe som heter strømregning? 

Anonymkode: edde8...5be

TS trodde det kom automatisk en strømregning i posten... det er derfor TS har startet en tråd for å få verdifull informasjon fra andre her. 

Anonymkode: 16c6d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS trodde det kom automatisk en strømregning i posten... det er derfor TS har startet en tråd for å få verdifull informasjon fra andre her. 

Anonymkode: 16c6d...887

Men det burde faktisk ikke ta ett år før man oppdaget at den strømregningen ikke kom. 

Anonymkode: edde8...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det burde faktisk ikke ta ett år før man oppdaget at den strømregningen ikke kom. 

Anonymkode: edde8...5be

Det kan være misforståelser, samt når dagen er full av aktiviteter så er det lett at noe kan oversees. 

Anonymkode: 16c6d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være misforståelser, samt når dagen er full av aktiviteter så er det lett at noe kan oversees. 

Anonymkode: 16c6d...887

Altså man lar det ikke gå 8 måneder der man ikke har mottatt strømregning eller informasjon om hvordan ting fungerer... Visse ting prioriterer man uansett hvor full dagen er av aktiviteter. De siste månedene så har jo ikke folk gnålt om annet enn strømregninger og så har ikke ts en gang mottatt regning eller informasjon.. Meget spesielt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...