Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke strøm regning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi kjøpte leilighet i for 1 år siden og flyttet inn for 8 mnd siden. Vi har aldri mottatt strøm regning.  Aldri hatt problem med strømmen. Men lurer  på hvor regningen blir av? Er det gamle eieren som betaler uten at hun er klar over det?? Har prøvd å komme i kontakt med henne men ser ut som hun har byttet tlf nr.

Før vi kjøpte leilighet bodde vi i studentbolig og strømmen var inkludert i husleien så vi har aldri hatt noe strøm avtale på vårt navn

Anonymkode: 26fc0...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ikke har tegnet strømabonnement og dette ikke er dekket av sameiet/borettslag så kan det være det ligger en regning et sted og vokser. Har dere eget sikringskap? Hva sier kjøpskontrakten? Eventuelle vedtekter for borettslag/sameie?

Anonymkode: efcf1...345

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet dere strømmen over på dere når dere flyttet inn? Bor dere i borettslag/sameie? Har dere ikke ringt å etterlyst regning heller, dere vet hvilket selskap dere tilhører?

Husker det tok litt tid før jeg og fikk regning siden vi da fikk regning hver 3 måned men det visste jo ikke jeg så jeg ringte selvsagt å etterlyste den etter litt under 2 måneder... Men dere har vel lagt vekk penger til når regningen kommer, ser for meg den blir stor hvis ikke dette allerede er betalt gjennom eventuelle fellesutgifter... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis dere ikke har tegnet strømabonnement og dette ikke er dekket av sameiet/borettslag så kan det være det ligger en regning et sted og vokser. Har dere eget sikringskap? Hva sier kjøpskontrakten? Eventuelle vedtekter for borettslag/sameie?

Anonymkode: efcf1...345

Nei vi har ikke tegnet noe strøm abonnement. 

Ringte hafslund og spurte hvorfor vi ikke får strømregning men ingen skjønte noe. De bare hæ hva er det du mener??

Anonymkode: 26fc0...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at forrige leieboer har glemt å si opp og hadde automatisk trekk på strømregningen. Dette burde du prøve å rydde opp i kjapt så du ikke får en enda større overraskelse. Du burde jo visst at noe var feil og det er du som forbruker strømmen. Selvfølgelig skal du betale.

Anonymkode: d26b9...435

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere egen strømmåler? Er det sameie eller borettslag eller ingen av delene?

Anonymkode: efcf1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei vi har ikke tegnet noe strøm abonnement. 

Ringte hafslund og spurte hvorfor vi ikke får strømregning men ingen skjønte noe. De bare hæ hva er det du mener??

Anonymkode: 26fc0...b61

Bor dere i borettslag eller sameie da? Har du sjekket hva fellesutgiftene går til? Kan jo være dere betaler det gjennom de, men slikt må dere jo få vite eller finne utav selv når dere kjøper, høres jo helt merkelig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg dere inn her og se hva dere finner ut

Sitat

 

Det enkleste for å se hvilken strømleverandør du har i dag, er å logge deg inn via elhub.no. Når du logger deg inn her vil du se en oversikt over din «strømportal».

Til høyre finner du din nåværende strømleverandør og når strømavtalen ble inngått. Har du eksempelvis Fjordkraft som strømleverandør, vil du se at det står «Fjordkraft AS» oppført som din kraftleverandør.

Oversikten viser også målepunktet, altså adressen din, ID for målepunktet og netteier. Du vil i tillegg se årsforbruket ditt oppført i kWh.

 

 

Anonymkode: b529d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Logg dere inn her og se hva dere finner ut

 

Anonymkode: b529d...61a

Får ikke til å logge inn

Anonymkode: 26fc0...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får ikke til å logge inn

Anonymkode: 26fc0...b61

Man logger inn med bank ID, har du ikke det?

Anonymkode: b529d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man logger inn med bank ID, har du ikke det?

Anonymkode: b529d...61a

Jeg får heller ikke logget inn. Ser ut til at det er noe feil med siden. 

Anonymkode: bfa12...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo ganske sprøtt... Du har vel ikke gått rundt å trodd at du hadde gratis strøm i 8 måneder? Jeg tror det mest sannsynlige er at det ligger en regning å vokser en eller annen plass, og at du plutselig får regning for årsforbruk. 

Anonymkode: 023a0...b57

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei

Vi kjøpte leilighet i for 1 år siden og flyttet inn for 8 mnd siden. Vi har aldri mottatt strøm regning.  Aldri hatt problem med strømmen. Men lurer  på hvor regningen blir av? Er det gamle eieren som betaler uten at hun er klar over det?? Har prøvd å komme i kontakt med henne men ser ut som hun har byttet tlf nr.

Før vi kjøpte leilighet bodde vi i studentbolig og strømmen var inkludert i husleien så vi har aldri hatt noe strøm avtale på vårt navn

Anonymkode: 26fc0...b61

tviler på at dere har tegnet noe strøm abonnement. 

Jeg hadde en situasjon der jeg leide leilighet i byen, og jeg hadde tydeligvis ikke tegnet noe strøm abonnement, men etter en hvis tid så dumpet det en slags tvangstrøm i posten som jeg måtte betale... 

Anonymkode: 16c6d...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får heller ikke logget inn. Ser ut til at det er noe feil med siden. 

Anonymkode: bfa12...9e1

Nei, jeg får faktisk heller ikke til å logge inn, ser jeg. Irriterende. 

Anonymkode: b529d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte dere ut skjema for overføring av strøm på overtagelsen, samt leste av strømmåleren?

Anonymkode: 41572...452

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er det ikke en automatikk når nye mennesker flytter inn i bolig?

For jeg regner med dem som har bodd der forut har sagt opp abonnement og er i oppsigelstid. 

Er vanlig prosedyre at nye eiere/leietakere selv må ta kontakt med en strømleverandør? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det her er jo ganske sprøtt... Du har vel ikke gått rundt å trodd at du hadde gratis strøm i 8 måneder? Jeg tror det mest sannsynlige er at det ligger en regning å vokser en eller annen plass, og at du plutselig får regning for årsforbruk. 

Anonymkode: 023a0...b57

Det vil vel da være pliktstrøm, siden det ikke er tegnet abonnement? Og the joy😬

Anonymkode: efcf1...345

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...