Gå til innhold

Hvordan gå ned 20 kg til sommeren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/17/2022 at 4:13 AM, AnonymBruker said:

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Letteste måten å gå ned i vekt på er å være aktiv hele dagen og slutte å spise som en gris.

Anonymkode: 7f87c...a79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Letteste måten å gå ned i vekt på er å være aktiv hele dagen og slutte å spise som en gris.

Anonymkode: 7f87c...a79

Som en gris? Virkelig? 

Anonymkode: 51831...a01

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (24 minutter siden):

Jeg slanker meg nå. Har gått mye opp de siste to årene, og trivdes ikke med meg selv.  Begynte for litt over en måned siden, og i dag var jeg på vekta. - 5, 8 kilo, og er veldig fornøyd med det. Regner med at det blir litt mindre kommende måned, men satser på å ta av meg 15 kilo til sammen til sommeren, og da har jeg bare 9,2 kilo igjen på 4 måneder som burde være overkommelig. Det gjelder å smi mens jernet er varmt og motivasjonen er på topp. 

Jeg har spist lite karbohydrater, mye sunne proteiner, kuttet alt av sukker.  Gått tur hver dag, og litt lenger enn jeg pleier. Har hund, så går alltid tur, men nå har det blitt litt mer trening og fart i det. Jeg tenker vel nå at jeg skal melde meg på treningssenter for å få litt muskler og hjelp av vekter for å forbrenne og trene meg litt opp. 

Det var SÅÅÅ kjekt å gå på vekta i dag. Helt fantastisk å se resultater både i speil, på klær og på tallet på vekta. 

Bra jobba! Jeg forstår ikke hvordan du klarer å veie deg så sjeldent når du slanker deg! Jeg veier meg hver dag nå🙈 Hadde ikke klart å holde motivasjonen oppe med veiing en gang i måneden. Men høres jo digg ut å se store endringer😃

Anonymkode: ec3d1...5f7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (På 17.2.2022 den 8.13):

Kaloriunderskudd. Eneste måten. Hvordan du oppnår dette er opp til deg - spise mindre, spise sunnere, spise matvarer med mindre kalorier, trene mer, telle kalorier... 


Nei. det er ikke eneste måten. Det er heller ikke den sunneste måten. Man kan forstatt gå i kaloriunderskudd, uten å telle kaloriene. Bedre å lære seg hva som er passelige porsjoner, spise seg forsynt, men ikke stappmett. 

Spise renere i stedet for å telle kalorier. Man kan fint gå i kaloriunderskudd, og likevel spise møkk og dritt. Riktignok går man ned i vekt, men man vil da være feilernært. Kaloritelling går til hodet på mange, og det er en forferdelig måte leve på. Et usunt forhold til mat rett og slett.

Anonymkode: 111e1...7fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Bra jobba! Jeg forstår ikke hvordan du klarer å veie deg så sjeldent når du slanker deg! Jeg veier meg hver dag nå🙈 Hadde ikke klart å holde motivasjonen oppe med veiing en gang i måneden. Men høres jo digg ut å se store endringer😃

Takk 😊

Jeg greide ikke det først. Jeg veide meg etter en uke, og så tre dager etter. Så fornøyd etter en uke da jeg hadde tatt av meg 2,5 kilo, der sikkert en del var vann- Så gikk jeg ned i kjelleren da jeg gikk opp 1 kilo 3 dager etter!! Da bestemte jeg meg for å veie meg en gang i måneden og ha et klart mål. Da slipper jeg å stresse, og kan bare konsentrere meg om å kjenne litt på kroppen, lage meg sunn og god mat. Prøver å kvitte meg med det stresset :)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):


Nei. det er ikke eneste måten. Det er heller ikke den sunneste måten. Man kan forstatt gå i kaloriunderskudd, uten å telle kaloriene. Bedre å lære seg hva som er passelige porsjoner, spise seg forsynt, men ikke stappmett. 

Spise renere i stedet for å telle kalorier. Man kan fint gå i kaloriunderskudd, og likevel spise møkk og dritt. Riktignok går man ned i vekt, men man vil da være feilernært. Kaloritelling går til hodet på mange, og det er en forferdelig måte leve på. Et usunt forhold til mat rett og slett.

Anonymkode: 111e1...7fb

Å være i et kaloriunderskudd er den eneste måten å gå ned i vekt på, jo. Det er fakta. Gjerne finn meg en anerkjent studie som sier noe annet.

Men selvsagt kan man havne i et kaloriunderskudd uten å telle kalorier. Du misforstod innlegget mitt, fordi jeg ramset bokstavelig talt opp ulike måter man kan oppnå et underskudd på (spise mindre, spise sunnere, spise matvarer med mindre kalorier, trene mer, telle kalorier... ). Å telle kalorier er en effektiv måte fordi da er man omtrent sikret å oppnå vektnedgang, mens med de andre metodene må man som regel prøve seg litt fram. 

Jeg har valgt å telle kalorier nettopp fordi det tillater meg å spise nøyaktig hva jeg ønsker, samtidig som jeg går ned i vekt. Å påstå at det er en forferdelig måte å leve på er snevert. Hva som fungerer for deg fungerer ikke nødvendigvis for alle, og jeg kjenner mange som teller kalorier og som har et fint forhold til mat. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (På 17.2.2022 den 4.22):

Frukt = mye sukker? 

Jeg tar gjerne imot tips til å gå opp 10-15 kg til sommeren 😄

testosteron, proteiner og trening. Testosteron får du hos legen.

Testosteron gjør deg kåtere, hissigere, tar mer sjanser og man får oppleve ungdommen på nytt. Bare husk å få resept fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 10.53):

Hei, hei. Jeg har gått ned ganske mye til sammen (fra 130 kg til 70 kg). Da jeg veide 82 kg gikk jeg ned 10 kg på nøyaktig 1 måned! Veide akkurat 72 kg etter 30 dager. Da trente jeg 7 dager i uken + jeg telte ALT av kalorier og prioriterte å spise en del proteiner.

Så jo, det er fullt mulig. Synes også det var fryktelig irriterende med alle som sa "det er ikke bra for kroppen, 0,5 kg i uken, bla bla bla". Noen av oss gidder rett og slett ikke å vente i 6 måneder på å gå ned 20 kg. Det er for lenge. 

Anonymkode: fac63...845

Mennesker med fedme kan gå ned mye fortere enn mennesker som ikke har like mye å miste. Jeg har selv gått ned 13 kg siden sommer, men jeg veide ikke like mye i utgangspunktet. Hadde jeg gått ned mer, hadde jeg ikke klart å gjøre det på en sunn måte.

Husk også at fort vektnedgang øker risikoen for løs hud! 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det ts?

Anonymkode: ec3d1...5f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 7.12):

Ikke dumt å starte med en faste f.eks juicefaste. Det renser kroppen og gir masse energi.  I tillegg så smaker mat utrolig godt etterpå og det er enklere å bli tilfreds med sunn og ren mat. Du får også mental styrke. Les deg opp på forhånd.

Anonymkode: 8f5e8...2ce

At juice faste eller faste renser kroppen er tull da 😄 Kroppen renser seg selv, derfor du har nyrer og lever. 

Anonymkode: 2dc34...de5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2/17/2022 den 4.13):

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Dropp frukt, spis egg, hvit fisk, rent kjøtt og kylling. Pluss grønsaker. Med måte. Få mer enn 25000 skritt om dagen og sørg for å få pulsøkning 3 ganger om dagen. Morgentrening er mest effektivt. Det er viktigere å sette igang pulsøkning og forbrenning enn det det er å holde på så lenge.  20 min økter er nok. 

Anonymkode: 3679e...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 20 kg fra 1.januar til 28.februar i år. Lavkarbo med lite variert mat. Spiste max 10 forskjellige matvarer. Trente litt.

Hvem gidder å gå ned 0.5 kg i uka.... 

Anonymkode: 659ac...1f0

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Gikk ned 20 kg fra 1.januar til 28.februar i år. Lavkarbo med lite variert mat. Spiste max 10 forskjellige matvarer. Trente litt.

Hvem gidder å gå ned 0.5 kg i uka.... 

Anonymkode: 659ac...1f0

Det skal jo helst være en livsstilsendring. Har du et mål om å gå ned veldig mye på kort tid så må du på diett, og da øker faren for å falle tilbake så fort som dietten er over og målet er nådd. 

Jeg har brukt et halvt år på å gå ned 13 kg. Skal ned minst 10 kg til, men jeg tar min tid. Har til og med hatt to runder hvor jeg kun fokuserte på oppretteholde den nye vekta i et par uker. Det har gjort denne prosessen langt lettere, og det er null løs hud å se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 21.17):

Gikk ned 20 kg fra 1.januar til 28.februar i år. Lavkarbo med lite variert mat. Spiste max 10 forskjellige matvarer. Trente litt.

Hvem gidder å gå ned 0.5 kg i uka.... 

Anonymkode: 659ac...1f0

Det er nå jobben skal gjøres. Vedlikehold og varig kost- og livsstilsendring. Hva viser vekta om et halvt år?

Anonymkode: dbfee...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 21.17):

Gikk ned 20 kg fra 1.januar til 28.februar i år. Lavkarbo med lite variert mat. Spiste max 10 forskjellige matvarer. Trente litt.

Hvem gidder å gå ned 0.5 kg i uka.... 

Anonymkode: 659ac...1f0

Ikke så lenge før de kiloene er på igjen. Garantert! 

Anonymkode: 39d8b...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 4.13):

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Hvordan går det, gått ned noe? 

Anonymkode: 39d8b...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2/17/2022 den 4.13):

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Hvordan renser frukt opp i kroppen?

Anonymkode: 55129...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 4.13):

Hva er beste måten å gå ned i vekt på? Trenger å gå ned 20 kg. 

Jeg liker å være aktiv ute i naturen, gå tur, sykle, gå på ski, eller gjøre yoga hjemme. 

Jeg er veldig motivert til å drikke sitronvann og spise salat. Har hørt at frukt er veldig bra å spise da det renser godt opp i kroppen og fjerner fett. 

Anonymkode: a0522...001

Har en kompis som gikk ned 18 kg på 6 mnd med lavkarbo diett, han spiser seg god og mett men kuttet ned alt av sukker inkl frukt, spiste litt bringebær. Han var i perioder i ketose pga det lave inntaket av karbo, fikk typisk ketoseånde blandt annet, men det er borte nå.

Han har holdt vekten selv om han unner seg litt kaker og is innimellom nå, han har begynt å trene tennis og går tur hver dag. Han spiser fortsatt lavkarbo, baker eget lavkarbo brød.

Endret av Carabilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (20 timer siden):

Har en kompis som gikk ned 18 kg på 6 mnd med lavkarbo diett, han spiser seg god og mett men kuttet ned alt av sukker inkl frukt, spiste litt bringebær. Han var i perioder i ketose pga det lave inntaket av karbo, fikk typisk ketoseånde blandt annet, men det er borte nå.

Han har holdt vekten selv om han unner seg litt kaker og is innimellom nå, han har begynt å trene tennis og går tur hver dag. Han spiser fortsatt lavkarbo, baker eget lavkarbo brød.

Siden Ts skreiv dette i fjor så fikk hun nok svar da 😉

Anonymkode: de9f7...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden Ts skreiv dette i fjor så fikk hun nok svar da 😉

Anonymkode: de9f7...1e5

Så ikke på datoen jeg 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...