Gå til innhold

Hvor mye gjeld har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to, begge er 25. Vi har rundt 3 mill i gjeld totalt, som består av boliglån, to billån og to studielån. 

Anonymkode: fff19...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 5000 på kredittkortet (som blir betalt før renter påløper).

• Liker 1
Skrevet

Gjeldsfri. Leier foreløpig. 

Anonymkode: 99529...c5b

• Liker 1
Skrevet

2,6 mill i boliglån (billån baket inn). Maks lån, vi kan ikke få mer da huset har en markedsverdi på like under 3 mill nå, vi har to barn, bor i en kommune som topper lista på eiendomsskatt og har lav inntekt (er ufør). Føler vi sitter fast her nå etter boligprisene falt. Verdien på huset var 3,2 i sommer. Vi var nettopp i banken og forhørte oss om å kjøpe en mindre og billigere bolig å bo i. Det går akkurat ikke :( Må selge huset for over 3,2 og det tror jeg ikke vi får. Men krysser fingrene etter mannen sin kommende lønnsforhandling, det var nemlig ikke snakk om mange kronene før likviditeten gikk i pluss og banken kunne være rund i kantene mtp egenkapitalen siden situasjonen bedrer seg kraftig for oss ved å kjøpe den boligen :) 

Anonymkode: 96d45...90f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

9,5 mill i boliglån alene som 32 åring. Total verdi på eiendom 14,5.

Månedlige utgifter 59.000,- men går fint rundt.

Inntekt 950.000 i året brutto.

Anonymkode: e4df4...4cf

Hvordan fikk du lånt så mye? Det er jo nesten 10x inntekt

• Liker 3
Skrevet

Vi er i begynnelsen av 30 årene, bolig verdt 5 mill. Gjeld 4,6 mill, boliglån og to studielån. Ingen gjeld på bilen, og ingen annen "usunn" gjeld (kredittkort, forbruksgjeld, ting på avbetaling etc). 

Anonymkode: c8c3f...104

Skrevet

4 870 000,- på enebolig. Bakt inn bil og nausttomt på samme lån.

verdi på hus + tomt ca 7,4 million.

Anonymkode: 3bc05...bd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 17.45):

Jeg har fått slettet det jeg kan. Som ufør får man ikke alt slettet uansett, det er avhengig av inntekten. Har relativt høy uførepensjon.

Anonymkode: 03215...8eb

Noen uføre får slettet alt.  Jeg tjente dessverre ca 6000 kroner for mye til å få alt slettet, så jeg fikk satt mitt ned til rett under 60 000 (har 43 000 igjen å betale per nå). Men det betyr at jeg fikk slettet 265 000.

Anonymkode: c184a...00c

Skrevet

Vi blir 30 i år, og har straks to barn. Har en halvpart av en tomannsbolig og to biler. Har akkurat fått en verdivurdering på boligen til 5,5 mill, og boliglånet er 2,5 mill. Bilene har kanskje en samlet verdi på 500k nå, en bensin og en elektrisk, og lånene er rundt 150 k tror jeg.

Boligen vi bor i er ikke en vi vil bo i for alltid, og det er ganske dyrt med eneboliger her, så gjeldsfrie føles det aldri ut som vi skal bli. Skulle gjerne byttet ut den ene bilen med en stor elbil, men da må vi låne mer da også. Har per nå ikke lyst på mer lån da alt virker så usikkert, og vi ligger rundt medianlønn begge to.

Én dag har vi forhåpentligvis råd til en enebolig, men skal ikke klage på det vi har.

Anonymkode: b68d8...baa

Skrevet

Begge 30. 

Har ikke lån, hverken på bilen eller leiligheten. Har litt lyst til å flytte til noe større, så da må vi eventuelt låne penger.

Anonymkode: f7bf8...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

2,6 mill i boliglån (billån baket inn). Maks lån, vi kan ikke få mer da huset har en markedsverdi på like under 3 mill nå, vi har to barn, bor i en kommune som topper lista på eiendomsskatt og har lav inntekt (er ufør). Føler vi sitter fast her nå etter boligprisene falt. Verdien på huset var 3,2 i sommer. Vi var nettopp i banken og forhørte oss om å kjøpe en mindre og billigere bolig å bo i. Det går akkurat ikke :( Må selge huset for over 3,2 og det tror jeg ikke vi får. Men krysser fingrene etter mannen sin kommende lønnsforhandling, det var nemlig ikke snakk om mange kronene før likviditeten gikk i pluss og banken kunne være rund i kantene mtp egenkapitalen siden situasjonen bedrer seg kraftig for oss ved å kjøpe den boligen :) 

Anonymkode: 96d45...90f

Kan ikke du ta den en liten jobb da?

Anonymkode: eeaef...e2b

• Liker 1
Skrevet

Selger vi alt vi har av verdi og setter sammen alt av sparepenger sitter vi igjen med ca. 2,5 mil. Vi er tidlig i 30-årene. Men det skal sies at vi sikkert etterhvert ønsker å kjøpe oss enebolig-bor nå i tomannsbolig. Da vil vi nok ende opp med mer lån enn vi har i dag. 

Vi er også avhengig av å ha de to bilene og en plass å bo 😅 men vi kunne i teorien kjøpt en leilighet til rundt den summen og vært gjeldsfri. Her vi bor er det nok mulig om man går en del ned i standard. 

Så lenge man er gjeldsfri før pensjonsalder ligger man godt Ann tenker jeg. 

Anonymkode: 1c3be...b3b

Skrevet
prt90 skrev (5 timer siden):

Hvordan fikk du lånt så mye? Det er jo nesten 10x inntekt

Leieinntekt på leilighet i Oslo kr 14.500,- ble glemt å nevne i første post. 
Fortsatt godt over det som er belåningsgraden, men god historikk med betaling, godt og langt forhold til banken og sikkerhet i eiendom hjelper.

Sendte banken et ferdig utfylt og utregnet excel skjema med hvordan planen var for nedbetaling og generelle utgifter. Det viser kontroll :) Banken har mulighet til å gå utenfor normal 5x inntekt på et visst antall prosent av kundene sine.

Anonymkode: e4df4...4cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har rett under 1.4 mill i boliglån. Er alene med to store barn, tjener ca 700 000, må nok snart øke boliglånet til 2 mill pga utbedringer på huset. Er i midten av 50 årene, så blir nok ikke gjeldfri før godt over pensjonsalder..

Anonymkode: eebf5...a69

Skrevet

0kr i gjeld. Nedbetalt bolig som er verdt ca 3.5mill i dag.

Derfor kan jeg fint jobbe 50%.

Anonymkode: e3ec1...3ae

Skrevet

1,1 igjen på huset, 73.000 igjen på min bil, 160.000 på mannen sin bil. 

Bolig verdi ca 2,8 mill. Min bil har en verdi på ca 125.000, mannen sin bil ca 280.000.

Anonymkode: ed502...07c

Skrevet

Hadde vi solgt alt hadde vi hatt ca 2,8 på bok. Er i midten av 30 årene. 

Anonymkode: 1c9be...5ea

Skrevet

Vi har 3,6 i boliglån og ca 500k tilsammen i studielån. Har ikke bil eller forbruksgjeld. Bolig verdt verdt rett over 6 mill.

Men vil vi ha større bolig må vi fort ha 2 mill mer i lån. 

34 år gamle.

Anonymkode: edef2...e5a

Skrevet

Jeg og mannen har 1,1 mill igjen på huslånet. Boligen er verdt 5 mill, og vi har en hytte som er verdt ca. 2 mill. Vi er i slutten av 30 årene/ begynnelsen på 40 årene. 

Anonymkode: 2816e...623

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 14.33):

Inspirert av en tråd hvor noen mener at 4 millioner ikke er mye penger. 

Min mann og jeg er i starten av 40-årene. Dersom vi hadde solgt alle våre verdier, dvs hus og biler, så hadde vi stått igjen med egenkapital på ca 2,2 millioner. Er ikke dette veldig lite mtp vår alder? Vi kommer til å bli gjeldsfrie når vi er i starten av 60-årene; har 4.5 mill i gjeld nå og jeg syns det er så mye da boligen vår ikke er verdt mer enn 6,4 mill 😕

Anonymkode: 2c860...b1d

Vi er i begynnelsen av 30-åra, 1 bhg-barn, 1 hund, 1 bil uten lån, rekkehus.

4.3M i boliglån, 500K i studielån. Samlet inntekt på ca 1.2M.

Anonymkode: 49ee9...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...