Gå til innhold

Hvor mye gjeld har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye har dere i samlet inntekt?

Anonymkode: e9778...d45

Vi har ca 1,8m i samlet inntekt pluss skattefrie leieinntekter på 12,5k per mnd. Lå over 5x inntekt i gjeld da vi kjøpte for 2 år siden så fått kjenne godt på det med alle kostnadsøkningene siste året 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Julie990 skrev (2 timer siden):

Vi har ca 1,8m i samlet inntekt pluss skattefrie leieinntekter på 12,5k per mnd. Lå over 5x inntekt i gjeld da vi kjøpte for 2 år siden så fått kjenne godt på det med alle kostnadsøkningene siste året 

Shit! 

Da har vi omtrent like inntekter, men betydelig mindre lån. 

Skrevet

500 000 i usikret gjeld. Forsøke å rydde opp i det.

Anonymkode: cf1d5...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

35 år, 450.000 i studiegjeld, 300.000 på sparekonto, 0 jobb, 0 boliglån, 0 markedsverdi.
Leier, og må sikkert leie til jeg dør. Frister å bruke alle sparepengene mine til å betale ned det jeg kan av studiegjelda (men vet det ikke er lurt.)

Anonymkode: 6e7ce...022

Følte det samme! Som inspo; Fikk kjøpt bolig med kausjonist og 200’ i EK da jeg var 43, 2 boliger, litt oppussing (bolig 1) og full renovering (bolig 2) og knappe 4 år senere har jeg nå 2 mill i EK i bolig (hentet 700 ut av salget på toppen av avdragene og sparte hardt under covid) og 500’ på sparing/fond. Har fremdeles 30’ i studielån.

steg en er å få seg fulltidsjobb, steg to er å få se ekstrajobb(er), så kommer du over kneika til slutt! 

Anonymkode: 14b7f...81f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Shit! 

Da har vi omtrent like inntekter, men betydelig mindre lån. 

Ja, er ganske mye lån gitt inntekten. Fordelen for oss er at vi har hatt en veldig oppsving i boligprisene på de årene vi vært i boligmarkedet i Oslo. Realiserer vi nå vil vi sitte på EK på omtrent 8-10millioner avhengig av salgssum. Det er vel grunnen til at vi tør å ha såpass mye gjeld. Vi er også begge i yrker der det ikke er urealistisk at vi innen et par år er oppe i en samlet inntekt på 2,5millioner som vil gjøre at ting blir litt mer komfortabelt igjen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter at samboer solgte sin leilighet i går, sitter vi igjen med litt over 3 millioner i boliglån til sammen (bolig i Oslo), samt at jeg har et studielån på 620 000 kr. Vi har ingen andre lån. 

Vi har ca 600 000 kr i fond og aksjer, i tillegg til 1,5 millioner på sparekonto (som skal gå til nytt tak, solceller og drenering).

Vi har god råd, og merker lite til renteoppgang og økte matvarepriser. Vi føler oss heldige.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Vi er gift.Har litt over 6 millioner i lån ( inkl ca 200 000 i billån) Eier enebolig med utleie + utleieleilighet. Fikk nettopp ny takst på huset på 9 millioner og utleieboligen kunne vi nok få solgt for litt over 3 millioner. 

Anonymkode: f1515...bab

Skrevet

1,7 i boliglån. Eier hus og hytte til en verdi av 4,5 tilsammen.  Er 31 år 

Anonymkode: 43032...fbf

Skrevet

Vi er begge 25 år, og har 1,5 mill hver, samboer og meg. Kjøpte hus til 3 mill på bygda i fjor. Stort hus fra 1997 med ca 2 mål tomt. Trengte ikke oppussing men vi ville gjøre det mer "oss" og valgte derfor å pusse opp en god del. 

Anonymkode: 2fd93...072

Skrevet

0,00,- 🙂

• Liker 1
Skrevet

1,2 mill i huslån (enebolig på 170 kvadrat). Alenemamma til 3. Kjøpte min 1.leilighet som 19-åring, så har opparbeidet meg mye egenkapital. Nedbetalt bil og studielån.  Jeg er 38 år.

Anonymkode: f6d8d...cee

• Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke om jeg har svart her før. Jeg har 675.000 i studiegjeld, og deler to lån med samboeren min. Halvparten av et boliglån på 5,5 millioner og halvparten av et privat på 1,6 millioner. Jeg er 33 år. 

Anonymkode: 81ac4...fe5

Skrevet

Er gift, vi har 4,3 mill i boliglån. Huset er verdt 15 mill. Samlet inntekt på 1,5 mill :) 

Anonymkode: 20ed7...881

Skrevet

Par i slutten av 30-årene med 3 barn. Har hus og hytte til samlet verdi på ca 8,5 mill. Fond og aksjer på ca 1 mill. Har lån på ca 2,1 mill.  

Anonymkode: 34b6f...37e

Skrevet

Hadde mål om å bli gjeldfri før 35. Gikk såvidt. Den følelsen!

Anonymkode: ca50a...33f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 14.07):

er 29, 0 i gjeld og ca 400 k på sparkonto :) 

Anonymkode: 39557...3e2

Samme her, bortsett fra at jeg er en del eldre. Opp med renta! 👍

Anonymkode: 0ff3e...5c9

Skrevet

- dame 53 år. Har 2 hjemmeboende voksne ungdommer. Minstesats på uføre. Jobber gradert. Har 1.600.000,-  i gjeld. Bor i leilighet til ca. 3.000.000,- i markedsverdi. 

Anonymkode: fbacb...e3d

Skrevet

900.000 i boliglån og nedbetalte biler. 
bolig verdt ca 4 mill 

Anonymkode: d9c25...c13

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

- dame 53 år. Har 2 hjemmeboende voksne ungdommer. Minstesats på uføre. Jobber gradert. Har 1.600.000,-  i gjeld. Bor i leilighet til ca. 3.000.000,- i markedsverdi. 

Anonymkode: fbacb...e3d

Da står du bra i det. Når ungdommen flytter får du bedre råd også! 
stå på! 

Anonymkode: d9c25...c13

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...