Gå til innhold

71 grader Team


Trotwood

Anbefalte innlegg

Dreamteam:

Adam og Safari (slipper prestasjonsangst og finner frem felles styrke med en god dose selvironi og humor)

Thomas og Jon (blir hemmet og distrahert av intern konkurranselyst)

Victoria og Vita (Vita er fullvaksinert mot surmuling. Med nedkjølt nepe kan de kanskje klare å lære kartlesing)

Wanda og Elisa kan gå solo, da hadde de fått visst frem hvor gode de egentlig er uten distraksjoner og besserwissere)

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carmen67 skrev (1 minutt siden):

Dreamteam:

Adam og Safari (slipper prestasjonsangst og finner frem felles styrke med en god dose selvironi og humor)

Thomas og Jon (blir hemmet og distrahert av intern konkurranselyst)

Victoria og Vita (Vita er fullvaksinert mot surmuling. Med nedkjølt nepe kan de kanskje klare å lære kartlesing)

Wanda og Elisa kan gå solo, da hadde de fått visst frem hvor gode de egentlig er uten distraksjoner og besserwissere)

God ide 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de gå med samme lagene hele tiden? Hva er poenget i så fall med det? Er altfor stor nivåforskjell til at det blir noe spennende. To gode lag, og to elendige lag. Orker ikke å se et dusin programmer med samme dynamikken, der to lag er milevis foran de to andre. Det opplegget er ensformig allerede.

Endret av AnonymBukser
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
Krutthøna skrev (5 timer siden):

Nesten så jeg håper at Victoria trekker seg, og at Jon, Adam og Safari blir en trio 🙈

Ååw de hadde vært en fin trio❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så på Norges tøffeste? Hørt at hun grinedama har vært med der, kom hun langt? Sutret hun seg igjennom der også? Synes så synd på safari, han er jo i så godt humør og hun bare klager og er sarkastisk mot han  :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (1 time siden):

Noen som så på Norges tøffeste? Hørt at hun grinedama har vært med der, kom hun langt? Sutret hun seg igjennom der også? Synes så synd på safari, han er jo i så godt humør og hun bare klager og er sarkastisk mot han  :(

Det stemmer at Victoria var med i siste sesong av Norges Tøffeste. Noe hun definitivt ikke var. Husker ikke hvilken plassering hun fikk, kanskje 4. eller 5. plass? 
 

Hun minner meg litt om Funkygine, eller ihvertfall som en som prøver å etterlikne Funky (men som ikke når henne til knærne engang). Mye høye tanker om egne evner og konkurranseinstinkt, det er ingenting annet som betyr noe enn å vinne, også når man helt åpenbart ikke er god nok eller behersker oppgaven særlig godt. Tar raskt til tårene når det ikke går hennes vei. Virker ikke å ha særlig god forståelse for eller evne til å tilpasse seg eller justere ut fra forutsetninger - noe både hvordan hun mangler empati og evne til å ta vare på Safari i angsten hans, og hvordan hun håndterte terrengsyklingen, er gode eksempler på! Ut fra hva hun sier når hun snakker så virker det som hun tror på at så lenge hun bestemmer seg for å vinne, så vinner hun. Det virker som hun overhodet ikke forstår at hun kommer til å møte øvelser og oppgaver hun ikke har forutsetninger for å gjøre det best i (det kan ingen uten trening og øvelse!), og dermed går fort i kjelleren når det skjer. Det er lite sjarmerende, og noe man av hensyn til andre egentlig bør jobbe med. Absolutt alle mennesker er forskjellige, ingen er suverene i absolutt alt, og alle har ting man er redd eller engstelig for, det er en del av å være menneske. At man har redsler for noe skal heller ikke være til hinder for å bli med i et underholdsningsprogram for kjendiser, som noen her kanskje mener. Det sier noe om hvor innmari tøff Safari var (og alle de andre) som hoppa solo fallskjerm for første gang ut av det flyet! Mange av oss har opplevd drukningsfornemmelse, eller bærer andre ekle opplevelser med oss som f eks trigger kroppen i møte med vann, trange rom, røyk, fratatt diverse sanser etc. Safari skal ha mye creds for å sette seg i kanoen og fullføre den elva, det kan ikke ha vært hverken lett eller moro mens det stod på! Og spesielt ikke med en turpartner som knapt evner å gi en klapp på skuldra for det han overvant i det øyeblikket. 
 

Ble kanskje litt negativt rettet mot Victoria dette her, men jeg synes det er viktig å tenke litt over hva dette programmet faktisk er. Det er først og fremst underholdning. Det er ikke en individuell konkurranse, eller kamp om liv og død. Hadde det vært snakk om viktige medaljer i svømming så hadde jeg hatt mer forståelse for den typen konkurranseinstinkt. Nå er det bare fryktelig usjarmerende, det har gått ut over han hun konkurrerer sammen med, samtidig som hun har vist seg uverdig et slik konkurranseinstinkt når hun ikke evner å bruke det som en styrke også i øvelser hun ikke behersker så veldig godt. Hun kunne valgt å bli sint, og pushet seg lengre i terrengsyklingen fremfor å slenge sykkelen hit og dit i lynga, sutrende og gråtende og kjeftende til han som fortvilet prøvde å løfte henne opp. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Victoria taper seg mer og mer for hver episode. 

Hun burde blitt plassert sammen med Jon eller Thomas. Makan til oppførsel er det lenge siden jeg har sett. Greit hun har konkurranseinstinkt, men i mine øyne handler denne sesongen om mer enn å bare vinne. De er på lag og ingen blir slått ut underveis. Hun kan da i det miste prøve å oppføre seg som et ok menneske. Synes oppriktig synd på Safari som får så mye kjeft for bare å gjøre så godt han kan.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1002 skrev (På 15.2.2022 den 6.33):

Sorry, ikke akkurat 71-grader nord kjendis dette. Synes det går nedover med konseptet. Har ikke hørt om halvparten av "kjendisene".

At du ikke følger med betyr ikke at de ikke er kjente. Ingen av oss er i målgruppen for alt, så at du personlig ikkje kjenner til en ung youtuber hvis du er 45 er ikke et argument for at de ikke er kjente. :) 
Jeg har full forståelse for at ungdommene mine ikke kjenner til Thomas Alsgaard, han er fra en helt annen genrasjon, men de påstår ikke at han ikke er kjendis. På samme måte er Safari kjendis selv om jeg ikke følger med i timen på hva 20åringer ser på i sosiale medier.

Krutthøna skrev (På 28.2.2022 den 7.36):

Victoria taper seg mer og mer for hver episode. 

Hun burde blitt plassert sammen med Jon eller Thomas. Makan til oppførsel er det lenge siden jeg har sett. Greit hun har konkurranseinstinkt, men i mine øyne handler denne sesongen om mer enn å bare vinne. De er på lag og ingen blir slått ut underveis. Hun kan da i det miste prøve å oppføre seg som et ok menneske. Synes oppriktig synd på Safari som får så mye kjeft for bare å gjøre så godt han kan.

Hadde hatt større forståelse for frustrasjonen hennes dersom hun var veldig sterk selv, men å klage på ham når de tross alt er ganske jevne (bare sterke og svake på ulike ting) er bare dumt. Å ha konkurranseinnstinkt er ikke det samme som å være flink.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Safari! Han tør jo ikke engang åpne kjeften. Og så klager hun til og med på at hun må ta alle avgjørelser alene og han er en nikke dukke. Blir dårlig av og se på. Victoria er rett og slett stygg med folk 😡

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (På 28.2.2022 den 7.36):

Victoria taper seg mer og mer for hver episode. 

Hun burde blitt plassert sammen med Jon eller Thomas. Makan til oppførsel er det lenge siden jeg har sett. Greit hun har konkurranseinstinkt, men i mine øyne handler denne sesongen om mer enn å bare vinne. De er på lag og ingen blir slått ut underveis. Hun kan da i det miste prøve å oppføre seg som et ok menneske. Synes oppriktig synd på Safari som får så mye kjeft for bare å gjøre så godt han kan.

De kan jo ikke plassere den vanskelige dama sammen med Thomas eller Jon. Da kan de jo risikere å vinne. Hun som ikke klarer å være i et team; fortjener i hvert fall ikke å vinne!  Når hun gråt og gjorde det dårlig under terrengsyklingen, var Safari så nydelig og støttende med henne. Selv om hun hele tiden overkjører og er så stygg mot han. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni123 skrev (10 timer siden):

De kan jo ikke plassere den vanskelige dama sammen med Thomas eller Jon. Da kan de jo risikere å vinne. Hun som ikke klarer å være i et team; fortjener i hvert fall ikke å vinne!  Når hun gråt og gjorde det dårlig under terrengsyklingen, var Safari så nydelig og støttende med henne. Selv om hun hele tiden overkjører og er så stygg mot han. 

Det var vel mer med tanke på at hun kanskje holdt litt kjeft og ikke var så dominerende at jeg ville plassert henne med en godt voksen mann. 
Vinne eller ikke, I don’t care. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir eneste sesongen med to på lag. Liker vanlig 71 grader nord kjendis mye bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er min absolutte favorittutgave av 71 grader nord. Synes det samspillet mellom deltakerne er så fantastisk, og liker at de er så åpne og ærlige. Jeg synes også (av en eller annen grunn) at det er fint at maten og komforten er bedre enn en vanlig 71, kanskje fordi det gjør det mer inspirerende å se på. 
Synes deltakerne er veldig fine også. Synes likevel veldig synd på Elisa (og synes Thomas er veldig urimelig innomellom), så tipper det blir vanskelig fremover for de. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimaximus skrev (9 timer siden):

Dette er min absolutte favorittutgave av 71 grader nord. Synes det samspillet mellom deltakerne er så fantastisk, og liker at de er så åpne og ærlige. Jeg synes også (av en eller annen grunn) at det er fint at maten og komforten er bedre enn en vanlig 71, kanskje fordi det gjør det mer inspirerende å se på. 
Synes deltakerne er veldig fine også. Synes likevel veldig synd på Elisa (og synes Thomas er veldig urimelig innomellom), så tipper det blir vanskelig fremover for de. 

Spoiler

Når jeg så episoden som ble lagt ut idag (søndagens) så tror jeg den spådommen er riktig. 
 

Thomas som jeg egentlig liker så godt viste frem en side som ikke var spes hyggelig… 😳

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, anonyma123 said:
  Reveal hidden contents

Når jeg så episoden som ble lagt ut idag (søndagens) så tror jeg den spådommen er riktig. 
 

Thomas som jeg egentlig liker så godt viste frem en side som ikke var spes hyggelig… 😳

 

Spoiler

Klarte nesten ikke å se på da det ble dårlig stemning mellom Thomas og Elisa. For det første er de nok en katastrofal kombinasjon ved at Elisa pusher Thomas lenge etter at han har fått nok, og at låser seg helt for han, noe som bare trigger Elisa enda mer. Er veldig uenig i måten Thomas oppfører seg på, men Elisa må jo lese han i alle fall litt og ta noen skritt tilbake. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
Spoiler

Jeg har vært så stor fan av Thomas siden jeg var liten. Har til og med autografen hans😆 Heiet på ham i Skal Vi Danse, selv om han absolutt ikke kan danse. Alltid likt den introverte og rolige typen han er.

...så dukker han opp i 71° nord, og bruker den ene hersketeknikken etter den andre mot Elisa. Påstår han skal kalle henne Elise med vilje, for hun fortjener ikke å kalles Elisa (som hun faktisk heter). Og denne surmulingen han lar gå ut over henne er direkte ubehagelig å se på. Når han så skjeller henne ut, kaller noe for "mobbing", og snakker til henne på en avvisende og frekk måte, kjenner jeg at jeg ikke ønsker å se trynet hans igjen. Vet jo også at det kommer enda mer hersketeknikk senere, f eks som i "kvinnfolk på fisketur". Sånn snakker man da ikke i 2022? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trengs mer enn en halvtime parterapi. Tre helt dysfunksjonelle lag. Er sikker på at TV Norge så at ting var på vei ad dundas, og hastekjørte inn en terapeut til Gaustadtoppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...