Gå til innhold

71 grader Team


Trotwood

Anbefalte innlegg

Trotwood skrev (14 minutter siden):

Men det var jo det hun gjorde. Umiddelbart begynte hun å si noe, men Thomas avbrøt, så sa hun "det var ment som kompliment". 

👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

keops skrev (1 time siden):

Ja, jeg tenker at å smile på kommando kan man etterhvert la være å gjøre, bare si fra at dette gidder jeg ikke.

Det blir litt mer voldsomt med en voksen mann som blir så furten og ufin synes jeg. Synes ikke det ser ut som at han driver å tilpasser seg henne så veldig heller, som tidligere toppidrettsutøver vil jeg tro han er mest vant til å ta hensyn til seg selv. Er vel også mest vant til å bli strøket medhårs i alle situasjoner i langrennsnasjonen Norge.

Gratulerer med trådens mest useriøse forsvarsinnlegg for Røtterud. Om du ikke hadde sett deg blind på "stakkars Røtterud", så hadde du kanskje fått med at Alsgaard dro paralleller til sin tid på landslaget. Hvor de på samlinger og reiser levde oppå hverandre hele døgnet. Det var ikke uvanlig at det da kom et utbrudd, og at det var det som hadde skjedd nå.

Så nei, tolker det ikke som Alsgaard er "vant med å bli strøket medhårs i alle situasjoner i langrennsnasjonen Norge". Med tanke på at Alsgaard kom godt overens med alle da han var med på 71 grader nord, handler det vel mer om at Røtterud ikke er god på å lese andre mennesker og å tøyle sitt energinivå.

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Oida skrev (11 minutter siden):

Med tanke på at Alsgaard kom godt overens med alle da han var med på 71 grader nord, handler det vel mer om at Røtterud ikke er god på å lese andre mennesker og å tøyle sitt energinivå.

Dette er vel den eneste episoden jeg har sett av denne sesongen og jeg fikk mark av energinivået hennes. Folk er (kanskje heldigvis) forskjellige og jeg hadde fått mark av å tråkke oppi energinivået hennes dag ut og dag inn. Og det verste er at hun tydeligvis ikke skjønner at energinivået og kommentarene hennes er noe som folk kan reagere på / synes er mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (8 minutter siden):

Gratulerer med trådens mest useriøse forsvarsinnlegg for Røtterud. Om du ikke hadde sett deg blind på "stakkars Røtterud", så hadde du kanskje fått med at Alsgaard dro paralleller til sin tid på landslaget. Hvor de på samlinger og reiser levde oppå hverandre hele døgnet. Det var ikke uvanlig at det da kom et utbrudd, og at det var det som hadde skjedd nå.

Så nei, tolker det ikke som Alsgaard er "vant med å bli strøket medhårs i alle situasjoner i langrennsnasjonen Norge". Med tanke på at Alsgaard kom godt overens med alle da han var med på 71 grader nord, handler det vel mer om at Røtterud ikke er god på å lese andre mennesker og å tøyle sitt energinivå.

Sett meg blind på stakkars Røtterud??

Har vel derimot gjentatte ganger sagt at jeg ikke ville holdt ut lenge med henne på tur, og at jeg har stor forståelse for at hun oppleves som slitsom.

Min måte å løse slike utfordringer på, som en introvert person med behov for mye ro og egentid: ikke oppsøke aktivt personer/situasjoner jeg forstår kommer til å slite meg ut. Alsgaard velger derimot å stille i en mengde realityprogram hvor han må ha forstått på forhånd at dette ville muligens bli krevende.

Hvis du tror at Alsgaard , som en av tidenes langrennsstjerner i et land hvor dette blir ansett som viktig, ikke er vant til å få ting på sine premisser, ja da tror jeg du tar feil. Har hatt veldig sansen for ham tidligere men det må være lov å reagere når han oppfører seg totalt uspiselig. Ser jo her at det blir regnet som mer høyverdig å være introvert enn å ha adhd, jeg mener han godt kunne tatt mer hensyn- slik det til alle tider har blitt tatt hensyn til ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (5 minutter siden):

Sett meg blind på stakkars Røtterud??

Har vel derimot gjentatte ganger sagt at jeg ikke ville holdt ut lenge med henne på tur, og at jeg har stor forståelse for at hun oppleves som slitsom.

Min måte å løse slike utfordringer på, som en introvert person med behov for mye ro og egentid: ikke oppsøke aktivt personer/situasjoner jeg forstår kommer til å slite meg ut. Alsgaard velger derimot å stille i en mengde realityprogram hvor han må ha forstått på forhånd at dette ville muligens bli krevende.

Hvis du tror at Alsgaard , som en av tidenes langrennsstjerner i et land hvor dette blir ansett som viktig, ikke er vant til å få ting på sine premisser, ja da tror jeg du tar feil. Har hatt veldig sansen for ham tidligere men det må være lov å reagere når han oppfører seg totalt uspiselig. Ser jo her at det blir regnet som mer høyverdig å være introvert enn å ha adhd, jeg mener han godt kunne tatt mer hensyn- slik det til alle tider har blitt tatt hensyn til ham.

Så når han må smile på kommando og holde ut med skravling hele tia og fremedeles smile pent og tommel opp hver gang fruen ønsker det er ikke å ta hensyn? Thomas var med i 71 før og vant, han dro flere igjenom det meste av den sessongen som ikke hadde klart seg uten hans hjelp, så finner 71 ut at de skal sette den meste introverte kjendisen i norge sammen med den med mest energi og vips så er han blitt et hat objekt for enkelte, et barnehagebarn med utsyrlig temperamang og uten en dråpe selvkontrol i mens hu er et offer! Er det mulig..

 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (12 minutter siden):

Så når han må smile på kommando og holde ut med skravling hele tia og fremedeles smile pent og tommel opp hver gang fruen ønsker det er ikke å ta hensyn? Thomas var med i 71 før og vant, han dro flere igjenom det meste av den sessongen som ikke hadde klart seg uten hans hjelp, så finner 71 ut at de skal sette den meste introverte kjendisen i norge sammen med den med mest energi og vips så er han blitt et hat objekt for enkelte, et barnehagebarn med utsyrlig temperamang og uten en dråpe selvkontrol i mens hu er et offer! Er det mulig..

 

Jeg synes ikke han tar nok hensyn nei. Jeg skjønner som sagt at han blir lei men mener en reflektert og stødig mann hadde løst dette bedre.

Jeg ser at begge har utfordringer, virker som du bare fokuserer på at Elisa er slitsom. Du ser ikke at det kan være tøft å drasse rundt på et menneske på to meter som trasser ved å ikke svare og ser ut som han har lyst til å kverke deg?

Forstår ikke hvorfor du svarer meg og tillegger meg meninger jeg ikke har- har aldri omtalt Elisa som kun et offer, derimot sagt at jeg ikke ville holdt ut på tur med henne.

Men jeg ville heller ikke holdt ut dette sutrende mannebarnet som ikke vil ha rømme og gulrot til fisken fordi det blir så «tungt».

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (57 minutter siden):

Gratulerer med trådens mest useriøse forsvarsinnlegg for Røtterud. Om du ikke hadde sett deg blind på "stakkars Røtterud", så hadde du kanskje fått med at Alsgaard dro paralleller til sin tid på landslaget. Hvor de på samlinger og reiser levde oppå hverandre hele døgnet. Det var ikke uvanlig at det da kom et utbrudd, og at det var det som hadde skjedd nå.

Så nei, tolker det ikke som Alsgaard er "vant med å bli strøket medhårs i alle situasjoner i langrennsnasjonen Norge". Med tanke på at Alsgaard kom godt overens med alle da han var med på 71 grader nord, handler det vel mer om at Røtterud ikke er god på å lese andre mennesker og å tøyle sitt energinivå.

Enig!

Tror Elisa er veldig usikker på seg selv og oppfører seg deretter. Utrolig slitsom personlighet. Tror en hver person kunne blitt lei, enten du er introvert eller ekstrovert. Det blir bare for mye av alt!

Thomas har garantert svelget en kamel og to på den turen. Når grensen er nådd, er det selvsalgt at fyren må få gi klar beskjed at nok er nok. 

Elisa er nok at den oppfatning at hun kan si hva hun vil til andre, men blir veldig hårsår og bitter om noen tar igjen med samme mynt.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (1 time siden):

Elisa er nok at den oppfatning at hun kan si hva hun vil til andre, men blir veldig hårsår og bitter om noen tar igjen med samme mynt.

 

Jobber sammen med ei som er slik, hu kan si hva hun vil, hoie å gaule om og for det meste og ikke minst slenge morsomheter om andre, men prøv å vær glad om hun har en dårlig dag eller prøv å vær morsom i mot henne, da er 101 ute med en gang, tårer og klaging, raport til sjefen og stygge blikk i dagevis før plutselig en dag kan hun komme, gi deg en kos og si noe som " du er tilgitt men jeg håper du lærte av denne episoden". Sier ikke at Elisa er slik, til det vet jeg for lite da vi bare ser hva 71 vil vi skal se, men ser enkelte likheter ja.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisa burde ta seg ei pille og roe ned et par hakk🙄 måten hun raget på Thomas etter at han sa fra var bare….nei.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke han tar nok hensyn nei. Jeg skjønner som sagt at han blir lei men mener en reflektert og stødig mann hadde løst dette bedre.

Jeg ser at begge har utfordringer, virker som du bare fokuserer på at Elisa er slitsom. Du ser ikke at det kan være tøft å drasse rundt på et menneske på to meter som trasser ved å ikke svare og ser ut som han har lyst til å kverke deg?

Forstår ikke hvorfor du svarer meg og tillegger meg meninger jeg ikke har- har aldri omtalt Elisa som kun et offer, derimot sagt at jeg ikke ville holdt ut på tur med henne.

Men jeg ville heller ikke holdt ut dette sutrende mannebarnet som ikke vil ha rømme og gulrot til fisken fordi det blir så «tungt».

Hvordan mener du han burde tatt mer hensyn? På hvilke områder? 

Det er ikke meg du svarer her, men om hun hadde være mindre slitsom så hadde ikke han blitt så sur? Det er jo en direkte konsekvens av at han først må tåle gnål hele døgnet, og deretter opplever at hun mobber ham og snakker til ham som et barn? Jeg hadde garantert vært like sur. Og med mindre hun hadde vært bittelitt ydmyk og tatt selvkritikk på oppførselen tror jeg lett jeg kunne vært sur lenge. Å bli snakket til respektløst er noe av det som provoserer meg aller mest. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fungerte jo veldig bra sammen til å begynne med - begge er jo veldig spreke og trives på tur.    Så det er kanskje som noen over skriver at de er totalt forskjellige personligheter og det går bare bra å lenge til det plutselig ikke gjør det lenger.  

Tror Elisa er en super person i små doser kanskje - har bare positivt inntrykk av henne fra før av.  Tror vel også kanskje det er mindre populært å si noe negativt om slike personer  - enn personer ala Thomas som er vant til å få kommentarer som ikke er vondt men som går på personligheten - men for de personene så vil de kunne være sårende. 

Alle kan ikke være som Petter Stordalen feks.  - hvis han er sånn privat som han fremstår offentlig kan han også bli vel mye over tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselnøtter skrev (2 minutter siden):

Hvordan mener du han burde tatt mer hensyn? På hvilke områder? 

Det er ikke meg du svarer her, men om hun hadde være mindre slitsom så hadde ikke han blitt så sur? Det er jo en direkte konsekvens av at han først må tåle gnål hele døgnet, og deretter opplever at hun mobber ham og snakker til ham som et barn? Jeg hadde garantert vært like sur. Og med mindre hun hadde vært bittelitt ydmyk og tatt selvkritikk på oppførselen tror jeg lett jeg kunne vært sur lenge. Å bli snakket til respektløst er noe av det som provoserer meg aller mest. 

Nei, hvis hun hadde vært mindre slitsom så hadde han vel ikke blitt så sur. Men nå har han altså sagt ja til å delta på dette programmet på disse premissene, da synes jeg han kunne oppført seg bedre ganske enkelt.

Jeg synes ikke hun er mer respektløs enn han, hun har en annen væremåte ja. Jeg liker ikke overentusiastiske folk, men jeg liker jo heller ikke folk som skuler og offer seg ikke vil svare over lengre tid. Jeg synes vel også grensen for hva man skal kalle mobbing er satt på et litt annet nivå enn hva jeg legger i det uttrykket her.

Forstår ikke hvorfor denne sure mannen er med på denne turen i det hele tatt. Var jo kjent for å være vanskelig  å forholde seg til da han var aktiv også. At man er introvert er ingen unnskyldning for å være så uhøflig som han er, hvorfor trekker han seg ikke bare da hvis det er så pinefullt å delta på dette? Elisa synes tydeligvis dette er rasende festlig å delta på, så det skjønner jeg, men virker jo helt fjernt av Alsgaard å bli med for så å liksom bli overrasket over at dette ble masete.

Se på Safari da !! Der kan du snakke om å ha en vanskelig makker, ser ikke at han oppfører seg like dårlig som Alsgaard. Jeg synes han har mer grunn til å slenge med leppa, men som den oppegående mann han er då gjør han ikke det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (26 minutter siden):

Nei, hvis hun hadde vært mindre slitsom så hadde han vel ikke blitt så sur. Men nå har han altså sagt ja til å delta på dette programmet på disse premissene, da synes jeg han kunne oppført seg bedre ganske enkelt.

Jeg synes ikke hun er mer respektløs enn han, hun har en annen væremåte ja. Jeg liker ikke overentusiastiske folk, men jeg liker jo heller ikke folk som skuler og offer seg ikke vil svare over lengre tid. Jeg synes vel også grensen for hva man skal kalle mobbing er satt på et litt annet nivå enn hva jeg legger i det uttrykket her.

Forstår ikke hvorfor denne sure mannen er med på denne turen i det hele tatt. Var jo kjent for å være vanskelig  å forholde seg til da han var aktiv også. At man er introvert er ingen unnskyldning for å være så uhøflig som han er, hvorfor trekker han seg ikke bare da hvis det er så pinefullt å delta på dette? Elisa synes tydeligvis dette er rasende festlig å delta på, så det skjønner jeg, men virker jo helt fjernt av Alsgaard å bli med for så å liksom bli overrasket over at dette ble masete.

Se på Safari da !! Der kan du snakke om å ha en vanskelig makker, ser ikke at han oppfører seg like dårlig som Alsgaard. Jeg synes han har mer grunn til å slenge med leppa, men som den oppegående mann han er då gjør han ikke det.

Har liksom følelsen av at vi ikke ser på samme program en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Linebekk skrev (6 timer siden):

...

For eksempel:
Når Elisa kommenterte hvor fliiink han var, fikk svar tilbake med "skjerp deg, ikke mobb". Så kunne hun jo sagt fra med en gang at dette mente hun ikke på alvor, men som en spøk. Synes ikke hun skal kreve å få en unnskyldning for dette.

Under parterapi så man også at hun ønsket at han var like henne....men det kunne hun jo ikke kreve, som hun sa selv.

Uansett, for min del koker det totale ned til en stresset og krevende situasjon. Der totalt forskjellige mennesker skal fungere sammen, da kan slike utbrudd skje. Men ser Elisa gå i en offerrolle for raskt, hun kan ikke kreve en unnskyldning.

Hun prøvde jo på det, men Thomas avbrøt henne og ba henne skjerpe seg og slutte å mobbe.

Det er lov å bli sint når folk behandler deg totalt respektløst slik som Thomas gjorde da han mente at hun var respektløs mot han. Two wrongs dont make a right.

Sorry, men når han er så barnslig som han er så får han tåle å bli behandlet som et barn.

keops skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner godt at hun blir slitsom for ham men reagerer på oppførselen hans uansett. Står jo med furteleppe som et barnehagebarn når de skal pakke til turen-« jeg spiser ikke poteter engang» med sutrestemme og vil liksom ikke svare på hva han ønsker å pakke med fordi han synes det blir så tungt! Et par poteter og en tallerken liksom. 
Det er slitsomt med mennesker som er overdrevent entusiastiske, men ser at Thomas sine egenskaper blir hyllet fordi han er rolig og reflektert. 
Jeg ser at han i tillegg er langsur og høy på seg selv.

Mange trekker også frem at stakkars han som har fått høre i femti år at han må endre personlighet. Er det noen som tror Elisa har fått høre det noen ganger i noenogførti år? En jente og senere dame som «støyer» såpass vil jeg tro har fått kjeft for personligheten sin vel så mange ganger som den introverte og langsinte Alsgaard.

Enig! Han er et barnehagebarn i måten å håndtere konflikter på, blir flau av voksne folk som oppfører seg på den måten. Og det er satans ironisk at han bli sur for at Elisa er respektløs når han går til motangrep og er respektløs tilbake. Hun gjorde det ikke med vilje, mens han "tok igjen". Herregud, han er 50+ liksom... Og da de pakket sekken sier han "det får du bare tåle", oooook, så det er bare han som skal få lov til å bestemme hva som er rett og galt da eller? Sånne folk er så jævlige å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
keops skrev (58 minutter siden):

Nei, hvis hun hadde vært mindre slitsom så hadde han vel ikke blitt så sur. Men nå har han altså sagt ja til å delta på dette programmet på disse premissene, da synes jeg han kunne oppført seg bedre ganske enkelt.

Jeg synes ikke hun er mer respektløs enn han, hun har en annen væremåte ja. Jeg liker ikke overentusiastiske folk, men jeg liker jo heller ikke folk som skuler og offer seg ikke vil svare over lengre tid. Jeg synes vel også grensen for hva man skal kalle mobbing er satt på et litt annet nivå enn hva jeg legger i det uttrykket her.

Forstår ikke hvorfor denne sure mannen er med på denne turen i det hele tatt. Var jo kjent for å være vanskelig  å forholde seg til da han var aktiv også. At man er introvert er ingen unnskyldning for å være så uhøflig som han er, hvorfor trekker han seg ikke bare da hvis det er så pinefullt å delta på dette? Elisa synes tydeligvis dette er rasende festlig å delta på, så det skjønner jeg, men virker jo helt fjernt av Alsgaard å bli med for så å liksom bli overrasket over at dette ble masete.

Se på Safari da !! Der kan du snakke om å ha en vanskelig makker, ser ikke at han oppfører seg like dårlig som Alsgaard. Jeg synes han har mer grunn til å slenge med leppa, men som den oppegående mann han er då gjør han ikke det.

Jeg synes også det er veldig spesielt å si "det får du bare tåle" til noen du er sur på nettopp fordi du ikke tåle det de gjorde mot deg. Så jævlig ironisk at det er komisk. 🤣

Elisa sier "du snapper ikke sånn til meg en gang til, det finner jeg meg ikke i, er det greit?". Han svarer "nei". Ok, så det betyr at hun bare kan drite i dine følelser tilbake da og fortsette å kødde med deg? Sorry, jeg mener "mobbe" deg...

Og da Elisa sier "jeg blir drit forbanna" så svarer han "det driter jeg i". Igjen, det burde gå begge veier og da betyr det at Elisa kan fortsette å behandle deg slik hun gjorde da. Det er du som legger premissene her Thomas og kan velge hvordan du vil ha det videre.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (13 minutter siden):

Jeg synes også det er veldig spesielt å si "det får du bare tåle" til noen du er sur på nettopp fordi du ikke tåle det de gjorde mot deg. Så jævlig ironisk at det er komisk. 🤣

Elisa sier "du snapper ikke sånn til meg en gang til, det finner jeg meg ikke i, er det greit?". Han svarer "nei". Ok, så det betyr at hun bare kan drite i dine følelser tilbake da og fortsette å kødde med deg? Sorry, jeg mener "mobbe" deg...

Og da Elisa sier "jeg blir drit forbanna" så svarer han "det driter jeg i". Igjen, det burde gå begge veier og da betyr det at Elisa kan fortsette å behandle deg slik hun gjorde da. Det er du som legger premissene her Thomas og kan velge hvordan du vil ha det videre.

Ja, reagerer på mye av det samme som deg. Han er så ufyselig i perioder at det er ubehagelig å se på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trur den enkle konklusjonen er at ingen av oss vet hva som egentlig skjedde, dette er filmet og tilrettelagt så det skal vekke reaksjoner, begge to kunne gjort og sakt ting anderledes og de er venner igjen nå så nå er det vel egentlig bare vann som for lengst har rennt under broen som det så fint heter på norsk 🙂

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (3 timer siden):

.... og de er venner igjen nå så nå er det vel egentlig bare vann som for lengst har rennt under broen som det så fint heter på norsk 🙂

Det virket vel ikke som de var så veeeeeldig "venner igjen" på det klippet som ble vist på Rød Løper.... De blir spurt om hvordan stemningen er mellom dem nå, og Eliza svarer: Jeg har hatt en fantastisk opplevelse, beste ferien jeg har vært på! Og unngår dermed fullstendig å svare på spørsmålet.....;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokia skrev (13 minutter siden):

Det virket vel ikke som de var så veeeeeldig "venner igjen" på det klippet som ble vist på Rød Løper.... De blir spurt om hvordan stemningen er mellom dem nå, og Eliza svarer: Jeg har hatt en fantastisk opplevelse, beste ferien jeg har vært på! Og unngår dermed fullstendig å svare på spørsmålet.....;-)

Nyeste episoden som ligger ute, se den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to burde veø håndtert situasjonen annerledes, og dey virker som begge skylder på at de var slitne og sultne, noe som nok stemmer ganske godt. 

 

https://www.seher.no/kjendis/skar-seg-ganske-greit/75632681 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...