Gå til innhold

Åpning av julepakker på julaften..


Lillie

Anbefalte innlegg

Ho ho :vinke:

Mamma Lillie da - det er jo det som er julaften jo  :gave:  :gave:  :gave:

En ting jeg lurer på, hvordan kan barna begynne å pakke opp pakker FØR jeg har vært innom :klø:

Jeg kommer jo ikke før etter middag jeg *ho ho*

Og husk - idag er det akkurat 2 mnd til jeg stikker innom  :nisseblunk:

:ler:

...og gjett om vi gleder oss til du komme innom nissefar ;) .

Vi får vel vente med gaveåpninga til du har vært her :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kålungen

Gutten pleier å få noe litt ekstra fint i julekalendren, gjerne en film han har ønsket seg.

Den får dagen til å gå litt fortere.

Så er det snop og litt småting i strømpa på peisen, og en pakke får han åpne sånn litt utpå dagen.

Husker hvor lang jeg syns julaften var da jeg var liten, og prøver å få tida til å gå litt fortere for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine var små, sørget jeg for å finne frem en julegave etter middag som kunne engasjere dem slik at vi voksne fikk spist opp maten og ryddet opp uten stress. Men nå er de så store at de får jammen greie å vente. Men jeg sørger for å putte et julehefte med litt å holde på med i julestrømpa, som de får julaftens morgen ;)

Jeg har aldri gitt lov til å åpne julegaver om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn kom juleheftene fram etter middag og pakkene ble åpnet i forbindelse med kaffe/kos senere på kvelden. Vi trakk alltid en og en pakke og åpnet denne før neste pakke ble tatt fram. Koselig når det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hun var mindre (hun er 6 år nå), så fikk hun en gave tidligere pådag for å leke med, men nå må hun vente til etter middagen og oppvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om familier hvor alle nærmest sitter i hver sin krok og river opp gavene i hui og hast, det er da så lite koselig som jeg kan tenke meg.

helt enig med deg... og dette er slik det gjøres i min svigerfamilie... der deles alle gavene ut, vi samler de i hver vår haug også blir det kaos når de skal åpnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Ungene våre får presang fra julenissen på morgenen. Det pleier å være noe de kan ta seg til i løpet av dagen. De får også en presang i julestrømpen, som oftes en cd de ønsker seg.

Klokken 17 begynner vi å åpne presangene. Vi åpner en og en, det tar litt tid, men vi liker det best sånn. Det drar ut gleden, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å få et julehefte. Ellers så er det jo mye det går an å gjøre for å korte ned vente tiden, som f.eks la ungene være med å forbrede mate, dekke på bordet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får alle pakkene etter middag og kaffe. Vi deler ut en og venter til den er ferdig, før neste deles ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det sånn at vi fikk en "heldagsleke" i julekalenderen på julaften. Gjerne puslespill eller noe annet rolig, slik at vi ikke var utslitte da kvelden kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...