Gå til innhold

Hvilket sted i Norge har du mest fordommer mot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mest fordommer mot folk o Oslo Bærum, iht de med endel penger på bok spesielt. Bor på bygda og må si at mange av de er vel kjepphøye og har merkelige fordommer mot folk på bygda. Også har de helt annet syn på friluftsliv enn vi som bor i den. 

De søler og støyer den til, tror de kan bruke andres eiendom som de vil, samtidig som de nekter andre å bruke område rundt deres eiendom. Klager på innbyggere. Tror de er på besøk på slutten av 18 tallet. Tror de vet mye om landbruk og jordbruk, og prøver å belære, fremfor å være nysgjerrig og heller spørre. Under vurderer oss. En fra bæreum spurte faktisk min mann som han trodde var broren min, at han måtte be foreldrene mine om tillatelse til å dra på date...... Altså... 

Kjenner et par byfolk som flytta hit for noen år siden, og de gnager fortsatt flere år om fordommene de har mot oss. Trodde de skulle klare å tilpasse seg bygde kodeksen etterhvert, men neida, samme gnålet fortsatt. 

Men for all del kjenner også flere som ikke er sånn fra Oslo og omegn også. Som skjønner at folk på bygda ikke lever fortsatt på 1800tallet 

Anonymkode: 5921f...a2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Jokernord said:

Oslo. Mye mulig den kjipeste hovedstaden i Europa.

De andre storbyene i Europa er bygd på tyranni og grov utnyttelse av den arbeidene klassen. Oslo ser kanskje ikke like flott ut som Paris, men det er hvertfall ikke en klyseby.

Anonymkode: 75d15...906

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

De andre storbyene i Europa er bygd på tyranni og grov utnyttelse av den arbeidene klassen. Oslo ser kanskje ikke like flott ut som Paris, men det er hvertfall ikke en klyseby.

Anonymkode: 75d15...906

LOL! 
Hele jævla Norge er bygd på tyranni!
Og Oslo er muggen amatørby full av junkies overalt. 
Ser ut some den er bygd i fylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (11 minutter siden):

LOL! 
Hele jævla Norge er bygd på tyranni!
Og Oslo er muggen amatørby full av junkies overalt. 
Ser ut some den er bygd i fylla.

🤨

Anonymkode: ab9c1...5ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bærum.  Det er sikkert masse flotte folk som bor der, men jeg innrømmer at jeg har fått et inntrykk av at der drar foreldre på hytta og lar sine ungdommer feste fritt og vilt.  

Anonymkode: 212e9...1ac

Sikkert bare tilfeldig. Men jeg har en tilsvarende erfaring. På besøk hos søskenbarn og vi var på ‘hjemme alene fest med en haug rike ungdommer. Verste var at det flommet med dop også. Alle så prektige og flotte ut, så det skurret sånn! Dette var i 2001. Kanskje ting ikke har forandret seg sånn på den fronten?

Anonymkode: e94b2...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig forutsigbar tråd hvor dumhetens crème de la crème kan spy ut alt det negative de tror de vet om folk de så vidt har møtt og steder de knapt har vært. Jeg vil heller være fra både Finnmark, Toten, Bergen eller Bærum enn å ha slike navlebeskuende idiotiske holdninger som kommer fram i denne tråden.

Anonymkode: 15151...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndelag! Har alltid virket som et hary sted for meg og etter alt bråket i Trøndelag AP så føler jeg at jeg har fått bekreftet at det er noe feil med hvertfal det politiske Trøndelag😂

Anonymkode: 746ea...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (Akkurat nå):

Ingen. 

Samme, man kjenner jo ikke alle som bor en plass liksom

Anonymkode: ab9c1...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nord-Norge. Men det er ikke bare fordommer desverre, mye av det er dokumenterbart.

Anonymkode: 46640...a5d

Så legg fram dokumentasjon da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For en herlig forutsigbar tråd hvor dumhetens crème de la crème kan spy ut alt det negative de tror de vet om folk de så vidt har møtt og steder de knapt har vært. Jeg vil heller være fra både Finnmark, Toten, Bergen eller Bærum enn å ha slike navlebeskuende idiotiske holdninger som kommer fram i denne tråden.

Anonymkode: 15151...4ec

Det må da være lov å ha det litt gøy med tullete fordommer. Hjemplassen min er nevnt i tråden her, ser ingen grunn til å ta det personlig 🙂 

Anonymkode: 746ea...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sunnmøre

Anonymkode: 7d555...613

Kjenner du alle der?

Anonymkode: ab9c1...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlandsbyene som Hamar og Kongsberg. Vet ikke hva det er føles bare som alt har gått i samme tralten i 40 år og ingen er åpne for forandring. Og når det skal bygges noe nytt så skal det være i liksom-urnorsk stil med gras på taket. 

Anonymkode: 674a6...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oslo Øst, Gamle Oslo pga mye innvandrer kriminalitet. 
Lyngdal og Vennesla fordi de er harry. 
Nord Norge fordi de er Navere og uføre. 
Sørlandet fordi de er salige. 
Trøndelag fordi de har stygg dialekt. 
Bergen, migrene utløsende dialekt

Anonymkode: 628e6...d29

Det er det mest kunnskapsløse innlegget jeg har lest på en uke. Lurer veldig på hvor du bor og hva du ikke ser om eget bosted 

Anonymkode: 75617...8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prinsdal, Hauketo, Holmlia, Bjørndal... Ja, disse tragiske ghettoområdene som ødelegges av en tett klynge utlendinger.

Anonymkode: b814f...ad7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, selv om vi innlendinger er programforpliktet til å ha fordommer mot alle fra feil bygd/by/del av Innlandet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bærum.  Det er sikkert masse flotte folk som bor der, men jeg innrømmer at jeg har fått et inntrykk av at der drar foreldre på hytta og lar sine ungdommer feste fritt og vilt.  

Anonymkode: 212e9...1ac

Ja, det er sikkert ingen i Oslo og ellers i landet som gjør det samme

Anonymkode: a09ab...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen. 

Men Oslo er generelt en ganske stygg by da. Fullt av prostituerte og narkomane overalt. 

Anonymkode: 345a5...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...