Gå til innhold

165 cm - trivselsvekt/idealvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en tråd for denne størrelsen også.

Du som er ca 165 cm, Hva er idealvekten og trivselsvekten din? (Det er ikke sikkert det er likt)

Hvor mye kan du spise på denne vekten? 
Trener du?

Anonymkode: 7680f...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

167. Veier 52, trivselsvekt 54. Har ekstrem forbrenning, spiser masse. Trener ukentlig (litt av og på hvor mange dager, alt fra 1-3 ganger i uka)

Anonymkode: fbc0a...dc6

Skrevet (endret)

166 trivselsvekt 55, idealvekt i følge legen er 65. Veier nå 62 og vil ned til 55 igjen men kroppen er ikke enig 😅

spiser ca 3 måltider om dagen, vegansk så mest frukt/grønt og belgfrukter. Drikker sjeldent. Trener ikke men går en time tur med høyt tempo hver dag. Ca 7 km. 

Endret av gretchenlowell
Skrevet

165.

Alt fra 62-67. Veier 63 kg nå. Viktigste er at jeg er både sterk og sunn. Vil opprettholde muskelmasse og spiser akkurat det jeg vil. Livet er for kort. Vil se tilbake og vite at jeg nøyt livet. 

Trener en gang i uka, men mye hverdagsaktivitet. 

Anonymkode: 805fd...3ff

• Liker 9
Skrevet

Jeg (trådstarter) er 70 kg. Vil ned til 62 kg, men tror ca 65 vil være lettere å holde. 

Jeg trener styrke to ganger i uken og litt kondisjon av og til. Jeg går tur daglig.

• Liker 2
Skrevet

1,66 høy, idealvekt på mellom 60-62. Vil helst ikke ligge over 64 og ikke under 58. Kan spise tilsvarende basal- pluss aktiv forbrenning når jeg ligger på idealvekt. Som regel rett under 2000 kalorier. Er 42 år. 

Anonymkode: b4c5a...7a0

• Liker 2
Skrevet

Er ca 172 cm høy, veier nå 60 eller litt mer (tør ikke veie meg), og trivselsvekten min er 56 kg eller mindre. Er 20 

Anonymkode: b7ee1...de4

Skrevet

Glemte å svare på det andre, trivselsvekten min er 56 fordi da føler jeg meg fin, og da føler jeg meg også mye bedre og trives generelt mer i livet, er mer sosial fordi jeg føler meg bra utvendig og innvendig. Idealvekten min er også 56 kg eller mindre. Nå som jeg veier 60+ så spiser jeg ganske usunt, mye godteri og snacks mellom måltider, småspiser konstant, selv hvis jeg er stappmett. Når jeg veier mindre slik at jeg føler meg bra, spiser jeg 3 måltider om dagen, ikke etter middag, spiser ikke karbohydrater til hvert måltid slik jeg gjør nå, prøver å spise lett og grønt og drikker masse vann. Tror kroppen min liker å ligge på rundt 60, så vanskelig å holde meg under så må ligge en del i kaloriinderskudd 

Anonymkode: b7ee1...de4

Skrevet

Trives best på 57 kg. Har vært nede på 54, men da så jeg syk ut og mistet menstruasjonen. 

Har lagt på meg en del det siste året, så har en god vei igjen før trivselsvekta nås dessverre.

Anonymkode: cd44b...d6d

• Liker 2
Skrevet

166 cm:

I 20-årene - 52-54 kg

I 30 årene etter svangerskap - 58-60 kg. 

Av og til tenker jeg det hadde vært fint å veie 54 kg igjen, men orker virkelig ikke slanke meg. Holder vekten nå uten effort. Er ingen storspiser, men har ingen kostholdsbegrensinger. 

Anonymkode: 429cc...48a

Skrevet

166 og har trivdes best på 62-65. For å holde meg der må jeg spise strikt lavkarbo og trene moderat.

Anonymkode: aa663...f5b

• Liker 1
Skrevet

68

Anonymkode: eb6dc...f81

• Liker 2
Skrevet

Er 165 og trivselsvekten er 50 kg. Er 56kg nå etter barn nummer to, og de siste 6 kg sitter virkelig. 

Skrevet

Jeg er 165, og sist gang jeg var komfortabel med kroppen min (både fysisk og psyskisk) var når jeg var 70 kg. Det er nok litt over det som er anbefalt for noen min høyde, men jeg trivdes veldig med kroppen min da og følte meg helt fin.

Sist gang jeg var der spiste jeg helt normalt, med det jeg måtte ønske når jeg ønsket det, samtidig som jeg gikk til og fra jobb/skole/butikk og dermed brente en god del kalorier der.

Pga. spiseforstyrrelse har jeg lagt på meg masse. Selv om jeg går en del på jobb og får inn en del fysisk aktivitet der, så må jeg jobbe en del med spisingen min så jeg kommer meg ned på et normalt nivå. Håper jeg kommer tilbake dit en dag. :) 

Anonymkode: 53c90...f88

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

52-55 kg. Veier nå 63 kg, er ikke fornøyd. Har valker og cellulitter. Er veldig aktiv, men har spist og drukket akkurat det jeg har lyst på i koronatiden. Har nå skjerpet meg og er i ferd med å slanke meg.

Anonymkode: ad0c5...7a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lager en tråd for denne størrelsen også.

Du som er ca 165 cm, Hva er idealvekten og trivselsvekten din? (Det er ikke sikkert det er likt)

Hvor mye kan du spise på denne vekten? 
Trener du?

Jeg er 166 og veier 50kg, skulle gjerne veid mer,men sliter med vekten ,alltid veid mindre enn det jeg bør

Anonymkode: 3dcfd...338

• Liker 1
Skrevet

Er 164 og veier 59 kg. Trivselsvekt 52-57 kg. Idealvekt er kanskje 52 kg. Spiser et helt vanlig kosthold. Har nylig begynt å trene og spise litt sunnere for å gå ned til rundt 55 kg

Anonymkode: e83a2...db5

Skrevet

55kg

Anonymkode: b8ef7...dd1

Skrevet

Rundt 50

Anonymkode: 0d741...0fb

Skrevet

Jeg er like under 160 og har trivselsvekt på rundt 65 kg. Da ser jeg slank ut takket være fordeling av fett, men kan fortsatt unne meg godis uten noe problem :)

Anonymkode: 18c67...a6d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...