Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Omg Ørnulf  altså 🤣 Komme med at han har vondt i kneet og skal liksom gjøre seg til en hedersmann og martyr for at han har holdt det hemmelig 😂 Utrolig bra at Jan Tore svarte han på det! Og som om han holdt det skjult av hensyn til gruppa, det har jo kun vært for å ikke bli førstekjempe. Ser også han blir superstressa når alle peker på han som den største spilleren, han trodde nok han hadde holdt det i skjul også er det SÅ åpenbart 😅 

Men for all del, ikke noe galt i å spille spillet, bare komisk at han har så lite innsikt i hvordan han oppleves utenfra.

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiet på Erik i går, så syns utfallet ble kjedelig her. Pleier det ikke være øksekast sånn helt i starten av en finaleuke? Sikre den første semifinalisten slik? Det blir vel Trond det da! Sjeldent man ser så gode treff i denne grenen.

Måtte le litt da folket på gården syns det var skikkelig godt med annen mat enn den Trond pleier å lage 😅 Joda, kjekt med en kokk på laget, men det er nå uansett greit å variere litt og slippe andre til! 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke at Trond er sleip eller falsk. Jeg ser derimot at han er en raus type som klarer å si noe positivt til alle, en egenskap mange flere her i verden skulle hatt.

For øvrig er jeg enig med Erik; mange rare valg mtp at Farmen er en konkurranse, man burde som storbonde gå etter å få ut sterke konkurrenter og som førstekjempe velge en man tror man kan slå i en gren man selv er god i. Ingrid er helt fjern i mine øyne.

Jeg har nevnt det før; jeg liker Aleksander og Christopher best der inni. Sistnevnte ser ut til å ha et bredere repertoar av kunnskap og ferdigheter, så jeg heier nok mest på han.

Ellers er det vel kanskje bare Trond og Ørnulf som hadde klart å drifte en gård anno 1923 alene. Så sånn sett er de verdige vinneren, men jeg har ikke sansen for Ørnulf, så jeg håper ikke han vinner.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond ville ikke ha en fair kamp. Han visste han var god i øks, og han kunne få skinne som en godhjertet fyr foran de andre.

 

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Heiet på Erik i går, så syns utfallet ble kjedelig her. Pleier det ikke være øksekast sånn helt i starten av en finaleuke? Sikre den første semifinalisten slik? Det blir vel Trond det da! Sjeldent man ser så gode treff i denne grenen.

Måtte le litt da folket på gården syns det var skikkelig godt med annen mat enn den Trond pleier å lage 😅 Joda, kjekt med en kokk på laget, men det er nå uansett greit å variere litt og slippe andre til! 

Joda, men tipper folk har satt pris på en som disker opp alle måltidene, står opp først hver dag å fyrer + lager kaffe. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 timer siden):

Ser ikke helt hvorfor det skal være dårligere moral av Trond å velge øks enn andre. Vil anta at de fleste som skal inn på Farmen øver seg litt på forhånd, og det er faktisk forskjell på å kaste med ei vanlig øks som man kliver ved med hjemme kontra ei konkurranse kaste-øks. Når Trond sier han ikke har mye erfaring så blir det dumt å bare påstå noe annet. 

Askel var åpen om at han hadde sikkert over 200 kast bak seg da han valgte øksekast, noe han holdte helt skjult sånn at alle andre trodde han kom til å velge tønnesjakk (de var t.o.m så sikker at Ingrid lærte Ørnulf, som hun hadde valgt som førstekjempe, tønnesjakk. På Askel sitt eget hjemmelaget øvespill) Var det sleipt av Askel også? Riktignok var han litt for selvsikker på egne kasteferdigheter og røk ut, mot Ørnulf som nesten ikke hadde øvd på å kaste øks (bare det viser hvor tilfeldig utfallet av øksekast kan være)

Trond har heller ikke bare stått på kjøkkenet; han har vært med å deltatt på de fysiske oppdragene, og han har vist at han kan snekrer. Det var Trond som lagde dusjen og det hjemmemekka kjøleskapet (noe han gjorde uoppfordret for alle deltagerne sin bekvemmelighet og for å bedre oppbevare kjølevarer. Hverken dusj eller kjøleskap var deler av ukesoppdrag). Trond snekret også deler av ysteriet, han har vært i smia og gjort smie-oppdrag. Og det var Trond som oppdaget Sofies lille forsøk på sabotasje (uten at det ble noe styr rundt det)

Så å kalle Trond en sleip ål som har lurt seg unna bare pga de andre driver å velger ut i fra hjertet og ut i fra hvem de er i konflikt med eller ikke tåler trynet av er ikke Trond sin feil. Alle på gården vet hvor mye Trond kan, hadde de (les Ingrid) vært smart så hadde hun valgt Trond i stedet for Erik som førstekjempe. Men Ingrid oppfatter jeg som veldig pleasing-girl og vil hele tiden gjøre det hun er det rette for andre og helst ikke såre noen. Dog; hun skuffet Askel da han i etterkant oppdaget at hun hjalp Ørnulf med å lære han tønnesjakk, og lærte bort hvilke trekk Askel hadde øvet inn, på Askel sitt eget brett. Noe hun gjorde av dårlig samvittighet for å ha valgt Ørnulf (Ingrid burde lært seg at man kan ikke gjøre alle til lags, og tenkt litt mere på at dette er en konkurranse og ikke en feriekoloni)

Ang alkohol så synes jeg ikke det er store mengder når man tenker på at det de får skal deles på ganske mange. Blir ikke mange glass på hver (og ved å gi de alkohol så slipper produksjonen at de får smuglet inn alkohol eller ror over til nabohytter for å drikke alkohol) (skulle dog tro at voksne mennesker skulle ha klart seg uten alkohol i 6 små uker)

Jeg drikker ikke alkohol lengre (ikke at jeg var en dranker før akkurat, men jeg står på daglige medisiner som ikke kan kombineres med alkohol) og hadde jeg vært med i Farmen så ville jeg blitt skuffet om hver belønning hadde vært alkohol. Hadde satt mere pris på noen gode oster, spekemat, sjokolade, gjærbakst, gode juicer…

Jeg håper Sofie, Christoffer eller Ørnulf vinner. Før så heiet jeg på Trond, men pga måten han behandlet Marit på så gjør jeg ikke det lengre. Og Jan kan gjerne ryke i morgen for min del etter at han slo i fleisen på Marit og løy om at det bare var Trond som ønsket henne tilbake. Håper han satte pølsa i vranga da Sofie konfronterte han åpent så alle hørte på at det ikke var sant. Snakk om å sparke noen som ligger nede. Ikke rart at Marit fikk et så kraftig angstanfall på hotellet natta etter at medisinsk personell måtte tilkalles, hun ble jo helt mindfucket av det spillet disse mannfolka drev mot henne. Kom seg til Torpet og ble skikkelig godt i mot, helt tydelig preget etter siste ukene på Farmen, kom inn igjen på Farmen og moralens vokter, Trond, går rett i strupen på henne og holde-seg-inne-med-de-store-gutta Jan Tore lyver og gir henne nådestøtet 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/nQ4e0a/trekker-seg-fra-farmen-kjendis-skulle-oenske-det-aldri-hadde-skjedd

edit; jeg hadde ikke sett episoden da jeg svarte, men har det nå. Trond var ærlig om at han hadde øvet seg med ei vanlig kløyveøks, men aldri med ei kasteøks. To helt vidt forskjellige økser som ikke kan sammenlignes  

Hvem er Askel? Aleksander?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (4 timer siden):

Ser ikke helt hvorfor det skal være dårligere moral av Trond å velge øks enn andre. Vil anta at de fleste som skal inn på Farmen øver seg litt på forhånd, og det er faktisk forskjell på å kaste med ei vanlig øks som man kliver ved med hjemme kontra ei konkurranse kaste-øks. Når Trond sier han ikke har mye erfaring så blir det dumt å bare påstå noe annet. 

Askel var åpen om at han hadde sikkert over 200 kast bak seg da han valgte øksekast, noe han holdte helt skjult sånn at alle andre trodde han kom til å velge tønnesjakk (de var t.o.m så sikker at Ingrid lærte Ørnulf, som hun hadde valgt som førstekjempe, tønnesjakk. På Askel sitt eget hjemmelaget øvespill) Var det sleipt av Askel også? Riktignok var han litt for selvsikker på egne kasteferdigheter og røk ut, mot Ørnulf som nesten ikke hadde øvd på å kaste øks (bare det viser hvor tilfeldig utfallet av øksekast kan være)

Trond har heller ikke bare stått på kjøkkenet; han har vært med å deltatt på de fysiske oppdragene, og han har vist at han kan snekrer. Det var Trond som lagde dusjen og det hjemmemekka kjøleskapet (noe han gjorde uoppfordret for alle deltagerne sin bekvemmelighet og for å bedre oppbevare kjølevarer. Hverken dusj eller kjøleskap var deler av ukesoppdrag). Trond snekret også deler av ysteriet, han har vært i smia og gjort smie-oppdrag. Og det var Trond som oppdaget Sofies lille forsøk på sabotasje (uten at det ble noe styr rundt det)

Så å kalle Trond en sleip ål som har lurt seg unna bare pga de andre driver å velger ut i fra hjertet og ut i fra hvem de er i konflikt med eller ikke tåler trynet av er ikke Trond sin feil. Alle på gården vet hvor mye Trond kan, hadde de (les Ingrid) vært smart så hadde hun valgt Trond i stedet for Erik som førstekjempe. Men Ingrid oppfatter jeg som veldig pleasing-girl og vil hele tiden gjøre det hun er det rette for andre og helst ikke såre noen. Dog; hun skuffet Askel da han i etterkant oppdaget at hun hjalp Ørnulf med å lære han tønnesjakk, og lærte bort hvilke trekk Askel hadde øvet inn, på Askel sitt eget brett. Noe hun gjorde av dårlig samvittighet for å ha valgt Ørnulf (Ingrid burde lært seg at man kan ikke gjøre alle til lags, og tenkt litt mere på at dette er en konkurranse og ikke en feriekoloni)

Ang alkohol så synes jeg ikke det er store mengder når man tenker på at det de får skal deles på ganske mange. Blir ikke mange glass på hver (og ved å gi de alkohol så slipper produksjonen at de får smuglet inn alkohol eller ror over til nabohytter for å drikke alkohol) (skulle dog tro at voksne mennesker skulle ha klart seg uten alkohol i 6 små uker)

*snip*

Veldig enig i betraktningene dine.

PS. Jeg ER så lei av øksekast nå. Håper faktisk de fjerner den til senere sesonger.

Endret av Turkis Sau
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (9 minutter siden):

Hvem er Askel? Aleksander?

Syns det var ganske enkelt å skjønne at Skruf mener Aslak.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

Syns det var ganske enkelt å skjønne at Skruf mener Aslak.

Aslak er ute av Farmen. Jeg skjønte virkelig ikke at det var han Skruf mente. Hadde Aslak over 200 øksekast bak seg? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (10 minutter siden):

Aslak er ute av Farmen. Jeg skjønte virkelig ikke at det var han Skruf mente. Hadde Aslak over 200 øksekast bak seg? 

Han snakket om det ute på kjempehytten. At han hadde øvd utrolig mye på øksekast hjemme, og at dette var "hans øvelse".

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (1 time siden):

Hvem er Askel? Aleksander?

Skrev feil, beklager for at jeg ikke husket navnet riktig i farta

Men mtp hvor mange som bevisst skriver Uggulf i stedet for Ørnulf så skulle jeg tro at de fleste forsto at jeg mente Aslak. Skal korrigere innlegget 

Og ja; Aslak sa selv i monitoren/kamera at ingen av de på Farmen visste at han hadde virkelig øvd på øksekast og hadde over 200 kast bak seg, og derfor kom de til å tro at han kom til å velge tønnesjakk 

(Ingrid trodde i allefall det siden hun satt å øvde tønnesjakk på Aslak sitt hjemmelagde spill med Ørnulf etter at hun valgte Ørnulf som førstekjempe, der hun også viste Ørnulf hvilke trekk Aslak brukte å åpne spillet med) 

ecit; nå har jeg korrigert tidligere innlegg, håper det ble mindre for forvirrende å forstå hvem jeg skrev om nå. 

Endret av skruf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Veldig enig i betraktningene dine.

PS. Jeg ER så lei av øksekast nå. Håper faktisk de fjerner den til senere sesonger.

Helt enig! Forrige sesong av vanlig Farmen (ikke kjendis-versjonen for å utdype) så var det nesten utelukkende øksekast. De besto nesten ingen ukesoppdrag heller da de rett og slett ikke gadd å jobbe 

Så kjendis Farmen har virkelig imponert meg med de massive oppdragene de har fått og de har fått i havn 5 av 6

Teit at det skal stå og falle på et gjøkur og en gjøk som ikke sier ko-ko når man ser alt det andre de har gjort. Urmaker er ei utdanning og et yrke, det er ikke akkurat en hobby som man kan lære seg på YouTube og drive med på fritiden. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (3 timer siden):

Veldig enig i betraktningene dine.

PS. Jeg ER så lei av øksekast nå. Håper faktisk de fjerner den til senere sesonger.

Ja,det er ikke noe poeng i å ha ørten grener når de alltid velger øks.  Superkjedelig.  Det skulle heller vært trekking av gren.  Det hadde vært spennende og variert. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå ikke bare gjøken som avgjorde det. Ikke ryddet hverken på kjøkkenet eller på utsiden.

 

Endret av Ruspus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært kult om det var slik at hvis en gren ble valgt i en tvekamp så kunne ikke grenen velges flere ganger i de kommende tvekampene.

Tas øksekast første uken er det valgalternativet brukt opp for resten av sesongen. Tas sekken andre uken er også det alternativet brukt opp, osv. Til man står igjen med én siste gren i siste tvekamp uten mulighet til å velge. 😈

Da måtte man vært enda mer strategisk og vi hadde fått se alle grenene gjennom sesongen.

Endret av Blåttvann
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (1 time siden):

Kanskje det hadde vært kult om det var slik at hvis en gren ble valgt i en tvekamp så kunne ikke grenen velges flere ganger i de kommende tvekampene.

Tas øksekast første uken er det valgalternativet brukt opp for resten av sesongen. Tas sekken andre uken er også det alternativet brukt opp, osv. Til man står igjen med én siste gren i siste tvekamp uten mulighet til å velge. 😈

Da måtte man vært enda mer strategisk og vi hadde fått se alle grenene gjennom sesongen.

Send idèen til tv2!! 

Kjedelig med øksekast nesten hver gang.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de skulle ha passet bedre på med å ha det ryddig på gården. De prioriterte ikke det så mye, men det er vel fort gjort når de hadde de krevende oppgavene. Det ble ganske mye de måtte vaske opp. Tenker at kanskje det bør være sånn at mentor gir litt penger hvis det er bra hygiene i huset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (19 timer siden):

Trond ville ikke ha en fair kamp. Han visste han var god i øks, og han kunne få skinne som en godhjertet fyr foran de andre.

 

Trond hadde øvet minimalt med øks, og kun med ei vanlig klyvøks inne på farmen. Men saken er den at han er en meget handy man som fikser det meste av praktiske ting. Den lysluggete guttungen med det til de grader oppblåste egoet var jo selfølgelig sjanseløs. Det hadde han vært uansett hva gren Trond hadde valgt.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Ruspus skrev (26 minutter siden):

Trond hadde øvet minimalt med øks, og kun med ei vanlig klyvøks inne på farmen. Men saken er den at han er en meget handy man som fikser det meste av praktiske ting. Den lysluggete guttungen med det til de grader oppblåste egoet var jo selfølgelig sjanseløs. Det hadde han vært uansett hva gren Trond hadde valgt.

Er vell litt vell naivt å tro at han ikke har øvd. Det er veldig tydelig at han fremstår svært skinnhellig. Jeg har ikke noe problem med at han vant eller har øvd på å kaste øks og er god til det. Var mer talen på forhånd og hvordan han fremstiller seg som rene mor Therese og at han er så fair. 
 

Han er nok en hyggelig mann, men han har nok lært seg noen knep gjennom livet og spiller mye på å være den lugne, rettferdige sørlendingen. Han har drevet business så han er ikke dum. Man må nok være litt slu for å ha fått til det han har gjort med Bølgen og Moi. Det kommer også frem under Farmen og jeg kjøper ikke at han ikke har øvd mye på øks og viste at han var god på det. Mere taktikken hans som er slu ved å late som han er fair. Kunne bare stått for det isteden for den talen for å sette seg i et godt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...