Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Ja, hvorfor det?

Det er hele konkurransen på Torpet - at én vinner plass på Farmen 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (7 timer siden):

Ja det var første gang at Torpet-finalen var inne på vanlig-Farmen i høst også. Så kjendisversjonen tok nok det til etterfølgelse. Veldig bra og mer gøy for oss som ikke har Play 

Det har vært Torpet-finaler på Farmen gården i vanlig-Farmen siden 2020. Men i fjor høst så var det to ganger det kom folk fra Torpet, de hadde finalen allerede i uke 5. Så kom utfordrerne som vanligvis kommer til Farmen i uke 5 inn på Torpet istedet og kom til Farmen i uke 9 der det skulle være ny finale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 timer siden):

Ja det var første gang at Torpet-finalen var inne på vanlig-Farmen i høst også. Så kjendisversjonen tok nok det til etterfølgelse. Veldig bra og mer gøy for oss som ikke har Play 

Mener å huske den sesongen med Karianne Vilde også var at tre stykker kom fra torpet og hadde finale i farmen. Og det var vel i vanlig farmen for et par-tre år siden?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nett at første/andrekjempe ikke kunne bo i kjempehyttene før tvekampen i kveldens episode, men måtte bo på et annet sted pga lyn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder:

Spoiler

Det spinnhjulet må være dårlig kalibrert, for jeg synes deltakerne vinner kake/hovedpremien på det hver eneste gang selv om oddsen er lav. Henger det lodd på baksiden?

Erik er tøff som velger Trond som andrekjempe. De andre deltakerne eier ikke konkurranseinstinkt, så de ønsker at Trond skal vinne over Erik. Trond på sin side eier heller ikke konkurranseinstinkt, så han velger øksekast foran noe som Trond mener han er favoritt i fordi Erik liksom skal ha en fair sjanse. Skuffende at det ble en ny runde med øksekast.

Men Trond viser seg å være solid i øksekast, og konkurransen var avgjort nærmest før den begynte. Greit nok at han var dyktig, men det var mye flaks også siden Trond aldri hadde kastet en slik øks før og treffer midt i smørøyet på første kast.

Glad kjendis-sesongen av Farmen er kort og at man er i finaleuken, for nå begynner jeg å bli klar for å sette et punktum for denne gang. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Greit nok at han var dyktig, men det var mye flaks også siden Trond aldri hadde kastet en slik øks før og treffer midt i smørøyet på første kast.

Spoiler

Vel. Han satte nesten en bullseye på andre kastet også, så det er nok mer enn flaks!

Endret av ltfutt
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Nå er episoden ferdig på tv, så det er lov å si Gratulerer, Trond 💐 jeg synes du fortjente denne seieren 🥂

Det blir nok en spennende finaleuke med de som er igjen nå. Flere gode kandidater der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (44 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Greit nok at han var dyktig, men det var mye flaks også siden Trond aldri hadde kastet en slik øks før og treffer midt i smørøyet på første kast.

Skjul innhold

Vel. Han satte nesten en bullseye på andre kastet også, så det er nok mer enn flaks!

Ja, han sa jo også at han hadde trent litt med å kaste standard øks. Man ser jo at han åpenbart har en mye bedre teknikk enn han lysluggen. Han slipper øksa nemlig alt for sent. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (11 minutter siden):

Ja, han sa jo også at han hadde trent litt med å kaste standard øks. Man ser jo at han åpenbart har en mye bedre teknikk enn han lysluggen. Han slipper øksa nemlig alt for sent. 

Trond var så rolig og behersket. Kanskje derfor han hadde så god teknikk. Han har vel lært seg å holde nervene i sjakk etter mange år i et stressende yrke.

Endret av ltfutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (16 minutter siden):

Trond var så rolig og behersket. Kanskje derfor han hadde så god teknikk. Han har vel lært seg å holde nervene i sjakk etter mange år i et stressende yrke.

En god psyke har nok veldig mye å si øksekast.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Skjul innhold

Stoler ikke på at han ikke har gjort det før 😅

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Skjul innhold

Tror nok Trond har øvd ganske mye ja. Å ha kastet med vanlig øks er ikke så ulikt øksa de bruker på Farmen. Og all øvelse er bedre enn ingen øvelse.

Men nå tror jeg ikke på det Trond sier heller, han er så sleip.

Han smisker med alle og sier ting han vet de vil høre. Han viser gang på gang at han snakker med alle og at han påvirker dem til å ta valgene han ønsker. Han viser også hvor opptatt han er av å virke så snill og god. Sa flere ganger i denne episoden at han kunne se tilbake på oppholde sitt og være stolt av det han har vist av seg selv. Og så velger han øksekast som han vet han er god i men fremstiller det som om om det er 50/50 sjanse. "Det er første gangen jeg har kastet en sånn øks". Hehe, fin ordlegging, det finnes mange ulike økser. ;)

Det var også lurt å tømme utedassen rett før valget av førstekjempe. ;)

Hadde han faktisk tatt litt risiko og ikke vært en stor spiller så hadde han ikke bare stått på kjøkkenet og gjort seg uunnværlig for de andre. Da hadde han båret stein og barket tømmer.

Han sa jo selv at det var taktisk lurt å stå på kjøkkenet, så han er nok en liten luring. Uggluf spilte spillet mer åpenlyst.

Endret av Blåttvann
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alkohol i hver eneste episode. Hver enkelt deltaker på Farmen og Torpet har drukket mer på fem uker (?) enn jeg drakk i hele 2022. Hvorfor får de så mye alkohol?

Endret av Irja
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Tror nok Trond har øvd ganske mye ja. Å ha kastet med vanlig øks er ikke så ulikt øksa de bruker på Farmen. Og all øvelse er bedre enn ingen øvelse.

Men nå tror jeg ikke på det Trond sier heller, han er så sleip.

Han smisker med alle og sier ting han vet de vil høre. Han viser gang på gang at han snakker med alle og at han påvirker dem til å ta valgene han ønsker. Han viser også hvor opptatt han er av å virke så snill og god. Sa flere ganger i denne episoden at han kunne se tilbake på oppholde sitt og være stolt av det han har vist av seg selv. Og så velger han øksekast som han vet han er god i men fremstiller det som om om det er 50/50 sjanse. "Det er første gangen jeg har kastet en sånn øks". Hehe, fin ordlegging, det finnes mange ulike økser. ;)

Det var også lurt å tømme utedassen rett før valget av førstekjempe. ;)

Hadde han faktisk tatt litt risiko og ikke vært en stor spiller så hadde han ikke bare stått på kjøkkenet og gjort seg uunnværlig for de andre. Da hadde han båret stein og barket tømmer.

Han sa jo selv at det var taktisk lurt å stå på kjøkkenet, så han er nok en liten luring. Uggluf spilte spillet mer åpenlyst.

Trond har jo gjort mye mer enn å stå på kjøkkenet, da han har vært med på nesten alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Det er alkohol i hver eneste episode. Hver enkelt deltaker på Farmen og Torpet har drukket mer på fem uker (?) enn jeg drakk i hele 2022. Hvorfor får de så mye alkohol?

De er i 1922. Forbudstiden er over og Vinmonopolet har nettopp åpnet.
I dag var det 2 deltakere som drakk hver sin øl og et glass vin der? Jeg synes egentlig ikke de drikker mye, det er mange på hver vinflaske og 1-2 øl. Jeg drikker sjelden, men tror det de har drukket på 5 uker per pers tilsvarer det jeg drakk på julebord i 2022. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvittre skrev (Akkurat nå):

De er i 1922. Forbudstiden er over og Vinmonopolet har nettopp åpnet.
I dag var det 2 deltakere som drakk hver sin øl og et glass vin der? Jeg synes egentlig ikke de drikker mye, det er mange på hver vinflaske og 1-2 øl. Jeg drikker sjelden, men tror det de har drukket på 5 uker per pers tilsvarer det jeg drakk på julebord i 2022. 

Vi har alle ulikt alkoholkonsum, men jeg ville blitt veldig overrasket (og skuffa) om den vanligste belønningen var alkohol og ikke mat.

Det er alkohol fra mentor og alkohol på dugnad..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (4 minutter siden):

Vi har alle ulikt alkoholkonsum, men jeg ville blitt veldig overrasket (og skuffa) om den vanligste belønningen var alkohol og ikke mat.

Det er alkohol fra mentor og alkohol på dugnad..

Jeg tror alkohol var ganske vanlig belønning i 1922. Selv om du hadde blitt skuffa. Synes det maset om mye alkohol er veldig rart, 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Kvittre skrev (1 time siden):

Jeg tror alkohol var ganske vanlig belønning i 1922. Selv om du hadde blitt skuffa. Synes det maset om mye alkohol er veldig rart, 

Det er ofte sånn at de som ikke drikker selv, legger veldig merke til alkoholen, og har lett for å oppfatte det som mye.  Det er vel vanlig.  Jeg har et mer likegyldig forhold til det og drikker litt om jeg har, men bryr meg ikke om jeg ikke har.  Det blir vel litt som annen hygge/kos eller snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvorfor det skal være dårligere moral av Trond å velge øks enn andre. Vil anta at de fleste som skal inn på Farmen øver seg litt på forhånd, og det er faktisk forskjell på å kaste med ei vanlig øks som man kliver ved med hjemme kontra ei konkurranse kaste-øks. Når Trond sier han ikke har mye erfaring så blir det dumt å bare påstå noe annet. 

Aslak var åpen om at han hadde sikkert over 200 kast bak seg da han valgte øksekast, noe han holdte helt skjult sånn at alle andre trodde han kom til å velge tønnesjakk (de var t.o.m så sikker at Ingrid lærte Ørnulf, som hun hadde valgt som førstekjempe, tønnesjakk. På Aslak sitt eget hjemmelaget øvespill) Var det sleipt av Aslak også? Riktignok var han litt for selvsikker på egne kasteferdigheter og røk ut, mot Ørnulf som nesten ikke hadde øvd på å kaste øks (bare det viser hvor tilfeldig utfallet av øksekast kan være)

Trond har heller ikke bare stått på kjøkkenet; han har vært med å deltatt på de fysiske oppdragene, og han har vist at han kan snekrer. Det var Trond som lagde dusjen og det hjemmemekka kjøleskapet (noe han gjorde uoppfordret for alle deltagerne sin bekvemmelighet og for å bedre oppbevare kjølevarer. Hverken dusj eller kjøleskap var deler av ukesoppdrag). Trond snekret også deler av ysteriet, han har vært i smia og gjort smie-oppdrag. Og det var Trond som oppdaget Sofies lille forsøk på sabotasje (uten at det ble noe styr rundt det)

Så å kalle Trond en sleip ål som har lurt seg unna bare pga de andre driver å velger ut i fra hjertet og ut i fra hvem de er i konflikt med eller ikke tåler trynet av er ikke Trond sin feil. Alle på gården vet hvor mye Trond kan, hadde de (les Ingrid) vært smart så hadde hun valgt Trond i stedet for Erik som førstekjempe. Men Ingrid oppfatter jeg som veldig pleasing-girl og vil hele tiden gjøre det hun er det rette for andre og helst ikke såre noen. Dog; hun skuffet Aslak da han i etterkant oppdaget at hun hjalp Ørnulf med å lære han tønnesjakk, og lærte bort hvilke trekk Aslak hadde øvet inn, på Aslak sitt eget brett. Noe hun gjorde av dårlig samvittighet for å ha valgt Ørnulf (Ingrid burde lært seg at man kan ikke gjøre alle til lags, og tenkt litt mere på at dette er en konkurranse og ikke en feriekoloni)

Ang alkohol så synes jeg ikke det er store mengder når man tenker på at det de får skal deles på ganske mange. Blir ikke mange glass på hver (og ved å gi de alkohol så slipper produksjonen at de får smuglet inn alkohol eller ror over til nabohytter for å drikke alkohol) (skulle dog tro at voksne mennesker skulle ha klart seg uten alkohol i 6 små uker)

Jeg drikker ikke alkohol lengre (ikke at jeg var en dranker før akkurat, men jeg står på daglige medisiner som ikke kan kombineres med alkohol) og hadde jeg vært med i Farmen så ville jeg blitt skuffet om hver belønning hadde vært alkohol. Hadde satt mere pris på noen gode oster, spekemat, sjokolade, gjærbakst, gode juicer…

Jeg håper Sofie, Christoffer eller Ørnulf vinner. Før så heiet jeg på Trond, men pga måten han behandlet Marit på så gjør jeg ikke det lengre. Og Jan kan gjerne ryke i morgen for min del etter at han slo i fleisen på Marit og løy om at det bare var Trond som ønsket henne tilbake. Håper han satte pølsa i vranga da Sofie konfronterte han åpent så alle hørte på at det ikke var sant. Snakk om å sparke noen som ligger nede. Ikke rart at Marit fikk et så kraftig angstanfall på hotellet natta etter at medisinsk personell måtte tilkalles, hun ble jo helt mindfucket av det spillet disse mannfolka drev mot henne. Kom seg til Torpet og ble skikkelig godt i mot, helt tydelig preget etter siste ukene på Farmen, kom inn igjen på Farmen og moralens vokter, Trond, går rett i strupen på henne og holde-seg-inne-med-de-store-gutta Jan Tore lyver og gir henne nådestøtet 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/nQ4e0a/trekker-seg-fra-farmen-kjendis-skulle-oenske-det-aldri-hadde-skjedd

edit; jeg hadde ikke sett episoden da jeg svarte, men har det nå. Trond var ærlig om at han hadde øvet seg med ei vanlig kløyveøks, men aldri med ei kasteøks. To helt vidt forskjellige økser som ikke kan sammenlignes  

edit2; Ser jeg har skrevet feil og skrevet Askel i stedet for Aslak (Maurstad) og noen forstod ikke hvem jeg mente. Men ja; jeg mente Aslak og ikke Aleksander. Trodde kanskje man forsto at det var en skrivefeil hvis man leste konteksten navnet ble skrevet i. Men skal korrigere det sånn at det ikke er rom for misforståelser. 

Endret av skruf
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...