Hmmmmmm Skrevet 9. februar 2022 #21 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg har værken råd til tv akkurat nå. Å heller ikke bassenget. Å at han gjør som han gjør å gjort som han har gjort så går det en faen i meg. Jeg ønsker ikke videre kontakt med han nei. Du kan kjøpe deg en tv på avbetaling. Bassenget er vel ikke en nødvendighet. Mat og blomster er forbruksvare han ikke kan kreve tilbake. 2
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #22 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Dum jente skrev (7 minutter siden): Ja. Jeg har værken råd til tv akkurat nå. Å heller ikke bassenget. Å at han gjør som han gjør å gjort som han har gjort så går det en faen i meg. Jeg ønsker ikke videre kontakt med han nei. Hvis det hadde vært meg hadde det vært stor sannsynlighet for at jeg hadde gitt de tingene tilbake. Ikke for at tingene på noen måte er rettmessig hans, men at jeg ikke ville ønsket å ha ting i huset som minnet om en person som jeg ikke ønsker noe å ha med å gjøre. Altså fjerne alt som minner om personen. Men det er nå meg, da. Da er det to alternativer du har: enten gi tingene tilbake, eller beholde dem, og evt. ta den kampen som måtte komme. Edit: bare så det er sagt, hverken TV eller et basseng går under ting man egentlig trenger. Endret 9. februar 2022 av sjonkelrolf 4
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #23 Skrevet 9. februar 2022 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Du kan kjøpe deg en tv på avbetaling. Bassenget er vel ikke en nødvendighet. Mat og blomster er forbruksvare han ikke kan kreve tilbake. Ja. Jeg kan… men når han har gitt det til meg så vil jeg ikke levere det tilbake. Det er mye penger å jeg lever nesten på fattiggrensa så di tingene betyr jo mye for meg. 1
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #24 Skrevet 9. februar 2022 sjonkelrolf skrev (3 minutter siden): Hvis det hadde vært meg hadde det vært stor sannsynlighet for at jeg hadde gitt de tingene tilbake. Ikke for at tingene på noen måte er rettmessig hans, men at jeg ikke ville ønsket å ha ting i huset som minnet om en person som jeg ikke ønsker noe å ha med å gjøre. Altså fjerne alt som minner om personen. Men det er nå meg, da. Da er det to alternativer du har: enten gi tingene tilbake, eller beholde dem, og evt. ta den kampen som måtte komme. Edit: bare så det er sagt, hverken TV eller et basseng går under ting man egentlig trenger. Ja. Jeg skjønner jo hva du mener. Men… ja… jeg vil jo ha disse tingene.jeg koser meg med dem. Jeg sa klart ifra til han at jeg ikke hadde råd til disse tingene selv. Han da han ville at jeg skulle ha det bra så derfor han kjøpte dem til meg. Tven var noe av bursdags gava mi også. Jeg la inn 2500 kr selv da han spurte hvor mye jeg kunne legge i den.
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #25 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (1 minutt siden): Ja. Jeg skjønner jo hva du mener. Men… ja… jeg vil jo ha disse tingene.jeg koser meg med dem. Jeg sa klart ifra til han at jeg ikke hadde råd til disse tingene selv. Han da han ville at jeg skulle ha det bra så derfor han kjøpte dem til meg. Tven var noe av bursdags gava mi også. Jeg la inn 2500 kr selv da han spurte hvor mye jeg kunne legge i den. Ja, da får du ta den kampen så langt den går, og eksen vil da åpenbart være en du må forholde deg til selv om du egentlig ikke ønsker det. Det er situasjonen, så lenge han insisterer på å få tilbake tingene, samtidig som at du insisterer på å beholde dem. Med det utgangspunktet er det ikke mulig å kompromisse på noen måter, og da må det nødvendigvis bli en konflikt. Sånn er det, og du må stå i det. Så enkelt er det, og det er ikke noe særlig annet med råd å komme med her. 1
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #26 Skrevet 9. februar 2022 sjonkelrolf skrev (3 minutter siden): Ja, da får du ta den kampen så langt den går, og eksen vil da åpenbart være en du må forholde deg til selv om du egentlig ikke ønsker det. Det er situasjonen, så lenge han insisterer på å få tilbake tingene, samtidig som at du insisterer på å beholde dem. Med det utgangspunktet er det ikke mulig å kompromisse på noen måter, og da må det nødvendigvis bli en konflikt. Sånn er det, og du må stå i det. Så enkelt er det, og det er ikke noe særlig annet med råd å komme med her. Ja. Jeg håper jo han gir seg da han mest sannsynlig ikke kommer noen vei. 🙈
spinner Skrevet 9. februar 2022 #27 Skrevet 9. februar 2022 Hva betyr: "Står i mitt navn"? Det er jo ikke et hus eller bil vi snakker om. 1
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #28 Skrevet 9. februar 2022 spinner skrev (Akkurat nå): Hva betyr: "Står i mitt navn"? Det er jo ikke et hus eller bil vi snakker om. Tven står i mitt navn på power. Bassenget står på mitt navn da det ble bestilt på mitt navn.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #29 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Jeg har en eks som overøste meg med gaver, nå krever han penger tilbake eller tingene tilbake. Hvis ikke han får dette går han til forliksrådet. Det er snakk om en tv og ett mspa basseng. Så ca 25 000 kr.disse gavene står altså i mitt navn men han dro kortet. Han sa dette ikke var noe prob da han har råd til dette å vil at jeg skal ha det bra. Vi kommuniserte mest på snap men jeg har noen meld der det er bevis på at dette er gave å ikke ett lån. Hva blir riktig her? Har han krav på noe? Anonymkode: 1b122...06e Han kommer ingen vei i forliksrådet. Det er bare trussel. En GAVE er en GAVE. Fuck han, behold alt ts. Anonymkode: 7a1ab...8f1 6
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #30 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg håper jo han gir seg da han mest sannsynlig ikke kommer noen vei. 🙈 Det er ikke sikkert. Du sier at det gikk en "faen" i deg, kan godt hende det har gått en "faen" i han også, og det må du bare være forberedt på å stå i så lenge det kreves. Om så bare for å gjøre livet ditt surt. 3
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #31 Skrevet 9. februar 2022 sjonkelrolf skrev (Akkurat nå): Det er ikke sikkert. Du sier at det gikk en "faen" i deg, kan godt hende det har gått en "faen" i han også, og det må du bare være forberedt på å stå i så lenge det kreves. Om så bare for å gjøre livet ditt surt. Ja. Det har mest sannsynlig gått en faen i han også. Men etter det jeg leser på advokaten.no så er en gave en gave. Er en bil og pupper jeg leste om her.. men blir jo det samme.
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #32 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han kommer ingen vei i forliksrådet. Det er bare trussel. En GAVE er en GAVE. Fuck han, behold alt ts. Anonymkode: 7a1ab...8f1 Takk😀
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #33 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (3 minutter siden): Ja. Det har mest sannsynlig gått en faen i han også. Men etter det jeg leser på advokaten.no så er en gave en gave. Er en bil og pupper jeg leste om her.. men blir jo det samme. For all del, og jeg har heller ikke hevdet at han har rett på å få tingene tilbake. Men så lenge han ikke vil gi seg, så blir det til at du må stå i denne konflikten. Det er det jeg sier. Hvis han vil ta det til Forliksrådet, så gjør han det, og det må du forholde deg til. 1
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #34 Skrevet 9. februar 2022 sjonkelrolf skrev (1 minutt siden): For all del, og jeg har heller ikke hevdet at han har rett på å få tingene tilbake. Men så lenge han ikke vil gi seg, så blir det til at du må stå i denne konflikten. Det er det jeg sier. Hvis han vil ta det til Forliksrådet, så gjør han det, og det må du forholde deg til. Takk for svar. Da får jeg vente på brev i posten hvis det ikke er en trussel fra han sin side.
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #35 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Da får jeg vente på brev i posten hvis det ikke er en trussel fra han sin side. Ja, det er egentlig det du kan gjøre, så lenge du ikke vil komme ham i møte på noen måte. Sånn er det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #36 Skrevet 9. februar 2022 Du virker ha en snyltende livvstil. Kun opptatt av penger og ting ? hva skulle du med basseng? Greit at det ikke er innenfor å kreve gaver tilbake heller. Men hvofor lar du folk spandere så mye på deg? Begge synke jo like lavt. Anonymkode: 48e37...99e 5
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #37 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du virker ha en snyltende livvstil. Kun opptatt av penger og ting ? hva skulle du med basseng? Greit at det ikke er innenfor å kreve gaver tilbake heller. Men hvofor lar du folk spandere så mye på deg? Begge synke jo like lavt. Anonymkode: 48e37...99e Jo takk. Kan vel se sånn ut ja. Å jeg har lært.
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2022 #38 Skrevet 9. februar 2022 Det er ikke lurt å bli påspandert ting man ellers ikke har råd til å kjøpe selv. Faktisk er det dumt å i det hele tatt la seg bli påspandert når det er snakk om betydelige beløp. 2
Dum jente Skrevet 9. februar 2022 #39 Skrevet 9. februar 2022 sjonkelrolf skrev (3 minutter siden): Det er ikke lurt å bli påspandert ting man ellers ikke har råd til å kjøpe selv. Faktisk er det dumt å i det hele tatt la seg bli påspandert når det er snakk om betydelige beløp. Ja. Jeg skjønner det nå. Men gjort er desverre gjort. Å jeg har lært🙂
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #40 Skrevet 9. februar 2022 Dum jente skrev (2 timer siden): Problemet her er at vi prata igjennom snap. Men jeg har noe bevis ja. Å bassenget og tven står jo i mitt navn. Er bare så ergerlig at han skal begynne å tulle sånn. Gud veit hva han sier rundt omkring… Han må bevise det, det er han som har bevisbyrden. Du har bevisene klare, tingene står i ditt navn, ferdig for din del. Om han mener at han eier noe som står i ditt navn, så må han bevise det. Altså må han fremskaffe bevis på at dette på en eller annen måte er ett lån. At han har betalt det er IKKE nok. Anonymkode: 22850...68a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå