Gå til innhold

Ste datter som hater meg ..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 18.20):

Så trist å høre om din ste- far . 
jeg har virkelig sett innover i meg selv .Hun har blitt med meg og mine barn som også er jenter på jenteturer. Hun har på alle måter blitt inkludert som min datter. Laget skumparty når hun var liten for det ville hun , jeg  har virkelig stilt opp. Hun ønsket seg ny bunad til Konfirmasjonen. Da fikk jeg mine venniner  ,min mor og jeg sydde bunaden. Den fikk hun i konfirmasjonsgave fra oss. 
så jeg føler virkelig jeg har prøvd. 

Anonymkode: bc40a...649

Obs: Du deler alt for mye info her nå. Alle i omgangkretsen vil kunne gjenkjenne henne på bakgrunn av det du skriver, om hagestua i garasjen, bunad, alder og kjønn på søsken osv. 

Anonymkode: 0e768...be7

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva sier moren hennes? Hvilket forhold har du og moren? Vet du hvordan hun snakker om deg?

Anonymkode: 2faa4...c18

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 8.29):

Ts: 

Det ble ikke satt i gang noen tiltaksplan da hun snart ble 18 år. 
Bv kom frem til at hun var veldig umoden for alderen. Og mor og far har alltid støtte henne. Men samme hva se gjorde så ble hun ikke fornøyd. Begge foreldrene gikk i samtale men Bv klarte ikke å hjelpe hun som sagt alltid har blitt godt fulgt opp. 
jeg og far og mor og ste-far har sagt hvis ting kan hjelpe så kan vi flytte . Men det ville hun heller ikke. 

Dere legger mye ansvar over på jenta syns jeg samtidig som du legger denne fraskrivelsen frem som støtte. Ser du ikke selv hvor galt det er? Jeg syns ikke det er noe merkelig at jenta er et lite monster slik dere har holdt på.. 

Anonymkode: dfb39...66a

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan er hun mot stefar?

Anonymkode: 2faa4...c18

Skrevet

Hun er bortskjemt  grenser. Hvordan er moren til denne ungdommen? Setter far grenser? Slik oppførsel er uakseptabelt. Hun har ingen rettighet å bo hjemme lenger, hun tjener sine egne penger. Be far ta en alvorsprat om adferd i hjemmet, eller flytte. 

Anonymkode: fbda1...478

Skrevet

Jeg  tenker som så at en 19-åring som krever at foreldrene skal betale bilen hennes sliter med andre ting enn at hun har en stemor. Da virker det som det mangler noe vesentlig i oppdragelsen og at kanskje det må addresseres først. Man kan altså helt fint klare å bli 19 år uten å ha blitt voksen enda - dersom det er slik oppdragelsen har vært hjemme. I dette tilfellet hvor barnet ikke har engang et minimum av konfliktsløsningsegenskaper og helt åpenbart ikke forstår at hun er blitt voksen (ved at hun krever en bil av foreldrene), så er det mulig det ikke hjelper å sette ned foten om barnet ikke vet hva annet det kan gjøre i situasjonen. Man må først gi barnet forutsetninger for å forstå rammene som ligger rundt og etter det står det fritt til å bryte dette eller følge dem. Men, klart, oppdra en 19-åring er jo noe sent så her er det nok endel jobb som ligger foran dere.

Skrevet

Sleng tingene hennes i søppelsekke og pælm der ut. Så kan hun flytte til moren sin eller finne eget sted.

Anonymkode: cdf83...368

Skrevet
On 2/9/2022 at 9:29 AM, AnonymBruker said:

Ts: 

Det ble ikke satt i gang noen tiltaksplan da hun snart ble 18 år. 
Bv kom frem til at hun var veldig umoden for alderen. Og mor og far har alltid støtte henne. Men samme hva se gjorde så ble hun ikke fornøyd. Begge foreldrene gikk i samtale men Bv klarte ikke å hjelpe hun som sagt alltid har blitt godt fulgt opp. 
jeg og far og mor og ste-far har sagt hvis ting kan hjelpe så kan vi flytte . Men det ville hun heller ikke. 

Jeg er litt nysgjerrig på hva som legges i "godt fulgt opp". Det kan være en flytende grense mellom "godt fulgt opp" og "gjøre alt for barnet". Forskjellen er at det første lager en voksen person og det siste lager et voksent barn. Ut ifra hva som står her om hennes oppførsel virker hun til å være et voksent barn. Noe som typisk kommer fra oppdragelsen om det ikke er snakk om en medisinsk utviklingsforstyrrelse. Og om det er snakk om oppdragelsen så må dere voksne ordne opp i dette før dere kan kreve at hun skal slutte å være et voksent barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sleng tingene hennes i søppelsekke og pælm der ut. Så kan hun flytte til moren sin eller finne eget sted.

ville du faktisk gjort noe sånn, hvis det var snakk om din egen datter?? 

nei, selvfølgelig ikke. Så hvorfor skal noen gjøre dette mot en ste-datter? 

Anonymkode: 37b5c...c79

Skrevet

Nå har jeg vært innom her til og fra, og jeg synes det er på tide at vi reflekterer litt over hvordan en helt vanlig 19 åring tenker og handler. 
De fleste har kommet seg gjennom de verste tenårene med trass og usikkerhet. 
En har gjerne fullført VGs, og er enten ute i lærlingekontrakt eller videre på høyskole. 
Noen er i ventebobla, dvs jobber mens en venter på skoleplass eller vurderer videre hvilken retning ang utdanning.  
Denne 19 åringen virker veldig umoden og utagerende. 
De fleste ungdommer greier å skille mellom offentlighet og hjemmemodus, og vil helst ikke vise sine dårlige sider til andre. 
Vi hører jo om historier der ungdommen er så kjekk og hyggelig , mens hjemme er hn et lite monster. 
19 åringen i dette tilfellet har ikke noe filter eller impulskontroll. 
Her er det raseriutbrudd for de fleste situasjoner som inneholder en annen mening enn hva hun selv står for. 
Hun har tydeligvis ikke lært seg å ta hensyn til andre eller å prate om vanskelige følelser. 
Hun burde vært tatt med til BUP for lenge siden og fått hjelp og utredning for sine vansker. 
Det å rase frem og tilbake mellom mor og far løser ingenting, og helt ærlig så skjønner ikke jeg hvorfor hun fremdeles pendler.

Sånn som det er nå så er det vel knappt noen som orker å være i nærheten av henne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ville du faktisk gjort noe sånn, hvis det var snakk om din egen datter?? 

nei, selvfølgelig ikke. Så hvorfor skal noen gjøre dette mot en ste-datter? 

Anonymkode: 37b5c...c79

Jeg ville gjort dette når det er snakk om en frekk og bortskjemt drittunge på 19 år unsett hvem sin datter det er. Voksne mennesker uten respekt for andre får klare seg utenfor mitt hjem.

Skrevet

Hvorfor er hun oss dere når hun hater deg så mye? Hvorfor kan hun ikke være med sin mor? Kast hun ut hun er ikke en del av din familie og ønsker Heller ikke og være det så skjønner ikke hvorfor det er så viktig for hun. Er hun syk??

Anonymkode: c064e...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...